Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry koledzy,

Problem się ma następująco. Byłem u mechanika i nie potrafi dokładnie zdiagnozować stuków. Po krótkiej konwersacji z Panem z "czescidobmw.pl - polecam serwis" doszliśmy do pewnych wniosków, że stuki może powodować krzyżak na wale bądź tuleje mocowania dyfra do zawiechy. Jednak opiszę problem, być może któryś z Was miał taki przypadek:

-Stuki słychać wyraźnie podczas zmiany biegów efekt stanowczo się pogłębia z każdym tygodniem, stuki słychać zarówno podczas puszczania sprzęgła (Trzymamy na biegu i puszczamy) jak i podczas opuszczaniu pedału gazu z małego biegu 1-2-3 autem jakby szarpało.

Sprawdzenie auta wyglądało tak:

Na podnośnik zaciągnięty ręczny i puszczanie sprzęgła z wrzuconą jedynką

Na podnośniku zmiana biegów 1-5 i patrzenie skąd mogą dochodzić stuki. Efekt ? Brak.

Jazda próbna mechanik na tylnym siedzeniu, stuka pod tylnym siedziskiem pasażera aż trochę budą trzęsie. Diagnoza ? Druga podpora wału w tym, że nie mam drugiej podpory wału nie wiedziałem o tym wcześniej więc powiedziałem, że się zorientuje. Nie wiem już co z tym fantem zrobić. Miał ktoś podobnie ?

PS: Czy po zaciągniętym ręcznym koło powinno wykonywać lekkie ruchy przód tył w granicach 1 cm ?

EDIT: Dodam, że tuleje nr 9 w dyfrze i podpora wału zostały wymienione.

Pacjent: 320i sedan 12.1998r

Opublikowano
Pacjent w tym wieku [podobnie jak mój pacjent] wymaga kompleksowej operacji.Samo lakierowanie paznokci nic nie da.Tak czy inaczej musisz wywalić wszystko.Sama 9 nic nie daje.Robiąc po trochu tylko przepłacisz.Ale to Twoje auto.
Opublikowano
Moje autko było chyba szczęśliwcem z naprawioną podłogą w serwisie, widać nakładki z grubej blachy po wyjęciu mat bagażnika więc ten element raczej bym odrzucił. Tuleje to duże prawdopodobieństwo a koszt takich napraw na daną chwilę to ciężki temat więc łapie się ewentualnie czegoś mniej kosztownego. Wczoraj założyłem komplet tarcz, hamulców i szczęki więc budżet trochę nadszarpnięty. Czyli np krzyżak na wale nie może powodować aż takich stuków i drgań ?
Opublikowano
Mi macher od razu zdiagnozowal, ze to "9" :) wymienilem i cisza spokoj - "Panie nic nie puka nic nie stuka" . Więc może podjedz do kogos jeszcze na diagnostyke, zeby nie bylo, ze masz slady naprawy podlogi to odrzucasz to - jak ktos ogarniety wejdzie pod auto to od razu CI powie, czy ta naprawa dalej sie trzyma czy moze bylo zle naprawione i wyrwalo znowu.
Opublikowano
Nie u jednego byłem i nic się nie dowiedziałem tak na prawdę a ślepo wymieniać to też koszta. Jedna rzecz mi się przypomniała, czy po wrzuceniu biegu i trzymaniu na sprzęgle wal powinien się kręcić lewo prawo ? Bo mechanik powiedział abym wrzucił któryś bieg i trzymał sprzęgło i ruszało się lewo prawo. Co o tym myślicie ? Diagnoza poszła, że skrzynia też już kończy swój żywot.
Opublikowano
mam to samo , mechanik tez mi nie powiedział od czego to bo nic nie widac , czyli prawdopodobnie gdzies w srodku ,wielokliny na przegubach albo w samym dyfrze ..chyba że mechanik do ..upy :mad2:
Opublikowano

Przyczyna już znana. Czyli jak dobrze wiadomo tuleje tylnej belki. Konkretnie nr 2 na schemacie. Niestety przyszykuje się grubszy wydatek ale mam nadzieje, że się z tym uporam. Czy po wymianie tulejek wózka trzeba ustawiać geometrie ?

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AM11-EUR-12-1998-E46-BMW-320i&diagId=33_0839

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przyczyna już znana. Czyli jak dobrze wiadomo tuleje tylnej belki. Konkretnie nr 2 na schemacie. Niestety przyszykuje się grubszy wydatek ale mam nadzieje, że się z tym uporam. Czy po wymianie tulejek wózka trzeba ustawiać geometrie ?

