Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam,

zaobserwowałem że z rana na zimnym silniku, raz na jakiś czas obroty falują, w sensie spadają na ułamek sekundy o jakieś 50 rpm, po czym wracają spowrotem na swoje miejsce.

Na rozgrzanym zjawisko nie występuje.

Dzisiaj to nawet spadło dużo bardziej, myślałem że zgaśnie auto ale... nie zgasło, później już było ok.

Jestem przed wykonaniem komletnego serwisu filtrów, oleju,świec, czyszczeniu przepustnicy i odmy.

Czy wymiana i czyszczenie może mieć wpływ na falowanie obrotów ?

Vanos nie grzechocze.... przynajmiej nie zaobserwowałem ...

Dzięki

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Witaj, ciężko powiedzieć co może by przyczyna jeśli dzieje się tak tylko na zimnym silniku, sprawdz szczelności dolotu czy auto ma LPG?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Auto bez gazu,

tylko na zimnym silniku lekko spadają.

Zobaczę po wymianie oleju i świec oraz czyszczeniu przepustnicy i odmy.

jak nie ustanie to będę szukał dalej.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Śmieszna sprawa. 2 dni temu w swojej e38 2.8 m52tub28 zauwazylem to samo..

Obroty na zimny silniku systematycznie do 8-10s spadna deliktantnie o grubość wskazówki i czuć takie delikatnie przyfalowanie.

Błędów na kompie brak.

W sumie miałem wczesniej błąd sondy przed katem ale po skasowaniu i zrobieniu 3kkm błędu brak.

E38 728i 1999r
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokladnie tak jak piszesz...

spadek o wskazówkę... chodciaż raz mi zatelepało....

nic zobaczę co będzie po wymianie olejów i filtra, czyszczeniu odmy i przepustnicy.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Na 99% odma albo drobna nieszczelnosc w dolocie. Typowe w tych silnikach. Jesli to nie pomoze, to sonda lambda.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wczoraj nasłuchiwałem ze stetoskopem Vanosów. Przy spadku obrotów delikatnie grzechoczą, nie słychać tego normalnie, tylko na stetoskopie.

Moje mają 350 tys i nic nie było robione...

więc pewnie już pora się tym zając.

Jest w stanach firma robiąca uszczelnienia i tuleje. Skontaktowałem się nimi, bez problemu wysyłają do PL.

Koszt uszczelnień do M52TU to 60$ tuleje też 60$ Łącznie 120$ + przesyłka + robocizna...

Może jest ktoś w okolicach Trójmiasta/ Olsztyna kogo możecie polecić z czystym sumieniem a kto zajął by się regeneracją podwójnego Vanosa.

stronka to http://www.beisansystems.com/

Jest tam również opisana procedura wymiany uszczelnień i planowania tulei (bo to one grzecgiczą jeśli jest luz)

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.