Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Mam do was pytanko. Czy waszym zdaniem niedziałające sondy Lambda moga powodować nierówną prace silnika ?

Nie słychać żeby silnik się zalewał, dusił itp. Samochód poprostu się "buja" czasem delikatniej, a czasem dośc mocno.

W warsztacie, po podłączeniu samochodu do komputera powiedziano mi że powodem są uszkodzone sondy, bo reszta parametrów jest w normie.

Jak wiecie, sondy do tanich rzeczy nie należą, stąd moje pytanie, czy to możliwe aby to one powodowały taka prace silnika ?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Adanos
Opublikowano (edytowane)

Jak najbardziej mogą wpływać.

 

Sonda lambda (jako czujnik zawartości tlenu w spalinach) jest jedną z tych wyroczni, w których głos uważnie wsłuch.u.je się komputer zarządzający wtryskiem i zapłonem. :mrgreen: :mrgreen: Na podstawie jej wyroków (m.in.) określa dawkę paliwa, którą podają wtryskiwacze.

 

BTW, wpisz w temacie typ twojego BMW (E36?)

Edytowane przez 130rapid

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Witam

 

Mam do was pytanko. Czy waszym zdaniem niedziałające sondy Lambda moga powodować nierówną prace silnika ?

Nie słychać żeby silnik się zalewał, dusił itp. Samochód poprostu się "buja" czasem delikatniej, a czasem dośc mocno.

W warsztacie, po podłączeniu samochodu do komputera powiedziano mi że powodem są uszkodzone sondy, bo reszta parametrów jest w normie.

Jak wiecie, sondy do tanich rzeczy nie należą, stąd moje pytanie, czy to możliwe aby to one powodowały taka prace silnika ?

 

Pozdrawiam

Jest gaz w samochodzie?

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

Rapid130

 

Mówisz że jest to możliwe, cóż... Mi wydaje się to nieco dziwne, bo z tego co udało mi się ustalić, to przyczyną "bujania" jest 4-ty gar. Więc jeśli strzelone są obie sondy, to dlaczego problemy są tylko na tym jednym ?

 

BTW, przepraszam za brak modelu w opisie, juz poprawiłem

 

 

Fazer

 

Tak w samochodzie jest gaz - sekwencja, ale dzieje się tak zarówno na gazie, jak i na benzynie

 

Piotr323

 

No wiesz, w tym warsztacie w którym podpięto mnie do Modica (komputera serwisowego) powiedziano mi że mam sondy siemens-a , i że nie ma do nich odpowiedników, a sonda siemensa kosztuje 800 zł szt.

Jeśli wiesz jaka sonda na 100% zadziała z tym autem, i gdzie można ją kupić za te 100 zł, to będe bardzo wdzięczny za namiar.

Silnik m52 (24 V , 2.0 z VANOS-em, aluminiowy blok)

 

 

W przyszłym tygodniu, mam podjechać do znajomego, mamy zdjąć pokrywe zaorów i zobaczyć czy wszstkie krzywki, szkalanki itd. są ok, bo zaczyna nam juz brakować pomysłów.

Dziś zostały sprawdzone kable od wtyczki do komputera silnika, aż do cewek i nie ma na nich żadnych dziwnych oporności, słowem wygląda na to że jest ok.

 

Pozatym zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz....

W poprzednim silniku który sie rozsypał, też kulał właśnie na 4-ty gar,( i wkońcu tłok w tym 4-tym garze się ukruszył, robiąc dziure w bloku), teoretycznie wyklucza to przyczyne leżącą w samym silniku, i wskazuje na najkieś poblemy z elektroniką, ale czy może być tak że komputer silnika, podaje jakieś niewłaściwe czasowtryski tylko na tym jednym cylindrze ?

Udało się nam porzyczyć inny komputer, ale bez zegarów więc nie udało się na nim uruchomić samochodu.

Kurcze sam już nie wiem, gdzie szukać przyczyny...

