Skocz do zawartości

[e39] 530d 2003r - odpięcie przepływomierza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Borykam się ze spadkiem mocy na ciepłym silniku, wiele wskazywało na złe sterowanie turbiną, zapchany filtr paliwa / czujnik paliwa. Dzisiaj postanowiłem odpiąć kostkę od przepływomierz i e39 zaczęło w końcu jechać, pytanie czy w takim wypadku to może być walnięta przepływka? Czy po zakupie nowej auto powinno lepiej się zbierać niż na odpiętej? Auto wskazywało błąd przepływomierza, problem ze święcą. Nie wiem czy po odpięciu przepływomierza auto powinno słabiej przyspieszać czy lepiej? Bo w moim przypadku nabrało mocy.

Opublikowano
chłopie masz walniętą przepływke, po odpięciu auto jedzie lepiej bo ECU daje standardowe mapy, to jest taki program ratunkowy, ale ze sprawną przepływką auto będzie hulać znacznie lepiej
http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Opublikowano
Przepływka zamówiona, pytanie czy pompę podciśnieniową też muszę ściągać? Jest jakiś poradnik jak wymontować przepływomierz, szukałem i nie mogłem znaleźć.
Opublikowano
Po wymianie przepływomierza nadal występuje ten sam problem, może mi ktoś wyjaśnić czemu po odpięciu przepływki wszystko działa a po podpięciu nowej zamula? Czy po podpięciu nowej trzeba kasować błędy?
Opublikowano
jeżeli masz auto ze starym modelem przepływki o końcówce nr chyba 314, a kupiłeś już nowy model to trzeba robić adaptację.
Opublikowano
Miałem już przepływomierz nowszy, ciekawe jest to że po odpięciu przewodu od zaworu EGR na zapiętej przepływce wszystko chula fajnie.
Opublikowano

Ja mam co prawda silnik 2.0, ale prócz zasilania paliwowego to praktycznie wszystko inne jest takie samo jak w 3.0. Miałem podobny objaw, że dopóki silnik się dogrzewał (wskazówka temperatury nie spionizowana, ale już poza niebieskim polem) to auto szło jak marzenie, a jak już był porządnie zagrzany to praktycznie brak mocy poniżej 3000 obrotów. Okazało się, że problemem jest EGR oraz zawór przy dolocie - po prostu był zasyfiony i na to są dwie rady:

1. Czyścisz dolot razem z zaworem oraz czyścisz też rury dolotowe EGR i masz spokój na conajmniej rok.

2. Czyścisz dolot razem z zaworem i zaślepiasz EGR - ponoć ludzie chwalą sobie to rozwiązanie, ale nie podaje czy to się nadaje na dłuższą metę.

 

Tylko tak jak piszę, jeżeli turbo Ci działa powyżej 3000 obrotów, a poniżej nie działa przy dobrze rozgrzanym silniku to najprawdopodobniej jest to EGR.

Oraz upewnij się czy auto dobrze chodzi jak silnik nie jest dogrzany, bo jeżeli chodzi dobrze to najprawdopodobniej masz taki problem.

 

Problem z przepływomierzem byłby wtedy gdybyś od zimnego silnika miał problemy z mocą.

 

P.S.

Przy okazji sprawdź jak się trzymają klapki w kolektorze dolotowym i też je przeczyść.

Opublikowano

Klapki zostały wywalone całkowicie, bo jedna już wisiała nad cylindrem :).

 

Czy widział ktoś aktualny poradnik jak wyczyścić filterki od elektrozaworów? Wszystkie które patrzyłem są bez aktualnych zdjęć.

Opublikowano
Ja generalnie nie dobieram się do mojego auta sam, bo nie mam warunków ani czasu, ale czasami towarzyszę swojemu mechanikowi i jak prosiłem go o rozłożenie tych elektrozaworów, by przeczyścić filtry to okazało się, że nie ma to najmniejszego sensu, bo one wyglądają tak, że możesz go rozłożyć, a potem go nie złożysz. Jeżeli koniecznie chcesz sprawdzić system podciśnienia to wystarczy jak sprawdzisz te gumowe rurki, a na moje oko jeżeli bardzo Ci to dziadostwo przeszkadza, to najlepiej wymienić w całości - chociaż podkreślam, że ja sie do tego bym nie tykał.
Opublikowano
to okazało się, że nie ma to najmniejszego sensu, bo one wyglądają tak, że możesz go rozłożyć, a potem go nie złożysz

 

Rozłożysz i złożysz bez problemu, byle delikatnie.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Zasadniczo to niepotrzebnie kupiłeś CAŁĄ przepływkę za prawie 500 pln.

Wystarczyło sam "lizak" kupić:

http://www.aso-bmw.pl/product/view/id/62368/ (po rejestracji na stronie już być może miałbyś jakiś rabat dodatkowy więc może koło 100pln w kieszeni zaoszczędzone).

Co do zamulania to jeszcze oprócz ściągnięcia wężyka z EGR zaślep go jakąś śrubką i zobacz czy będzie różnica. W teorii jest tak, że ściągnięty wężyk z EGR powinno się zaślepić żeby nie siadało podciśnienie w całym układzie (sterowanie EGR, sterowanie zmienna geometrią turbiny itp). Ja osobiście zacząłbym od wymiany wszystkich wężyków podciśnienia. Po kilku latach robią się sparciałe i przepuszczają powietrze (choć wizualnie wydają się ok).

Pzdr.

Opublikowano
Tak, wymiana wężyków jest w planach jak najszybciej. Samego lizaka nie chciałem usuwać, ponieważ nie byłem pewien czy mam już nową budę przepływki czy starą, więc na wszelki wypadek wymieniłem całe.
Opublikowano
Stare przepływki były w e39 przedliftowych. Poliftowe mają już nową. Jedynie te z przełomu przedliftu/poliftu czasem mają mieszankę różnych części i wtedy jest różnie.
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.