Skocz do zawartości

Klocki przód 530D


xantia77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam e39 530d kombi 2003 r.

 

Pojawił mi się dziś na desce napis "CHECK BRAKE LININGS" wraz z czerwoną kontrolką.

 

Domyślam się, że chodzi o kończące się przednie klocki

 

Podpowiedzcie mi czy mam się tym zając jak najprędzej czy mogę chwilę poczekać

 

W najbliższy weekend czeka mnie trasa ok. 1200 km (głównie autostrady) i zastanawiam się czy klocki mi wystarczą?

 

 

Drugie pytanie: jakie klocki proponujecie kupić? Nie chcę by mnie zrujnowały finansowo. Jaki będzie najlepszy stosunek jakości do ceny?

 

Podeślijcie jakiś linki do sprawdzonych klocków?

 

Ps.: nie weim, czy ma to znaczenie, ale na obecnych klockach przejechałam ok. 25k km (zmieniałam wtedy wszystkie klocki w samochodzie wraz ze wszystkimi tarczami- wszystko ATE)

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Możesz wrzucić ATE Ceramic. Wytrzymują bardzo długo. W poprzedniej po 60 tyś km żużyły się około w połowie. Dodatkowo nie pylą. Trochę więcej kosztują, ale moim zdaniem warto.

 

Jak masz chceck to lepiej przed taką trasą wymienić. Co jak co, ale w jeździe autostradowej hamulce są dość ważne, szczególnie jak tiiry przed nosem potrafią zajechać drogę i się przez 5 minut wyprzedzać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ATE ceramic do zwykłych tarcz? To nie jest dobre połączenie.

 

Dlaczego? Piszesz to z doświadczenia, czy coś gdzieś słyszałeś?

 

Ja zrobiłem 60tysi z przodu ATE zwykłe, a ceramiczne klocki jako drugi zestaw na nie wszedł.

Z tyłu zimmermann Sport nowe + Ate Ceramic - w obu przypadkach nie było problemu.

 

Autor napisał, że tarcze wymienione z 25 tyś km temu, raczej w złym stanie nie powinny być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, napisałam, że nie chcę się zrujnować finansowo. a wy mi tu ceramikę + jeszcze tarcze proponujecie.

Wiadomo, że jak bym mogła to bym co 25 tys. wymieniała wszystkie tarcze + klocki na "złote z diamentowymi dekoracjami"- nie o to pytałam.

 

Pierwsza rzecz to czy po zaświeceniu się kontrolki przejadę te 1200 km? - przecież musi być jakaś tolerancja

 

Druga rzecz to jak jest różnica pomiędzy np. klockami ATE (zwykłymi) za ok. 250 zł a np. klockami BOSCH za ok. 130 zł ? - czy samochód na takich Boschach będzie gorzej hamował? czy jest to kwestia wytrzymałości klocków?

 

Pozdrawiam\!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza rzecz to czy po zaświeceniu się kontrolki przejadę te 1200 km? - przecież musi być jakaś tolerancja

 

Biorąc pod uwagę twój styl jazdy (zuzycie klockow po 25tyś), to nie, nie przejedziesz 1200km.

Bosch'a sobie odpuść definitywnie, jak byś chciała kupować pióra wycieraczek, to od boscha rowniez uciekaj - tak na marginesie.

 

Jakiej firmy zakladalas tarcze, takiej firmy zaloz teraz klocki. Nic nie kombinuj, bo bedziesz potem narzekać np. na głośną pracę hamulców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 tys. km to faktycznie malutko, chyba że masz automata i non stop jeździsz po dużym mieście. U mnie będzie już około 3 razy tyle i dopiero na jesieni będzie blisko końca z tego co widziałem podczas zmiany kół, no ale więcej poza miastem jeżdżę... No chyba że lekko zatarty jest tłoczek to wtedy jest to możliwe że klocek się zjechał dużo szybciej. Tak czy inaczej bez sprawdzenia tego na kanale czy obie strony są równo zużyte (i pewnie wymiana) w taką trasę bym się nie wybrał bo jak jednak lekko trze to potem właśnie skończy się na wymianie i klocków i tarcz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest moim zdaniem możliwe zjechać klocki w 25tys km

 

Też tak sądze i początkowo przyszła mi do głowy myśl, czy szpecu aby na pewno wymienil klocki na nowe przy wymianie tarcz. Jak się nie patrzy wymieniaczom na rece, to taki proceder występuje.

Z drugiej strony, z kobietami różnie bywa, one w większosci hamują nawet wtedy gdy nie potrzeba hamować, ale nie ma co uogólniać kierowców-kobiet.

 

Do znanego mechanika podjechać najlepiej i niech oceni.

Napisz xantia skad jesteś, to ew. ci pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chyba koleżanka się speszyła. Ale całe szczęście, że nie ma zatkanej odmy :lol:

Gdzie Cichy525!?! :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EBC mam w rowerze metaliczne i są super :mrgreen: Nie wiem jak w BMW ale rower hamuje świetnie w zimę, w deszczowy dzień i można na silnych zjazdach długo piłować bo szybko się nie nagrzewają i płyn hamulcowy się też tak nie nagrzewa.

 

Nawet nie wiedziałem, że w motoryzacji też ta firma produkuje klocki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

W e39 zawsze wrzucałem ATE na przód razem z klockami...

hamują bardzo dobrze, ale pylą niemiłosienie... cóż coś za coś.

tył w poprzedniej to komplet TRW wrzuciłem - było okej.

 

Swoją drogą... uśmiałem się jak cholera czytając posty o odmie i o pomocy "Jadźce"... nie ma jak poczucie humoru.

tak trzymać.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.