Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A resetowałeś system po ostatniej wymianie opon/kół...?

W RPA bardzo ważne jest, aby za kazdym razem po pracach przy ogumieniu wykonać inicjalizację (przy poprawnym ciśnieniu we wszystkich kołach).

Dla RunFlat‘ów różnice w średnicy koła przy utracie ciśnienia są niewielkie - dlatego system musi mieć dokładny punkt odniesienia...

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A resetowałeś system po ostatniej wymianie opon/kół...?

W RPA bardzo ważne jest, aby za kazdym razem po pracach przy ogumieniu wykonać inicjalizację

Po zmianie kół/opon system u mnie sam wyrzuca komunikat o niskim ciśnieniu i że należy zrobić adaptację. Pytanie czemu nic nie komunikował? Może coś jest nie halo z czujnikiem bądź odbiornikiem..aczkolwiek gdyby było coś nie tak to też pewnie by wyrzucił błąd..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Skovroon - ale ty piszesz o RDC.

A kolega @Gregor500 ma problem z RPA - czyli systemem bez czujników ciśnienia, opartym na odczytach z czujników ABS (czyli wykrywającym zmianę średnicy kół).

Dlatego w RPA tak istotna jest inicjalizacja, aby system miał dobry punkt odniesienia (czyli poprawne "średnice kół"), bo przy oponach RunFlat średnica koła bez powietrza może zmienić się nieznacznie.

 

P.S.

System RPA nie domaga się inicjalizacji po wymianie kół - bo nie wie że takowa miała miejsce (nie ma czujników, nie ma odbiornika)...

Opublikowano

Mam pytanie trochę z innej beczki:) - mam wersję USA, czy jak kupię felgi z czujnikami od wersji EU to wszystko dobrze będzie działać?

Mój samochód jest z 2011r.

Opublikowano
@Skovroon - ale ty piszesz o RDC.

A kolega @Gregor500 ma problem z RPA - czyli systemem bez czujników ciśnienia, opartym na odczytach z czujników ABS (czyli wykrywającym zmianę średnicy kół).

Dlatego w RPA tak istotna jest inicjalizacja, aby system miał dobry punkt odniesienia (czyli poprawne "średnice kół"), bo przy oponach RunFlat średnica koła bez powietrza może zmienić się nieznacznie.

 

P.S.

System RPA nie domaga się inicjalizacji po wymianie kół - bo nie wie że takowa miała miejsce (nie ma czujników, nie ma odbiornika)...

Jak to nie wie? Przecież nigdy Ci się nie uda założyć drugich kół o idealnie takiej samej średnicy (nawet w tym samym rozmiarze opon) i takim samym ciśnieniu co poprzednie. RUNFLAT bądź zwykłe... Czujniki ABS to wyłapią.

Z doświadczenia powiem, że i RDC i RPA jest tak samo wrażliwe na zmianę kół/opon.

W autach z RPA za każdym razem po zmianie kół czy opon po przejechaniu ok 500m-1km wyrzucało mi komunikat o niskim ciśnieniu i z automatu od razu robiłem adaptacje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No widzisz... a moje auta z RPA, którymi miałem przyjemność przez kilka lat jeździć - nigdy same nie poprosiły o inicjalizacje po wymianie kół...

 

RPA wykrywa różnice prędkości obrotowej pomiędzy kołami (korzystając z czujników ABS), wiec jeśli zostaną założone opony o tym samym rozmiarze, napompowane do prawidłowego ciśnienia - to system moze nie zauważyć zmiany. Tak było w moim przypadku w obu autach - na koła letnie i zimowe były założone opony w tym samym rozmiarze.

Jeśli natomiast ktoś stosuje ogumienie o rożnym rozmiarze (np. na lato 18, na zimę 17) które różnią sie średnicą o te dopuszczalne max. 2% lub np. w lecie jeździł na mocno zużytym bieżniku, a na zimę założył nowki z bieżnikiem 8mm - to owszem, wtedy nawet RPA moze poprosić o inicjalizację.

