Skocz do zawartości

Nowe 125i skrzynia automatyczna vs automatyczna sportowa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Może ktoś się z Was orientuje, bo jakoś nie chce mi się wierzyć informacjom, które przekazują w salonie, jestem na etapie zakupu nowej 125i, no i jest wybór co do skrzyni, w konfiguratorze jest automat i automat sportowy za dopłatą kilku KPLN, ponoć (według salonu) ta sportowa od zwykłej różni się tylko łopatkami przy fajerze, sama mechanika, szybkość przełożeń, itd., jest taka sama co zwykła. Poradzi ktoś czy tak jest faktycznie? Z góry dzięki.
Opublikowano
W F30 mam sportowy automat z lopatkami( ktore szczerze mowiac sa zbedne, moze raz ich uzylem, skrzynia chodzi tak dobrze, ze nie ma sensu ingerować, jedynie nadają sportowego charakteru) w F20 mam zwykly automat bez manetek i moim zdaniem chodzi identycznie jak ten sportowy:) Lewarek sportowy wyglada troszke inaczej.Lepiej wydac ta roznice, chyba 600pln? na jakis inny gadzet bardzie pozyteczny. Pozdro
Opublikowano
Ja bym w życiu nie kupił automatu bez łopatek, to tak swoją drogą. Jeździłem ostatnio Scirocco R z DSG i może i zmienia fajnie biegi na sportowym, ale jednak na łopatkach jeździło się zdecydowanie lepiej.
Opublikowano
Ja bym w życiu nie kupił automatu bez łopatek, to tak swoją drogą. Jeździłem ostatnio Scirocco R z DSG i może i zmienia fajnie biegi na sportowym, ale jednak na łopatkach jeździło się zdecydowanie lepiej.

 

Super, cieszę się :cool2:

Opublikowano
A ja mam łopatki w X6 i 650ix i w obu używam tego może raz na rok, kompletnie niepotrzebne to jest. No chyba że jakoś super agresywnie chcesz jeździć i lubisz trzymać obroty za wysokie.
Opublikowano
W "sportowym automatcie" masz funkcję Launch Control i moim zdaniem duzo ladniejszy lewarek.
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano
W "sportowym automatcie" masz funkcję Launch Control i moim zdaniem duzo ladniejszy lewarek.

 

W zwykłym automacie też da się zakodować Launch Control ;) a co do lewarka to faktycznie ładniejszy jest w sportowym

Opublikowano
W "sportowym automatcie" masz funkcję Launch Control i moim zdaniem duzo ladniejszy lewarek.

 

W zwykłym automacie też da się zakodować Launch Control ;) a co do lewarka to faktycznie ładniejszy jest w sportowym

 

Takim tokiem myślenia to i można wymienić lewarek na sportowy i dołożyć łopatki, tylko po co... Nie dość, że drożej wyjdzie to i zabawy dużo.

 

Jak się zamawia nowy to lepiej przemyśleć wszystko co się chce wziąć, dopłata do sportowej skrzyni kosztuje 600 zł... Pewnie tyle kosztuje samo kodowanie Launch Control :)

"Albo GRUBO albo WCALE"
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Nie mam pojęcia ile kosztuje kodowanie ;) nigdy nie płaciłem za takie rzeczy. Rzeczywiście 600 to nie majątek i warto dopłacić, bo późniejsze ewentualne doposażenie będzie dużo droższe (łopatki + lewarek). Tak samo jak warto dokupić deske rozdzielczą o rozszerzonym zakresie.
Opublikowano
Łopatki bajka miałem w poprzednim samochodzie, ludzie którzy mają i nie używaja sa poprostu uczestnikami ruchu drogowego. Jeżeli chcesz wyprzedzic dynamicznie to tuz przed manewrem klik i masz wyzszy bieg i rozpoczynasz manewr od poczatku do końca na wyzszym biegu, a na zwykłym rozpoczynasz manewr wciszkasz gaz, dopiero wtedy skrzynia redukuje, a z łopatkami już jestes pół długosci wczesniej bo bieg miałeś zmieniony na łopatce i twoje nacisnięcie pedału powodowało tylko przyspieszenie, a nie redukcje i przyspieszenie. Launch control ŁAŁ to dopiero bajer :D
Opublikowano

@bosniak:

Dokładnie taki sam efekt zyskujesz bez łopatek, jeśli przed wyprzedzaniem wciśniesz szybko dużo gazu i puścisz, masz wtedy zredukowany bieg na parę sekund do odpowiedniego.

