Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kurde i tutaj moja pomyłka, coś mi się ubzdurało że masz N2 czyli już na piezoelektrykach 235 ps.

Jeżeli 231 ps to jeszcze na elektromagnesie, czyli najlepsza propozycja to wtryski z końcówką 219

 

Silnik 231 to jest wlasnie M57N2 (wg realoem i w sumie wszystkich innych znakow na niebe i ziemi;)

 

 

Intercooler się robi w tej chwili :D Tylko czekam na spawacza aż mi ogarnie IC ;/ Wczoraj mu to dałem ale jakoś z czasem jest na bakier. Temperatury niestety na icku 535d ani na 530d nie sprawdzałem. Za to czuć bylo że w chłodniejsze dni auto rwało żwawiej niż w dni upalne. Na IC z 535d byłem w Chorwacji i tam czuć było jego nie wydolność.

 

 

Przyłączam się do pytania, jaki IC u Ciebie wygrał casting? To jakiś FMIC, jeżeli tak, to który? i jak robisz przyłącza, używasz oryginalnych przewodów i spawasz końcówki od Ori?

 

 

Tymczasowo DPF tylko wyskubany. Katalizator jest w środku. DP już zamówiony. Tylko ja nie mam czasu jechać na przymiarki więc czekam aż pojawi się na warsztacie takie auto jak moje :) No i miało się pojawić w połowie stycznia ale ktoś się rozbił i nie dojechał :>

 

Gdzie robisz DP? i jeżeli to nie tajemnica, to w jakiej cenie? Może jak już wymiary będą to dwa byśmy zamówili (może jakiś rabacik by się znalazł za "hurtowe" zamówienie;)?

Z tego co wiem mamy dokładnie taki sam model, tu chyba X-drive nie ma znaczenia

 

Pozdrowienia:)

  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Silnik 231 to jest wlasnie M57N2 (wg realoem i w sumie wszystkich innych znakow na niebe i ziemi;)

 

No zgadza się. Ja jeszcze znalazłem takie oznaczenie: M57/T2. Według realoem jest tak jak piszesz czyli M57N2.

 

U mnie wtryskiwacze mają nr: 13537809193. Ale jaka jest ich wydajność ? ugra 340-350ps ?

 

 

jaki IC u Ciebie wygrał casting? To jakiś FMIC, jeżeli tak, to który? i jak robisz przyłącza, używasz oryginalnych przewodów i spawasz końcówki od Ori?

 

Intercooler TurboWorks o wymiarach rdzenia 600x300x76 z przyłączami 63mm od tyłu. Można kupić z przyłączami wylatującymi na bok i przespawać do tyłu ale mi się trochę taki pomysł nie podobał. Dorzuciłem trochę więcej kaski i kupiłem taki gotowy. W końcu raz a porządnie :mrgreen:

 

Jedynie na czym poległem to to że w necie są błędne informacje. Pewny forumowicz na moje pytanie "jakiej średnicy są ori weże w E60?" napisał mi że 57mm. No i bujda to jest bo tak naprawde są 63mm a wiec 2,5 cala. Ja kupiłem rurki i sylikony w rozmiarze 57mm i jak się okazuje były mi nie potrzebne :evil: Na szczeście zostało mi trochę materiału z poprzedniego auta i jakoś to posładałem. Opasek niestety mi również brakło bo zamówiłem z myślą o wężach 57mm i musiałem użyć normalnych ale docelowo zamienię je na mocniejsze.

 

Taki icek. Niestety uchwyty trzeba robić we własnym zakresie.

http://images76.fotosik.pl/285/aa38228155d55149.jpg

 

http://images77.fotosik.pl/285/544000af710d287b.jpg

 

Po założeniu

http://images75.fotosik.pl/285/9cd128403cb58546.jpg

http://images76.fotosik.pl/285/721f40980a8958bd.jpg

 

http://images75.fotosik.pl/285/1463059c146574d7.jpg

 

http://images75.fotosik.pl/285/e9296ae51de60efa.jpg

 

Strona od turbo do IC (sory za jakośc... robione na szybko)

 

http://images75.fotosik.pl/285/89ca8ff995e04808.jpg

 

Strona od IC do kolektora (i tu mi brakło opasek grrrrrr..... ;/ )

http://images78.fotosik.pl/285/d8dd4d13ad52472c.jpg

 

 

Po złożeniu zderzaka:

 

http://images75.fotosik.pl/285/3af6da671e542e0e.jpg

 

 

Gdzie robisz DP? i jeżeli to nie tajemnica, to w jakiej cenie? Może jak już wymiary będą to dwa byśmy zamówili (może jakiś rabacik by się znalazł za "hurtowe" zamówienie;)?