Mnie w kazdym razie nie zdarzyło sie to nigdy. Natomiast sam system RPA uważam, ze działa sprawnie - przez te kilka lat dwukrotnie zasygnalizował mi uszkodzenie opony i nie było to dopiero przy zerowym ciśnieniu.

 

Nie zmienia to faktu, ze RDC z natury rzeczy jest czulszy.

Nawet przy zmianie kol o średnicy identycznej co do 1mm potrafi poprosić o inicjalizacje, gdyz wykryje po prostu różnice ciśnienia (często bowiem opony zimowe wymagają wyższego ciśnienia).

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Co w przypadku kiedy mam koła 18" z czujnikami RDC, a założę koła bez RDC, też 18". Czy system sam się zaadaptuje po resecie oczywiście i przejdzie na pomiar średnicy z ABS. Czy może to jakoś zakodować? Pytam bo mam zamiar taki plan wykonać.
Opublikowano
Czyli bez dodatkowej inwestycji w czujniki się nie obejdzie. Czy nowe czujniki trzeba jakoś adaptować czy samochód jej po prostu złapie sam po resecie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powinien sam złapać.

Na allegro są coraz tańsze...

Opublikowano
A rok produkcji będzie powodował jakiś problem? Mam na oku kpl. z roku 2014, a u mnie auto z 2011. Oba systemy pracują na 433MHz. BMW mogło coś grzebać w jakimś protokole transmisji i mój odbiornik nie odczyta czujników. Jest takie ryzyko?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tego nie wiem

 

Sprawdź po numerze części

Opublikowano
Zdekodowałem VIN i moje auto jest bez czujników ciśnienia (brak opcji S2VB). Kupiłem na lato całe koła 19'' z zamontowanymi czujnikami ciśnienia. Felgi będę malować i rozumiem, że przy okazji ściągania opon czujniki mogę zdemontować?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Odświeżam temat.

Kupiłem drugie felgi i wczoraj zmieniałem koła. Przy okazji zerknąłem jakie mam czujniki w kołach oryginalnych.

Są takie http://allegro.pl/2402-czujnik-cisnienia-w-kolach-bmw-6790054-i7141743459.html

Zamierzam kupić teraz drugi zestaw czujników powiedzmy taki http://allegro.pl/4x-czujniki-cisnienia-kol-bmw-mini-6856227-433-mhz-i7142513870.html#thumb/1

Teraz pytanie czy to będzie współpracować z odbiornikiem? Znalazłem takie oto wyjaśnienie, z którego wynika że powinno to działać. Może macie jakieś doświadczenia.

Źródło informacji https://www.etkbmw.com/bmw/PL/parts/info/Modu%C5%82+elektroniki+ko%C5%82a+RDC+433MHZ/6790054

Ja mam oczywiście te już nie produkowane.

Opublikowano

U nas na forum reklamuje się firma, felginiemieckie.

Zadzwoń, przyślą Ci czujniki i po krzyku. Ciekawostka jest taka, że system na zamiennikach szybciej mi się restartuje niz na orginalnych - może baterie mam już słabe?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Orientuje się ktoś, czy mając koła bez czujników można wyłączyć tą funkcję z auta bez kompa?

Czy wersja usa też chodzi na tej samej częstotliwości, czy są inne czujniki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Orientuje się ktoś, czy mając koła bez czujników można wyłączyć tą funkcję z auta bez kompa?

Czy wersja usa też chodzi na tej samej częstotliwości, czy są inne czujniki?

Nie

Tak

Opublikowano
Odświeżam temat.

Kupiłem drugie felgi i wczoraj zmieniałem koła. Przy okazji zerknąłem jakie mam czujniki w kołach oryginalnych.

Są takie http://allegro.pl/2402-czujnik-cisnienia-w-kolach-bmw-6790054-i7141743459.html

Zamierzam kupić teraz drugi zestaw czujników powiedzmy taki http://allegro.pl/4x-czujniki-cisnienia-kol-bmw-mini-6856227-433-mhz-i7142513870.html#thumb/1

Teraz pytanie czy to będzie współpracować z odbiornikiem? Znalazłem takie oto wyjaśnienie, z którego wynika że powinno to działać. Może macie jakieś doświadczenia.

