Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie koledzy i koleżanki,

czy ktoś w swojej 118d miał przyjemność wymieniać turbinę? Moja zaczęła niemiłosiernie gwizdać, chociaż samochód nie dymi - nie ważne.

Istotne jest to, że chciałbym zamontować coś większego, coś co pozwoli mi na osiągnięcie max 250 KM. Co polecacie? Macie jakieś doświadczenie w tym temacie?

Opublikowano

Z którego roku masz auto? Jaką masz obecnie turbine (producent) mitsubishi czy garret? Na 250KM musisz zmienić jeszcze układ paliwowy bo będzie są słaby.

To mój wykres 120d na hybrydzie mitsu :

http://s2.ifotos.pl/img/109913911_wwwnsxn.jpg

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1029228313773564.1073742019.532595143436886&type=3

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano

Auto mam z 2008r. zdaje sobie sprawę, że wtryski będę potrzebował większe, bo nie dostarczą tyle paliwa ile trzeba. Turbinka to garett.

Hm czyli konkretnie jakich modeli turbin mam szukać?

Opublikowano

Ja poszukałbym turbiny z f10 184KM , bez przeróbek powinna dać 220KM ,więcej to już tylko wymiana koła kompresji i wirnika wydechowego :D Nie wiem czy w f10 nie było tylko turbin mitsu bo nie spotkałem się z garrettami w tych autach. Pamiętaj że masz też mniejsze wyloty z IC i chcąc zostawić swój IC musisz dokupić rurę od turbo do IC . Nie wiem co planujesz z intercoolerem ale ori może być za mały . Napisz co planujesz wymienić to mogę Ci podpowiedzieć czy to ma sens i jak zrobić aby było OK :cool2: Osiągnięcie 250KM wiąże się już z dość dużymi modyfikacjami (nie tylko turbiny) :D

Poczytaj w mojej galerii :

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=268947

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano

hm dziękuję Ci bardzo za szybkie odpowiedzi.

W planach mam 250 koni , uważam, że to wystarczy biorąc pod uwagę wytrzymałość podzespołów ( skrzynia, sprzęgło, dyfer ). W planach mam nowe turbo, wolałbym od razu takie, w które mógłbym zamontoać plug and play do tego większe wtryski ( czy pasują tylko ze 123d czy np może też z serii 3?) i oczywiście trzeba pomyśleć o tym intercoolerze. Z tego co widziałem masz u siebie z 335i? Jak się sprawuje?

Opublikowano
Turbo z f10 jest p&p, wtryski mogą być z 335d ale LCI najlepiej jak najnowsze, ja mam IC z zestawu performance rdzeń taki jak 335i do 250KM starczy ja chyba będę zmieniał na większy to mój będzie do sprzedania jest p&p do 120d, opiszę Ci wszystkie zmiany wieczorem :-)

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano
Kolego a co ze sprzęgłem i dyrem w tej 118

W/g mnie dyfer od 123d a sprzęgło trzeba wzmocnić (nie przerabiałem nigdy sprzęgła w 118d to nie wiem co można z nim zrobić)

 

1.Turbosprężarka - przy seryjnej nawet z f10 f20(184KM) osiągalne moce to max 220KM

2.Wydech przy serii max 200KM ( po zastosowaniu pownpipe i tłumiku środkowym przelotowym pozostawiając końcowy może 220KM )

3.Dolot - jedynie wkładka K&N

4.Hamulce - najlepiej ori z 335i ( tarcza przód 348mm ) choć z 130 i 123d ( tarcza przód 330mm) też dają radę , ale musisz założyć dobre tarcze i klocki

5.Zawieszenie - to w/g preferencji właściciela pojazdu ( żeby moc dawała radość i była wykorzystana musi być usportowione łącznie z drążkami stabilizatorów )

6.Intercooler - na pewno trzeba większy i wydajniejszy od seryjnego z 118d

7.Układ paliwowy - wtryski z 123d ale po 2010r lub 335d LCI ( nie wiem jaka jest oryginalna pompa wtryskowa w 118d - jakie daje ciśnienie bo wtryski bez odpowiedniego ciśnienia podawanego z pompy dużo nie pomogą ) jeszcze czujnik ciśnienia paliwa na listwie trzeba sprawdzić czy jest taki sam jak w mocniejszych modelach

8.Przeniesienie napędu - na pewno mocniejszy drfer ( od 123d ), trzeba też sprawdzić gumy ( sprzęgła gumowe wału ) czy z mocniejszego modelu będzie pasowało , SPRZĘGŁO to może być słaby punkt projektu ( w manualu przy sprzęgle samonastawnym nic nie zrobisz z dociskiem można tylko wzmocnić tarczę obijając ją kevlarem , w automacie najlepsza opcja wymiana konwertera na taki jak w 123d )

To w skrócie co trzeba zrobić żeby pójść z mocą w okolice 200-220KM a osiągnięcie 250KM przy nowej oryginalnej turbosprężarce jest raczej nie realne :mad2:

Nie piszę o kosztach tej inwestycji bo będą nie małe :idea:

Wszystko musisz przemyśleć i podjąć decyzję :cool2:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano
W 123d do 250KM wystarczają wtryski z preLCI, ale tam jest 2000 barów na railu, w 120d 177KM już 1800 barów, natomiast jakie ciśnienie CR ma 118d 143KM tego nie wiem.
Opublikowano

