Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam problem z bunią, mianowicie wczoraj nagle straciła moc, na niskich obrotach jest w miarę ale nie to co było, natomiast od ok 2000 obrotów jest praktyczny brak przyśpieszenia, słychac jak turbina buczy, ale tak jakby nie miała siły dmuchać. Z wydechu nie leci żaden podejrzany dym. Myślałem, ze może padł elktrozawór sterujący ciśnieniem w turbo i AGR ale to tylko moje przypuszczenia, chciałbym aby bardziej doswiadzczeni koledzy sie wypowiedzieli

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z wydechu nie leci żaden podejrzany dym.

 

Dym nawet gdyby był to i tak nie wyleci bo masz DPF-a (filtr cząstek stałych) który zatrzymuje wszystko i podejrzewam że właśnie się zapchał, lepiej sprawdź to szybko bo załatwisz turbo w ten sposób.

 

PS: W silniku M47N2 turbina jest sterowana elektronicznie tak że nie znajdziesz przy niej elektrozaworu.

Opublikowano

Dzięki koledzy za podpowiedzi. W poprzednim aucie czyli e46 320cd 150km mialen podobny problem i okazal sie to wlasnie ten elektrozawor, myslalem ze w tym silniku dziala to tak samo no ale sie mylilem. Jak najlepiej sprawdzic DPF-a? Na idrivie w aucie

pokazuje ze niby jest ok ale tym sie nie sugerowac?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak najlepiej sprawdzic DPF-a? Na idrivie w aucie

pokazuje ze niby jest ok ale tym sie nie sugerowac?

 

Na to nie patrz bo to zwykłe odliczanie które w żaden sposób nie jest połączone z DPF-em. Musisz podjechać na diagnostykę i sprawdzić błędy i zapełnienie filtra.

Opublikowano

Podłączyłem dzisiaj sam INPĘ i pokazuje aż 11 błędów w silniku, po skasowaniu i uruchomieniu silnika powracają. Nie wiem niestety jak w E60 rozszyfrować te błędy, w e46 było to łatwiejsze :) a to auto mam dopiero miesiąc. Jest ktoś w stanie coś z tego wyczytać? Lub poinstruować mnie jak w INPie dojść do szczegółowych błędów

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/36cd962647973f8e.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wpisz sobie po kolei te kody w google z dopiskiem bmw i znajdziesz odpowiedzi.
Opublikowano
Już to zrobiłem i co nieco doczytałem między innymi błąd 480A- błąd filtra cząstek stałych. Myślałem o tym żeby spróbować przeprowadzić wypalanie filtra tak jak pokazuje to kolega na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=QQhY1_5RPb4. Tylko nie wiem czy z tymi błędami uda się to przeprowadzić i druga sprawa to turbinka, tak już jęczy, że boję sie wogóle jeździć tym samochodem....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapewne do takiego stanu dpf-a doprowadziła inna usterka która nie pozwala na uruchomienie procesu wypalania tak że wymuszenie wypalania kompem prawdopodobnie się nie uda lecz możesz sprawdzić. Turbina przy takim ciśnieniu jakie zapewne masz przed DPF-em dostaje nieźle po tyłku tak że też należy ją sprawdzić. Zobacz też jaką temperaturę osiąga silnik po rozgrzaniu.
Opublikowano
spróbuje wieczorem przeprowadzić wypalanie ale jak się nie uda to bede zmuszony wstawić auto do mechanika :( Najbardziej to obawiam się kosztów bo z tego co wyczytałem to DPF nie jest tanią sprawą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.