Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

Miesiac temu oddalem auto do mechanika by poskrecal do kupy osprzet i csla turbine bo poprzedni wlasciciel zrobil to naodpierdziel. Bmka kopcic przestala a kopcila ostro na czarno zabrudzajac ziemie zs kazdym razem.

Teraz dymi na bialo a po wdepnieciu pedalu gazu kopci w czarna chmure...kontrolowalem wycieki i na nagrzanym silniku mam dobry stan plynu w chlodnicy. Wiem ze mam padniety termostat bo silnik sie niedogrzewa a egr jest na stale zaslepiony. Podajcie jakies wskazowki bo ta bmka przysparza mi siwych wlosow, kupilem okazyjnie ale z kazda zlotowka mam ochote ja wyzlomowac...podratujcie dobra sugestia. Pozdrawiam

Opublikowano

Potrzeba jest diagnostyka komputerowa,nie tylko błędy,lecz trzeba sprawdzić parametry pracy.

Wtryski,turbo,przepływka itd.

 

CR czy pompa vp?

Opublikowano
Niestety nie wiem jaka pompa. Bmka byla na diagnostyce kompuyerowej i wykazal blad wtrysku sterujacego, bledu wykasowac sie nie dalo wiec problem mechaniczny jest jednak tskich objawow nie bylo po naprawie osprzety turbiny i wszystkich wezy. Ten slimaczy waz od turbiny mial wylamane zaczepy i po docisnieciu gazu, wypadal i zaciagal powietrze, egr zaslepiony i problem ustapil lecz wowczas kopcila na czarno a dzis na bialo i czarno...moze wwydechu zalega nagar niespalonego oleju z turbiny ? Moze jest tski syf w wydechu i wykapca ten nagar tylko? Katalizstora nie ma wiec tez lipa
Opublikowano

Tak jak pisalem...problem wtrysku sterujacego wykazywala diagnostyka komp. Jednak jie bylo objawow kopcenia tak jak teraz. Rzeczyczywiscie temperatura powietrze moze miec znaczenie ale czy common rail moze miec znaczenie? Jak pompa rotacyjna czy pompa ns listwie to tak ale gdy wtrysk podaje nieodpowiednia dawke to kuleje praca silnika...u mnie tego nie ma. Odpal

a bardzo dobrze nawet bez grzania swiec w zime....sam juz nie wiem. Wydalem 600 zl na wyeliminowanje kopcenia i byl spokoj na miesiac

Opublikowano

Różnica jest taka,że cr nie ma wtrysku sterującego.

Zrób porządek z błędem wtrysku ,a skończą się problemy dymienia,na biało ,a może nawet i na czarno.

To ,że jest błąd wtrysku,nie oznacza,że to jest jego wina.

Opublikowano

Zdecydujesz się na regenerację, nówka czy może używka ?

 

Bo z tego co słyszałem sporo ludzi odradza regeneracje.

Opublikowano
A jednak, daj znać jak po wymianie i czy kupiłeś regenerowaną czy używkę. Polecam przy okazji dobrze obejrzeć sztangę turbiny czy gładko chodzi bo potrafi się zawieszać przez np. korozję.
Opublikowano
Zsmowilem z neta uzywke. Zanim zaplace to ja sorawdze w aucie takze luz. Dam znac jak efekty i sprawdze czy rzeczywiscie korozja nie zawinila ale male na to szanse bo wirnik musi miec luzy bo olej gubi
Opublikowano

I juz po zawodach. Opisze najprosciej jak sie da.

Wszystko zaczelo sie od tego ze wyszukalem uzywanej turbiny na necie i zamowilem. Dogadalem sie ze platnosc po sprawdzeniu i jak sie okazalo, bardzo slusznie postapilem bo turbina nie pasowala bo byla od 150tki ale zanim sie o tym przekonalem rozebralem swoja turbine. Jak wyglada procedura wyciagania turbiny opisywac nie bede bo widzialem juz mnostwo takich postow. Dbalem o nieuszkadzanie srub wiec wszystko spryskalem WD40 i odczekalem chwile. Powycieralem zarzygany spod bo wycieku nie odnalazlem. Na tym wczorajszy dzien sie zakonczyl bo jak wspomnialem, porownalem turbinki i bylem w glebokiej dupie. Zawinalem sie do domu i bijac sie z myslami szukalem innej turbiny. Dzis rano szwagier rozmawial z mechabikiem i opisal moj przypadek a ten sie tylko zasmial, xbluzgal mojego "etatowego" mechanika i podwazyl jego kwalifikacje mowiac ze tylko "debil zaczyna od najgorszego". Powiedzial ze wystarczylo odkrecic 4 sruby na imbus pod pokrywa kolektkra. Tam znajduje sie separator oleju, odma w plastikowej obudowie...Pojechalem zatem do kumpla gdzie auto stalo i zabralem sie do pracy. Po drodze kupilem 3 litry benzyny do czyszczenia. Caly wklad wyjalem a z niego okragly filtr z zatyczka i wykąpałem to w benzynie, potem pędzelkiem starannie czyscilem wszystkie zakamarki , znowu kapiel w benzynie az do uzyskania dokladnej czystosci i wtefy wydmuchalem sprezonym powietrzem calosc. Tak samo postapilem ze swoja turbina co rzekoko byla trafiona. Wszystkie zakamrki oraz wirniki zalalem benzyna i sprezonum powietrzem.obczyscilem. Cslosc zamontowalem spowrotem do auta, wyczyscilem benzyna caly silnik, caly spod, wytarlem szmatami. Kazdy element pladtikowy tez umylem , podokrecalem sruby od turba, od tlumika, poprawilem tlumkkcsrodkowy bo tlukl przycgaszeniu auta o oslone. Podokrecalem wszystkie oslony, obudowy, wyczyscilem filtr powietrza. Odpalilem auto i dopiero przy ponad 3000 obrotow lekko zakopcil na czarno. Przejechalem kilka kilometrow i stwierdzilem ze kopcenie na bialo zniknelo a na czarno nie widac. Teraz bede oontrowal olej i sie okaze jaki efekt. Generalnie turbina winy nie miala...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jeszcze wymień filtr powietrza i kompletną odmę, bo podlegają okresowej wymianie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.