Skocz do zawartości

320i Coupe Jaki wał napędowy


WrongHole

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

niedawno kupiłem moje pierwsze auto - jest to BMW E36 320i Coupe i to o niej będzie sprawa. A dokładniej, jakieś 2 tyg po kupnie okazało się że wał jest niewyważony a do tego zdewastowana guma łącząca wał i skrzynie. Z tego co się orientowałem to wyważanie wału jest dużo droższe niż kupno używanego.

Szukałem i szukałem.. Ogólnie ciężko jest znaleźć wał konkretnie do 320i Coupe. więc moje pytanie brzmi:

Czy to musi być koniecznie wał od 320i Coupe? Czy może być z Sedana lub kombi? Ew z BMW z innym silnikiem?

Jestem laikiem więc pytam.

Pozdrawiam Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guma - łącznik wału:

http://allegro.pl/lemforder-lacznik-walu-bmw-e30-e34-e36-e46-e60-e90-i5110876728.html

 

Wał:

http://allegro.pl/bmwe36-2-0-wal-napedowy-i5104849666.html

 

Wg realoem to bez różnicy czy coupe czy sedan, numery odnośnie wału te same.

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz kupić wał z innej budy nie zależnie czy to będzie coupe, cabrio czy touring wał będzie pasował

 

ważne żeby było to wał tylko i wyłącznie od 320, czyli jedynego r6 na małej głowie

 

jeśli masz taką możliwość to sprawdź czy ktoś przy rozkręcaniu twojego wału go potem źle nie skręcił, powinny być znaki, być może wystarczy dobrze skręcić wał i obejdzie się bez wyważania czy wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kupiłem używkę od Coupe, czekam jeszcze na gumę, też używka bo grubo ponad 200 pln za nówkę to raczej przesada ;)

"nowy" wał różni się tylko jakimś takim pierścieniem przy gumie a tak to chyba identyczny.

http://www.iv.pl/images/81222644755178687475.jpg

A co do starego wału, już mówiłem, uszkodzone jet mocowanie. Strach go wsadzać z powrotem.

http://iv.pl/images/71412820987825064651.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałbym do Ciebie prośbę michau1. Po skręceniu wszystkiego podpora wychodzi mi jakieś 2 cm za blisko skrzyni i po wciśnięciu jej na miejsce przeznaczenia guma na łożysku jest strasznie naciągnięta. Tak powinno być? ew mógłbyś sprawdzić u siebie albo podesłać fotę jak to w Twoim aucie wygląda?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałbym do Ciebie prośbę michau1. Po skręceniu wszystkiego podpora wychodzi mi jakieś 2 cm za blisko skrzyni i po wciśnięciu jej na miejsce przeznaczenia guma na łożysku jest strasznie naciągnięta. Tak powinno być? ew mógłbyś sprawdzić u siebie albo podesłać fotę jak to w Twoim aucie wygląda?

 

Ja podczas wymiany łącznika, gdy już wszystko składałem to podporę przykręciłem tak jak była czyt. na obrysach podkładek - tyle, że moja podpora była na wale, odkręcałem ją tylko (nie przemieszczałem) bo musiałem złamać wał, inaczej nie wyciągnąłbym łącznika. Ja robiłem sam, ale jak masz kogoś do pomocy to igła, niech Ci ktoś wał przytrzyma a Ty mocuj podporę eliminując naprężenia, myślę że będzie widać kiedy jest guma napięta, wyeliminuj to i powinno być w porządku. Z miłą chęcią zrobiłbym Ci zdjęcie jak to wygląda u mnie ale mam osłonę termiczną całą pogiętą i zrobioną na wkręty i uwierz mi że nie chce już tego ruszać :). Mam tylko fotkę dlaczego dokonywałem napraw w układzie napędowym :)

 

http://pictap.pl/di-16PYT87Y.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.