Z tego co wiem mamy dokładnie taki sam model, tu chyba X-drive nie ma znaczenia

 

DP ma wykonać dla mnie http://baq-garage.pl ;) Cena to 650 zł (razem z wysyłką) więc według mnie jest OK tymbardziej że ma być 3 calowy. RM MOTORS sobie za taki życzy 900 zł :duh: Jeśli jesteś chętny to mogę podzwonić i zapytać o hurtowe zamówienie ;) Ale przy dwóch sztukach to raczej rabatów bym się nie spodziewał :D

 

Ja zobaczę jak im wyjdzie DP a jeśli okaże się że jest dobrze to wybiorę się do nich na cały wydech z 4 kominami :mrgreen:

 

 

jak ktoś ma jakieś pytania to smiało piszcie. Odpowiem w miarę możliwości :)

 

pozdrawiam, mniszek

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

O widzisz.... Dobrze że napisałeś bo już bym kogoś klął za te informacje a jak się okazuje.... Wcale mnie nie okłamano :) Ważne że jakoś to poskładałem... a te opaski zamienię przy najbliższej okazji ;)

 

Co do rozkręcania się..... W innym aucie mam na takich SGB opaskach IC już 4 rok i śmiga do tej pory ;) Inna kwestia to to że opaski SGB mają gwint metryczny M8 a ta "nowość" T-clamp są chyba na śrubach calowych ;/ nie wiem dokładnie ale z jednej zginęła mi nakrętka to zwykła M6 była za mała i musiałem tą ori znaleźć (20min szukałem :duh: ) Kluczyk na to 11mm to nie wiem.... M7 ? No nie wiem..... jak się rozkręci to będe kombinował albo pozakładam normalne SGB.

 

 

Teraz czekam na DP a jak ogarnę dokladkę na 2 wydechy to zrobię wydech ;) Program i zobaczymy co wyjdzie :)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Łał, przede wszystkim mnichu świetny projekt! Jestem pełen podziwu i szacunku:)

 

Myśle że DP za te pieniądze jak najbardziej warto!

Ew można napisać na forum w dziale e60 czy ktoś byłby chętny na większe zakupy jeżeli miałoby to znacząco zmienić cene. Tak czy tak niech zachowają sobie wymiary, bo chętnych może być więcej na tego DP.

 

Dodatkowo borykam się z klasycznym dla tego modelu problemem, kolektora wydechowego (popękał). Rozumiem, że trzeba wymienić go na żeliwny, tylko jaki?

Wystarczy jakikolwiek żeliwny z allegro?

czy z e39 3.0d używany(trzeba planować przed założeniem?)?

czy są może jakieś lepsze tuningowe?

Ktoś przerabiał to zagadnienie?

 

Odnośnie hybrydy:

Gadałem ostatnio z ludźmi którzy przerabiają turbinki. Zaoferowali rozwiercenie otworu i wymianę koła kompresji na tytanowe podobno ściągane z USA całość w kwocie 1500zł.

Zazwyczaj widziałem takie rzeczy wycinane CNC z kutego aluminium (ew dodatkowo powlekane specjalnymi powłokami zwiększającymi twardość).

Czy ktoś z Was miał do czynienia z takim kołem? czy jest ono lepsze, czy gorsze od tego z aluminium (wytrzymałość, odporność na temp. przepływ etc.)

