Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jak w temacie kupiłem pierwsze w życiu BMW i chcę je odpowiednio "ubrać" dlatego chcę założyć koła 20" i teraz moje pytania:

1. Czy felgi w romiarze 9x20 et40 przód i 11x20 et42 wejdą?

2. Felgi 8, 5x20 et35 i 10x20 et38 wejda?

Zarowno jedne jak i drugie chcialbym mieć prawie na równo z błotnikiem dlatego jeśli trzeba zastosować dystans to nie ma problemu chodzi mi bardziej o kwestie obcierania gdzieś od wew. o elementy zawieszenia...

 

3. Chciałbym trochę obniżyć auto żeby uzyskac lepszy efekt kół dlatego na przód trafią sprezyny H&R -35mm a tyl trzeba obnizyc kompem dlatego chciałbym się dowiedzieć czy można obniżyć auto o dowolną wartość żeby to idealnie spasować czy komputerem można obniżać tylko o konkretne wartości?

 

Każda sugestia, opinia mile widziana.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Podajesz monstrualne rozmiary, z oponami ~295mm na tyle jedno koło będzie ważyć ok. 35kg to trochę sporo jak na 180KM.

Odpowiadając na pytanie, będą prawie równo i mieszczą się, sam mam 10" na tyle, 11" czasem zakładają w usa ale tylko o tym czytałem na forach. Przody masz trochę za wąsko jak do tak agresywnego tyłu.

Idealne ET tak żeby krawędź felg była równo z nadkolami ale nie wystawała to: przód 8,5" ET25, tył 10" ET40. Oczywiście może być 4x przód.

Dystanse to śliski temat, dwutonowy samochód + bardzo ciężkie koła, niski profil, jakoś nie czułbym się pewnie.

HR są bardzo twarde, do amorów M jeszcze podchodzą ale przy zwykłych czytałem kilka negatywnych opinii, ACS będą lepszym wyborem. Możesz tył obniżyć co 1mm.

No i oczywiście przy tym setupie który planujesz możesz zapomnieć o jakimkolwiek komforcie, będzie taczka.

Opublikowano

Auto będzie miało robiony program w najbliższym czasie to , że stracę komfort jestem tego świadomy :8)

Głównie zależy mi na konkretnej odpowiedzi czy zmieszcze na tyle to 11" z takim ET i opona na to 285/30 może nawet 275/30 chcę mieć lekki naciąg :roll:

Poda ktoś może kodowanie do obniżania tyłu :oops:

Opublikowano

Ja przymierzalem sobie stylingi 214 z x6 - tam jest chyba 11 z et 37 albo 40.l, wchodzilo bez problemu, bylo rowno z nadkolem, ale nie pamietam ile bylo miejsca od wewnetrznej strony.

Ja jezdze teraz na oponach 265/30 bez rft, nie odczuwam pogorszenia komfortu w porownaniem z chyba 245/45 18 z run flatem, wiec nie ma tragedii.

Na 11" smialo mozesz zakladac 265/30 ewentualnie 275/30.

Generalnie do serii F kola z et w granicach 25 sa ok.

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Opublikowano

Wszystko zależy czy samochód ma być do jazdy czy do wyglądania, nie gadamy tu o niedzielnym cabrio tylko samochodzie użytkowym, więc jakieś resztki rozsądku powinny być zachowane.

Program powiadasz, ja mam 270KM i czuje ciężar dwudziestek dość wyraźnie.

11x20 et42 będą wystawać poza błotnik 5-10mm (w zależności od ustawienia zawieszenia), a w stosunku do najszerszego fabrycznego zestawu (19x9) będą wystawały 27mm, a od środka będzie 23mm mniej wolnej przestrzeni. Weź miarkę sprawdź.

Na 11" smialo mozesz zakladac 265/30 ewentualnie 275/30.

Ja mam 275 na 10" i to jest na granicy elegancji, nie wyobrażam sobie 265 na 11" w f10.

Generalnie do serii F kola z et w granicach 25 sa ok.

to zależy od szerokości felgi :)

Jeśli ktoś nie potrafi w pamięci liczyć et i profili opon to polecam np tą stronę:

http://www.willtheyfit.com/

i tą:

http://www.tyrestretch.com/index.php

Opublikowano
Ja przymierzalem sobie stylingi 214 z x6 - tam jest chyba 11 z et 37 albo 40.l, wchodzilo bez problemu, bylo rowno z nadkolem, ale nie pamietam ile bylo miejsca od wewnetrznej strony.

Ja jezdze teraz na oponach 265/30 bez rft, nie odczuwam pogorszenia komfortu w porownaniem z chyba 245/45 18 z run flatem, wiec nie ma tragedii.

Na 11" smialo mozesz zakladac 265/30 ewentualnie 275/30.

Generalnie do serii F kola z et w granicach 25 sa ok.

Jesteś pewien ze te koła z X6 były na równo z nadkolem bo każdy z Was podaje coś innego...

Opublikowano

11x20 et42 będą wystawać poza błotnik 5-10mm (w zależności od ustawienia zawieszenia)

Wystawać poza błotnik czyli na zewnątrz czy będą schowane względem krawędzi błonnika.

