Skocz do zawartości

BMW E36 325 pytanie o temperature (zakup w Norwegii)


panzer1987

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam "okazje" kupic zarejestrowaną w Norwegii 325i M50B25 co jest wogole nie do zdobycia bo tu wszyscy 316, 318, 320 to max. auto ma przebieg ok 220.000km (tu nie kreca liczników)

 

Jest pare ale:

Gosciu opowiada - syn jechał, wyrzuciło płyn chlodzacy i schlowalismy do domu bo walnął wąż, napełnilismy układ i teraz auto rozgrzewa sie, trzyma 90 stopni lecz po 15 minutach temperatura zaczyna rosnac dalej w strone czerwonego pola. Mowie do typa ze to moze byc walnieta głowica, on mowi ze nie wie :cool2:

 

Co sprawdziłem:

 

- pod korkiem oleju nie ma majonezu

- olej czysty, zupełnie jak by dopiero zmieniony (przejrzysty)

- nie dymi

- na postoju faktycznie dałem mu dojsc do 90 stopni i trzymał (autem nie jezdzilem bo pokazywał go ojciec a sprzedaje syn z ktorym jestem umowiony na piatek)

- im silnik cieplejszy tym obroty bardziej nie równe

- gdzies przeczytalem ze wentylator ma sie krecic rowno z obrotami silnika, tu czy ciepły czy zimny, czy daje wiecej gazy czy na jałowych, wentylator obraca sie ze stałą predkoscia

- auto odpala od pierwszego czy zimny czy ciepły

 

Moze jestescie w stanie cos powiedziec, wrzucam pare fotek i urwany film (skonczyla sie pamiec na telefonie) :mad2:

 

 

Co to jest??

http://i.imgur.com/HHiJIRK.jpg

 

http://i.imgur.com/93ENHeZ.jpg

 

http://i.imgur.com/gNR5xXK.jpg

 

http://i.imgur.com/KUuyOUD.jpg

 

http://i.imgur.com/JBmwmKv.jpg

 

http://i.imgur.com/NPxkxEK.jpg

 

http://i.imgur.com/Mugij5V.jpg

 

http://i.imgur.com/buSFW3Z.jpg

 

http://i.imgur.com/7pOT9Ga.jpg

 

http://i.imgur.com/6CRHXWP.jpg

 

 

 

troche pordzewiały, ale podłużnice wygladały zdrowo, ogolnie od spodu zobacze w piatek :) boli mnie to chlodzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co trzymasz w ręce to termostat. Nr 11:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=CB31-EUR-07-1992-E36-BMW-325i&diagId=11_1142

 

Brakuje tam komina od alternatora tak nawiasem :)

 

Układ odpowietrzony? Z włączonym ogrzewaniem? Nie ma luzu na visco/łożysku pompy?

 

92 rok a nerki poliftowe, mniam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wspaniały filtr powietrza :D rdzy też sporo.

 

to nie jest główny termostat, główny termostat jest pod plastikową obudową przykreconą do bloku silnika.

 

Tak szczerze to na pewno nie jest termostat płynu chłodniczego, może to coś do nagrzewnicy albo coś innego ale na pewno nie główny termostat który wygląda tak i jest w tym miejscu

http://i.imgur.com/JB1ASAd.jpg

 

do sprawdzenia masz pompe wody, termostat, sprawdzić czy jest odpowietrzona dobrze (a nie jest to łatwe), na końcu bym głowice obstawiał.

 

A wystrzał zbiorniczka to czesta przypadłośc, w mojej przed kupnem też eksplodował i slady były na wygłuszeniu maski.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem identyczną sytuacje w swoim pierwszym bmw, też 325.

U mnie przyczyną była chłodnica - nie przeciekała, a był problem z temperaturą.

Pamiętam, że żeby dwa razy roboty nie robić wymieniłem także termostat i zalałem nowym płynem.

 

 

Ps. Z tym 320 to max - lekka przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedzi, jutro o 13 jadę ją obejrzeć, już umytą, kazałem zalać do pełna płynu chlodniczego do chlodnicy, bo na desce wyskakiwał komunikat. Troche martwi mnie rdza, podniosłem tapicerke pod nogami kierowcy i blacha była w stanie jak ta wanienka na koło zapasowe (foto) i było wilgotno, podłużnice i kielichy nie skorodowane. Jutro ostukam ją troche i zobaczymy, odbędę tez jazde probna, z ciekawostek - auto ma short shifter, ciekawie to działa :) Gościu chce za nia 14.000 NOK czyli 7 tys zł ja chce dac max 4000zł gdyż jest to tak zwany rep.object, nawet musze kupic felgi z oponami bo jest na alusach z e39 15" i zimowych oponach :P

 

podpowiedzcie jak zbadać czy głowica krzywa, lub czy wypalilo uszczelke pod glowica? bo jak bede mial gwarancje ze glowica cala i podloga calkiem zdrowa to biore :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wspaniały filtr powietrza :D rdzy też sporo.

