Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, jako że jest to mój pierwszy post.

 

Od pewnego już czasu jeżdżę BMW E61 530d i jestem z tego samochodu ogromnie zadowolony. Trochę kasy i roboty już w nią włożyłem, ale pięknie odpłaca się na co dzień komfortem i przyjemnością prowadzenia.

 

Teraz najświeższy problem - auto nie przyspiesza powyżej pewnego zakresu obrotów. Wciskam pedał do oporu (bez przycisku) i czuć przyspieszenie, biegi się zmieniają, ale w okolicy 130-135 km/h auto jakby traciło moc. Silnik nie prycha, nic się nie dzieje, tylko nagle przestaje przyspieszać. Przełączyłem się na pół-automat i przy przebieraniu biegami stwierdziłem co następuje:

4 bieg - 3700 rpm

5 bieg - 2800 rpm

6 bieg - 2400 rpm

To są wartości, przy których następuje koniec przyspieszania.

Może się mylę, ale nie wygląda mi to na problem z turbiną (chociaż nigdy nie miałem do czynienia z turbinami o zmiennej geometrii). Czytałem coś o przepływomierzu - czy problem może leżeć tutaj? Dziś zamówiłem interfejs do kompa, więc nie wiem, jakie błędy wyrzuca komputer, ale z ostatniej wizyty w serwisie pamiętam, że wisiały tylko problemy ze świecami żarowymi i coś tam chłopaki wspominali o podwyższonym przeciwciśnieniu w układzie spalin (nie przekroczyło progu alarmu).

 

Jakieś pomysły?

 

Z góry dzięki.

 

Pozdro,

Krzysiek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwsze sprawdź DPF bo objawy pasują najbardziej do zapchanego filtra.
Opublikowano

Ok, to poczekam na interfejs w takim razie i spróbuję ściągnąć błędy z kompa. Dzięki za odpowiedzi.

 

Dam znać, w czym był problem.

Opublikowano
z ostatniej wizyty w serwisie pamiętam, że wisiały tylko problemy ze świecami żarowymi i coś tam chłopaki wspominali o podwyższonym przeciwciśnieniu w układzie spalin
:mad2: :duh: :nienie:

Wszystko układa się w piękną całość:

1 - problemy ze świecami żarowymi (pewnie moduł)

2 - w wyniku braku dogrzania świecami - problemy ze spalania na zimnym silniku

3 - problemy ze spalaniem na zimno powodują emisje dużej ilości "sadzy"

4 - duża ilość sadzy powoduje zapchanie DPF'a

5 - zapchany DPF indukuje błąd "backpressure" - czyli "przeciwciśnienia"

6 - błąd backpressure i świec powstrzymuje DDE przed wypalaniem DPF'a

7 - brak wypalania DPF'a powoduje jeszcze większe jego zapchanie

8 - zapchany DPF odbiera moc i to w znaczącym stopniu - stąd brak przyspieszania

 

Co to za serwis?

 

trzeba wymusić wypalanie DPF'a i usunąć problem ze świecami żarowymi.

Opublikowano

Też przeszło mi to przez myśl, ale zastanawiał mnie fakt, że skoro moc jest dość drastycznie ograniczona przez zapchany DPF, to dlaczego auto nie wypluło żadnego alarmu na desce/iDrive?

Zacząć od wymiany modułu, czy nie rozdrabniać się i wymienić od razu komplet świec? No i dalej - skoro auto samo sobie nie poradzi przez to podwyższone backpressure z wypaleniem filtra, to domyślam się, że trzeba je wymusić zewnętrznie, tak?

Wyczytałem gdzieś, że wypalanie DPF-a auto robi sobie samo, a objawia się to podwyższonym zużyciem paliwa, ale czy to podwyższone zużycie uwidzoczni się na ekonomizerze?

Opublikowano
Też przeszło mi to przez myśl, ale zastanawiał mnie fakt, że skoro moc jest dość drastycznie ograniczona przez zapchany DPF, to dlaczego auto nie wypluło żadnego alarmu na desce/iDrive?
Powinno

 

ale czy to podwyższone zużycie uwidzoczni się na ekonomizerze?
Tak - przy 90kph spalanie wzrasta z 6/100 to ok. 9/100
Opublikowano

 

Od pewnego już czasu jeżdżę BMW E61 530d i jestem z tego samochodu ogromnie zadowolony. Trochę kasy i roboty już w nią włożyłem, ale pięknie odpłaca się na co dzień komfortem i przyjemnością prowadzenia

 

Tak chodź by niewiadomo ile kosztowało to zawsze ludzie sa zadowoleni bo to przeciez BMW

Moim zdaniem to bmw powinno płacić za usterki tego auta,wystarczy porównać inne fora czy inne marki maja tak kosztowne i banalne usterki ??

Jedyne co te auto robi to miano Buca z BMW a i opróżnia konto właściciela.

