Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1.Zczytanie danych ("Codierdaten lesen") programem Tool32

 

Na poczatek startujemy program Tool32. Pliki znajduja sie standardow w ponizszym folderze:

C:\Ediabas\Bin\Tool32.exe

 

Nastepnie otwieramy plik - SGBD, zaladowac grupe i wybrac plik:

C:\Ediabas\ECU\Komb60.prg

 

w modelach E9x wybieramy Komb87.prg

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Temperatura%20oleju/1_zpssvgcy42s.png

 

Wybieramy w Job "codierdaten_lesen" a jako argument wpisujemy 0x3105 potwierdzajac "Job einmal

ausführen".

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Temperatura%20oleju/2_zpskhmeqxw3.png

 

W "Results" pojawiaja sie "Codierdaten":

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Temperatura%20oleju/3_zpshxgnk7av.png

 

Powyrzszy winik jast taki sam jesli wybralibysmy argument "c_c_lesen"

Jesli wybieramy c_c_lesen trzeba wpisac nastepujacy bufor:

01 01 01 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 18 00 00 00 00 05 31 00 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF 03

zaznaczajac w DATA okienko ptaszkiem potwierdzajac F5 lub "Job einmal ausführen"

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Temperatura%20oleju/4_zpsvjupqpg6.png

 

W "Results" powinny pojawic sie nastepujace "Codierdaten"

apiJobData("KOMBI60","c_c_lesen",{DATA}, 46,"")
 {DATA}: 46 Bytes
   0000 : 01 01 01 01 00 00 00 00   00 00 00 00 00 18 00 00  ........  ........
   0010 : 00 00 05 31 00 FF FF FF   FF FF FF FF FF FF FF FF  ...1.ÿÿÿ  ÿÿÿÿÿÿÿÿ
   0020 : FF FF FF FF FF FF FF FF   FF FF FF FF FF 03        ÿÿÿÿÿÿÿÿ  ÿÿÿÿÿ.

Satz : 0
 OBJECT                          = kombi60
 SAETZE                          = 1
 JOBNAME                         = c_c_lesen
 VARIANTE                        = KOMBI60
 JOBSTATUS                       =
 UBATTCURRENT                    = -1
 UBATTHISTORY                    = -1
 IGNITIONCURRENT                 = -1
 IGNITIONHISTORY                 = -1
Satz : 1
 CODIER_DATEN                    = 46 Bytes
   0000 : 01 01 01 01 00 00 00 00   00 00 00 00 00 18 00 00  ........  ........
   0010 : 00 00 05 31 00 73 12 0D   00 00 36 00 67 00 98 00  ...1.s..  ..6.g.?.
   0020 : CA 00 00 00 BC 01 78 03   35 05 F1 06 6E 03        Ê...Œ.x.  5.ñ.n.
 JOB_STATUS                      = OKAY
 _TEL_ANTWORT                    = 31 Bytes
   0000 : 9B F1 60 62 31 05 73 12   0D 00 00 36 00 67 00 98  ?ñ`b1.s.  ...6.g.?
   0010 : 00 CA 00 00 00 BC 01 78   03 35 05 F1 06 6E EC     .Ê...Œ.x  .5.ñ.nì

 

 

Czerwone Bajty sa danymi kodowania. Skopiowac caly Bufor lacznie z danymi kodowania i wkleic do edytora (notpad++) do dalszej przerobki.

 

0000 : 01 01 01 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 18 00 00 ........ ........

0010 : 00 00 05 31 00 73 12 0D 00 00 36 00 67 00 98 00 ...1.s.. ..6.g.?.

0020 : CA 00 00 00 BC 01 78 03 35 05 F1 06 6E 03 Ê...Œ.x. 5.ñ.n.

