Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Od 2 lat używam systemu ACC w moim BMW i zauważam jak jest to niedoceniony i nieznany dodatek… absolutnie niezbędny wrecz wagi najwyzszej.

 

http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/48/4506/40749371/p1010712-19-06-45-1034425052748555916.jpg

 

Co to jest jak to działa

Tempomat aktywny to po prostu radar zbliżeniowy połączony z tempomatem który ma następujące charakterystyki według opisu producenta http://www.bosch-presse.de/presseforum/details.htm?txtID=3693&locale=en. WE9X obowiązuje druga generacja tego urządzenia.

 

 

- zachowuje stały odstęp od poprzedzającego go samochodu nie przekraczając maksymalnej ustalonej szybkości i wyhamowuje samochód aby zachować ten odstęp

- Działa pomiędzy 30 a 180 km/h

- W razie wystąpienia niebezpieczeństwa najechania i w odróżnieniu od dzisiejszego systemu sygnalizuje problem dźwiękiem i sygnałem świetlnym i jednocześnie zaczyna mocno hamować.

- Dosyć podstawowa różnica z wersja aktualna jest fakt ze naciśniecie na pedał gazu… nie wyłącza ACC tylko go usypia do momentu odciśnięcia pedału gazu, to daje takie możliwości ze BMW jednak zmieniło zasadę w nowej wersji…

- Pozwala na wygodniejsze podróżowanie na długich dystansach.

 

Jeżeli patrząc tylko na ten opis to w sumie jest to gadget dla leniwych. Tylko ze BMW nie mówi jednej istotnej prawdy aby kierowca nie czul się zbyt pewny. Wyjaśniam.

 

Przejdę do sedna…

 

Jak wygląda proces hamowanie

 

(Niestety musze najpierw ponudzić bo inaczej to nie jest zrozumiale, dla niecierpliwych, przejdź do KONKRETY)

 

Co to jest droga reakcji ?

Droga reakcji to ilość metrów przebytych przez samochód od zauważenia zdarzenia przez kierowcę w zależności od jego prędkości zanim zaciski zaczną ściskać tarcze. Czyli zanim zacznie efektywnie hamować. Na drogę reakcji składają się : Czas reakcji kierowcy (naciśniecie na pedał hamulca) i czas na zadziałanie systemu hamowania (zaciśniecie się zacisków).

 

Co to jest droga hamowania ?

Na specyfikacjach samochodów konstruktorzy podają drogę hamowania pojazdu w metrach od momentu zakleszczenia się szczek na tarczy hamulcowej ze 100km/h na godzinę na perfekcyjnej suchej nawierzchni testowej przy perfekcyjnym wykorzystaniu całej siły hamowania przez profesjonalnego kierowcę testowego przy idealnie przygotowanego systemu hamowania, średnio jakieś 37 metrów dla samochodów cywilnych. Można poprawić ten dystans używając lepszych tarcz i klocków lub tarcz i zacisków większych niż oryginalnych i te zabiegi poprawiają drogę hamowania o 1 do 3 metrów). To wprowadza w błąd kowalskiego który myśli ze może jeździć 100 km/h w mieście bo staje w 33 metry.

 

 

Co to jest droga zatrzymania ?

Aby poznać drogę zatrzymania trzeba policzyć w zależności od swojej szybkości jaki dystans w metrach się przejechało zanim zaciski zaczęły działać (Czas reakcji) i dodać do tego drogę hamowania pojazdu zmodyfikowana o opóźnienie związane z rodzajem oraz stanem nawierzchni (w wersji podstawowej hein)

 

Dla ciekawych : Czym jest czas hamowania ?

To po prostu czas niezbędny samochodowi w sekundach do zatrzymania się całkowitego począwszy od reakcji kierowcy. To odpowiednik czasowy ilości metrów bo łatwiej sobie przyswoić z zegarkiem jak długo trwało hamowanie niż na płaskim terenie ile to 126 metrów np.