Co dodatkowo powinni wymienić w turbinie? łożyska na jakieś inne?, wirnik? czy tylko standardowa regeneracja i wymiana koła kompresji z rozwiercaniem?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Hey mnichu jak tam projekt jakieś nowe nowości się pojawiły? ;)

 

Ostatnio trafiłem na coś takiego, czy słyszeliście o tym, czy warto mieć czarny intercooler? (koszt minimalny, a może faktycznie coś daje)

 

Na zdrowy rozum to prawda, że czarne elementy lepiej pobierają i oddają promieniowanie cieplne, ale jak wyglądałoby to w miejscu gdzie są inne źródła ciepła (czyt: chłodnica wody i sam silnik)

Opublikowano

Według filmiku to nie taka mała różnica, ponieważ wydajność IC(bez przepływu powietrza od zewnętrznego wiatraka) na pomalowanym na czarno była o prawie 40stopni lepsza.

Różnica pomiędzy wejściem i wyjściem:

na srebrnym: 38st

na czarnym: 77st

O tyle lepiej IC schłodził powietrze wychodzące.

 

Przy przepływie było to:

na srebrnym: 100st

na czarnym:97st

 

czyli gorsza, ale na tyle niewielka różnica że mieści się w granicach błędu pomiarowego (badania nie były zbyt precyzyjne, wystarczy że wiatrak był ustawiony troche dalej, albo aku które go zasilało było już słabsze przy drugim teście że kręcił się odrobine wolniej)

Poza tym chłopaki użyli do testu podkładu pod alu i zwykłego matowego szpreja;) co mogło spowodować utworzenie minimalnej warstwy izolacyjnej i pogorszenie wyników przy przepływie. Producenci IC malują je specjalnymi termoprzewodzącymi lakierami.

 

Jeżeli chodzi zaś o kolor to właśnie to, że jest czarny ma tutaj duże znaczenie:

Krótka wypowiedź prof fizyki w temacie kolorów a absorpcji i emisji ciepła:

http://www.thenakedscientists.com/HTML/questions/question/3136/

 

Bardziej mnie zastanawia, czy taki IC nie będzie podatniejszy na pobieranie promieniowania cieplnego od silnika, chłodnicy i promieni słonecznych dochodzących z otworów w zderzaku. Trzebaby przeprowadzić test drogowy.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Siema. W temacie cisza od dłuższego czasu a w samochodzie sporo zmian. Nie pisałem na bieżąco bo całość rozciągnęła się w czasie.

 

 

Na wstępie chcę podziękować dwóm osobom

> przemek4net za ogarnięcie softu i podpowiedzi co jak i z czym

> lukbmw za wykonanie turbosprężarki, pomoc przy mechanice i ogromną wiedzę techniczną

 

 

W aucie był co prawda ale krótko downpipe firmy RM Motors. Nie polecam takiego rozwiązania.. jest głośno jeśli chodzi o połączenie z seryjnym wydechem. Za autem śmierdzi okropnie. No sory ale nie popieram takich rzeczy :) Na chwilę obecną w aucie jest katalizator- DPFu nie ma. Wydech jest zbudowany w oparciu o 535d LCI.

 

Turbo.... Nie pytajcie mnie bo nie wiem co jest w środku :mrgreen: Pytania kierujcie do lukbmw z bmw-sport. Turbo pompuje jak głupie do odcinki :mrgreen:

 

Nie ma EGRu.. nie ma przepływki... nie ma chłodnicy spalin... nie ma wielu rzeczy które blokują silnik. Jest MOC :cool2:

 

W moim podpisie jest link do filmu z przyspieszenia. Nie jest to jakiś film wybrany z tysiąca :P Pierwszy jaki nagrałem... +1'C... zima więc nie ma co szaleć po naszych "autostradach" :lol:

 

 

Auto prezentuje się mocą 364 koni i prawie 800nm. Ciągle jest zapas w mocy ale do poprawienia nadal jedna rzecz mi została (dolot).

 

Także sytuacja wygląda tak:

> lukbmw mówi że turbo ma jeszcze duuuużą rezerwe :mrgreen:

> mnichu (ja :P) chce więcej mocy :mrgreen:

> przemek4net mówi żebym porozmawiał ze skrzynią czy wytrzyma więcej bo ze strony softu możemy sporo :cool2:

 

Coś w 2k17 będzie się działo :cool2:

pozdrawiam, mniszek

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Mnichu, jest mega zaje..cie!! Ladnie ciagnie jak szalona :)

 

Jakie wtryski tam siedza teraz?