Opublikowano
Gdyby to był taki sam efekt kierowcy np F1 nie mieliby łopatek. Gdy dodasz gazu to owszem redukujesz ale jednocześnie przyspieszacz, natomiast gdy uzyjesz łopatki to tylko redukujesz, samochód masz na wyższych obrotach i gotowy na twoja reakcje. Szczerze to szkoda te dwie funkcje nawet porównywać. Wcześniej miałem samochód z łopatkami, teraz BMW bez łopatek i bardzo to przeszkadza, teraz muszę przełączać na manuał i robić to lewarkiem, natomiast przedtem tylko klik i mam, o jeździe po zakrętach nawet nie wspomne, gdzie potrzebne są cały czas obie ręce na kierownicy.
Opublikowano
F1 to nie auto drogowe. W każdym normalnym automacie, nawet M-kowym, jeśli dodasz gazu, auto nie przyśpiesza od razu. Potrzeba chwili, żeby zredukował bieg i wtedy NIE przyśpiesza pomimo dodania gazu. Nie wiem od którego roku, ale zapewne wszystkie współczesne BMW mają już elektroniczny gaz, stąd też brak przyśpieszenia, tylko sama redukcja.
Opublikowano
Oczywiście ze f1 to niemauto drogowe chodzi o to żebyś miał wpływ na zmianę biegu bez odrywania rak od kierownicy. Elektroniczny pedał gazu ma juz chyba nawet e46 wiec nie ma to znaczenia. Ok to wbij wyższy bieg pedałem gazu. :cool2:
Opublikowano

Z moich obserwacji (auto ma w tej chwili 67 kkm) uzywam lopatek calkiem czesto ale do redukcji w celu hamowania silnikiem

Przy wyprzedzaniu znacznie rzadziej, predzej przed manewrem jesli chce redukcje nieco szybciej predzej przerzucam sama skrzynie w tryb sport

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Łopatki - czy potrzebne. Zależy od stylu jazdy i oczekiwań. Ja nie wyobrażam sobie bez - szczególnie na krętych drogach jeżeli chcemy pojeździć agresywne bez jest trudniej. Ja bym brał.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja mam łopatki w X6 i 650ix i w obu używam tego może raz na rok, kompletnie niepotrzebne to jest. No chyba że jakoś super agresywnie chcesz jeździć i lubisz trzymać obroty za wysokie.

 

Z kolei ja łopatek używam często i to dokładnie w odwrotnym celu i sam wrzucam wyższe biegi (zwłaszcza 8.), bo w trybie sport i ze skrzynią ustawioną na sport, komputer niepotrzebnie trzyma samochód na 6 albo 7 biegu i nie wrzuci sam 8.

 

eco bajer w sportowej skrzyni ;)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
Ależ Maćku, chyba nie rozumiesz w takim razie, do czego służy tryb sport. W X6 35i tryb sport u mnie też blokuje 8 bieg, dlatego jak chce wyprzedzać chwilę dłużej, to przełączam, jak chce 8 bieg, to po prostu wyłączam tryb sport. A przy okazji, w 650ix tryb sport pozwala już na jazdę na 8 biegu, bo mocy już starcza :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ależ Maćku, chyba nie rozumiesz w takim razie, do czego służy tryb sport

 

:D

 

No to z radością zapiszę się na korepetycje ;)

 

m.

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
Z moich obserwacji (auto ma w tej chwili 67 kkm) uzywam lopatek calkiem czesto ale do redukcji w celu hamowania silnikiem

Przy wyprzedzaniu znacznie rzadziej, predzej przed manewrem jesli chce redukcje nieco szybciej predzej przerzucam sama skrzynie w tryb sport

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

 

Po co przerzucać skrzynie w tryb sport, jak klikasz manetke i masz wyższy bieg bez odrywania rak od kierownicy?

Opublikowano
Ależ Maćku, chyba nie rozumiesz w takim razie, do czego służy tryb sport. W X6 35i tryb sport u mnie też blokuje 8 bieg, dlatego jak chce wyprzedzać chwilę dłużej, to przełączam, jak chce 8 bieg, to po prostu wyłączam tryb sport. A przy okazji, w 650ix tryb sport pozwala już na jazdę na 8 biegu, bo mocy już starcza :)

Tryb sport służy do tego ze jak ktoś sobie słabo radzi za kierownica to wajchuje sport- drive-sport-drive, natomiast gdy ktoś juz sobie lepiej radzi za kółkiem to klika w łopatkę i ma wyższy bieg, albo o 2, 3 biegi, szczególnie sie przydaje przy dynamicznej jeździe po drodze krętej i górzystej, a jak juz nie ma potrzeby wyższych obrotów to klika na ostatni bieg np 8 i po kilku sekundach skrzynia sama przechodzi w tryb drive. Zreszta nie musi klikac do najwyzszego biegu, skrzynia po zakonczonym manewrze sama przechodzi w tryb drive i przelacza na najwyzszy mozliwy bieg dany dla predkosci obrotowej.Proste? :mrgreen:

Opublikowano

Prościej po prostu zamówić ręczną skrzynię i nie smalić farmazonów na forum, tylko po to, aby udowodnić swoją rację.

 

Ktoś lubi manetki, jego sprawa, natomiast jest to bajer kompletnie zbędny, nie daje nic realnego na drodze. Można się do tego przyzwyczaić, ale to nadal nie zmienia faktu, że bez manetek można zrobić plus minus to samo autem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.