 

 

Kilka faktów

Czas reakcji kierowcy : Szumacher w wyścigach F1 nabuzowany adrenalina przy tętnie około 200/min m czas reakcji około 0,25 sekundy. Świetny kierowca świeży i wypoczęty przed 25 rokiem życia który spodziewa się niebezpieczeństwa ma czas reakcji około 0,8 sekundy. Dobry kierowca wypoczęty i nie gadający albo nie śpiewający z pasażerem około 1 sekundy. Średni kierowca po 40 rokiem życia w normalnych warunkach odprężenia na drodze po 2 godzinach monotonnej trasy około 1,+ sekundy. Przeciętny kierowca gadający przez telefon który trzyma w ręce po 2 godzinach trasy… 2 sekundy...

 

Czas na zadziałanie systemu hamowania: optymalnie sprawny system zaczyna hamować 0,5 sekund po naciśnięciu pedału hamulca, w realiach drogowych zazwyczaj jest to bliżej 0,7 sekund a jechałem w Polsce samochodem który miał powyżej sekundy… to już czuć…

 

Siła hamowania : to siła z która naciskasz na pedał hamulca. Testy pokazują ze jeżeli weźmiesz 10 kierowców to ich droga hamowania tym samym pojazdem w tych samych warunkach ze 100 km/h będzie wynosiła średnio 45 metrów a profesjonalnego kierowcy 35 metrów. Oprócz samego kierowcy ważne czy system ściska na tyle mocno zaciski. Tutaj sprawność i jakość przewodów hamulcowych, płynu i Servo wchodzą w grę. Zresztą to bywa problemem przy zmianie zacisków gdy w niektórych wypadkach bez zmiany servo samochód hamuje gorzej niż poprzednio bo servo jest za slaby i nie ściska na tyle mocno np. 4 tłoków zamiast 2 )

Przyklad !!!

 

40 letni kierowca jedzie w tunelu w monaco po nowiutkim ultra przyczepnym asfalcie, na jego drodze ze luku wylania się na obu pasach rozkraczona lamborghini. Oto jego drogi zatrzymania :

 

- ze 140 km/h, jego droga zatrzymania wyniesie mw 143 metry w tym 50 metrów czasu reakcji i 93 metry drogi hamowania

- ze 100km/h, jego droga zatrzymania wyniesie mw 83 metry w tym 36 metrów czasu reakcji i 47 metrów drogi hamowania

- z 50 km/h jego droga zatrzymania wyniesie mw 30 metrów w tym 18 metrow czasu reakcji i 11,9 metrów drogi hamowania

 

 

 

Ok… Jak już wiemy jak działa hamowanie możemy wrócić do meritum, jak działa system ACC i dlaczego jest taki niezbędny.

 

 

Korzysc 1 : Ekstremalne skrócenie drogi zatrzymania w sytuacjach awaryjnych

 

Radar ACC sprawdź kilkaset razy na sekundę czy na obszarze drogi w stronę w która zmierzasz są jakieś przeszkody i czy się oddalają czy zbliżają i z jaka prędkością. Radar obserwuje tylko obszar w kierunku którym się poruszacie i jest zestrojony z e systemami auta aby wiedzieć co się dzieje na drodze i jakie są twoje zamiary co mu pozwala odróżnić czy wyprzedzająca cię ciężarówka jest na twoim pasie czy na drugim pasie podczas pokonywania zakrętu np… Jego rola jest aby dystans pomiędzy tobą a poprzedzająca cię przeszkoda był stały i z tego powodu lekko hamuje i lekko przyspiesza.

Gdy system wykryje przeszkodę przed tobą nawet daleko (z moich obserwacji jakieś 150 metrów) stawia system hamulcowy w trybie gotowości. Póki nie wykryje niebezpieczeństwa hamuje łagodnie, silnikiem. Jeżeli uzna ze szybkość zbliżania się przeszkody zagraża samochodowi natychmiast zaczyna hamować maksymalnie i ostrzega sygnałem dźwiękowym i świetlnym o niebezpieczeństwie.

W realiach to oznacza ze pierwsza zaleta ACC to po prostu ze system redukuje do zera Drogę reakcji w sytuacjach awaryjnych.

