Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie ulepszaj tej jednostki.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zasadnicze pytanie.po co? Żeby zaoszczędzić jakieś 500? Stracisz to na kolejnej robociźnie jak będziesz wracał do dwumasy. To już lepiej kup sprawdzoną używkę albo regeneracja.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Po prostu ten gość ktory mi robi poleca żebym tak zrobil . Kilka osób mintaz poradzilo i nie chodzi tu objakimsbinnym oszczędności nieuzasadnione . Raz ze tłumaczyli mi ze odciążenie ten układ bo zwykle koło zamachowe jest duzo lżejsze . Podobno sie lepiej zbiera . Pytam kogos kto robił cos takiego a nie kogos kto teoretycznie odradza .
Opublikowano

whitedevil

 

 

 

BMW: E36 coupe 330

Imię: Marcin

Silnik: M54B30

Nadwozie: Coupe

Pomógł: 151 razy

Wiek: 34

Dołączył: 12 Lis 2013

Posty: 2865

Skąd: gdynia

Wysłany: 16-03-14, 13:39

totalna bzura ja mam m54 i jednomasa odelzonego i nie ma z nim zadnych problemow same plusy

jedyna wazna rzecz dobrze dobrac kolo jednomasowe nic wiecej mam na mysli srednice do tego tarcza z kevlaru i jest bajka

_________________

zobacz moje BMW E36 330

http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0

Opublikowano
W sumie widać, że decyzję już podjąłeś, więc zakładaj - żaden argument do Ciebie nie trafi.
Opublikowano

Masz rację że tu teoretyzujemy a sami tego nie przerabialiśmy, wymień na jednomas i po roku daj nam znać jak jest.

Przy lekkim jednomasie to przy ruszaniu z miejsca silnik może mieć tendencję do przyduszenia.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Okej dzis jade zakupić takie koło . Opisze pozniej moje wrażenia z takiej zmiany i po jakimś czasie zrobię przegląd aby skontrolowac ekaploatacje . Moze ktos bedIE w podobnej sytuacji i mu sie to przyda ! A ten silnik ma wogóle tendencje do przyduszenia :p
Opublikowano
Masz rację że tu teoretyzujemy a sami tego nie przerabialiśmy, wymień na jednomas i po roku daj nam znać jak jest.

Przy lekkim jednomasie to przy ruszaniu z miejsca silnik może mieć tendencję do przyduszenia.

Jeździłeś kiedyś, czy jak zwykle teoretyzujesz, bo wyczytałeś w internecie lub usłyszałeś od kolegi znajomego.

To jest 6 dobrze wyważone 6 cylindrów w benzynie, jak założysz jednomasę nic się nie stanie.

W zasadzie do tego silnika komplet z nowym dwumasem jest tani, i jeżeli chodzi o kasę, to gra nie warta świeczki. Rezultatów po zmianie też nie spodziewaj się jakiś znacznych. Musisz dobrać tarczę z tłumikiem drgań.

Opublikowano
Jeśli chodzi o kasę tobteoche taniej bedZie zdobić na jednomasowym . Nie o to w sumie chodzi tylko na początku chodziło mi i dostępność części a przez ten majowy weekend na dwumase trzeba czekać ponad tydzien bibjestem z Tarnowa . Obco chodzi z tłumikiem drgań na tarczy ? Juz kupiłem tarcze . Moge dokupić tlumik drgań ?
Opublikowano

Oryginalnie masz koło dwumasowe, które właśnie jest tłumikiem drgań i sztywną tarczę sprzęgła bez tłumików. Jeżeli zakładasz jednomasowe koło, to powinieneś podpasować jakąś tarczę z tłumikami od innego modelu. Nie wiem dokładnie co będzie pasowało u ciebie, bo nigdy mnie to nie interesowało. Jeżeli założysz zwykłe koło zamachowe zamiast dwumasowego i tarczę bez tłumika drgań, to jest to drut :). Po pierwsze nie zdrowe dla silnika, po drugie drut z zasady.

 

Tak wygląda tarcza sprzęgła bez tłumika drgań http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://i.imgur.com/SGdgg.jpg&imgrefurl=http://acthxtg.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f%3D69%26t%3D190962%26start%3D15&h=600&w=800&tbnid=xxepoVpL49HWLM:&zoom=1&docid=Ls_UkVUHPr-Q5M&ei=-RdJVfK4EaXVygOBtYHYBQ&tbm=isch&ved=0CCYQMygHMAc

a tak z tłumikiem https://www.google.pl/search?q=tarcza+sprz%C4%99g%C5%82a+320ci&biw=1366&bih=609&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=9xdJVbjFAeneywPO44HoCg&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=tarcza+sprz%C4%99g%C5%82a+integra+type+r&imgrc=rszbmQDshQrxsM%253A%3B-hg1UgLP2f8VeM%3Bhttp%253A%252F%252Ft.iparts.pl%252F399%252FIMG_0100586001%252Fdokumenty%252Ftarcza-sprzegla-exedy.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.iparts.pl%252Fczesc%252Ftarcza-sprzegla%252Chonda%252Cintegra-dc5-od-2001-08%252C2-0-16v-type-r-220km%252C45-4881-16597-100053-0-399-hcd823.html%3B598%3B399

Zdjęcia przykładowe. Pozbawienie układu przeniesienia napędu całkowicie tłumienia jest po prostu głupie w samochodzie do codziennej jazdy.

Do np TDI masz gotowe zestawy np. z Valeo gdzie koło dwumasowe jest zastępowane jednomasowym i w zamian jest tarcza z tłumikiem.

Opublikowano
Uf mam tą z tłumikiem. Dzieki za szybka odpowiedz ! Zobaczę jak pochodzi jak bede miał jakies obiekcje to pier... E bede juz robił serie. Z tym ze ten gość od ktorego brałem komplet sprzęgła robił sobie na jednomasowym teraz w swojej e39 2.8 i mowi ze jeździ pół roku i jest git
Opublikowano

Powinno być wszystko ok. Myślałem ,że chcesz włożyć tarczę bez tłumika do sztywnego koła.

Znam wiele przypadków np. TDI i nie tylko, które fabrycznie są wyważone jak worek ziemniaków w porównaniu do innych silników, po przejściu na jednomasowe koło i wszytko gra. Znajomy ma np. w transporterze nalatane na jednomasowym kole już z 300tyś.

Opublikowano
Ja na początku nawet nie miałem na mysli zeby przerabiać . Jednak troche polatalem po warsztatach samochodowych troche poczytałem, zaciągnąłem opini na forum i użytkowników takich kół i wyglada na to ze to dobra decyzja . Nie chce tez oszczędzać na tańszych podzespołach kosztem auta lecz w tym wypadku postanowiłem tak zrobic . Niedługo opisze jak to chodzi ! Czekam tylko na łapę do skrzyni lozysko oporowe i wysptzeglik bo jutro montarz !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.