Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,

 

Zmienilem opony na letnie, 19 byly 18 , nie robilem zadnych resetow w komputerze.

Wczoraj wieczorem wracamy do domu ja na fotelu pasażera "zmęczony " :) i tu nagle krzyk żony - patrz na komputerze jest napisane , ze spadek cisnienia w oponach wielkie napisy na ekranie....

wyskakuje z samochodu , sprawdzam kolo o ktorym mielismy info , ze spadek ale nic nie widze.... zrobilem reset komputera i dzisiaj patrze i wizualnie guma jest ok .

Pytanie /1. jak sprawdza samochod to cisnienie bo zwariowalem

2. mozleiwe , ze brak resetu przy zmianie kol na 19 to spowodowal ?

3. I gdzie jest ten czujnij i jak to sprawdza ?

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
To zależy który masz system, jeśli z abs to reset jest potrzebny. Jeśli natomiast wybrałeś przy zakupie czujniki w kołach to musisz w nowych kołach takie czujniki zamontować. Pytanie kiedy faktycznie komunikat się pojawił, jeśli miałbyś czujniki w kołach to komunikat byłby natychmiast po zmianie, więc pewnie masz z abs'u, wystarczy reset.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ileż dramaturgii w tym opisie... :wink:
Opublikowano

Witam

 

Czy przy wymianie opon czujniki w felgach wymienia się na nowe czy są one raczej wielokrotnego użytku?

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Trochę z innej beczki.

Wracałem dziś z Beskidów, po może półgodzinej jeździe wyskoczył mi komunikat o spadku ciśnienia w jednej oponie. Opony mam bez RoF, Michelin PPS.

Trochę jeszcze pojechałem, nie odczuwając żadnej zmiany w prowadzeniu się auta. Na wszelki wypadek zjechałem na stację, podpiąłem kompresor, i nie było żadnej różnicy w ciśnieniu między tą obszczekaną przez system oponą, a pozostałymi. Zresetowałem ciśnienie wszystkich kół, i komunikat już się nie pojawił. Czy u kogoś już coś takiego się pojawiło, u mnie pierwszy raz. Zastanawiam się, co mogło być tego przyczyną... :?:

Opublikowano
Sprawa wyjaśniona, miałem za wysokie ciśnienie w oponie. Teraz wszytkie napompowane azotem i na właściwym poziomie :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Są stosowane dwa systemy:

- prostszy (RPA), korzystający z danych o prędkości obrotowej kół (czujniki ABS), wykrywający problem na podstawie zmiany średnicy koła po spadku ciśnienia

- bardziej zaawansowany (RDC), korzystający z czujników ciśnienia wbudowanych w felgi (ten podaje rzeczywiste ciśnienie w każdym kole oraz dodatkowo temperaturę)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz system RPA.

Nie trzeba zdejmować opony, aby sprawdzić którą wersję posiada samochód.

 

Widać to po wejściu do menu: "Info o pojeździe - > Status pojazdu".

W przypadku RDC w menu jest "Kontrola ciśnienia opon", zaś na grafice koło kół są wartości liczbowe ciśnienia i temperatury.

W przypadku RPA w menu jest "Wskaźnik uszkodzenia opony", zaś na grafice dla poszczególnych kół prezentowane są tylko kolory, bez wartości liczbowych.

Opublikowano

mnie zapalil sie ten komunikat juz 2 razy... raz 50km od domu i mysle hmmm :) chce nam sie zatrzymac? czy da rade? dal. wytrzymal do wulkanizacji sprawdzili opone wszystko ok.

 

w srode 20.00, powrot do domu,.. o 20.45 mecz w tv a na a4 komunikat sprawdz cisnienie... grrrr mysle zjade na parking sprawdze,.. nie dojechalem,..

tyle zostalo z opony,.. w sumie i tak tyl byl do wymiany nooo ale na mecz sie spoznilem...

 

http://images70.fotosik.pl/1110/770bbfb6495ca873med.jpg

 

radze by nie lekcewazyc komunikatu ;)

Opublikowano

Dlatego ten system jest obowiązkowy przy oponach RoF. Gdyby nie on, to nawet nie poczułbyś ubytku powietrza w oponie na początku.

Dobrze, że felgę masz całą!

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

może ktoś podpowie jaki dokładnie typ czujnika ciśnienia opon ( RDC )jest w BMW 5 520d z 2014r ???

ponieważ na rynku jest tego dużo i nie wszystkie pasują

Opublikowano
Trochę z innej beczki.

Wracałem dziś z Beskidów, po może półgodzinej jeździe wyskoczył mi komunikat o spadku ciśnienia w jednej oponie. Opony mam bez RoF, Michelin PPS.

Trochę jeszcze pojechałem, nie odczuwając żadnej zmiany w prowadzeniu się auta. Na wszelki wypadek zjechałem na stację, podpiąłem kompresor, i nie było żadnej różnicy w ciśnieniu między tą obszczekaną przez system oponą, a pozostałymi. Zresetowałem ciśnienie wszystkich kół, i komunikat już się nie pojawił. Czy u kogoś już coś takiego się pojawiło, u mnie pierwszy raz. Zastanawiam się, co mogło być tego przyczyną... :?:

 

 

 

Witam wczoraj miałem identyczną sytuację zmieniłem koła na 19 z nowymi oponami i tak po przejechaniu 80km wyskoczył komunikat spr ciśnienie w oponie przedniej prawej no to sruu na stację opona bez run flat MICHELIN PILOT SPORT 3 nowiutka . sprawdziłem na kompresorze miała 2.4 dodałem do 2.5 reset ciśnienia i nic więcej się nie pojawiło .

  • 1 rok później...
Opublikowano

Koledzy,

 

A czy mozna dolozyc ten system ?

 

Jesli auto wcale nie ma tych informacji o cisnieniu.

 

Gdy dokupie czujniki do kazdego kola to system zadziala ? I zalaczy sie wszystko ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie,

bo nie masz odbiornika RDC (odbiornika sygnału z czujników).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A nie masz systemu RPA, korzystającego z czujników ABS...? (mierzących zmianę średnicy koła)

Ten system wcale nie działa źle, nie wiem czy warto dokładać RDC...

Opublikowano
Nie,

bo nie masz odbiornika RDC (odbiornika sygnału z czujników).

Witka.

Mam pytanie odnośnie sprawdzenia czy auto posiada odbiornik RDC. Jak sprawdzić czy auto go posiada?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba najprościej zdekodować VIN i poszukać na liście wyposażenia opcji S2VB.
Opublikowano
Jeszcze prościej jest się schylić i zaglądnąć do nadkola. W każdym nadkolu jest odbiornik, w dolnej części od wewnątrz.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
System RPA rozbić o D..pe dzisiaj jadę i słyszę że cos koło głośniej chodzi myślę śnieg w nadkolach ociera o oponę staje patrzę nie ma.Jadę dalej to samo myślę laczek sprawdzam na wyświetlaczu wszystko ok nic nie pokazuje sprawdzam opony wzrokowo ok ale naciskam na bok opony okazuje się laczek jade do wulkanizacji ciśnienie zero diagnoza diagnoza felga pękła na obwodzie cisnienie zero w oponie a czujnik nic nie pokazał jak bym do konca ufal systemowi skończył bym w rowie jak Duda :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.