Dokładnie TAK :D , mam wszystko co opisałem , teraz będę montował turbinę GTB2260V i pompę wtryskową od 123d dającą ciśnienie 2000bar , wydech 3 cale i zobaczymy czy uda się taki zestaw wystroić żeby turbo wstawało chociaż przy 2000obr :idea:

Plan na ten rok do dojście pod 300KM . Bo w przyszłym roku najpewniej będzie inny silnik i wyniki znacznie większe :D

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano

lts77 dzięki za ten post, mógłbyś napisać jakie są realne opcje podkręcenia 120D na seryjnych podzespołach i automatycznej skrzyni biegów(przy którejś z turbin Mitsu alba Garrett)?. Celem byłoby zejście poniżej 7 sekund do setki co podejrzewam od 210/215 KM mogłoby być już możliwe, pytanie czy bez konwertera do skrzyni ze 123 D i wydechu da się podejść w rejony 210/215 koni? Ważne jest też to że byłoby to auto do codziennej jazdy.

Na youtube jest trochę filmów 120stek z 0-100 po remapie ale rozbieżność w przyśpieszeniu jest ogromna.

Opublikowano
Tak jak napisał kolega dawidd3 ze 177KM samym programem możesz zrobić 200-215KM , turbina czy mitsu czy garrett spokojnie ogarnie 200 z małym plusem , skrzynia automat 6hp19 przeżyje 215KM i 450Nm tylko nie można jej cisnąć cały czas z dołu , wydech w bmw 120d nie jest restrykcyjny, środkowy tłumik jest przelotowy a ostatni nie wadzi niczemu. Bardzo ważna sprawa TO KTO BĘDZIE ROBIŁ PROGRAM jedz do zaufanych tunerów bo domorośli tjunerzy mogą doprowadzić swoim działaniem do szybkiego zapchania się DPFa .

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano

dziękuję wam za odpowiedzi dawidd3 i its77.

rzuciłem okiem na przykłady tuningu (podobno automat 120D ma ograniczenie do 400), na youtubie są przykłady tuningu gdzie najciekawiej wygląda 217 KM przy 425 Nm.

Powiedzcie, co sądzicie o tym;

6.6 na 0-100 i pytanie ile ten automat może mieć koni?

Opublikowano

6,6 to tu nie ma bo rusza ewidenitnie od 10 km/h i już automat zapiął więc i czas dużo lepszy. Obstawiam od 0 to 7,6 - 8 do 100 km/h

 

Stawiam na delikatny program 180-190 ps.

Opublikowano
dzięki, nie zwróciłem na to wcześniej uwagi a gość po prostu robi ściemę tym filmikiem. Ciekawe czy zejście o sekundę w dół na 0-100 przy seryjnych podzespołach będzie w E82 120D możliwe.
Opublikowano
Po mocnym programie sekundę zbijesz spokojnie tylko najpierw sobie sprawdź ile masz teraz do setki, bo na to katalogowe 7.6s raczej bym nie liczył. :)
Opublikowano

dlaczego? nie trzyma serii?

co do katalogowych danych to angielskojęzyczna wiki podaje 7.5 do setki a automat ma stratę 0.2 sekundy a z kolei zeroto60times ma 7.7 dla 163 KM więc różnie z tymi czasami bywa. Po reasearchu wychodzi że zysk 0.8 w stosunku do standardowych 177 to będzie maks chociaż nadal nie wiem co to jest co facet robi na tym filmie (rzekomo 190?) btw masz piękną E82, niestety chyba bez wątku na forum?

Opublikowano

To nie tyle, że nie trzyma serii, tylko dane BMW 0-100 są w większości troszkę na wyrost i raczej nie do powtórzenia na drodze. U siebie akurat w 123d serii 0-100 nie sprawdzałem, ale na wcześniejszym setupie przy 241KM miałem ok 6.2-6.3s do setki, na obecnym jeszcze nie robiłem pomiarów. W E46 320d 150KM katalog podaje 8.9s do setki, ale nie ma bata, żeby tyle zrobić, u mnie seria pokazała 156KM, a najlepszy mój czas na serii to 9.1s do setki, ale po mocnym programie na 200KM w 7.2-7.3s już robiłem setkę.

 

PS. Dzięki, wątku nie ma o moim aucie na forum. :)

Opublikowano
Jaki masz rok tej jedynki? Pre lci czy lci? Jeżeli pre lci to ja bym wsadzał tylko garretta gt2056v z 525d177km i to nam starczy na jakieś 250km. Co do pompy paliwa to tez nie wiem jak to jest i nie wiem jakie tam wtryski siedzą ale przy e90 320d 163km z wymiana turbiny intercoolera i wydechu 30d można zrobic okolice 235km bez zmiany żadnych rzeczy w układzie paliwowym. Ja przewiduje u siebie robić to moze w wakacje i liczę ze mi wyskoczy 230-240km pózniej najprawdopodobniej wtryski od 35d wsadzę i bedzie te 250-260 moze, jak wszystko dobrze zrobię.
Opublikowano
Tak, pasuje praktycznie pnp, w kolektorze trzeba zwiekszyć tylko średnice o kilka mm co Mietek zrobi za 20zl, ale i tak prYda sie zmienić wydech od 30d, downpipe itp. Od groma jest projektów m47n2 163km z gt2056

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.