 

Przykład z ACC:

Ten sam kierowca w tych samych warunkach ale z ACC

- ze 140 km/h, jego droga zatrzymania wyniesie NIE 143 metry A TYLKO 93 metry (35% krótsza droga zatrzymania)

- ze 100km/h, jego droga zatrzymania wyniesie NIE 83 metry A TYLKO 47 metrów (56% krótsza droga zatrzymania)

- z 50 km/h jego droga zatrzymania wyniesie NIE 30 metrów A TYLKO 12 metrów. (60% krótsza droga hamowania)

 

inaczej jeżeli kojarzycie kampanie prewencyjna 10 mniej. Zwolnij. i Ten filmik (100% prawdziwy)

jeżeli samochód To gdyby jadący 60 miał ACC, wyhamował by 10 metrów przed pojazdem jadący 50 bo miałby 0 czasu reakcji.

 

Korzyść 2 : Wcześniejsze zauważenie niebezpieczeństwa

ACC wykrywa niebezpieczeństwo wcześniej bo :

- Standardowy kierowca patrzy na obszar 2,5 sekund oddalony od niego. To oczywiście błąd powinno się patrzyć jak najdalej ale tak już jest, trudno zgubić ten nawyk. Przy 140 na autostradzie, standardowy kierowca patrzy średnio 120 metrów przed siebie, ACC „patrzy” 150 metrów przed siebie, to 30 metrów więcej do hamowania.

- ACC widzi w nocy, w mgle, w deszczu dalej 150 metrów do przodu i również przedmioty nieoświetlone (patrz ciągnik na „poboczu” !).

 

Edit :tutaj tez mam filmik ktory pokazuje jak system ACC wykrywa niebiezpieczensto ZANIM sie pojawi .... ADOLFFFFF !!! :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=ytVdBLMmRno

 

 

Korzyść 3 : Zawsze 100% możliwej mocy hamowania użytej

Jak już mówiłem wcześniej, kierowcy często przy hamowaniu nie wciskają pedału hamulca na tyle mocno co zmniejsza ich sile hamowania. Ten problem nie istnieje z ACC w razie niebezpieczeństwa.

 

Korzyść 4 : ACC nie jest nigdy zmęczony, nie śpi, nie pije, nie cpa, i jest zawsze tak samo reaktywny

 

Różnica pomiędzy radarem w E9X i jego następca

Jak czytam aktualny opis systemu przez BMW (http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/technology_guide/articles/active_cruise_control.html) jest jedna zasadnicza różnica miedzy naszym radarem a następnych generacji : Naciskając pedał gazu nie wyłączasz systemu tylko go pauzujesz (oprócz alertów), w momencie odpuszczenia pedału gazu system się włącza natychmiast. Jest to tak zrobione w E9X aby ułatwić wyprzedanie bez obowiązku włączania ponownego systemu bo wyprzedzania mogą się zdarzać często. Tylko ze niektórzy kierowcy wpadli prawdopodobnie tak jak ja po pewnym momencie na inny sposób używania tej funkcji, hamowanie bez pedału hamulca a ze system nie jest do tego stworzony to były tragedie…

 

Prawdy i mity na temat ACC

 

- To już nie ty prowadzisz samochód tylko maszyna. !!! Maszyna tylko hamuje w razie niebezpieczeństwa i zachowuje odstęp z poprzedzającym samochodem dla twojej wygody.

- System się często myli na lukach i hamuje niespodziewanie ! System hamuje na lukach tylko jeżeli kierowca tnie zakręt albo koryguje złe obrana trajektorie (prostuje kierownice) `

- Samochód wyprzedzający zjeżdża, mam miejsce żeby przejechać a ACC czeka ze samochód będzie cały na pasie obok ! Tak to system bezpieczeństwa a nie zapierdalania, jeżeli chcesz przejechać wcześniej, naciśnij na gaz.

- ACC nie widzi motocyklistów ! Widzi.

- ACC szybciej zużywa klocki i tarcze bo ciągle hamuje. 90% hamowań jest wykonywana silnikiem, dopiero gdy użycie silnika jest niewystarczające aby zachować odstęp, zaczynają działać Hamulce

- Przy ACC, trzeba wymieniać płyn częściej. Tak to prawda, system jest w ciągłej maksymalnej gotowości wiec płyn szybciej się zużywa. Dwa razy szybciej średnio.

 

Osobiste doświadczenie

 

Bedzie krótko. Od ponad dwóch lat dopiero jeżdżę BMW.

