Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wyje mi pompa wspomagania.myślałem że to płyn więc go dzis zmieniłem.kierownica chodzi dużo lżej ale pompa jak wyła tak wyje.próbowałem na atf i na zwykłym,jasnym. wyje tak samo na każdym.czy w środku w pompie jest jakieś łożysko,wiatrak? da sie to jakoś zregenerować??.a może cos żle zrobiłem? :P :mrgreen: :P

spuściłem wężem przy pompie,pokręciłem kierą w lewo,prawo do oporu kilka razy,przepłukałem,znowu kierą ,spuściłem i zalałem nowego. czy tak to sie robi?

pozdro :norty: :norty: :norty:

klepało ale przestało!!!
Opublikowano

Tak sie robi.

Mi rzezi juz jakies dwa miesiace i czekam az padnie.

Druga czeka w zanadrzu. :wink:

Ogolnie pompe masz na wykonczeniu.

Pozdrawiam

Opublikowano

120zl uzywana

silnik m43

 

Pojechalem wczesniej pod Warszawe, bo chcialem ja regenerowac.

Szeryf zakladu powiedzial ze regeneracja 350-400 zl i sam mi zaproponowal kupno uzywanej.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Tomek e36 jeszcze sie mozesz zdziwic z tym padnieciem moja chalasowala od mometu kupna auta czyli od jakis 5 lat juz ja mialem wymieniac ale mowie poczekam az padnie. Ale jezdzilem jezdzilem i nic wiec postanowilem wymienic plyn mimi ze stary nie byl bardzo brodny wymienilem na mobil atf220 i na poczatku jeszcze gorzej ale po jakims czasie wyraznie ciszej patrze na plyn w zbiorniku a on czarny - normalnie wymyl chyba caly syf po tym poprzednim ktory widocznie byl do bani i doposcil do takiego zabrodzenia wiec znwou wymienilem plyn ale juz bez calkowitego spuszczania poprostu odsysnolem ze zbiorniczka i wlalem nowego i napoczatku znowu pompa pojekiwala mometami glosniej niz normalnie ale bo jakims czasie ustalo i jest prawie ok. A plyn w zbiorniczku juz brodny ! Musze kupic jeszcze tego plynu i wymienic jeszcze raz albo dwa bo poprawia sie za kozdym razem. Pompa byla slyszalna w samochodzie podczas jazdy normalnie masakra byla a teraz w srodku wogle juz jej nie slysza na wolnych obrotach tez juz nie zaglusza pracy silnika a prz przegozowkach slychac jeszcze takie bzzz bzzz :-) ale to juz jest male piwo w porownaniu do tego co bylo nawet mechanik przy ostatnim przeglodzia jak sie go zapytalem czy nie sadzi ze pompa wspomagania chodzi zaglosno to stwierdzi ze troszke slychac ale nie jest zle i ze nie mam sie czym przejmowac.

no sie rozpisalem ale moja rada zmiana plynu i poczekac jakis czas nie pol godziny tylko kilka dni pojezdzic i moze byc lepiej.

pozdr.

Opublikowano

A ja u siebie tez wymienilem plyn, ale nic to nie dalo i po 2 tygodniach pompa sie zatarla. Jak ja rozebralem, to sie strasznie zdziwilem, bo jej zuzycie bylo masakrycznie duze, tak ze juz wiem dlaczego wyla. Tak wiec jezeli Wam wyje pompa, ma male cisnienie, kierownica chodzi ciezko na wolnych obrotach, a po dodaniu gazu wyrazniej lzej - to miejcie nastepna pompe w zapasie, bo jej koniec jest juz blisko.

Pozdrawiam

(O=00=O)
Opublikowano

U mnie na dobra sprawe rzezi przy odpalaniu. Jak przejade jakies 5-10 km to przestaje. Jak mam dluzszy postoj to znowu zaczyna przy odpaleniu.

 

Pozdrawiam

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
a moje pytane jest nastepujace: co stanie sie jak pompa padnie np w trasie? uklad prestanie dzialac? bedize dalo krecic sie kiera?
Opublikowano
a moje pytane jest nastepujace: co stanie sie jak pompa padnie np w trasie? uklad prestanie dzialac? bedize dalo krecic sie kiera?, wyleje ci sie plyn lub padnie pompa to nie bedziesz mial juz wspomagania. w czasie jazdy nawet tego nie odczujesz. odczuwalne jest to dopiero na parkingach i malych uliczkach.

 

u mnie wyla rano po odpaleniu przez 10-20 sek. do czasu dwukrotnego przemycia czyli zlalem stary plyn ( kolor błota), zalalem nowym, pojezdzilem dzien. zlalem ten jednodniowy i wlalem nowy.teraz smigam z dodatkiem uszlachetniacza jakies tam firmy czyli taki dodatek bardziej gesty , w zoltyej buteleczce. nic nie wyje, nic nie rzezi. raczej moge to polecic ale nie wiem jak wasze sa juz na wykonczeniu.

nic nie zaszkodzi , wydacie 12-15pln a moze pomoc.dziala dopiero po 2 dniach jak wejdzie w caly uklad wspomagania.

  • 7 lat później...
Opublikowano
Panowie, pompa wspomagania rzęzi zawsze tak samo, czy w zależności od obrotów silnika? Mam na myśli czy przy wysokich obrotach silnika wyje bardziej, czy tak samo jak na niskich? Mam nadzieje, że pytanie nie jest głupie.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam teraz e34 z 1.8 m43b18.Pompa wyła,miała wycieki,plus piana w zbiorniczku.Miałem kupić używkę ale że miałem chwilę czasu to ją wymontowałem i rozebrałem.Jak się okazało, puścił simmering na wałku.Środek wyglądał dobrze,prawie żadnych śladów zużycia (pompa z roku produkcji auta;1995 rok,przebieg 345.000 km).Pomierzyłem simmering i kupiłem w sklepie motoryzacyjnym.Po umyciu,złożeniu,zalaniu nowego płynu ATF ; zero hałasów,wycieków i piany w układzie.Wniosek z tego taki; wystarczy drobna nieszczelność,nie trzymanie ciśnienia przez pompę i zaczyna hałasować.Jeśli to tylko taka drobnostka jak uszczelnienie a nie zużyte elementy pompy lub węży to warto wyciągnąć,przejrzeć i naprawić.Koszt w moim wypadku to 5zł (simmerig)

Pompa LUK 130 bar.

Pozdrawiam.

klepało ale przestało!!!
  • 2 lata później...
Opublikowano

Czy po wymianie pompy dokonywał ktoś czynności serwisowej PuMA 18201865 :?:

Zadaję to pytanie bo po wymianie pompa troszkę rzęzi i jest na to czynność ale nie wiem na czym polega.

Sprzedam łączniki stabilizatora do bmw e60 FEBI.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.