Warsztat WFK w wejherowie, stwierdził że trzeba wymienić te lambdy i będzi dobrze, ale wydaje mi się że powiezieli tak wyłącznie dlatego, że sami ie bardzo znają powód, a są świadomi tego że nie wydam 1600 zł na 2 sondy, więc słowem maja mnie z głowy.

Jeśli się myle to przepraszam ich z tego miejsca.

Opublikowano

-Co to znaczy, że silnik "buja" obroty skaczą?

-Jak doszedłeś, że to wina 4-tego cyl. (kompresja zła, brak iskry)?

-Od kiedy tak się dzieje, przed instalacją gazu też tak było?

-Jakie błędy konkretnie podał komp wskazujące na sondy?

 

Jeśli masz gdzieś przebicie lub usterkę elektryki to sekwencja powinna się wyłączać. Jeśli tak się nie dzieje to może silnik bierze "lewe" powietrze.

Poza tym poszukaj na forum przyczyn "bujania" obrotów może to któraś z nich...

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Rapid130

...Pozatym zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz....

W poprzednim silniku który sie rozsypał, też kulał właśnie na 4-ty gar,( i wkońcu tłok w tym 4-tym garze się ukruszył, robiąc dziure w bloku), teoretycznie wyklucza to przyczyne leżącą w samym silniku, i wskazuje na najkieś poblemy z elektroniką, ale czy może być tak że komputer silnika, podaje jakieś niewłaściwe czasowtryski tylko na tym jednym cylindrze ?...

 

Jezeli po naprawie/wymianie silnika jakis czas bylo dobrze i teraz znowu zaczynaja sie problemy z czwartym cylindrem to sprawdz wtryskiwacz LPG zasilajacy ten cylinder pod katem jego wydatku w stosunku do pozostałych :!:

Prezes (ten od Pb :) ) moze sobie dawkowac jednakowo ale co niektore wtryskiwacze moga sie przypalic albo "przytkac" niezaleznie czy sa oddzielne czy na jednej listwie - jeden cylinder bedzie mial za ubogo ale sonda nie "pilnuje" pojedynczych cylindrow... :)

Jezeli byla by to taka sytuacja i ktos ma troche oleju w glowie to w "naprowadzeniu" powinien pomoc analizator spalin jezeli nie ma jak sprawdzic wydatku wtryskiwaczy.

Opublikowano

Fazer

 

No właśnie w tym rzecz że obroty nie skaczą. A "bujanie" oznacza dosłownie bujanie samochodem. Efekt jest taki sam jakby ktoś stał z boku samochodu i delikatnie go popychał.

 

To że to 4-ty cylinder, stwierdziłem odłączając pololeni niskie napięcue dochodzące do cewek. Reakcja na wszystkich innych garach była znacząca, natomiast na 4 minimalna lub wręcz żadna. Kompresja była sprawdzana, i na wszystkich jest zbliżona +- 1

 

Tak naprawdę to ciężko mi powiedzieć jak było przed instalacją gazu, bo pierwsze co uczyniłem, po kupnie auta to postawiłem go w gazowni. Natomiast czlowiek który sprzedał mi to auto, twierdzi na 100% że przed założeniem gazu było ok. Natomiast, po instalacji zaczeły się jaja, potem okazało się że była pęknięta odma silnika, po założeniu nowej, niby było OK, tzn przestał gasnąć itd. ale jakiś czas później (miesiąc może dwa), zaczeły się szopki z bujaniem na biegu jałowym.

 

Nie wim jakie dokładnie błędy podał komputer, bo niemiecki jest dla mnie kompletnie niezrozumiały. Widziałem tylko że zaraz po ich skasowaniu, wczytywały się na nowo. A z tego co tłumaczył ten mechanik, wartości napięć na sondach powinno się zmieniać w trakcie pracy silnika, natomiast u mnie pokazywały na sztywno 4,85 V i nie zmieniało się nawet o 0,01 V

 

Nie, sekwencja się nie wyłącza, od kiedy ją zamontowałem (pół roku temu) nigdy mi się sama nie wyłączyła, nie przepalił mi się nigdy bezpiecznik, ani nic w tym rodzaju.