Przez 3 pierwsze miesiące się trochę szarpałem z ACC, denerwowały mnie elementy która dzisiaj są dla mnie niezbędne.

W 4 miesiącu, 90km/H, ACC uniknął mi stłuczki/wjechania w samochód który hamował przed wybiegającym psem. Pierwszy raz miałem do czynienia z działaniem awaryjnym, szok ale byłem cały i nie dzięki mnie.

Po około roku, wracając w nocy z Krakowa (ciemno oczywiście, droga nie oświetlona), samochód zaczął hamować gwałtownie przy 120 km/h. Jak światła pokazały stojący ciągnik na prawym pasie bez oświetlenia (jakieś 50 metrów przed zderzeniem) jechałem tylko 40 km/h i wyminąłem pojazd bezpiecznie, bez ACC wlepił bym się w ciągnik z szybkością 110km/h bez szansy ominięcia… bym was nie nudził !

Trzeci raz, to było w tym roku, dwupasmówka, mw. 110 km/h, motocyklista poprzedzający samochód który mnie poprzedzał wpadł w poślizg i aby go nie stratować, wszyscy zaczęli hamować, tylko ze golf z pasa obok mnie jadący z ta sama prędkością początkowo, minął mnie jak w kreskówce i najechał na poprzedzające jego Volvo i odbił się na poprzedzającego mnie Renault. Na szczęście obeszło się bez ciężko rannych, nawet motocyklista się wylizał, ale Volvo brakowało cały tył a w Renault dużą cześć przodu i oczywiście we wszystkich autach wypaliły poduszki.

 

Dzisiaj mam już opanowany system i jest rewelacyjny ale codziennie można się czegoś nauczyć przy nim… ☺ Dzisiaj wiem ze wygoda na długich trasach jest tylko dodatkiem do systemu ACC, a sedno to hamowanie awaryjne, tylko kto kupi system przydatny może raz do roku… ale jak przydatny, łatwiej reklamować wygodę ☺

 

Doposażenie

 

Ja akurat u siebie miałem system ACC w samochodzie jak go kupiłem ale można go doposażyć w każdym E9X ze skrzynia automatyczna LUB Manualna (poprawka po interwencji uzytkownika mlodzik) oprócz M3.

Niestety operacja może nie być tania.. Potrzebny jest sam radar (900 zl działający na allegro średnio), Moduł dynamiki wzdłużnej (150-200 zl), kolekcja uchwytów i śrubek (150 zł w ASO) ale niestety prawdziwe problemy zaczynają się przy regulacja prędkość przy kierownicy (to co nastawia Tempomat) a wtedy jak mówi katalog „Doposażenie OW540 możliwe w drodze Wymiany kompletnego centrum sterowania I obudowy kolumny kierownicy na dole » .czyli jakieś 2000 zł za centrum sterowania specjalne dla ACC nie do znalezienia używane oraz obudowa kolumny kierownicy na dole (grosze). Ale to nie koniec jak chodzi o części… Trzeba jeszcze wymienić Zestaw wskaźników na wersje specjalna dla ACC… tutaj również tylko ASO… 3500 zł…

Części razem : mniej więcej 7000 zł.

Trzeba to wszystko zamontować i zakodować a tutaj cena jest zalezna od specjalisty i RADZE nie używać Grzesia który koduje na osiedlu tylko profesjonalisty, jest ich kilku na forum.

A ostatnia impreza jest w ASO BMW bo tylko oni maja z tego co wiem lustra do kalibracji radaru cena w zależności od ASO 600 do 1600 zl.

Jeżeli czegoś zapomniałem proszę mnie poprawić.

Jeszcze jedno mimo tego co mówi BMW można doposażyć ACC ludzi uzbrojonych w zderzaki Performance i M3.

 

Razem mw. 8000 zl + instalacja, jeżeli powiem 10000 zł to chyba celnie trafię.

Jest drogo jak na doposażenie okolicznościowe. Tylko ze tutaj okoliczność to może być inwalidztwo/śmierć/ ranny/ stłuczka a różnica z i bez jest piorunująca… to może już tak drogo nie jest. A jak chodzi o porównanie do innych modow to ludzi zmieniają zestawy hamulcowe na performance dla 10% lepszego hamowaniu (no i widoku !!) po podobnej cenie już nie mówiąc o tych co jeżdżą na jakiś zestawach big brakes za 15 tys+!