 

Też mnie to czeka wkrótce. Liczyłeś jakie to będą koszty? Jak już się zrzuci tylne zawieszenie to co dokładnie wypadałoby wymienić, żeby później znowu nie robić tego samego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mocowanie wózka idealne, jak to powiedział mechanik ale coś mi się tam z tyłu trochę tłucze i wibruje na jałowym.
Opublikowano (edytowane)

Najlepiej wymienić wszystkie 7 tulejek dyfra.

Tuleja nr 2 x2 Lewa i Prawa! = 120 zł (Lemf) 90zł (febi, meyle)

Tuleja nr 4 x2 80 zł (Lemf) Innych się nie opłaca, to ta sama cena.

Tuleja nr 7 x2 70 zł (Lemf)

Tuleje nr 9 x1 - 60 zł (Lemf) Chodź z tą można zaczekać, jest możliwość wymiany bez ściągania zawieszenia

+Śruby nowe najlepiej

Koszt tulejek plus śrub oscyluje w granicy - 400 zł + robocizna 250-400 zależy od pazerności mechaniora. Jeżeli wymieniałbyś tuleje podane niżej z 400 zł za części robi się 800.

Jeżeli tuleje w zawieszeniu też dają o sobie pomału znać to:

Tuleje dolnego wahacza poprzecznego wewnętrzną - x2 + śruby najlepiej

Tuleje górnego wahacza poprzecznego zewnętrzną - x2 + śruby najlepiej

Tuleja wahliwa górna wahacza wzdłużnego x2

Tuleja przednia wahacza wzdłużnego x2

Z podkreśleniem oczywiście, jeżeli coś z tyłu w zawieszeniu jest nie tak. Jeżeli tuleje są dobre i nie najgorzej wyglądają nie ma sensu ich wymieniać. Ponawiam pytanie, czy po opuszczeniu zawiechy bez rozpinania tulejek trzeba ustawiać ponownie geometrie ? Pozdrawiam M.

Edytowane przez marcin5001
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam kolegów, jestem po wymianie wszystkich tulejek w tylnym zawieszeniu plus na pakę wleciały sprężyny obniżające Pro-kit. Nastała błoga cisza a auto prowadzi się lepiej, zarówno biegi wchodzą lżej jak i cała karoseria się usztywniła. Pozostaje mi jedynie wymiana uszczelki pod głowicą. Zna ktoś dobrego obeznanego fachowca na Warmii i mazurach okolice Olsztyna, Elbląga ? Pozdrawiam!
Opublikowano
Dziewiątka to tuleja która się wymienia i nie kombinuje z czekaniem.Zreszta jak i reszta.Moje prywatne i akurat trzezwe wyjątkowo zdanie.Robiąc zawieszenie robimy WSZYSTKO.Oczywiście że musisz zrobić geometrie i nastepnie znów po wymianie kolejnych tulejek.Bezcelowe.Nie zdjąłeś sanek,dyfra,skąd wiesz czy nie pęka.Bez tego nic nie widać.A gdzie wymiana śrub kąta koła?.A łączniki stabilizatora?.Każdy robi jak chce.Ale nie zapewniajmy że to jest ok. i tak wystarczy.
Opublikowano (edytowane)

mopsisko, mówisz do mnie ?

Edit: Jeżeli do mnie to, nie napisałem, że nie zrobiłem tego o czym piszesz więc nie wiem skąd czerpiesz informacje ale odpowiem.

-Sanki i wahacze rozpięte i rozłożone na pierwiastki pierwsze. Wszystko leżało na stole po czym z każdego elementu tuleje zostały wyprasowane lub ściągnięte przyrządami.

-Łączniki stabilizatora wymienione

-Podłoga w stanie idealnym, mój model to ten po fabrycznej naprawie podłogi.

-Tuleja nr 9 wymieniona została pól roku temu i ma się dobrze.

-Śruby do ustawienia kąta pochylenia koła oczywiście zmienione plus podkładki i nakrętki

Tak więc zawieszenie z tyłu mam "fabrycznie nowe" i mówię to z pełną świadomością tych słów. Nie obeszło się również bez wymiany różnych innych śrub i nakrętek. Tak na prawdę miałem zerwane jedynie tuleje wahliwe oraz te duże w sankach z przodu co się okazało przy wymianie. Wszystkie inne tuleje były fabrycznie nowe i co najdziwniejsze były w stanie bardzo dobrym, żeby nie powiedzieć idealnym.

Edytowane przez marcin5001

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.