Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

BMW E46 sedan 323i 1998r.

 

Rozładowywanie:

Od jakiegoś czasu borykam się z powolnym rozładowywaniem akumulatora na postoju. Jest ono na tyle wolne, ze jeśli dużo jeżdżę autem na co dzień to nie będzie problemu, ale jeśli jeżdżę wyłącznie do pracy 2+2km to koło czwartku mogę już nie odpalić. Podczas pracy silnika napięcie 14.00V. Na postoju po wyłączeniu silnika jest 1-2A przez 15-30min a później 30mA (muszę jeszcze zmierzyć to lepszym multimetrem). Albo ten pobór prądu sporadycznie się powiększa, albo mój miernik źle mierzy małe prądy. Jeśli akumulator pozostawię odpięty na noc to napięcie na nim nie spadnie o więcej niż 0,01V.

 

Inne dziwne zjawiska:

Mam dokładaną kierownice multifunkcyjna, dokładaną zmieniarkę Yatour oraz zamontowany moduł świateł z polifta który nie jest zakodowany i na zegarach wyświetla się kropka przy przebiegu.

 

Od czasu do czasu co kilkanaście dni potrafią się zawieszać zegary - np. włączam kierunkowskaz a na zegarach cisza a kierunek miga. Po chwili załapuje i zaczyna migać na licznikach. Po kolejnej chwili włączam np prawy kierunkowskaz a nadal miga na blacie, że lewy. Prędkościomierz, obrotomierz i kontrolka ASC działają wtedy dobrze. Jak zawieszą się liczniki nie działa również sterowanie radia z kierownicy, tempomat bez problemu. Dziś problem się znacznie nasilił i na około 10 jazd licznik zawiesił się z 8 razy.

 

Nie mam w aucie alarmu ale przez komputer włączyłem DWA oraz powiadamianie kierunkami, bo chciałem, żeby migał. Kiedyś zamknięcie i otwarcie sygnalizował poprawnie, obecnie raz miga, innym razem nie a jeszcze innym zawiesi się i miga non stop po otwarciu/zamknięciu jak by na awaryjnych.

 

 

Reszta raczej bez zarzutów. Nie wiem czy fakt rozładowywania akumulatora jest powiązany z pozostałymi czy też nie.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Problem rozwiązany. Winna była uszkodzona izolacja na przewodzie linii K za radiem. Sporadyczne, częściowe zwarcie do masy w jakiś dziwny sposób wzbudzało różne moduły które pobierały 800mA.
Opublikowano

Piter witaj !

Czy ta izolacja była uszkodzona przez kogoś co tam grzebał ? czy się sama przetarła na fabrycznie położonym przewodzie ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Ktoś tam grzebał napewno. Sam też tam grzebałem, bo zmieniałem na oryginalne radio. Przewód był uszkodzony już wcześniej i zaizolowany izolacją PCV która się zsunęła i przestała spełniać swoją funkcję. Wtedy nie poprawiłem tego (izolowanie taśmą pcv), bo doszedłem do wniosku, że przewody się z kostki radia nie wysuwają. Tym razem trochę przy tym posiedziałem i się okazało, że przewody z kostki radia da się wysunąć i założyłem tam rurki termokurczliwe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.