 

Résumé wad i zalet :

 

Zalety

- średnio 45% krótsza droga hamowania w szybkościach użytkowych w sytuacjach niebezpieczeństwa wydarzających się przed autem.

- Ratuje życie

- Widzi zagrożenie w zależności od szybkości nawet 1 sekundę (przy 160 KM/h) do 4 sekund (przy 80 km/h) zanim zauważy go kierowca co się przekłada na skrócenie kolejne drogi hamowania.

- Działa w nocy, mgle, deszczu nawet bez widoczności na przeszkodę oraz gdy kierowca przysnął lub jest pijany.

- Zawsze wykorzystuje 100% moc hamowania

- Utrzymuje stały odstęp z poprzedzającym go samochodem, komfort w podróży i bezpieczeństwo

 

 

Wady :

- nie działa w mieście

- drogi w doposażeniu

- dziwnie wygląda na przednim zderzaku.

- Bardzo niebezpieczne narzędzie w rękach ludzi bez wyobraźni albo zbyt bujna.

- Dodatek nie widzialny i mniej prestiżowy niż np. Felgi. Ale jak bardziej niezbędny.

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
w F01 to juz trzecia generacja ! no ale jak ma dzialac w manualu skoro musi ciagle hamowac silnikiem.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Mam w golfie 7 tylko musze go ustawić bo jest rozkalibrowany.

Działa ale czasami wywali błąd i chwilę jest nieaktywny. Idzie to jakoś ustawić bez aso ? Komputer mam z funkcja adaptacji radaru.

Opublikowano
W mondeo MK4 (2009r) mam acc i mimo że manual działa poprawnie :norty:

 

Tylko ze hamowanie aby utrzymac dystans odbywa sie hamulcami (bo nie ma mozliwosci zmiany biegu przez auto) a to duza roznica. klocki leca szybciej. Masz wyzsze spalanie. Jak chodzi a zachowanie dystansu jest duzo mniej plynne i duzo bardziej odczuwalne a jest zupelnie nie odczuwalne w BMW. Dodatkowo przy dluzszyh trasach jezeli jest wzomozony ruch to system sie wylacza aby nie przegrzac klockow. Bo w odroznieniu od ACC w BMW, klocki pracuja na okraglo i sie grzeja i zuzywaja.

 

Mam w golfie 7 tylko musze go ustawić bo jest rozkalibrowany.

Działa ale czasami wywali błąd i chwilę jest nieaktywny. Idzie to jakoś ustawić bez aso ? Komputer mam z funkcja adaptacji radaru.

 

a moze bys tak spytal na forum Volksa ? :idea: biorac pod uwage blad potrzebujesz lustra aby go ponownie zreakalibrowac, prawdobodobnie go minimalnie ruszyles przy zmianie zderzaka albo traciles przy myciu. Kalibracja komputerowa przy systemach ACC dziala jak ci sie zderegulowal elektronicznie radar a to blad ktory nie wystepuje ciagle to bardziej fizycznie poruszony radar.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Hehe auto miało wstawianą całą prawą stronę :) Może jakimś kamyczkiem dostał radar hehe :)

 

ok :) wystarczy poltora milimetra przesuniecia od osi i juz nie dziala.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Mógłbyś bardziej rozwinąć co masz na myśli ?

"Tylko ze niektórzy kierowcy wpadli prawdopodobnie tak jak ja po pewnym momencie na inny sposób używania tej funkcji, hamowanie bez pedału hamulca a ze system nie jest do tego stworzony to były tragedie…"

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Nie na forum, sa tacy ktorzy by sprobowali.