Silnik, minimalnie brał lewe powietrze, po jego uszczelnieniu jest trochę lepiej, ale nie usuneło to problemu.

 

Najdziwniejsze dla mnie jest o że czasem jest ok, niestety bardzo żadko

 

 

 

Brus_ik

 

Niestety, po wywmianie silnika, było tak od początku :(

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. to znaczy że wtryskiwacz gazu ma wpływ nawet kiedy silnik pracuje na benzynie ?

Bo dzieje się tak, zarówno na benzynie, jak i na gazie.

 

 

 

Dziękuje wam za zainteresowanie tematem. Bo zaczynają mi się kończyć pomysły, i nawet zaczołem się zastanawiać nad sprzedażą mojej Betty, bo jak pomyśle sobie że poraz kolejny mam przechodzić gechenne związaną z wymianą silnika robi mi się słabo.

 

Dziękuje wam serdecznie, i czekam na dalsze porady.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Fazer

...Niestety, po wywmianie silnika, było tak od początku :(

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. to znaczy że wtryskiwacz gazu ma wpływ nawet kiedy silnik pracuje na benzynie ?

Bo dzieje się tak, zarówno na benzynie, jak i na gazie...

 

Jak po wymianie silnika bylo tak od poczatku to uszkodzenie wtryskiwacza LPG mozesz raczej wykluczyc.

 

Wtryskiwacz gazu nie ma wplywu kiedy silnik pracuje na benzynie.

 

Jedyny przypadek to kiedy wtryskiwacz jest nieszczelny - wtedy przez jakis czas dany cylinder pracowal by na Pb i na LPG a raczej probowal by pracowac.

Wiec warto jeszcze sprawdzic szczelnosc wtryskiwacza LPG na 4tym cylindrze- działo by się tak do momentu spadku cisnienia gazu w układzie, co przy niektorych instalacjach sekwencyjnych nigdy by nie nastąpiło bo elektrozawory gazowe otwieraja sie w kilkanascie sekund po odpaleniu silnika i jedynymi "zaworami" na drodze gazu do cylindra sa wlasnie wtryskiwacze gazu - wtedy 4 cylinder "kulał by" cały czas podczas pracy zarowno na Pb jak i na LPG - taka instalacja jest np. KME Diego/Sirocco.

 

Jak wygladaja rzeczywiste dlugosci czasu wtryskow na poszczegolnych wtryskiwaczach benzynowych (a wiec i na nieszczesnym 4tym) "obliczane" przez komputer Pb mozna sobie podejrzec bardzo wygodnie rowniez podczas pracy silnika pod obciazeniem w wiekszosci softow do regulacji sekwencyjnej instalacji LPG...

 

pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam :)

 

Jeśli chodzi o sondy lambda - poszukaj a Allegro - pod hasłem: sondy lambda . A jeśli mechanicy nie poinformowali Cię , że są zamienniki - poszukaj w okolicy innego warsztatu - bo może Cię to drogo kosztować

 

Pozdrawiam

MarioBigRed

Opublikowano

Zrób tak:

Odłacz wszystkie kable z cewek i zostaw tylko na 4 cylindrze, idz zakrec silnikiem czy zeczywiscie pali czy nic.

"Lepiej chodzi" wtedy jak masz dobrze rozgrzany silnik, wtedy dawki pailiwa sa mniejsze i komp nie zalewa tak swiec.

Objawy wskazuja na sonde, szarpie na wolnych i "przebiera w culindrach".

Ale sondy można sprawdzić i zmierzyć multimetrem ich działanie.

A takich mechaników to omijaj, co jeszcze nie sprawdzili dokładnie a potrafia tylko wymieniać, wymieniać.......to dla nich szybka kasa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.