Skocz do zawartości

bmw 740 e38 m60b40 nie przyspiesza tak jak powinien


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich,problem dotyczy bbeemki mojego kumpla,kupił sobie bmw e38 740 z 1995 roku i na prawdę,jeśli chodzi o stan tech no muszę powiedzieć że rewelacja dał za nią 17 tyś.ładnie mruczy,równiutko silniczek śmiga,podpięty pod komp i wszystko,ciśnienie na cylindrach spr,powymieniał już wszystko co trzeba,tj świece,filtry,oleje....płyn hamulcowy i ze wspomagania............jeździ się nią elegancko, nie wybita....w środku jest odczucie ze samochód lata ,i tam pewnego dnia zafascynowany autkiem kolega chciał się sprawdzić z moją bmw 740 e38 też m60b40...........i był pewny ze będzie lepszy, bo stan auta na to wskazywał ze jest naprawdę w dobrej kondycji.... i co się okazało od 0-200 jego 7-mka zostaje daleko w tyle... od 0-100 jest co najmniej o półtora auta za mną...tak się zawziął ze nie odpuszczał mi i "jeszcze raz.....i jeszcze raz" zaznaczę ze obaj mamy automat,ściągnąłem aplikacje na smartfona by sprawdzić czas jaki ma do setki...po wielu próbach wyszło ze moja ma 7.6s do 100/h a jego 8.9 do 100/h oboje mieliśmy podobną ilość paliwa i również posiadamy lpg. chłop się załamał bo wydal 17 tyś i nie wiadomo co mu jest ze nie przyspiesza tak jak ma, zaden mechanik nie stwierdza żadnej usterki,wręcz odwrotnie, stwierdzają bardzo ładny stan ,może ktoś się już spotkał z takim przypadkiem i chciałby się podzielić informacjami jak to naprawić zgóry dziękuję za każdą pomocną informację,pozdrawiam
Opublikowano
Przyczyn może być bardzo dużo. Na pierwszy ogień lecą przytkane katy (analiza spalin to wykaże). Trzeba przyjrzeć się też parametrom rzeczywistym pracy silnika.
Opublikowano
katy ma wycięte,wygląda że ma wstawione strumienice,tłumiki końcowe przerobione na przelotowe.filtr kn,zauważył ze ostatnio jak z rana odpala auto to potrafi zgasnąć ale za drugim razem odpali elegancko i tak przez cały dzień,nie telepie i nic z tych rzeczy, pod kompa podpiął i wszystko jest ok.z hamownią tu kiepsko.kurde gdyby nie było mojej bmw7 , to w życiu by się nie kapną że coś nie tak jest z jego bunią, bo ładnie chodzi.kurde sam jestem ciekaw dlaczego tak sie dzieje chłop za niedługo osiwieje.
Opublikowano
najlepsze to ze nie pokazuje na kompie żadnych błędów,już któryś dzień z rzędu gdy z rana odpala i gaśnie,a za drugim razem normalnie jakby niby nic.
Opublikowano
Czyli z autem nie jest wszystko ok. Kolega w dziale e39 miał do wymiany czujnik wału albo walka auto lekko miało pro lewy z paleniem. Komp nic nie pokazał i wymieniał cewki swiece aż w końcu kupił czujnik. Auto normalnie paliło i niby odzyl.
Opublikowano
a komp nie powinien tego czujnika pokazać?a dlaczego tylko tak się dzieje po porannym odpaleniu?? póżniej setkę razy można odpalać i jest ok. tylko rano.ale tego problemu nie było jeszcze ze 2 tygodnie temu jak kupił to autko.zaznaczę że sprawdzaliśmy szczelność plakiem....i wygląda ze dolot szczelny.ale tak jak piszę ,przy lewym powietrzu by coś tam telepało a tu nic.tylko pierwsze odpalenie . a za co odpowiada ten czujnik?? dokładnie jakie ma działanie?
Opublikowano
A niech przekręć kilka razy na zapłon i niech wtedy odpali. Niech pompa napije 2 - 3 razy ciśnienie. Sama nazwa. Czujnik położenia wału. Jemu akurat komp nie pokazał nic. Przy małej jego usterce widocznie może tak być. Podłączać najlepiej inpa
Opublikowano
już to robił,bo też myślał że to pompa,albo czujnik ciśnienia paliwa...ale dziś przy +12 odpalił elegancko.więc w czymś innym tkwi problem.
Opublikowano
może ktoś wie dlaczego jak jest zimno ,powiedzmy 7st i poniżej to po odpaleniu gaśnie ,a po ponownej próbie jest już ok?.teraz jak jest w miarę ciepło pali bez problemu.i wyraźnie widać ze temperatura otoczenia ma wpływ.to jest jeden problem a drugi nie przyspiesza tak jak powinien.
Opublikowano
Skoro nie ma katów i wydech jest uwolniony to tutaj szukał bym przyczyny. Część mieszanki jest zabierana z cylindrów i nie spala się tyle co powinno stąd mniej mocy (możecie się jeszcze przepływkami wymienić na moment i sprawdzić). Wstawić katy i przywrócić ori wydech i auto się obudzi jeśli podmiana przepływki nie pomoże. Dodam jeszcze że przyjrzeć się można czujnikom spalania stukowego. Jeśli będą popękane to tu może tkwić problem.
Opublikowano
przepływki podmieniane i bez zmian. ten czujnik by można było sprawdzić.normalnie ręce opadają wszystko niby ok. ciśnienie na cylindrach jak w nowym aucie wszędzie po 14, a mocy nima:( dla laika pewnie i rakieta by była dopiero w porównaniu z drugą 740 da się odczuć różnice. przez tę parę dni co było ciepło od strzała odpalał aale jeden dzień chłodniejszy z rana i zaś zgasł za pierwszym odpaleniem i też za cholerę nie wiadomo co to.jak tak dalej będzie to chyba sprzedać będzie musiał.a szkoda bo fajne autko
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Brak katalizatorów równa się gorszy moment,wszystko w tym temacie. Bmw ma tak zoptymalizowany wydech,że jest tylko kilka firm które potrafią go poprawić i to jedynie pod kontem dźwięku. Podejrzewam nawet,że twoja zapala ciut szybciej jak jego. Regeneracja jednego katalizatora w tym silniku to koszt 300pln.
Opublikowano
Regeneracja jednego katalizatora w tym silniku to koszt 300pln.

 

To to się da regenerować? Rozumiem, że mowa o 2 katach ceramicznych, które padają, bo 2 pozostałe są chyba stalowe i im się raczej nic nie dzieje. Dobrze kombinuję? Kto i gdzie dobrze regeneruje?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.