 

to nie jest główny termostat, główny termostat jest pod plastikową obudową przykreconą do bloku silnika.

 

 

Tak, wiem. Dla mnie "to" jest jakaś grzałka powietrza w obudowie filtra powietrza :)

 

 

@Topic

 

Na 99% nie zbadasz głowicy jak jej nie splanujesz, także ciężko Ci będzie sprawdzić głowicę na oko..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego nikt Ci nie da gwarancji że to tylko uszczelka lub jakaś inna pierdoła a nie głowica.Więc wez pod uwagę ewentualną wymianę głowicy i związane z tym koszta.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wrocilem z oględzin... bez auta, dalem sobie jeszcze troche czasu zeby troche popytać.

 

Co sprawdziłem:

 

odpalilem silnik, jest strumyk plynu chlodzacego, na zimnym wisko mozna zakrecic reka bez oporów, nie ma widac zeby były "bąble" w zbiorniczku wyrównawczym na chodzącym silniku. Przejechałem sie kawałek, silnik złapał temperature i trzymał 90 stopni elegancko, nawiew mialem na max zimne, wrzuciłęm nawiew na czerwone pole i wskazówka zaczęła sie wychylać w strone czerwonego pola, oczywiscie wszystko podczas jazdy, zatrzymalem sie zgasilem silnik i koniec. Podnioslem maske, i biały dym lub para unosiła sie spod kolektora dolotowego, nie duzo bo i duzo nie przegrzałem silnik mial około 100C wskazówka wychylila sie moze 2mm w strone czerwonego. Cos mnie tknęło zeby sprawdzic jak teraz wygląda olej, na bagnecie kolor normalny, ładny klarowny olej, ale odkreciłem korek wlewu oleju, a tam biała piana. Domyslam sie ze chyba uszczelka pod glownica poszła w las :?

 

Co moge dodac, próbowałem odkrecic korek zbiorniczka wyrównawczego, napierw syczenie, popuściłem bardziej i usłyszałem taki sam dzwiek jak bym odkrecał wzburzoną butelke z coca colą, słychac było ze ciecz chce wyfrunąć ze zbiorniczka wiec go zakrecilem spowrotem.

 

http://i.imgur.com/GgTuNSk.jpg

 

http://i.imgur.com/sAeaEj8.jpg

 

http://i.imgur.com/Jn0Qe6N.jpg

 

http://i.imgur.com/IYY7Rox.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Specjalny temat dotyczący zakupu jest podpięty wyżej, ale postanowiłem zostawić bo temat z usterkami.

Przecież ten samochód to...

Przód przemacany i przełożony... wielokrotnie i prostowany siekierą chyba.

Nawet u "Nas" nikt za to 2 koła nie da- do tego to jest z 92r.

Lepiej mieć sprawne i jeżdżące 316 niż śmiecia 325- a tego samochodu inaczej nazwać się nie da.

 

A tak w ogóle to chyba już kupiłeś toto skoro grzebiesz w tym i wykręcasz różne części?

 

 

Ale stożek jest :cool2:

Zepchnij to gdzieś ze skarpy...będziesz miał spokojniejsze sny.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego daj sobie spokój z tym klamotem,bo wpakujesz się w kłopoty

nie ma tam lepszych aut?

 

Dałem sobie spokój, ale szukam dalej :D

 

Specjalny temat dotyczący zakupu jest podpięty wyżej, ale postanowiłem zostawić bo temat z usterkami.

 

Dzieki :cool2:

 

Lepiej mieć sprawne i jeżdżące 316 niż śmiecia 325- a tego samochodu inaczej nazwać się nie da.

 

A tak w ogóle to chyba już kupiłeś toto skoro grzebiesz w tym i wykręcasz różne części?

 

Po prostu zawsze chciałem mieć e36, kiedyś pare razy przejechałem sie M50B25 i sie zakochałem. A do codziennego wożenia tyłka mam X5 :D

 

Temat można zamknąć, dziekuje wszystkim za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.