Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam problem z napieciem, przynajmniej tak mi sie wydaje. Pojawia sie on gdy odpale samochod i wlacze swiatla, wtedy ekran na liczniku przygasa po chwili wylacza mi trakcje i abs oraz zmienia sie tempertaura ze stopni C na F. Kiedy jednak zapale samochod i rusze, doslownie metr i dopiero potem zapale swiatla tego problemu nie ma. Czasem zdarzy sie ze podczas jazdy wlaczajac kierunek problem sie pojawi. Nie dziala zegar od obrotow i temperatury. Czy to moze byc regulator napiecia? Akumulator jednak bym wykluczyl, gdyz auto pali od razu bez zadnego problemu.
Opublikowano
Nic prostszego. Poszukaj jak uruchomić test zegarów (jest na forum), tam sprawdź jakie masz napięcie ładowania. Jeśli będzie poniżej 14V, (w sumie trakcja wyłącza się chyba przy 11V, o ile pamiętam, poprawcie mnie) to znaczy, że akumulator jest słaby. Jeśli będzie skakać to regulator ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Robisz dokładnie jak na filmiku. Na samym końcu człowiek włączył TEST2 i skończył filmik zanim się test zaczął, ale Ty sobie doklikaj do nr 9 - to jest aktualna wartość napięcia. Możesz to też robić na odpalonym silniku, podczas jazdy - nie ma problemu. Ja często z nudów w korku sobie klikam i patrzę na różne testy :D

 

TEST1

1.0 - 5 ostatnich znaków numeru nadwozia VIN

1.1 - liczba K – wewnętrzne oznaczenia BMW

1.2 - wewnętrzny numer BMW oznaczający nr części

1.3 - kolejne wartości to index płytki kodującej, index zmian i index szyny głównej

1.4 - data produkcji tydzień i rok (TTRR)

1.5 - wersja oprogramowania i zestaw wskaźników

1.6 - niedostępny

1.7 - wersja CAN oraz index przeprowadzonych zmian

TEST2

2.0 - po wciśnięciu klawisza uruchamiana jest najbardziej efektowna procedura testu wskaźników

TEST3

3.0 - paliwo zużyte od ostatniej inspekcji

3.1 - dni od ostatniej inspekcji

TEST4

4.0 - chwilowe zużycie paliwa l/100km (np.00112 = 11.2)

4.1 - chwilowe godzinowe zużycie paliwa l/h

TEST5

5.0 - średnie spalanie z ostatnich 50km w l/100km

5.1 - zasięg pojazdu na znajdującym się w baku paliwie

TEST6

6.0 - poziom paliwa dla lewego i prawego czujnika (np.101201 oznacza 10.1 lewego 20.1 prawego)

6.1 - poziom paliwa suma wartości z testu 6.0

6.2 - poziom paliwa wartość wyświetlana

TEST7

7.0 - temperatura silnika

7.1 - temperatura zewnętrzna

7.2 - prędkość obrotowa silnika w obr/min

7.3 - prędkość samochodu w km/h

TEST8

wartości wejściowe komputera w formie HEX

TEST9

9.0 - ładowanie alternatora

TEST10,11,12 niedostępny

TEST13 sygnał dźwiękowy - test

TEST14 niedostępny

TEST15 stan portów wejścia/wyjścia zestawu wskaźników, informacje w formacie bitowym o opcjach/przełącznikach samochodu

TEST16,17,18 niedostępny

TEST19 odblokowanie/zablokowanie komputera

TEST20 niedostępny

TEST21

reset wszystkich ustawień OBC

Opublikowano
A wiec zrobilem tak jak koledzy radzili i pokazuje 14,2-14,1 zadnych wiekszych skokow nawet kiedy wlaczam swiatla. Wiec co to do cho...y moze byc? Alternator?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.