Skocz do zawartości

330d nie ma mocy po czyszczeniu elektrozaworu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Ostatnimi czasy zauważyłem w swoim BMW, że nie ciągnie tak jak kiedyś. Stało się troszkę mułowate poniżej 2000 obrotów ale nie było to tragiczne i przyspieszało równomiernie. Tyle, że powyżej 2000 było czuć przypływ większej mocy. Postanowiłem więc wyczyścić ten słynny elektrozawór turbo. Wyjąłem go i ściągnąłem ten kapturek. Wydaje mi się jednak, że go uszkodziłem ten filterek. Próbowałem zdjać ten filterek i podważyłem go lekko. Nie wiedziałem, że się go nie demontuje. Dopiero jak podważyłem i lekko odskoczył zauważyłem co jest grane. Przemyłem go jednak i tam gdzie podważyłem, podkleiłem kropelką delikatnie. Przy okazji wymieniłem te dwa przewody podciśnieniowe, które wychodzą od elektrozaworu. Po złożeniu wszystkiego odpaliłem auto i wyjechałem żeby sprawdzić. A tu tragedia. Auto wcale nie chce jechać poniżej 2000 obrotów. Gdy już baaaaardzo powoli się wkręci następuje istna eksplozja mocy i chmura dymu za autem. Na postoju jak mu przygazuję to też chmura dymu czarnego. Wcześniej tego nie było. Auto nie puszczało ani trochę dymu. Czy to wina tego elektrozaworu? Auto ogólnie po wymianie wtryskiwacza, odmy, po czyszczeniu agr. Główny przewód podciśnieniowy do gruszki od turbo też ostatnio został wymieniony. Proszę o pomoc. Chciałem dobrze, a chyba coś zepsułem. Proszę o pomoc...

Opublikowano

próbowałeś zaślepiać egr ?

 

proponuje zaślepić i elektrozawór od egr dać na turbo dla testu i zobaczysz czy będzie tak samo.

Opublikowano
Nic nie zaślepiałem. Egr działa bdb bo niedawno go czyściłem i sprawdzałem. Pracował bardzo ładnie. Wszystko pracowało ok poza tym, że stał się troszkę mułowaty. Tak jak piszę, po dzisiejszym zabiegu coś się popsuło. Nie mam takiego długiego przewodu żeby podłączyć elektrozawór egr do turbo :/ Jutro raczej nie kupię nigdzie. Czytałem trochę w internecie i ktoś opisywał, że jak elektrozawór źle steruje to właśnie są takie objawy, że auto nie ciągnie do 2500 obrotów i kopci. Mógłbym zamówić w necie jakąś sprawdzoną używkę na podmianę ale to dopiero po niedzieli. A jakbym turbo podłączył bezpośrednio pod gruszkę i ominął zawór to co by się stało?
Opublikowano

chodziło mi żeby wymontować elektrozawór od egr i podłączyć do turbo, na czas testu zaślepić przewód który szedł do elektrozaworu ( czyli włożenie np śrubki ).

 

Na pewno nic się od tego nie stanie a skoro mówisz że masz na 100 % sprawny egr i zaworek od niego to wtedy sprawdzisz czy wina leży po stronie tego starego zaworu czy to coś innego.

 

Ja zrobiłem już moim 320d 7 tysięcy kilometrów na tak zaślepionym wężyków i jest ok :)

Opublikowano
Nie podmienię dzisiaj tego zaworka bo pogoda jest brzydka, a nie mam garażu. Sprawdziłem natomiast stary zaworek w inny sposób. Ojciec wsiadł do auta, a ja patrzyłem jak porusza się siłownik sterujący kierownicą. Po odpaleniu silnika siłownik idzie na dół i Zatrzymuje się około 1-2 mm nad tym zbiorniczkiem. Ciężko jest określić bo nie widać dobrze z góry. W miarę dodawania gazu siłownik wędruje w górę. Dostrzegłem jeszcze, że dzieje się to z minimalnym opóźnieniem. Silnik zwiększy obroty do np 2000, a siłownik tak jakby zatrzymuje się na wyższej pozycji z minimalnym aczkolwiek zauważalnym opóźnieniem. Ale może tylko mi się wydawało. W granicach maksymalnych obrotów siłownik jest prawie na pozycji takiej jak z wyłączonym silnikiem. Tak czy inaczej wygląda na to, że zaworek działa, a auto puszcza dym nawet na postoju jak gwałtownie doda mu się gazu. Podczas równomiernego dodawania gazu nie dymi. Podczas jazdy dymi nawet na pierwszym biegu powyżej 2000 no i wtedy zaczyna mocno ciągnąć tak jak mówiłem wcześniej. Może po wyczyszczeniu zaworka trzeba coś ustawić? Chyba pojadę w tygodniu do serwisu i zdiagnozują mi co jest grane :/ Pomyślałem też może, że to wina przepływomierza, ale chyba nie możliwe żeby się popsuł podczas naprawy czegoś całkiem innego. A może tylko z pozoru ten zaworek jest sprawny?
Opublikowano
JAk chcesz sprawdzic czy turbina popmuje odpowiednie cisnienie to w inpa w live data wejdz na turbine i zobacz pod obciazeniem (czyli w ruchu) jaka komputera rzada wartosc a jaka dostaje ;) i bedziesz wiedział czy elektrozawór padł czy nie ;)
Opublikowano
Chyba znalazłem przyczynę :D Postanowiłem na próbę odpiąć przewód podciśnienia od egr i go zaślepić. Po tym zabiegu problem znikł co w sumie mnie bardzo zdziwiło. Auto równomiernie wchodzi w obroty i już od 1500 na 4-5 biegu ładnie ciągnie tak jak powinno. Delikatne muśnięcie pedałem gazu na drugim biegu już przy 1000 obrotów powoduje błyskawiczną reakcję silnika. Nie wiem co o tym sądzić bo przecież nie ruszałem egr podczas czyszczenia zaworka turbo, a po zabiegu pojawił się problem z egr... Rozbiorę jutro zawór od egr i sam egr, i sprawdzę co tam się dzieje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.