Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam kolego czy udalo ci sie uszczelnic pompe? Mam ten sam problem... Zamowilem o-ring (numer czesci 11 66 7 794 767 ) ale tez chodzi mi o ta duza uszczelke dokupiles gdzies czy jakos inaczej to zrobiles?
Opublikowano

sprawa ma się tak z VACUM...

 

o-ring pompy ten jeden duży czarny co siedzi w głąb pompy da się dokupić..lecz ten,który jest tutaj jak dekielek pompy niestety nie da sie w aso dokupić...zostaje sylikon tylko i wyłącznie

Opublikowano

Kolego,mam benzyniaka N 42 i latem robiłem właśnie uszczelnienie pompy Vacum,ze zdjęcia wygląda tak samo,takie oringi kupisz w każdym sklepie z uszczelnieniami.

Ja za dwa oringi , jeden duży drugi mały zapłaciłem ok.5 zł,oczywiście muszą być olejoodporne.

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poszukuje wymiarów uszczelki vacum pompy, albo jakiegoś namiaru na nowa. Jakieś 4 miesiące temu była rozbierana, ale niestety moi fachowcy nie znaleźli nowej uszczelki i poskładali to na starej i sylikonie. Niestety efekt marny bo cieknie jak ciekło. Oczywiście nie chodzi o tą uszczelkę która jest dostępna w ASO numer 2:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3330&hg=11&fg=45

 

Chodzi o uszczelkę ze zdjęć, które zapożyczyłem z innego forum. Mam nadzieje że nikt się nie obrazi, ale tam nikt nie podał wymiarów.

http://i39.tinypic.com/aoutxc.jpg

 

http://i41.tinypic.com/2s9t0k1.jpg

Opublikowano

już CI odpowiadam kolego :D

 

Nie dostaniesz nigdzie tej drugiej uszczelki ponieważ ona w ASO jest niedostępna tylko razem z nową pompą vacum :norty:

 

Mi mechanik to zrobił tak,że w rowki uszczelki wypuścił troszkę jakieś sylikonu na to uszczelka i na uszczelkę deczko sylikonu i cisza od 6mc :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No myślałem, że może ktoś dopasowywał jakąś inna? W ASO to wiem że nie ma.

Mój też tak robił, ale chyba mu nie wyszło:) Chyba w jakiś wolny weekend sam się za to wezmę i zobacze czy nie znajdę jakiegoś zamiennika. Jakby ktoś miał jakiś lepszy pomysł niż silikon to niech pisze.

Opublikowano

Spróbuj wyczyścić dokładnie i odtłuścić, zdmuchnąć suchym powietrzem pył ze szmatek itp. Potem pod uszczelkę i na daj Elring Dirko Szary, złóż i zostaw na noc do wyschnięcia :)

 

Jeśli nie pomoże, to nie wiem... :D Brat robił taki myk w Golfie, ale skończyło się na nowej uszczelce, tam jest taka blaszka z przetłoczeniem i nie zdało egzaminu...

Opublikowano
są firmy, które moga dorobić kazdą uszczelkę na wymiar. Pomierz starą dokładnie i daj do zrobienia, materialy niemal dowolne. Nie wiem jaki koszt ale raczej taniej całej pompy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szkoda że nigdzie nie ma wymiaru podanego. Nie pozostanie nic innego, tylko dwa razy to rozbierać. Postaram się napisać co tam za uszczelka jest.
Opublikowano
Wszystko jest do kupienia, tylko rozmiar trzeba znać.

Weź kolego tę pompę ze sobą podjedź do najbliższego sklepu z oringami i na miejscu dopasujesz,pamiętaj tylko żeby był olejoodporny.

Koszt ok.6 zł.sam to przerabiałem i wszystko jest OK.

Opublikowano
Może udałoby się dopasować wielkością i grubością oring? Odporny na olej i temperaturę :)

 

Dokladnie. Jak juz nie chcesz skrecac na silikon, co moim zdaniem zrobi robote, to mozesz kupic odpowiednio duzy o-ring z vittonu.