Nastepnie adres 0000-0020 na poczatku usunac każdy wiersz i znak na końcu, tak aby zostaly same nr. Hex

 

01 01 01 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 18 00 00 00 00 05 31 00 73 12 0D

00 00 36 00 67 00 98 00 CA 00 00 00 BC 01 78 03 35 05 F1 06 6E 03

 

Ten Bufor zapisac, bedzie potrzebny aby powrocic do wczesniejszych ustawien

 

 

2. Dane kodowania ("Codierdaten") dopasowac w Buffer

 

Aby zmienic momentalne spalanie na temperature oleju musza zostac zmienione niebieskie Bayty

01 01 01 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 18 00 00 00 00 05 31 00 73 12 0D

00 00 36 00 67 00 98 00 CA 00 00 00 BC 01 78 03 35 05 F1 06 6E 03

 

Nastepujace wartosci 00 36 67 98 CA sa do uwzglednienia skali. Wartosc 6E jest przeznaczona dla momentalnego spalania

 

Wartosci momentalnego spalania obejmuja:

hexadezimal      dezimal         Skalawert der KVA
  00                0               0,0 Liter
  36               54               5,4 Liter
  67              103              10,3 Liter
  98              152              15,2 Liter
  CA              202              20,2 Liter

 

Do pokazywania temperatury oleju trzeba zmienic skale momentalnego spalania.

 

Do zaprogramowania skali w przedziale 50°C - 150°C dzielimy skale jak ponizej:

 

50°C = 0 Liter

75°C = 5 Liter

100°C = 10 Liter

125°C = 15 Liter

150°C = 20 Liter

 

Dodatkowo mozna zrobic mala korekture aby wskaznik lepiej pasowal (46 na 48)

 

Öltemp. in °C | Korrekturwert(dez.) | dezimal | Hexadezimal       
      50                 46                                96         60
      75                 46                              121         79
     100                 46                             146         92
     125                 46                             171         AB
     150                 46                             196         C4

 

Zwartoscia korektury 48

 

Öltemp. in °C | Korrekturwert(dez.) | dezimal | Hexadezimal       
      50                 48                              98         62
      75                 48                            123         7B
     100                 48                           148         94
     125                 48                           173         AD
     150                 48                           198         C6

 

Temperatura + Wartosc korektury = Wartosc Dezymalna = Przeliczona wartosc Hex

 

Wartosc 6F wlacza temperature oleju.6E jest do momentalnego spalania.

 

Zmienione dane kodowania ("Codierdaten") powinny wygladac jak nastepujaco. Prosze nie zmieniac innych wartosci i przejac dane kodowania z wlasnych obliczen.

 

01 01 01 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 18 00 00 00 00 05 31 00 73 12

0D 60 00 79 00 92 00 AB 00 C4 00 00 00 BC 01 78 03 35 05 F1 06 6F 03

 

 

3. Obliczenie wartosci kontrolnej

 

Zmienione wartosci kodowania potrzebuja nowa wartosc kontrolna. Wartosc kontrolna jest zaznaczona na zielono, w tym przypadku jest to 73

01 01 01 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 18 00 00 00 00 05 31 00 73 12

0D 60 00 79 00 92 00 AB 00 C4 00 00 00 BC 01 78 03 35 05 F1 06 6F 03

 

Skopiowac Buffor i wypelnic zadanie ("JOB") w Tool32

c_checksumme

Wkleic w okno i zaznaczyc ptaszkiem w "Data" i wypelnic zadanie Job einmal ausführen lub F5

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/12_zpsqu7quihs.png

 

Jako wynik wyjdzie nowa wartosc kontrolna ("Checksumme"). W tym wypadku 95


apiJobData("KOMB60","c_checksumme",{DATA}, 46,"")
 {DATA}: 46 Bytes
   0000 : 01 01 01 01 00 00 00 00   00 00 00 00 00 18 00 00  ........  ........
   0010 : 00 00 05 31 00 73 12 0D   60 00 79 00 92 00 AB 00  ...1.s..  `.y.?.«.
   0020 : C4 00 00 00 BC 01 78 03   35 05 F1 06 6F 03        Ä...¼.x.  5.ñ.o.