Źródło informacji https://www.etkbmw.com/bmw/PL/parts/info/Modu%C5%82+elektroniki+ko%C5%82a+RDC+433MHZ/6790054

Ja mam oczywiście te już nie produkowane.

 


Odpowiadając na swoje pytanie i zostawiając wiedzę dla innych.

Mam obecnie komplet kół zimowych z czujnikami 6790054-04 - fabryczny

Kupiłem drugi komplet kół na lato oraz czujniki 6856227-04 (żółte) - i złapały po 300m po inicjalizacji.

Czujniki używane po 70 zł (serwis proponował 330 zł), tak więc operacja szybka i pewna.

Opublikowano
Witam mam problem z czujnikami ciśnienia RDC. Gdy kupiłem samochód był na zimówkach 17 przez całą zimę nie było żadnego problemu, teraz zmieniłem koła na 19 dokupiłem czujniki i problem polega na tym, że zaraz po założeniu wszystko było ok czujniki działały, po kilku dniach przestał działać w kole pasażera z przodu (raz się włączał, raz go nie wykrywało i wywalało błąd). Wymieniłem czujnik na inny i znowu to samo, od razu po założeniu ok, a po kilku dniach znowu nie wykrywa czujnika w kole pasażera. Próbowałem je zainicjować ale teraz w ogóle już nie wykrywa żadnego koła (restartuje kilkanaście minut i nic nie załączają się) nieraz pojawia się komunikat, że jakieś urządzenie może zakłócać fale z czujnika. Nie wiem czy mam znowu wymieniać czujnik, czy może być jakaś inna przyczyna?
  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Siema. Po zmianie opon czujnik RDC pokazał mi ciśnienie 2.8 w prawym kole i 2.5 w lewym, kiedy sprawdziłem fizycznie to 2.8 było w lewym kole a 2.5 w prawym i nie wiem jak mam to rozumieć ? Czy każdy czujnik musi wrócić na tą samą stronę gdzie był przed demontażem koła ?
Opublikowano

Zrób reset. Ja zamieniałem koła tył/ przód. Zmieniam tez opony i nie wnikam która felga gdzie. Po resecie wszystko wraca do normy.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

No to i ja się podepnę pod temat .Trzy tygodnie temu kupiłem BMW F11 z 2014 r i od początku swieciła mi kontrolka pomiaru ciśnienia .Po resecie i ponownym wczytaniu było ok podał ciśnienie i temperaturę kół . Po ponownym odpaleniu auta znowu wywaliło błąd komunikat awaria kontroli pomiaru ciśnienia skontaktuj się z serwisem i ponownie reset wczytanie i działa i tak do ponownego wyłączenia auta .Auto w/g win powinno mieć felgi S2W3A BMW LA wheel, Multispoke 456 a ma inne z oponami zimowymi ale też BMW .Podpowiedział mi kolega że często pomaga pompowanie azotem pojechałem i napełniłem opony azotem problem jednak nie ustał .Na takich kołach auto kupiłem i takie mam a może poprostu auto ich nie zapamiętuje ?Może trzeba je dopisać ?


Byłem na diagnostyce czujników i okazało się że urządzenie do diagnostyki po wpisaniu rocznika 2014 auta znalazło 1 czujnik a po wpisaniu 2010 znalazło 3 czujniki ,czy teraz kupić 4 czujniki z mojego rocznika czy dokupić coś do tego co mam .

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Hej, pacjent F11 '11 - oryginalnie brak czujników ciśnienia w oponach. Jest możliwość ich dołożenia ?

Po zakodowaniu bimmercodem pokazuje się normalnie ciśnienie oraz temp - oczywiście nie wyświetla wartości

Czy po zakupie oryginalnych i założeniu - będzie działać ?

Na jakiej zasadzie czujnik przekazuje informacje do komputera ?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Może głupie pytanie, ale piszecie że RDC to opcja S2VB u mnie jest jako O2VB czyli tu nie ma RDC tylko odczyt z ABSu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.