Skocz do zawartości

m52tub20 zapalajaca sie kontrolka eml+ kontrola trakcji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

podczas jazdy( przewaznie gdy silnik juz jest rozgrzany) zapala mi sie kontrolka kontroli trakcji a nastepnie eml. po wyczytaniu na roznych forach przeczyscilem styki na przepustnicy( byly zasniedziale) pomoglo na dwa tygodnie po czym problem powrocil. wiec wyczyscilem jeszcze raz oraz cala przepustnice. pojezdzilem z miesiac i problem powraca. wyczytalem tez ze moze byc to wina krokowca, odmy lub disy. po zdiagnozowaniu na INPIE wyskoczyly mi nastepujace bledy:

118 TPS 1/2 lub TPS1/Przepływ powietrza (MS43)

170 DME moduł sterujący -Autotest Niepowodzenie

171 Wiarygodność - zawór dławiący

zauwazylem tez zjazaly waz na dolocie( pierwszy za przeplywka). czy on tez moze byc przyczyna tych wariacji?

BMW e46 320i 98r.

silnik m52tub20

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej, Wlasnie doswiadczam od jakiegos czasu tego samego. Po wyczyszczeniu stykow, problem minal na 2 miesiace, teraz nie ma poranka, zebym nie musial zrobic 'resetu przepustnicy' bo od razu po odpaleniu, a nawet wczesniej zapalaja mi sie kontrolki. Wyjmuje kluczyk i kilka razy pedal gazu do podlogi. Po tej operacji odpalam normalnie i problem pojawia sie ponownie nastepnego poranka.

 

Zauwazylem tez, ze sa, na szczescie rzadkie momenty, kiedy przy zmiania biegu z 2 na 3 i potem wyzej bywa, ze przy wcisnieciu sprzegla obroty wcale nie spadaj, wrecz czasem ida o setke w gore. Czy masz cos takiego u siebie?

 

Jesli masz jakies nowe wiadomosci w swojej sprawie, daj znac, trzeba cos z tym zrobic w koncu.

 

Pozdrawiam!!!!

Opublikowano

żadne z twoich objawów nie wystąpily.

czyścileś także przepustnice? sprawdź też czy masz szczelny dolot?

u mnie prawdopodobną przyczyn jest pękniety waż( pierwszy za przepływka). Ale to sie okaze dzisiaj badź jutro bo zamówilem nowy orginalny. na chwile obecna uszczelnilem to pekniecie silikonem i jak narazie blad pojawil sie raz a przejechalem z 300 km

Opublikowano

Hej, Przepustnica nie była czyszczona, tylko wypieta wiązka i popsikana preparatem doczyszczenia instalacji. To pomogło na ok. dwa miesiące wiec obstawiałem jakieś przebicia na wtyczce, szczególnie, ze była dość zabrudzona. Dzisiaj rozbiorę dolot i sprawdzę kondycje gumowych elementów. Tak z ciekawości, gzie kupowałeś te elementy, i czy mówisz o tym, który jest bezpośrednio dochodzi do przepustnicy, czy tym, który dochodzi do przepływomierza?

 

Dam znać wieczorem co i jak u mnie.

Pozdrawiam!

Opublikowano

Hej,

Jutro jadę wymienić przepustnicę. Wczoraj po dużych opadach zaczęła wariować na całego. Być może dostaje się do niej w jakiś sposób wilgoć (chociaż obudowa w tej, którą mam na zmianę wydaje się być szczelnie zrobiona) i po dużym deszczu albo rano mam najczęściej kłopot. Jutr podczas wymiany obejrzę też gumy filtr->przepustnica. Mam nadzieje, że wymiana pomoże. Dam znać jutro po wymianie ewentualnie za kilka dni czy wszystko pomyślnie się skończyło.

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc!

Opublikowano

Hej,

Kupiłem już jakiś czas temu bo podejrzewałem, że wszystko skończy się i tak wymianą przepustnicy. Numery sprawdziłem na Real OEM więc powinna podejść. Zobaczymy jak będzie po wymianie jutro/pojutrze. Pozdrawiam!

Opublikowano
Zmień sterownik DME na sprawny lub auaktualnij w swoim oprogramowanie. Szkoda czasu i pieniędzy na szukanie przyczyny gdzie indziej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.