Satz : 0
 OBJECT                          = komb60
 SAETZE                          = 1
 JOBNAME                         = c_checksumme
 VARIANTE                        = KOMB60
 JOBSTATUS                       = 
 UBATTCURRENT                    = -1
 UBATTHISTORY                    = -1
 IGNITIONCURRENT                 = -1
 IGNITIONHISTORY                 = -1
Satz : 1
 JOB_STATUS                      = OKAY
 OUT_BUFFER                      = 46 Bytes
   0000 : 01 01 01 01 00 00 00 00   00 00 00 00 00 18 00 00  ........  ........
   0010 : 00 00 05 31 00 95 12 0D   60 00 79 00 92 00 AB 00  ...1.?..  `.y.?.«.
   0020 : C4 00 00 00 BC 01 78 03   35 05 F1 06 6F 03        Ä...¼.x.  5.ñ.o.

 

Nowa sume kontrolna skopiowac i wpisac w Buffor

 

01 01 01 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 18 00 00 00 00 05 31 00 96 12

0D 60 00 79 00 92 00 AB 00 C4 00 00 00 BC 01 78 03 35 05 F1 06 6F 03

 

 

4. Kodowanie modulu Kombi

Wybrac "Job c_c_schreiben" w Tool32 i zmieniony Buffor wkleic z nowa wartoscia kontrolna jako argument

 

01 01 01 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 18 00 00 00 00 05 31 00 96 12

0D 60 00 79 00 92 00 AB 00 C4 00 00 00 BC 01 78 03 35 05 F1 06 6F 03

 

Zaznaczyc ptaszkiem "Data" i wypelnic zadanie "Job einmal ausführen" (F5)

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Temperatura%20oleju/13_zpstxur3h2f.png

 

Jako wynik wyjdzie OK

 

 

5.Restartowanie modulu KOMBI

 

Wybrac zadanie ("JOB")

steuergeraete_reset

w Toll32 i usunac wisy w argumencie ("Argument"). Nie zaznaczamy ptaszkiem okienka "DATA" i wypelniamy zadanie "Job einmal ausführen" F5.

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Temperatura%20oleju/6_zpsdksevutn.png

 

Poprzez wypelnienie tego zadania zostanie zrestartowany modul Kombi a nowe wartosci zostana zapisane.

 

 

6. Ustawienie daty i godziny

 

Poprzez trestart modulu zostaje skasowana data i godzina. Mozna to w latwy sposob ustawic wypelniajac zadanie ("JOB") w Tool32

uhrzeit_datum_stellen

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Temperatura%20oleju/7_zpscv7kd8ui.png

 

Poprzez to zadanie zostania zapisana data i godzina z komputera.

 

 

7. Testowanie skorygowanych wartosci

 

Zapisane wartosci moga zostac skontrolowane poprzez wypenienie zadania:

steuern_oeltemp (dostepne tylko w Komb60.prg )

 

Wybieramy w "Job" steuern_oeltemp a w Argumencie wpisujem np. 100 (100°C) Nie zaznaczamy Data i wypeniamy zadanie "Job einmal ausführen", F5.

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Temperatura%20oleju/8_zpspx4mowwj.png

 

Wsazowka powinna uniesc sie na 10L. Jesli nie musi sostac zmieniona wartosc korektury w punkcie 2. Codierdaten dopasowac w Buffer

W tym przykladzie zostalo zmienione 46 na 48. Zmieniamy odpowiednio skale momentalnego spalania i obliczamy nowa sume kontrolna.

Jesli jest wszystko w porzadku wylaczamy test poprzez nastepujace zadanie:

 

steuer_oeltemp_aus

 

 

 

Modele ktore zostaly potwierdzone:

E61 525dA LCI Bj. 01/2010 M57 Motor

E61 535d M57 Motor

E90 330i VFL Bj.04/2006 mit Tacho Low

E90 320i VFL Bj.07/2005 mit Kombi Low N46 Motor

E90 320i VFL Bj. 2006 mit Kombi Low N46 Motor

E91 325i VFL mit N52B25 Motor

E60 530i VFL

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czapki z głów za zawziętość i wytrwałość :clap: :clap: :clap:

 

Jedno pytanie, może głupie, ale piszesz o "kombi", czyli co, w sedanach nie da rady tego zrobić, jest jakaś różnica?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

KOMBI to skrót od Kombinationsinstrument czyli zestawu zegarów

Instrukcja jeszczevn nie gotowa ale funkcjonuje tylko z nielicznymi modelami, do innych brakuje jeszcze wpisów.

