Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam u siebie na przedniej osi opony 240/40/R18 na tylnej 275/35/R18 i posiadam napęd na 4 koła.

Czy to jest dobrze założone, chciałem zamienić tylne na 240/40/R18 tak żeby wszystkie były takie same.

Powód jest prosty na koleinach nie da się jeździć strasznie oprowadza. Proszę o pomoc

co mam zrobić w takiej sytuacji.

 

pozdrawiam

Mariusz

Opublikowano

masz raczej 245/40/18 a nie 240/40/18..

 

jaką masz szerokość felgi na tyle? 1 cal szerzej niż na przodzie?

Opublikowano

musze przyznac ze wizualnie by auto zyskalo majac szersze kapcie na tyle (mam wrazenie ze majac te same felgi/opony na przodzie i tyle przod rozstawiony jest wizualnie szerzej)... generalnie poza wizualnym aspektem nie widze wiekszego sensu z kombinacja wezsze przod szersze tyl

mam 530xd

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapewne fabrycznie tak auto wyszło szerszy tył, węższy przód, felgi przód/tył też będą inne. Mam tak samo ale poprzedni użyszkodnik założył przód i tył takie same opony na różnej szerokości felgi. :duh: Nie dało się na tym jeździć, nie wiem czy przez kiepskie opony czy przez taki układ felg. Jak założyłem jak ma być to w końcu auto jeździ jak po szynach. Inna sprawa, że koła muszą mieć taki sam obwód, inaczej zabijesz x-driva, co przy różnej szerokości felgach,a takich samych oponach będzie ciężkie do uzyskania.
Opublikowano

Podstawowa zasada xd

Takie same koła

czyt

4xtaka sama szerokość felgi

4xtaka sama opona

4xtakie samo et (dla xd et43)

 

Ja mam u siebie 4x 245/45/18

 

W przeciwnym razie masz dużą szansę zajechać skrzynkę xdrive

 

 

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

@pablo022

podstawowa zasada srajwa nie xdrive'a..

 

Seryjnie zarówno e60 jak i e90 z xdrivem wychodziły również na kołach 'staggered', więc szkoda że o tej zasadzie nie wiedzieli konstruktorzy...

Opublikowano
Oczywiście, że w przypadku samochodu BMW e60 XI / XD muszą być zastosowane te same wymiary opon na obu osiach. W przeciwnym razie uszkodzisz napęd. Marka nie ma już takiego znaczenia ale wymiary jak najbardziej Wys/szer/średnica.
Opublikowano

Moja e61 z 12.2005 na słupku ma tylko jeden rozmiar 18 i tego się trzymam

Fakt nigdy nie spotkałem się z info o różnych szerokościach felg w xd xi(czyt e60/61) ale naczytalem się ile osób żałowało takiego posunięcia

Ale jak mówi stara zasada Twoje auto Twój wybór

Każdy robi jak uważa jeden założy różne 19 i będzie jeździł drugi założy różne 17 i się posypie

 

Różne szerokości opon = różna przyczepność / inne opory / inne obciążenie dla skrzynki

 

Pozdrawiam

Paweł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poważnie? Ludzie, macie instrukcje, macie nawet na słupku w drzwiach tabliczkę jakie PRODUCENT dopuszcza zestawienie felg z rozmiarami opon na osiach w danym aucie, a Wy w kółko jedne i te same bzdury powielacie. :duh:

 

Samo BMW w '5' z 'x' stosuje felgi o różnej szerokości przód/tył.

Opublikowano
To chyba do E61 nie przewidywali jake ze auto jest bardziej... Rodzinne ;)

 

Spójrz na E60 w moim przypadku. A przeciez E61 to te same mechanizmy ;)

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/36_0671-obr-bmw-st-le-spr-gw-124/vCP14556

 

Edit:

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/85_0035-opony-letnie/vCP14556

A gdzie w tych linkach jest info o dopuszczeniu różnych rozmiarów na przedniej i tylnej osi?

Opublikowano

felgi 9j ET55 > liczba w schemacie 2 <

 

Dodatkowo w drugim linku opony dopuszczone do mojego auta to 275/35 R18 > liczba w schemacie 2 << czyli dwie tylnie.

 

Mogę wrzucić fote naklejki ze słupka gdzie jest wyraźnie napisane " 275/35 R18 rear" < a odpowiednikiem do tego na przód idzie 245/40 R18 :)

Ja chcę spróbować z 285/30 R19 i 245/35 R19 więc kiedyś opiszę co i jak ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
felgi 9j ET55 > liczba w schemacie 2 <

Tylne nie tylnie.

Skąd wiadomo, ze akurat na tył a nie na przód? Liczba na schemacie nie oznacza ułożenia w aucie.

Mamy dwie pozycje z 2-ka. Równie dobrze można interpretować, że Bridgestone'y sa na przód a Dunlopy na tył. Oba w tym samym rozmiarze :)

 

Mogę wrzucić fote naklejki ze słupka gdzie jest wyraźnie napisane " 275/35 R18 rear" < a odpowiednikiem do tego na przód idzie 245/40 R18 :)

Dawaj! Jest tam notka o xDrive, czy budę ci przełożyli z ośki? ;) Oczywiście -żartowałem.

 

Ja u siebie zakładam takie same koła na przód i tył - różnica w obwodzie "gubi się" na sprzęgle wielotarczowym w skrzynce rozdzielczej xDrive'a - więc im mniejsza - tym lepiej.