Generalnie, mozesz jezdzic nie uzywajac hamulca, hamujesz gazem przy pewnych ustawieniach i trybem jady a dodatkowa masz refleks hamowania lepszy od kierowcy F1. W slalomie miedzy autami sie sprawdza np super.... tylko ze system nie zostal do tego i jezeli raz sie pomylisz to jest tragedia a o pomylke nie tak trudno bo masz zakodowane refleksy hamowania.... dlatego nie ma tej opcji w nowej wersji co robi z ACC dosyc uciazliwe urzadzenie przy wyprzedzaniu (musisz go po kazdym wyprzedzaniu wlaczyc)...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Ciekaw jestem czy da się w nowszych wersjach przestawić to wyłączanie systemu przy naciśnięciu gazu. Mam zamiar w kolejnym aucie zamówić ACC, jednak konieczność włączania go po każdym dodaniu gazu jest uciążliwa. Natomiast z tego co pamiętam w f10 działał on także w korkach. Normalnie zatrzymywał auto, a dodanie gazu po zatrzymaniu auta sprawiało że system dalej był aktywny.

A tak btw moim zdaniem f30 jezdzi lepiej do e90

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Ciekaw jestem czy da się w nowszych wersjach przestawić to wyłączanie systemu przy naciśnięciu gazu. Mam zamiar w kolejnym aucie zamówić ACC, jednak konieczność włączania go po każdym dodaniu gazu jest uciążliwa. Natomiast z tego co pamiętam w f10 działał on także w korkach. Normalnie zatrzymywał auto, a dodanie gazu po zatrzymaniu auta sprawiało że system dalej był aktywny.

A tak btw moim zdaniem f30 jezdzi lepiej do e90

 

na co dzien bawie sie teraz 320D F30 od soboty, kumpel mi zostawil bo jedzie na miesiac na wakacje, i sie prowadzi ewidentni gorzej niz nawet E91 z napedem na 4 kola co dopiero E90 z napedem na tyl, nie wspomne o usterkowosci (auto ma 3 lata, kupil nowe) : Poszla turbina, dwa razy akumulator, jeden raz alternator, jeden raz rozrusznik, byla usterka ukladu elektrycznego (cos tam wymieniali cos tam programowali) fdalej sa problemy... plastki sa na poziomie starych citroenow... samochod plastikowy jak ujal wlasciciel, sprzedaje jezeli chcesz nie drogo, kupuje infiniti. A kupil BMW bo bardzo polubil moje ale potem powiedzial ze F30 to po prostu plastikowy samocod bez charakteru, nie ma w nim nic ciekawego, to dobry samochod dla niemieckiego przedstawiciela handlowego.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Świetny kierowca świeży i wypoczęty przed 25 rokiem życia który spodziewa się niebezpieczeństwa ma czas reakcji około 0,8 sekundy. Dobry kierowca wypoczęty i nie gadający albo nie śpiewający z pasażerem około 1 sekundy.

 

Akurat byłem ostatnio na badaniach jakiś związanych z pracą i między innymi badany był czas reakcji. Oczywiście spodziewałem się sygnału no i zmierzony (nie wiem czy średni czy najlepszy bo było kilka prób) czas reakcji to było 0,41s (jakby się spiąć to myślę, że można by było jeszcze minimalnie urwać ale zależało mi żeby się nie pomylić) więc wydaje mi się, że 0,8s dla świetnego kierowcy przed 25 rokiem życia to jest wynik niemożliwy.

 

A 2 sekundy czasu reakcji to jakaś abstrakcja :roll:

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Problem w tym, że nie jesteś w stanie cały czas być w takim napięciu aby mieć te 0,4s. No i co innego reakcja ręki, a co innego reakcja nogi gdzie trzeba przełożyć ja z gazu na hamulec.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Świetny kierowca świeży i wypoczęty przed 25 rokiem życia który spodziewa się niebezpieczeństwa ma czas reakcji około 0,8 sekundy. Dobry kierowca wypoczęty i nie gadający albo nie śpiewający z pasażerem około 1 sekundy.

 

Akurat byłem ostatnio na badaniach jakiś związanych z pracą i między innymi badany był czas reakcji. Oczywiście spodziewałem się sygnału no i zmierzony (nie wiem czy średni czy najlepszy bo było kilka prób) czas reakcji to było 0,41s (jakby się spiąć to myślę, że można by było jeszcze minimalnie urwać ale zależało mi żeby się nie pomylić) więc wydaje mi się, że 0,8s dla świetnego kierowcy przed 25 rokiem życia to jest wynik niemożliwy.