Gotowa instrukcje możecie zobaczyć tutaj:

http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatforum/topic361376_Oeltemperatur_statt_KVA_codieren_-_Anleitung_Codierung__Diagnose_und_Programmierung.html

Mnie niestety zbanowali za pomoc na PW z mapami :duh: i dopiero teraz się dowiedziałem że już wszystko gotowe.

 

Potwierdzone modele:

E61 525dA LCI Bj. 01/2010 M57 Motor

E61 535d M57 Motor

E90 330i VFL Bj.04/2006 z Tacho Low

E90 320i VFL Bj.07/2005 z Kombi Low N46 Motor

E90 320i VFL Bj. 2006 z Kombi Low N46 Motor

E91 325i VFL z N52B25 Motor

E60 530i VFL

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
KOMBI to skrót od Kombinationsinstrument czyli zestawu zegarów

 

:duh: :mad2: :modlitwa: :mlotek: Ja się lepiej zamknę...ale gafa...niewiedza..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Czyli w BC nie ma opcji, żeby to zakodować?

 

E61 535d M57 Motor

Chodzi o przedlift? :norty:

 

Tu ze zmienioną tarczą ale bez zmiany też da radę się zorientować gdzie jest 90°C

Skąd wziąć taką tarczę i czy trudno jest to wstawić w zegary?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Instrukcja gotowa, w przedlifcie da sie to wszystko ustawic ale informacje nie dochodza do zegarow (moze z licznikiem z LCI zaczelo by dzialac)

Ponizsze modele powinny dzialac bez problemu:

 

Diesel M57 197PS

Diesel M57 231PS

Diesel M57 235PS

Diesel M57 286PS

Wszystkie benzyniaki oprucz N43 170PS

 

- 320i, 323i, 325i, 328i, 330i

- 520i, 523i, 525i, 530i, 535i, 540i, 545i, 550i

 

Diesel:

- 325d (197PS), 335d (286PS)

- 525d (197PS), 530d (235PS), 535d (286PS) LCI

 

 

Tarcze musisz poszukac na ebay-u tylko nie kupywac papierowych!

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
KOMBI to skrót od Kombinationsinstrument czyli zestawu zegarów

 

:duh: :mad2: :modlitwa: :mlotek: Ja się lepiej zamknę...ale gafa...niewiedza..

 

Każdemu się zdarza, mi też i nie raz mnie poprawiłeś :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Świetna instrukcja speed1211. Jak będę mieć czas to sprawdzę u siebie.

Czy przy tej operacji można coś zepsuć i czy można w szybki sposób wrócić do ustawień fabrycznych (przywrócić wskazanie spalania)?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W 2.0d nie działa ani przed ani po lifcie.

 

@piwan zepsuć raczej się nic nie zepsuje ale musisz zapisać swój oryginalny wiersz bo kodowanie pustym manem nie kasuje ustawień. W najgorszym wypadku jeśli byś coś pozmieniał a nie wiedział co trzeba by zrobić aktualizacje softu kombi. Sam jeszcze nie robiłem bo też mam 2.0d.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
czy znalazles sposob aby zakodowac nie temperature oleju tylko wody ? Czy ta informacja jest podawana do zegarow czy nie, jezeli tak wystarczylo by znac kod czy sie myle ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 4 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mam jaksprawdzic bo laptop mi padl ale da sie znalezc ten argument?

 

0x2197

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Speed1211,da radę w M54?

Dla mnie byłaby ważniejsza (jak i dla kolegi Rivasi) temperatura płynu chłodniczego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No jeszcze nikt nie znalazł dla tego pytałem się o tamten adres czy ktoś może to sprawdzić. Co prawda nie robię sobie nadziei że to właściwy to to jest oznaczenie z piktogramu w WDS-ie ale kropla nadzi jest :wink:

 

Z tego co oglądałem to temperatura płynu ma dwa czujniki a temperatury oleju tylko jeden i może tu jest problem.