Na pewno zda egzamin.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na silikon to mam teraz. Nie cieknie jak wcześniej, ale jest zapocone. Jak będę miał chwilę wolną to rozbiorę i kupię pasujący oring.
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziś uszczelniałem moją vacuum pompę, pozbywając się całego silikonu, który nie dał rady tego uszczelnić. Czyszczenie z twardego silikonu zajęło mnóstwo czasu. Pompa jest prosta jak konstrukcja cepa i nic się nie da spartolić:) Jako że nigdzie nie ma informacji o tym jakie uszczelki trzeba kupić, zakupiłem taki zestawik, żeby dwa razy tego nie rozbierać. Poza tym stara uszczelka była tak zasylikonowana, że do niczego już się nie nadawała, więc unieruchomił bym sobie auto. Zestaw z przesyłką kosztował koło 50zł, więc majątek. Sam oring można pewnie kupić za 5zł odporny na olej i wysoką temperaturę.

 

http://www.shop.mjprodukte.de/Dichtsatz-Vakuumpumpe-M47/M57-Viton-Variante-2.html

 

W zestawie dostałem mniejszy oring o wymiarze 61x3,5, czyli ten który można zamówić w BMW 11 66 7 794 767, oraz ten którego nie da się kupić do uszczelnienia samej pompy o wymiarze 91x3. Sam rowek pod uszczelkę w pompie ma średnicę 96,5mm, ale oring 91mm pasował idealnie. W zestawie był jeszcze jeden oring o wymiarach 81x1,5 , ale w mojej pompie nie był potrzebny. Ten zestaw jest do kliku modeli.

Stara uszczelka, która uszczelniała moją pompę była o przekroju prostokątnym. Mam nadzieje, że pompa w końcu przestanie się pocić.

  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od czasu momtażu pompa podciśnienia suchutka.także od ponad 2 lat spokój.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie, żeby wymontować pompę vacum z silnika, trzeba luzować dwie śruby z pokrywy zaworów ? czy wystarczy odkręcić śruby trzymające od przodu pompę i pompa wyjdzie ?

Z jaką siłą dokręcacie śruby pompy ? oraz czy odkręcona pompa wychodzi łatwo ? oraz czy łatwo następnie wchodzi na swoje miejsce ? bo to samo do roboty w dwóch e60 530d i niebawem przystępuje do wymiany, na allegro zamówiłem już dwa zestawy orignów do vacum pompy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W m47n wychodzi tylko po odkręceniu śrub od przodu. U mnie wyszła łatwo i łatwo weszła. Momenty dokręcania oraz jak to zrobić krok po kroku znajdziesz tu:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/

Wymiana uszczelek w pompie też idzie łatwo.

Opublikowano

jestem po wymianie w dwóch e60 530d uszczelek pompy vacum

W mojej w wersji euro 3 m57n pompa vacum wyszła bez problemu a przykręcona była na 2 śruby (30 minut roboty z dokładnym czyszczeniem i skręcaniem)

W drugiej w wersji euro 4 m57n pompa vacum wyszła z lekkim trudem, ponieważ trzeba było wykręcić śruby od chłodniczki spalin egr, a w tych wersjach chłodniczka ma mocowanie wspólne z pompą vacum i trzeba było demontować też wiatrak chłodnicy i pas górny przedni (3 razy tyle roboty) ale sama wymiana uszczelek to samo co powyżej.


Dodatkowo po zamontowaniu nowych uszczelek, przed skręceniem pomp, nasmarowałem ją cienko smarem i spsikałem mocno WD40 aby przy pierwszym rozruchu po montażu nie tarły elementy na sucho i o dziwo od momentu skręcenia vacum na nowo już nie słyszę takiego tykania na rozgrzanym silniku, a kiedyś było to słychać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.