Opublikowano
Skąd wiadomo, ze akurat na tył a nie na przód? Liczba na schemacie nie oznacza ułożenia w aucie.

No fakt..... w sumie to do nas na serwis zajeżdzały przypadki gdzie w BMW 1er ludziska zakładali szersze opony na przód - tylko dlatego żeby "lepszy" profil z kompetu opon mieć na tyle ;)

 

Równie dobrze można interpretować, że Bridgestone'y sa na przód a Dunlopy na tył. Oba w tym samym rozmiarze

 

Wszystko możliwe :cool2:

 

Dawaj! Jest tam notka o xDrive, czy budę ci przełożyli z ośki? Oczywiście -żartowałem.

 

Nie wiem po co żartować ? wogole nie wiem po co podważać info od samego producenta ? Takie hobby ?

 

Ja u siebie zakładam takie same koła na przód i tył

Tak trzymaj :cool2: Ja bede testował 245/40 R18 i 285/30 R19 (tak... w tym samym czasie, i tak.... szersze na tył... piszę żebyś nie pomyślał że na odwrót). I robię to tylko z ciekawości jak się bedzie jeździć z szeroką oponą na tyle. A o skrzynkę ATC-300 się nie martwię.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Nie wiem po co żartować ? wogole nie wiem po co podważać info od samego producenta ? Takie hobby ?

No własnie o to info od producenta się rozchodzi. Jeszcze go nie widziałem. Musze sprawdzić naklejkę u siebie.

Jeśli masz jasne i jednoznaczne info od producenta - podziel się.

Opublikowano

http://images66.fotosik.pl/875/a3f77d3059ed166e.jpg

 

Tyle co by się tyczyło od producenta.

 

Miedzy tymi rozmiarami 245/40 i 275/35 R18 jest 3,5 mm w różnicy obwodów co daje 0.539 % < i na to pozwala BMW.

 

Idąc dalej doczytując się w workshopie znalzłem coś takiego :

 

Detection of different tyre rolling circumferences

 

If the tyre rolling circumferences are not the same the drive train twists due to different rotary speeds (when

the multi-plate clutch is closed).

 

Differences in rotational speed can occur as a result of the following influences:

 

- When tyres of different makes and types are fitted:

 

The tyre rolling circumference may fluctuate by up to 1 % due to tyres of different makes and types

being fitted or the tyres are worn very differently.

 

- When an emergency wheel is fitted

 

- When the tyres are worn very differently

 

Slip in the multi-plate clutch may compensate for differences in rotary speed when different tyre rolling

circumferences are detected.

 

Compensation is produced by reducing the locking torque in situations that do not have great driving

dynamic control.

 

 

Z angielskiego jestem nie za mocny ale tutaj pisze że skrzynia potrafi sobie poradzić z różnymi obwodami kół na poszczegolnych osiach gdzie różnica ta wynosi do 1%.

Jak ona to robi ? Podejrzewam że wykrywając różne obwody (co w przypadku jednego rozmiaru opon tez występuje ze względu na zużycie bieżnika) skrzynia "jedzie na poślizgu" i napęd nie jest maksymalnie spięty. Tutaj mozna dojsc do wniosku że nie głupim pomysłem byłoby wymienianie oleju w ATC-300 co jakiś czas ;) W końcu dużo tego oleju nie wchodzi.

 

Jak coś jeszcze mi się przypomni to dopiszę....

 

aha.... na forum mozna spotkać osoby które jeżdzą na 245/35 R19 i 275/30 R19 gdzie różnica wynosi dokładnie 1,004% więc można rzec że w normie.

 

ja planuję 245/35 R19 i 285/30 R19 gdzie różnica wyniesie 0,07% < czyli minimalna różnica i podejrzewam że większa bedzie przy różnie startych 4-rech 245/40 R18.

 

Nawet do testów chcę 245/40/R18 i 285/30 R19 bo róznica wychodzi 0,06%. A że dwie różne felgi... dwie różne wielkości felg... nie ma znaczenia bo obwód jest niemalże identyczny, którego różnice i tak wyrówna (zgubi) sprzegiełko wielotarczkowe ATC-300. Dbajcie tylko o olej w nich i bedzie dożywotnia ;)

 

pozdro.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Podstawowa zasada xd

Takie same koła

czyt

4xtaka sama szerokość felgi

4xtaka sama opona

4xtakie samo et (dla xd et43)

 

Ja mam u siebie 4x 245/45/18

 

W przeciwnym razie masz dużą szansę zajechać skrzynkę xdrive

 

 

Pozdrawiam

Paweł

 

Nie masz racji z podstawową zasadą Xdrive, że muszą być takie same koła

mam X5

przód felgi 10x20 w rozmiarze 275/40R20

tył felgi 11x20 w rozmiarze 315/35R20

wg zaleceń producenta :)

brokat_
Opublikowano

Ok

Źle się wyslowilem a w sumie to wyszło z przebiegu rozmowy

E60 a e61 są różnice

 

Nikt nie pisał o x5 bo to nie ten dział :)

Opublikowano
e60 a e61 są różnice

 

jakie ? Jeśli coś wiesz to się podziel wiedzą.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

A o to Ci chodzilo :) myslalem ze wiesz cos wiecej a Ty powołałeś sie na posty wyżej ;) nie skumałem:p

 

No dobra.... Ale idąc dalej... Pablo022 ktory masz rocznik samochodu? Mozesz wkleić fotę tej naklejki co ja wkleiłem?

 

Ja od paru dni jeżdżę na mieszanym ogumieniu i dziala to wyśmienicie ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.