Do tego zmiana na temperaturę oleju działa tylko w samochodach w których inpa zczytuje livedata

 

Ps. Zastanawiam się jeszcze nad małym wyświetlaczem. Wystarczyło by podłączyć pod moduł silnika do dwóch pinów i tyle. Prosto i praktycznie tylko z elektronika nie jestem tak rozwznany. Może Acaper by coś wymyślił

 

Np. Coś takiego

 

http://www.dl8ma.de/Arduino/Thermometer_Dallas_ds1820/

 

Np. Tak

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/PhotoGrid_1480064377955_zpsqtrbiu5r.png

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

A ja sobie zrobiłem taki wskaźniczek ;) Chociaż na desce powinien być fabrycznie :duh:

 

1a6f0f6509901139gen.jpg

7731c421b58e4746gen.jpg

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
fajne wykonanie :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

speed1211, obydwa zegary mają swoje dodatkowe czujniki. Czujnik temperatury wkręciłem w trójnik wraz z oryginalnym czujnikiem w głowice. Później zabezpieczyłem osłoną termiczną. Różnica miedzy ukrytym menu a tym co jest na wskaźniku to 1*C.

 

Rivasi , Dzięki ;) Miałem cały panel (aż po idrive) obkleić alcantarą albo skórą ale narazie tak zostawiłem ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

planuje cos podobnego a na razieznalazlem taki paneljak ponizej ... czy zainstalowanie czujnikow jest skomplikowane ? gdzie znalazles panel ?

 

http://machtschnell.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/s/ashtray_gauge_panel_-_e9x_3-series_26_m3.jpg

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Do E90 robią panele... do E60 niestety nie :> Tego wykonałem z pleksy o grubości 8mm. Materiał dość łatwy w obróbce i klejeniu ;) Montaż czujnikow raczej mało skomplikowany ;) Jesli chodzi o temp wody to trzeba się tylko zaopatrzyć we właściwy trójnik (gwinty). A ciśnienie doładowania... też łatwizna ;)

 

Tak to wygląda z góry.. Tego pendriva oczywiście zmieniłem na mini. Drugie gniazdo USB to ładowarka 2A. Podświetlenie bursztynowe oraz białe z regulacją jasności i trybami dzień/noc.

 

e98e89de8e09554dgen.jpg

 

1e74ab641e614ec2gen.jpg

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fajnie wygląda :cool2: u mnie niestety to nie przejdzie bo w tym miejscu mam schowek a nie chciał bym z niego rezygnować.

A do czego są te przyciski przy zegarach?

Myślisz że da radę podpiąć się tylko pod czujnik wody lub w DDE czy ten sygnał nie podejdzie do innych zegarów?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

U mnie tam była popielniczka a ze nie pale to decyzja byla prosta :D

 

Przyciski obok nie musza byc montowane... mozna schowac pod wskaźnik ale dalem sobie je na zewnątrz. Zmienia się nimi tryby podswietlenia, ustawia przy jakich wartościach ma pikac alarm.. (temp wody mam na 100*C - raz dobilem, a turbo mialem na 2.5b ale pikalo za często;D).... zegary ponadto zapamiętają wartości max - przydatne przy max doładowaniu turbo w przypadku kiedy auto jest dlubniete ;) Mialem sobie wrzucic mniejsze te zegary i wtedy zamiast portu USB zmieściłbym jeszcze EGT ale stwierdziłem ze nie upalam auta az tak dlugo ze mi to bedzie potrzebne ;)

 

Temperatura silnika mnie najbardziej cieszy... w zimie przy -15/-20 widac jak silnik stopniowo sie rozgrzewa i czlowiek wie kiedy mozna depnąć cos więcej;)

 

Czy można wykorzystać sygnal z ori czujnika ? Tez sie nad tym zastanawialem... wydaje mi sie ze niebyloby raczej problemu ale czy bedzie on wskazywal prawidłową temperaturę ?

 

Myślę ze trzeba by potestowac :)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.