Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

od kilku dni robi mi się choinka z tyłu

problem ze światłami ale tymi w klapie i teraz doszedł też problem z czujnikami cofania:-( (PDC)

 

czy jest ktoś co miał taki problem?

moje podejrzenia to gdzieś problem z przewodami.....

 

pozdrawiam

Opublikowano
No nie jest sucho i czysto. Ale problemy niekiedy znikają po ponownym otwarciu i zamknięciu klapy. Ale ma słabej jakości drodze wraca to i komputer informuje ze problem ze światłami cofania, przeciwmgielnym i podświetleniem tablicy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź też wiązkę elektryczną która łączy karoserię z klapą bo lubią się tam przewody urywać.
Opublikowano
Kable sie przecieraja w zawiasach.To chyba standard w E61. Najwiecej kabli jest w skrajnym prawym zawiasie. Ale jak juz rozbierzesz to sprawdz wszystkie cztery wiazki ( pod dwie z kazdej strony ) Ja tez tak mialem. Nie grzala tylnia szyba itd itp...
Opublikowano

Inne objawy uszkodzonych kabli w zawiasach:

niedziałająca tylna wycieraczka

przycisk otwierania klapy nie działa

przycisk otwierania szyby nie działa

problemy ze światłami cofania/przeciwmgielnymi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
u mnie jest problem ze światłem przeciwmgielnym. cały czas się pali i wydaje mi się ze przyczyna to własnie przetarte kable w klapie. wie ktoś jak się do tego zabrać??
Opublikowano

99% problemów z klapą to uszkodzone przewody w zawiasach. Jest z tym trochę zachodu, ale poświęcenie kilku godzin załatwia sprawę na kilka lat.

W moim przypadku nie działało dociąganie klapy, ogrzewanie tylnej szyby, spryskiwacz i czerwona lampka na wewnętrznej powierzchni klapy. Za wszystko odpowiadały nieszczęsne przewody.

Metody naprawy są różne, łącznie z fabrycznym zestawem naprawczym (koszt ok 1500zł...za naprawę wady konstrukcyjnej) niemniej ja zadałem sobie trochę trudu i zabrałem się za to uzbrojony w zestaw kluczy i lutownicę.

Od razu mówię, że nie ciąłem wiązki tak jak zalecają niektóre instrukcje. Po rozebraniu klapy, co nie jest specjalnie uciążliwe, można spokojnie wygospodarować wystarczający luz na wiązkach, żeby je przeciągnąć do wnętrza, bo co ciekawe naprawa wiązki odbywa się przez otwory głośnikowe w podsufitce, co wymaga odrobiny zdolności gimnastycznych. Dodatkowo ja zdejmowałem tylną szybę, bo było mi wygodniej.

1. Zdjąć całe wnętrze klapy, spoiler, wszelkie plastiki i wypełnienia

2. Odpiąć wszystkie kostki

3. Zdjąć zaślepki głośników i wykręcić je

4. Zdjąć metalowe zaślepki chroniące przewody przy zawiasach

5. Maksymalnie wyciągnąć wiązki przez otwory głośnikowe

6. Polutować co trzeba

 

I tu moje spostrzeżenia.

 

1. Wiązki są standardowo zaizolowane czarną materiałową taśmą, która może wydawać się nieuszkodzona, ale po jej rozwinięciu okazuje się, że przewody są połamane, dlatego nie można się sugerować tym, że izolacja wiązki jest w dobrej kondycji. Rozwiń każdą z czterech wiązek, dokładnie obejrzyj i polutuj co trzeba. Warto też rzucić okiem na wężyk spryskiwacza. Lubi pękać, a wtedy płyn leje się na podsufitkę.

 

2. Lutuj bardzo oszczędnie i izoluj koszulkami termokurczliwymi jak najmniejszej średnicy. Jeśli przesadzisz, to wiązka nie zmieści się w pancerzu.

 

Życzę powodzenia i cierpliwości.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam koledzy.

W mojej E61 z 2007r. mam również problem z klapą, mianowicie prawa lampka od rejestracji często nie swieci, jak otworze bagażnik nie świecą obie i jak zamknę klape zazwyczaj pomaga, problem z PDC, raz działa, raz nie działa, często ma to pokrycie z ww lampką od rejestracji, co jakiś czas błąd na kompie że nie działa przeciwmgielne światło i światło cofania, do tego wszystkiego szyba na klapie się nie otwiera, nie reaguje w ogóle na przycisk, no i ostatnie, z pilota klapy też nie mogę otworzyć...

Czy to wszystko wskazuje na wiązkę kabli??

Nie chciałbym robić czegoś przez kilka godzin na daremno.

Czy ta wiązka kabli również odpowiada za PDC? (Jak nie działa, to konkretnie jeden czujnik, ale wyłącza mi wszystkie).

Dzięki wielkie za pomoc.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam!

 

Wszystkie objawy, poza PDC, świadczą o uszkodzonej wiązce klapy. Pdc nie ma nic wspólnego. Uszkodzenie jednego czujnika skutkuje odłączeniem całego systemu.

 

Pozdrawiam. Emil.

Diagnostyka. Naprawy elektroniki i elektryki. Nawigacje, mapy, język polski. Doposażenia. Specjalizacja seria E.
Opublikowano

nie ma nic wspolnego z klapa , ale moze nie działać z tej samej przyczyny .

 

i to nie prawda ze nie działaja wszystkie czujniki jesli padnie jeden .

 

one działają - przystawisz ucho bedzie słychac cykanie , ale nawet jeden uszkodzony wyłącza system .

 

 

trzeba zdjąc zderzak i "przedzwonić " przewody idące do sterownika PDC w bagazniku .

 

albo jak nie masz czym albo nie wiesz jak pozamieniac miejscami czujniki "cykajace" w miejsce tych "niecykających" .

 

 

miałem to u siebie w aucie - 2 czujniki miały przegnite przewody .

Opublikowano

Rozumiem, czyli tak czy owak nie ominie mnie wymiana wiązki klapy.... może ktoś już z Was to robił? I podzieli się wiedzą?

Co do czujników to zastanawiam się czy nie kupić jednej sztuki i zobaczyć czy to wystarczy. Co prawda mógłbym pozamieniać je tak jak kolega wyżej pisze, bo namierzyłem ten czasem tylko działający czujnik, który powoduje ten problem.

Dzięki z góry chłopaki, jakby któryś z Was podzielił się wiedza odnośnie tej wiązki był bym wdzięczny.

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja mam pytanko jak dostać się do przewodów znajdujących się w tych metalowych "rurkach" łączących klapę z karoserią ?? Mam tam pęknięty wężyk do spryskiwaczy i muszę go jakoś wymienić ;/ a nie wiem jak się do tego dobrać.
Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Opublikowano
Kolego jeszcze tego nie robiłem, ale troszkę o tym poczytałem i obejrzałem film instruktażowy. Trzeba sporo rozebrać. Wpisz w YouTube "wymiana wiązki kabli w klapie e61" i pierwszy filmik po niemiecku. Tam jest to fajnie pokazane. Ja się niebawem zabieram za wymianę wiązek lewej i prawej.
Opublikowano
Kolego jeszcze tego nie robiłem, ale troszkę o tym poczytałem i obejrzałem film instruktażowy. Trzeba sporo rozebrać. Wpisz w YouTube "wymiana wiązki kabli w klapie e61" i pierwszy filmik po niemiecku. Tam jest to fajnie pokazane. Ja się niebawem zabieram za wymianę wiązek lewej i prawej.

 

Również chcę zrobić obie strony ale aż mi się odechciewa jak widzę ile tej roboty jest :D

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.