 

A 2 sekundy czasu reakcji to jakaś abstrakcja :roll:

 

Srednio mierzony czas reakcji czlowieka do 25 lat przy normalnie trybem jazdy (nie czekasz na sygnal) wynosi 0,8 Sek, po 2 godzinach 1,1sek . To nie tryb wwyscigowy gdzie spodzioewasz sie niebezpieczenstwa gdzie ten sam kierowca bedzie mial reakcja na poziomie 0,5 sekund. Masz ludzi ktorzy to robia w 0,7 sekund w trybie jazdy, niektorzy nawet 0,6 ale srednia to 0,8 seks i biorac pod uwagi braki u nas w wychowaniu fizycznym w szkolach ta srednia jest nawet wyzsza w polsce. To sa wartosci podane przz instytut amerykanski ktory badal zachowania kierowcow na zlecenie rzadu usa. Ten sam czlowiek jak bedzie mila 45 lat traci 0,3 sek. Miejac 60 nawet 0,5 sek.

Twoj czas reakcji tak zwanej oczekiwanej jest w sredniej, nie ma on nic wspolnego z czasem reakcji na hamowanie. Dobrej klasy zawodnik pilki recznej ma okolo 0,2 seks, reaguje dwa rzy szybciej srednio od ciebie (sadze ze masz zanizony przez egzaminatora test reakcji bo to wolno jezeli masz ponizej 25 lat albo jestes zasiedzialy) ale to nie znaczy ze refleks mozg noga ma w tej samej proporcji i sprawnosci i w samochodzie nie jestes tak skoncezntrowany jak w tescie. Do tego musisz dodac zadzialanie systemu hamulcowego, 0,5 seks w dobrze utrzymanym pojezdzie, (10% pojazdow na drogach poliskich),czyli racej 0,7/0,8 seks w realiach.

 

Tak naprawde wszysy specjalisci uwarzaja ze te wyniki sa zanizone bo testowani mieli zawsze swiadomosc ze sa rejestrowani nawet na glugich trasach i wykazywali sie zawsze duzym skupieniem na jezdzie. Tak w rzeczywistosci nie jest.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano (edytowane)
Twoj czas reakcji tak zwanej oczekiwanej jest w sredniej, nie ma on nic wspolnego z czasem reakcji na hamowanie. Dobrej klasy zawodnik pilki recznej ma okolo 0,2 seks, reaguje dwa rzy szybciej srednio od ciebie (sadze ze masz zanizony przez egzaminatora test reakcji bo to wolno jezeli masz ponizej 25 lat albo jestes zasiedzialy)

 

A nie wiem czy zaniżony bo w sumie dlaczego miałby zaniżać? Miałem reagować na dwa bodźce w dwa różne sposoby i się nie pomylić, wyszło 0,41 a pani powiedziała, że wynik bardzo dobry. Jestem pewien, że gdyby był tylko jeden rodzaj mojej reakcji to byłoby nieco szybciej, bo skupiałem się aby zareagować poprawnie ale ogólnie wydaje mi się, że nie jest to wolno bo bylem maksymalnie skupiony a ułomny nie jestem :mrgreen:. Mam 27 lat

Edytowane przez bbrys
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano (edytowane)

Tfu, to było chyba 41 milisekund! Możliwe to? Czy mis ie pomieszalo cos?

 

Teraz już na leżąco, po ciemku i trochę przed spaniem ale sprawdziłem czas reakcji na http://webfactory.hanzo.eu/czas-reakcji-test/

i po kilkudziesięciu próbach średnia wychodzi mi około 0.260 - 0.270 więc chyba jest ze mną wszystko ok :mrgreen:

 

Przy okazji coś związanego z tematem czasu reakcji: http://www.zus.pl/files/dpir/20091215_sprawnosc_psychofizyczna_kierowcow.pdf

 

I znalazłem jeszcze coś takiego na przedostatniej stronie pliku poniżej:

Czas reakcji ruchowej na bodźce:

wzrokowe - ok. 190ms

słuchowe - ok. 160ms

czuciowe (ból) - ok. 700ms

Czas reakcji zależy od wieku i wytrenowania

 

http://pstrumil.eletel.p.lodz.pl/pstrumil/swosin/w2b.pdf

Edytowane przez bbrys
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Tfu, to było chyba 41 milisekund! Możliwe to? Czy mis ie pomieszalo cos?