 

Pucha po DPFie z katem tez jest oryginalna od 535d, czy wybebeszyles swoja? Bo wiem ze miales zakladac oryginalny swoj z powrotem.

 

Jak z nagrzewaniem sie autka w mrozy po zaslepieniu EGRa i wywaleniu chlodniczki spalin?

 

Sorry za gradobicie pytan ;)

 

Podziwiam i pozdrawiam :)

Opublikowano

Dzięki ;)

 

Wtryski mam takie: http://www.realoem.com/bmw/pl/partxref?q=+13537792721

 

Niby są fabrycznym zamiennikiem takich jakie siedziały na samym początku w silniku ale jak widać montowane były w serii 7. Gdzieś kiedyś czytałem że 730d miało w serii mocniejsze wtryski niż inne M57TU2. Ale tak jak mówię - to nie potwierdzone info. Narazie ich nie ruszam bo może się okazać że mają wydajność taką jak z biturbo :cool2:

 

 

Wydech. Oryginalna moja pucha 530d >> Kat na miejscu a dpf wydłubany, wylot z puchy 3 cale... łącznik elastyczny 3 cale i do końca układu wydechowego też 3 cale ;) DP RM Motors sprzedał się na pniu.

 

Z nagrzewaniem mam narazie małe problemy. Do 60*C grzeje się błyskawicznie (dołożyłem sobie zegary temp/boost) a później idzie to jak krew z nosa. Winowajcą jest wymiennik ASB więc jak wymienię to się przekonam. Sceptycznie podchodziłem do wywalenia EGRa i chłodnicy spalin ale po demontażu zauważyłem że auto szybciej się wkręca (z dołu) oraz szybciej reaguje na dodanie gazu w całym zakresie obrotów. Dodatkowo kolektor ssący pozostanie czysty :cool2:

 

 

I w zasadzie zostało mi może z 3 dni pracy przy aucie i myśle że po 400ps można sięgnąć :mrgreen:

 

 

pozdrawiam :D

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Trzymam kciuki za ta 4ke z przodu:)))

DPFa z puchy wycinales samemu? (chodzi mi o to gdzie on sie znajduje, gdzie rozcinac puche - przod/tyl/jak daleko)

 

Jeszcze pyt odn filmiku, bo widze ze masz jakas procedure staru, podnosza Ci sie obroty do ok 2tys i dopiero auto rusza. To jakas zmiana w sofcie, czy startujesz z hamulcem?(czy to bezpieczne?)

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano
Trzymam kciuki za ta 4ke z przodu:)))

 

Dzieki ;)

 

DPF znajduje sie w tylniej części puszki. Czyii... turbo > kat > dpf. Duzego otworu nie musisz wycinać, wystarczy 10x10cm a reszte wydlubiesz przecinakiem etc. Oczywiście od strony bloku silnika.... zaspawasz i nic nie bedzie widac ;) Ja z braku TIGa/Migomatu... puche spawalem normalna spawarka i elektroda do nierdzewki. Ja swoj wklad DPF wyrzucilem.... ale chyba skupują to ludzie. Dokladnie nie wiem wiec trzeba by sie rozeznać w temacie.

 

Co do filmu.... tak.. przydusilem go hamulcem ;D Czy jest bezpieczne ? Z punktu widzenia budowy skrzyni > tak. Czy jest zdrowe... napewno nie ;D Chciałem zeby na filmie byl efekt ruszania xdriva.. ale i tak bylo za ślisko i ESP sobie zamrugalo ;) Normalnie nie jezdze w ten sposób i nikomu nie polecam ;)

Procedure startu chyba mozna zrobic w LCI... tak mi cos sie zdaje.

 

Turbo Timer by mi sie zdał :>

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Jak tam projekt @mnichu ?

 

Rozumiem ze po wydlubaniu DPF'a tylko go zaspawales? czy wygluszales jakos puche? Pytam bo juz wyciagnalem DPF u siebie i nie wim czy zamykac puche i zaspawac, czy cos tam musze jeszcze srodek uzupelnic? Jak dzwiek w porownaniu do DP? Ew czy daloby sie cos tam wspawac zeby wydobyc troche basu?