Nie czaje każdy z Was pisze coś innego nie mogę tych kół przymierzyć na auto bo trzeba je zamawiać i nie chce mieć później problemu...

Opublikowano

Wiem, że takie stwierdzenie na forum może wywołać burzę ale to ja mam racje :)

Jeśli mi nie wierzysz to weź długą poziomicę lub prostą deskę, przystaw pionowo do nadkola i zmierz ile mm jest na górze od krawędzi obecnej felgi do krawędzi błotnika (czyli do tej deski stojącej pionowo). Następnie zmierz od wewnątrz ile masz obecnie miejsca do wew. elementów.

Potem wpisz dane obecnych felg i tych nowych na stronie którą podałem powyżej, będziesz miał odpowiedź. To proste obliczenia.

Ja staram się zawsze dawać rozsądne odpowiedzi, na forum nie brakuje ludzi którzy powiedzą: "dawaj ziom idź na całość! ładuj 12" na przód będzie kozak!" Owszem będzie tylko, że na zdjęciu, a jazda czymś takim na co dzień to koszmar.

edit

zresztą tylko ty wiesz czego chcesz, dałem ci stronę na której możesz na zdjęciach obejrzeć naciąg na każdą szerokość, policz sobie gdzie chcesz, żeby był rant i kup takie felgi, nie polegaj na opiniach z forum tylko sam policz. Na forach tak jak przy wódce, ludzie różne rzeczy gadają :)

 

przy okazji jeszcze strony z wagą felg bmw i opon:

http://felgenkatalog.auto-treff.com/

http://www.tirerack.com/index.jsp

Opublikowano

jeśli coś jeszcze mogę pomóc, to 10.5" et 20 wygląda dobrze z tyłu - mieści się bez problemu od wewnętrznej strony, i wystaje trochę na zewnątrz

 

10.5 et27 wygląda tak

images?q=tbn:ANd9GcTxPSusZqYdDIFW7tTE5GtIVmnsUxR3AzLphMdxaG17Mfdu475uLg

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja przymierzalem sobie stylingi 214 z x6 - tam jest chyba 11 z et 37 albo 40.l, wchodzilo bez problemu, bylo rowno z nadkolem, ale nie pamietam ile bylo miejsca od wewnetrznej strony.

Ja jezdze teraz na oponach 265/30 bez rft, nie odczuwam pogorszenia komfortu w porownaniem z chyba 245/45 18 z run flatem, wiec nie ma tragedii.

Na 11" smialo mozesz zakladac 265/30 ewentualnie 275/30.

Generalnie do serii F kola z et w granicach 25 sa ok.

 

Tylko 275, niestety. 265 nie mają homologacji. Jestem po długiej wymianie zdań w tej sprawie z BMW Polska i jednym dilerem w mieście nad Wisłą. Wniosek: rozmiary tylko zgodne z tabliczką na słupku przy drzwiach kierowcy. Niezależnie od tego, że 285/30 (nie ma na tabliczce) są lepszym odpowiednikiem dla 245/35 niż zalecane 275/30.

 

:mad2:

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

maciek ale nie każdy robi tak jak mówi bmw polska, bo nie każdy ma gwarancję itp itd

 

ja np wczoraj dzwoniłem do lokalnego aso bmw pytając o możliwość ustawienia zbieżności w obniżonym aucie... zostałem spławiony, że oni mi nie pomogą, bo oni tylko w seryjnych autach ustawiają... horror

 

btw 11x20 et35

http://www.felgen-garage.de/Showcars/Due/08.jpg

 

11x20 et46 295/30

http://f10.5post.com/forums/attachment.php?attachmentid=885211&stc=1&d=1373217703

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko prawda. Mi chodzi o jakiś fundamentalizm w podejściu do sprawy. Pozwalają na felgę o szerokości 10,5", to po co utrudniają w kwestii opon? Przecież i tak felga będzie decydować o szerokości koła w takim układzie, nie opona...

 

Dobra, kończę narzekania

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
Widząc zdjęcie białego sedana nie powinno być problemu żeby od środka gdzieś się oparło pozostaje kwestia, że przy tej szerokości będzie trochę na zewnatrz wystawać ale opona będzie lekko naciagnieta więc tez się powinna schowac :8)
  • Moderatorzy
Opublikowano
Wszystko prawda. Mi chodzi o jakiś fundamentalizm w podejściu do sprawy. Pozwalają na felgę o szerokości 10,5", to po co utrudniają w kwestii opon? Przecież i tak felga będzie decydować o szerokości koła w takim układzie, nie opona...

 

Dobra, kończę narzekania

 

Ale czemu tak ich słuchasz, zabiorą ci gwarancje za opony czy jak ?

I tak chcesz obniżyć auto wiec jak maja zabrać to za sprężyny.

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu bardziej chodzi o ubezpieczenie. Mogą się czepiać, że samochod na niehomologowanych oponach. A sprężyny TUV do tego modelu mają, wiec podstaw do czepiania sie nie ma...

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.