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Opublikowano
To sobie sprawdź fora a6 i w211. Myślisz, że tam naprawy kosztują tyle w focusie? Jest tak samo. W niektórych przypakadkach drożej w niektórych taniej. Ktoś kupuje e60 które jako nowe kosztowało średnio 250-300 tys a potem sie dziwi ze pare napraw kosztuje z -5-10 klocka . Ludzie ogarnijcie się :mad2: Dlatego utwierdzam się w przekonaniu, że wielu stać na e60, na kupno e60, a potem lamentowanie, oszczedzanie i koniec koncow autko popada w mniejsza lub wieksza skarbonke bez dna i trafia na sprzedaz. Dlatego kupno zadbanego e60 w tym kraju jest mega ciężkie.
Opublikowano

kody bledow odczytuje sie w 20+letnich autach np zwierajac jakies piny w kostce diagnostycznej i liczac ilosc migniec kontrolki na desce

Tutaj masz narzedzie pozwalajace sprawdzic np rzeczywiste ladowanie turbiny podczas jazdy z butem... i trzeba z takich dobrodziejstw skorzystac bo zaraz zaczniesz wycinac DPFy i wymieniac przeplywki na pale i czesto bez sensu.

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
kody bledow odczytuje sie w 20+letnich autach np zwierajac jakies piny w kostce diagnostycznej i liczac ilosc migniec kontrolki na desce

Tutaj masz narzedzie pozwalajace sprawdzic np rzeczywiste ladowanie turbiny podczas jazdy z butem... i trzeba z takich dobrodziejstw skorzystac bo zaraz zaczniesz wycinac DPFy i wymieniac przeplywki na pale i czesto bez sensu.

Przemek

 

Dlatego wspominałem, że poczekam na interfejs do diagnostyki.

Opublikowano

i napisales

Ok, to poczekam na interfejs w takim razie i spróbuję ściągnąć błędy z kompa

a ja okreslilem taka diagnostyke na poziomie to co oferuje "polonez caro"

Spis błędów układu wtryskowego GSi :

13 - sonda lambda , nieprawidłowy sygnał

14 - czujnik temperatury płynu chłodzącego, zbyt wysoki sygnał

15 - j/w, zbyt niski sygnał

17 - wadliwe działanie wtryskiwacza lub wtryskiwaczy

19 - Czujnik położenia ZZ, brak lub nieprawidłowy sygnał

21 - czujnik położenia przepustnicy zbyt wysoki sygnał

22 - j/w, zbyt niski sygnał

24 - czujnik prędkości samochodu, wadliwie działanie

29 - przekaźnik pompy paliwa, zbyt niskie napięcie

32 - j/w, zbyt wysokie napięcie

33 - czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) zbyt wysoki sygnał

34 - j/w, zbyt niski sygnał

35 - Silnik krokowy, wadliwe działanie

41 - Sterownik ESTA w ECM, zbyt wysokie napięcie (styk "D14")

42 - Sterownik ESTA w ECM, zbyt niskie napięcie (styk "C14")

44 - sonda lambda, mieszanka zbyt uboga

45 - sonda lambda, mieszanka zbyt bogata

51 - błąd pamięci EPROM w ECM

55 - wadliwe działanie ECM

61 - elektrozawór filtra par paliwa, zbyt niskie napięcie

62 - j/w, zbyt wysokie napięcie

63 - cewka zapłonowa B, zwarcie do masy, przerwa

64 - cewka zapłonowa A, zwarcie do masy, przerwa

69 - Czujnik temperatury powietrza, zbyt wysoki sygnał

71 - j/w, zbyt niski sygnał

85 - wadliwe działanie immo

87 - przekaźnik klimy, napięcie zbyt niskie

88 - j/w, napięcie zbyt wysokie

93 - błąd modułu QUAD (sterowanie lampka kontrolna silnika - check engine oraz sygnałami ECM do immo).

ty mozesz odczytac zadana ladowanie i faktycznie ladowanie + obroty, co wskazuje przeplywka.. itp

 

jezeli ograniczysz sie do "ściągnięcia błędów z kompa" kablem to wykonasz diagnostyke rodem z FSO

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

INPA do BMW to poracha do takiej diagnostyki wiec w praktyce ludzie czesto robia "diagnostyke ale FSO" a pozniej na pale wycinaja DPFy, zmieniaja przeplywki itp (zaznaczam, ze mozesz znacznie wiecej i nawet kabla do tego nie potrzebujesz bo wystarczy interface BT + komorka z androidem)

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Nadal się nie rozumiemy ;)

Może i napisałem o ściągnięciu błędów z kompa, ale raczej w kategoriach skrótu myślowego. Oczywiście, że chcę wykorzystać wszystkie dostępne parametry, gdybym miał zamiar tylko kolejny raz odczytać błędy, to pojechałbym do serwisu i za 100 zł głowił się dalej, co jest nie tak. Nie jestem wielkim znawcą silników samochodowych ani diagnostyki tychże, ale co nieco wiem na temat oceny stanu na podstawie parametrów roboczych diesli dużych i wielkich mocy, co nieco na temat automatyki i układów sterujących do nich, a także systemów dozoru i doskonale zdaję sobie sprawę, jak długa bywa droga od wyrzuconego alarmu do odnalezienia pierwotnej przyczyny.

 

Uwierz mi, nie widzi mi się wycinać DPF-a, ani wymieniać po kolei różnych elementów samochodu.

Opublikowano
Uwierz mi, nie widzi mi się wycinać DPF-a, ani wymieniać po kolei różnych elementów samochodu.
To zrób porządek ze świecami żarowymi. Inaczej nie rozwiążesz problemów z DPF'em :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.