Jeszcze powiedzieli mi ze jak tylko zaspawam i za katem zostawie taka pusta przestrzen to turbina bedzie dostawac overboostow i bedzie sie szybciej zuzywac, prawda to?

Opublikowano

Jak tako idzie do przodu....

 

Miało być biturbo.... graty juz są. Niestety pierwszy DDE chyba kupilem uwalony i jestem na etapie zastanawiania sie czy kupowac inny czy rzucic ten projekt. Dlaczego rzucic.... wczoraj objechalem 750d... kiedys tam bmw M4 (prawdziwe) nie dalo mi rady uciec, tzn po 240km/h ja juz sobie odpuscilem a on pojechał;p Jakaś Honde wczoraj w nocy na A4 katowice krakow na KR rejestracjach pozdrawiam i sory za blysniecie dlugimi ale jak fura Ci idzie tylko do 200km/h to sory... moja sie dopiero rozpedza ;p

 

Wiec po co mi wiecej ? Zrobi sie na tym co jest te 400ps dla samej swiadomosci ze jest ta 4 z przodu;p

 

A z ciekawostek... wczoraj przy wyprzedzaniu autokaru spadl mi waz z IC ;p jeeeebło fest a do domu mialem jeszcze 500 kilometrów xd. Zlozylem w 10 minut spowrotem i ogień dalej ;) więcej problemow brak ;)

 

 

Po wycięciu DPFa nic go nie wygluszalem. Bedzie troche glosniej ale nie az tak jak na DP. U siebie mam cichy wydech bo w trasie DP był nie do wytrzymania. Ale w tunelach.... dźwięk jakby to bylo conajmniej V8 ;D

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • 1 rok później...
Opublikowano

Siemka..... Tak w sumie dawno nic tu nie pisałem..


Więc zagadka.... co na zdjęciu niżej jest nie tak ? ;)


3715f0185ed0ad63.jpg

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Tak ! :D Ale wyklepaliśmy i bangla od nowa :lol:


Myślę że było o krok od BUM :mrgreen:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Na razie jak widać na zdjęciu przeniosłem pompę ABS na drugą stronę by uzyskać miejsce na filtr powietrza z 535d/520d LCI. Paskudna robota, wężyki pochowane. Dorwać wężyki z 535d to też jakaś paranoja... każdy to wycina i wyrzuca na złom. Przy okazji wykryłem wyciek czynnika chłodzącego z okolic zaworu rozprężnego - ogarnę kiedyś tam :P



Co dalej.... w puchę wrzuciłem od razu filtr KN. Dolot do obecnego single turbo w 3 calach robi przeciąg :cool2: Turbo pompuje łatwiej.. trzyma ciśnienie bardzo równo, a czasami bujnie się aż zaaa bardzo :P Dolot mega zimny a więc duży plus !



07c9126b6ce63236.jpg




Pokrywę zaworów zamontowałem z 535d LCI 286ps. Jeszcze przy okazji wtryski poszły na stół. Jeden wtryskiwacz okazał się wadliwy - nie lał ale cewka wskazywała tylko 60 ohm gdzie norma to chyba coś koło 170-180 ohm. Odrazu wymiana :cool2: Oczywiście osłona silnika z 530d nie pasuje do pokrywy zaworów z 535d :cry2: Udało się dorwać z 335d.


Miejsce pod biturbo jest :cool2: Czy będzie to jeszcze nie do końca powiedziane bo na tym turbo co mam w aucie Przemek4net wyciska nawet 450 koni :mrgreen: Więc.... Biturbo otwiera drogę na 500ps+ ale przy ~480ps braknie mi paliwa. W dodatku pewnie szybciej klęknie 6HP26 (nawet z XHP). Nie wiem czy jest sens pakować to do auta. No ale jak nie ma sensu, to pewnie i tak to zrobię >>> to moja "choroba" :mad2: Tym bardziej że.... DDE, Biturbo z silnika 286ps, zawory sterowania, osłony temiczne, kostki i piny do wiązki ------- wszystko już mam :duh:



Pozdro :8)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.