Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

czytałem wiele postów ale raczej 95% dotyczyła automatycznej skrzyni biegów. Ja posiadam skrzynie manualną i zastanawiam się czy wymienić olej.

Zastanawiam się bo wydaje mi się że chodzi trochę "ciężko", kolega mi doradził żeby nie wymieniać bo może się pogorszyć (niby wszystko się wypłucze).

Z tematów wyczytałem że lepiej wymieniać bo olej traci właściwości. Proszę o radę, jak będę wymieniać to na Castrol ale jeszcze nie wiem jaki.

Czy wymiana oleju może pogorszyć działanie skrzyni biegów?

 

pozdrawiam

Mariusz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

czytałem wiele postów ale raczej 95% dotyczyła automatycznej skrzyni biegów. Ja posiadam skrzynie manualną i zastanawiam się czy wymienić olej.

Zastanawiam się bo wydaje mi się że chodzi trochę "ciężko", kolega mi doradził żeby nie wymieniać bo może się pogorszyć (niby wszystko się wypłucze).

Z tematów wyczytałem że lepiej wymieniać bo olej traci właściwości. Proszę o radę, jak będę wymieniać to na Castrol ale jeszcze nie wiem jaki.

Czy wymiana oleju może pogorszyć działanie skrzyni biegów?

 

pozdrawiam

Mariusz

 

Ja wymieniłem w poprzedniej E60 przy przebiegu 200 kkm, gdy zlewałem stary olej to był czarny jak smoła dlatego polecam to zrobić. W tych skrzyniach ma być lepkość 75w80 i olej powinien spełniać normy bmw. Ja zalałem ten ponieważ spełnia wszystkie specyfikacje czyli MTF LT-1, MTF LT-2, MTF LT-3. http://czescidobmw.pl/oleje-przekladniowe-%28skrzynie-manualne-/-przekladnie-osi%29/olej-przekladniowy-fuchs,2689.html

Opublikowano

Witam,

 

tylko na skrzyni biegów mogę odczytać jakie normy powinien spełniać olej, czy mogę tego poszukać gdzieś jeszcze.?

W instrukcji nie znalazłem.

 

pozdrawiam

Mariusz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko na skrzyni znajdziesz informacje ale innej specyfikacji nie bedzie tam niż te które wymieniłem wyżej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja wymieniłem w dyfrach, skrzyni i skrzynce napędu. Przy okazji, tylny dyfer nie ma korka spustowego, dostęp do korka wlewowego skrzynki napędu jest zasłonięty przez mocowanie. Rozkręcania 5x więcej niż samej wymiany. Całość ~3-4h w warsztacie na podnośniku bo skutecznie przeszkadza wydech który wprawdzie prościej cały zdemontować ale jest ryzyko, że się pourywa śruby i narobi jeszcze więcej roboty. Więc wolałem metodę z większą gimnastyką bez zbytniego ryzyka.
Opublikowano

Witam,

 

znalazłem dwa zamienniki :

 

- Castrol Synyrans B 75W (API GL-4)

- Fusch Titan Sintofluid SAE 75W-80 (API GL-5)

 

Który lepszy jak myślicie ?

 

pozdrawiam

Mariusz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

znalazłem dwa zamienniki :

 

- Castrol Synyrans B 75W (API GL-4)

- Fusch Titan Sintofluid SAE 75W-80 (API GL-5)

 

Który lepszy jak myślicie ?

 

pozdrawiam

Mariusz

 

Fusch to dokladnie ten do którego dałem linka wyżej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Castrol ma API GL-4 a Fusch API GL-5, oryginały z tego co widziałem na naklejkach mają API GL-4 czy to ma jakieś większe znaczenie?

 

GL5 ma dwukrotnie więcej dodatków typu EP (Extreme Pressure). http://autokult.pl/13597,wymagania-stawiane-olejom-przekladniowym-czesc-2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.