Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam szanownych forumowiczów. Otóż mam problem z moim bmw z silnikiem m47. Od jakiegoś czasu zmagam się z chwilowymi brakami przyspieszenia. Dzieje się tak zazwyczaj jak na przykład przejeżdżam przez teren zabudowany na wolnych obrotach i potem chce przyspieszyć a tu lipa. Jak bym przyczepę ciągnął. Wtedy musze delikatnie stopniowo dodawać gazu i trochę czuć przyspieszenie i tak z 500 metrów przejadę i jest wszystko ok. Czuć już te 136 kucy. Czasami jest wszystko normalnie a czasami dosłownie czary. Wszystkie wężyki podciśnienia wymienione . Zaworki przeczyszczone zamieniane miejscami, turbo rozbierałem i jest w środku czyściutkie i widać że w miare nowe bo wybity jest 09 rok . Sztanga przesmarowana chodzi jak powinna. Egr zaślepiony. Katalizatory drożne. Dodam też że 25 tysięcy km temu była regenerowana profesjonalnie vp44 w serwisie. Co to może być? Bo mam już dość coraz bardziej tego samochodu przez to.. A tak fajnie się jeździło.. :cry2: Wszystkie filtry też wymienione oprócz odmy. Jutro mi przyjdzie kabelek do inpy więc spróbuje coś po diagnozować chociaż jeszcze nigdy tego nie robiłem . Na co zwrócić uwagę? Mechanik sprawdzał mi takim zielonym Interface z boscha i błędów żadnych nie było. :( Aha i przepływomierz kupiłem też nowy i dalej bez zmian.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobrym pomysłem jest podpiąć kompa z INPą i zrobić 'Live Data'. Zobaczysz wtedy jakie daje ciśnienie itp. Ewentualnie podmienić na inną pompę i spróbować.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie w M47N jest jeszcze pompka wstępna czy tam podprogowa ale nie wiem czy jest też u Ciebie w M47... Niech się ktoś barzdiej obeznany w temacie wypowie, ale wg mnie słabe ciśnienie paliwa może być dobrym tropem.
Opublikowano
Witam Panowie:) Ja was upewnie w 320d przedlift w baku znajduje sie pompka paliwa potwierdzam w 100%
Opublikowano
Ok pompkę sprawdziłem i jest w porządku. Podłączyłem wczoraj pod inne i wykazuje błąd 5 Needle-notion sensor. Czyli wtrysk sterujący. Zmierzyłem na nim opór i jest 79 Ohm. Skasowałem błąd i po przejechaniu się znów się pojawił. Do tego wczesniej był jeszcze błąd 101 czyli przeładowania. Może to czujnik ciśnienia doładowania? Jak myślicie? Nie mam skąd podmienić a używka to loteria..
Opublikowano
czujnik cisnienia mozna sprawdzic wez na zgaszonym podgladnij jakie cisnienie pokazuje i pozniej dowiedz sie z pogody na necie czy z jakiegos tam zrodla moze barometr masz jakie cisnienie panuje dzisiaj i porownaj wartosci czy mniej wiecej sie pokrywaja. Co do wtrysku sterujacego nie pamietam wartrosci ale wyjade mi sie ze za malo masz. Zobacz w inpa jaki masz poczatek wtrysku oczekiwany a zmierzony jak te obie wartosci sie maja do siebie
Opublikowano
I się wyjaśniło! :P Odłączyłem wtrysk sterujący i samochód nie wykazuje już żadnych spadków mocy. I jest teraz wszystko ok. Teraz pytanie czy można jeździć z odłączonym tym wytryskiem czy wypadało by go wymienić?
Opublikowano
raczej nic sie nie stanie nie wiem jak na dluzsza mete ale za odczyt wtrysku sterujacego odpowiadaja jeszcze dwa czujniki wiec przejmuja jego role. Na odlaczonym moga sie roznic katy wtrysku zadane przez ecu a zmierzone lub wogole byc zerowe a ecu bedzie oczekiwalo na dany kat przez co moze wywalic blad i w konsekwencji obciac dawke paliwa. Sprawdz bledy inpa. Ja bym zalozyl nowy jezeli twoj padniety bo odlaczanie nie dazy do naprawy tylko zatajenia usterki. Pozostaje Twoj wybor :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.