 

Raczej pomieszalo to mniej wiecej czas reakcji muchy :)

0,41s na bodzcie swietlne to bardzo sredni wynik w twoim wieku dlatego mysle ze medycyna pracy zaniza bo im chodzi o to czy jestes uposledzony a powyzej to nie ich problem i wystartczy ze "guzik" jest troche mniej czuly i juz tracisz duzo. Jezeli bodziec byl dzwiekiem to normalny wynik ale dalej nie ma to nic wspolnego z czasem reakcji za kolkiem. Zobacz w jakich warunkach byles i jakiej koncentracji a w jakich jestes jadac samochodem.

 

Te czasy reakcji ktore podajesz to na bodziec mozgu mierzony przez enfacelogram. Nie bierze pod uiwage akcji fizycznej odpwiedzi na bodziec (nacisnienie guzika). Musial bys przekalkulowac wzor ponizej aby miec to o czym mowimy czyli Prawo Fittsa lub czas potrzebny do wykonania czynosci ktory jest zalezny od bodzca, od analizy mozgu, od sytuacji fizycznej itd

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Aha, no w sumie ma to sens. Wtedy byłem skupiony na maxxx i wynik podobno 0,41 a teraz na luzie, na leżąco w jakimś internetowym teście na czas reakcji nie przekraczam 0,3 a głownie celuję w 0,265
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Aha, no w sumie ma to sens. Wtedy byłem skupiony na maxxx i wynik podobno 0,41 a teraz na luzie, na leżąco w jakimś internetowym teście na czas reakcji nie przekraczam 0,3 a głownie celuję w 0,265

 

To juz bardziej logiczne, masz 10 lat mniej ode mnie a ja w takim tesciku mam jakies 0,33 /0,35 i gralem w pilke reczna na poziomie druzyna naradowej juniorskiej w czyli wszystko sie sklada.

 

Wracajac do meritum, na drodze twoje 0,3 staja sie 0,6 lub wiecej w momencie gdzie mussz nacisnac pedal gazu... blondi z duzym dekoltem jako pasazer i spokojnie londujesz powyzej sekundy

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Sorry że się tak dopytuje ale trochę niejasne piszesz.

"- Działa pomiędzy 30 a 180 km/h

- W razie wystąpienia niebezpieczeństwa najechania i w odróżnieniu od dzisiejszego systemu sygnalizuje problem dźwiękiem i sygnałem świetlnym i jednocześnie zaczyna mocno hamować."

To znaczy na czym polega ta różnica pomiędzy dzisiejszym systemem? Dzisiejszy mocno nie hamuje?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

w e60 535 mielismy fabrycznie zainstalowany ...mega za je bi sty wynalazek na trase

chcielismy zainstalowac takie cos w e92 ...bmw stando z wroclawia wycenlo calosc na 9-12 tys :wink:

w kazdym nastpenym aucie chce to miec :>

Opublikowano
Sorry że się tak dopytuje ale trochę niejasne piszesz.

"- Działa pomiędzy 30 a 180 km/h

- W razie wystąpienia niebezpieczeństwa najechania i w odróżnieniu od dzisiejszego systemu sygnalizuje problem dźwiękiem i sygnałem świetlnym i jednocześnie zaczyna mocno hamować."

To znaczy na czym polega ta różnica pomiędzy dzisiejszym systemem? Dzisiejszy mocno nie hamuje?

 

 

No wlasnie nie mam ACC ostatniej generacji ale jezeli czytasz opis to auta inicjuje tylko hamowanie w nowej generacji co jest idiotyzmem ze nie hamuje na full, moze tak napisali aby zmusic kierowcow do koncentracji.

 

w e60 535 mielismy fabrycznie zainstalowany ...mega za je bi sty wynalazek na trase

chcielismy zainstalowac takie cos w e92 ...bmw stando z wroclawia wycenlo calosc na 9-12 tys :wink:

w kazdym nastpenym aucie chce to miec :>

 

no nie jest tanio ale da sie za 7 tys to zrobic sadze

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.