Skocz do zawartości

Refleksje zza kierownicy auta zastępczego F10 520d


maciek_w

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Równie dobrze można powiedzieć, że na te kilka km do pracy, wystarczy 520d, a idąc już bardziej ekstremalnie, to Skoda Octavia też będzie super. ;) Ja generalnie z Twoją poprzednią wypowiedzią zgadzam się w całej rozciągłości, ale jeżeli ktoś kupuje 535d a nie 520d, które traktuje się jako po prostu samochód wygodny, to znaczy, że ma to być coś więcej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super i o to chodzi. Każdy kupuje co chce i co mu się podoba.

Dlatego rozumiem w 100% kolegę, który ten temat poruszył.

520 to BMW i jak wszystkie inne sprawia radość z jazdy tym, którzy cieszą się samym faktem, że to właśnie BMW

i nie jest to istotne jaki ma silnik i siedzenia.

Po prostu BMW i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat na początku wydawał się dość ciekawy, jednak jak to jeden z użytkowników zauważył był on zwykłą podpuchą. Sposób dowartościowania się czy coś w tym rodzaju. Gość najpierw pisze, że 520d cacy i wszystko pięknie a później, że odebrał swoje i między 520d a 535d jest przepaść praktycznie pod każdym względem. Wsiądź do 550d to dopiero zobaczysz przepaść, tylko już nie porównuj modelu 520d :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to każdy ma rację, ale najbardziej to ten post jest najwłaściwszy:

Dlatego BMW wyszło naprzeciw Waszych potrzeb i pozwala skonfigurować samochód wedle własnego uznania :wink:

 

Też dodam swoje 3 grosze.

Jak kupowałem swoje F10, to w dużej mierze kierowałem się ceną samochodu, tym bardziej, że nie planowałem tego zakupu - 2 tygodnie przed podjęciem decyzji wpadłem na ten pomysł, stąd nie brałem pod uwagę wersji 6 cylindrowych (cena) co nie znaczy, że nie chciałbym, ale pewne wyposażenie chciałem mieć a auta z PS spełniały moje oczekiwania. Dziś po kilku miesiącach stwierdzam, że F10 520d to bardzo wygodne wozidło, ale wcale nie jestem przekonany, czy np. dzisiaj mogąc zapłacić więcej za wersję np. 530d czy bym tak zrobił. Mnie pozytywnie 520d zaskoczyło i mi po prostu wystarcza na co dzień. Zależy po co kupujemy F10 - dla mnie to sprzęt do pracy - ma być wygodny, sprawiający przyjemność i ekonomiczny. Mam zrobić przez kilka lat jakieś 150tyś km, sprzedać i kupić następne - dlatego wg mnie - muszę wypośrodkować silnik i wyposażenie. Dlatego wybrałem auto z PS bo uważam, że nie warto pakować za dużo kasy w bądź co bądź - blaszaną puszkę (ale to względna rzecz - wiem :wink: ) Lubię auta i dbam o nie, ale za tą różnicę można kupić coś ciekawszego - np. E30 w wersji cabrio lub Merca W124 - też cabrio lub coupe - szukam właśnie tych samochodów w jak najlepszym stanie - tutaj jak wpakuję kasę, to przynajmniej kiedyś ją odzyskam, a frajdę być może będzie miał za 10 lat też mój obecnie dziesięcioletni syn. Może kiedyś będę miał dla niego fajny prezent? A osiągi? Mam w garażu motocykl, któremu żadne F10 w żadnej wersji silnikowej nie da rady, więc swoje ego mam gdzie lokować, choć z wiekiem zaczyna mi to zwisać.

A jeszcze wyposażenie - też jestem zdania, że wolę przyzwoity silnik z dobrym wyposażeniem niż dobry silnik z przyzwoitym wyposażeniem - ale to kwestia gustu, pieniędzy i właśnie (jak to Maciek określił) - filozofii. Każdy ma inną :wink: Fakt jest, że do tych wszelkich naprawdę niepotrzebnych gadżetów przyzwyczajamy się i... nie chcemy ich nie mieć.

Ale to moja filozofia i nie ma co krytykować się wzajemnie - jak pisałem - każdy ma swoją, dlatego jak czytam posty typu "520d nie jedzie" to się denerwuję - po prostu autor takiego postu niech omija ten model i będzie dla wszystkich OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat na początku wydawał się dość ciekawy, jednak jak to jeden z użytkowników zauważył był on zwykłą podpuchą. Sposób dowartościowania się czy coś w tym rodzaju. Gość najpierw pisze, że 520d cacy i wszystko pięknie a później, że odebrał swoje i między 520d a 535d jest przepaść praktycznie pod każdym względem. Wsiądź do 550d to dopiero zobaczysz przepaść, tylko już nie porównuj modelu 520d :D

Na to zareaguję stanowczo: nie było żadnej podpuchy w niczym, co napisałem. Chciałem podzielić się spostrzeżeniem, że podstawowa wersja F10 dała mi sporo satysfakcji z jazdy i wyobrażam sobie, że można być mega zadowolonym, mając takie właśnie auto. I powiedziałem to dlatego, że (jak ktoś wyżej stwierdził) czytanie różnych opinii na tym forum (i innych) wytworzyło u mnie podświadome negatywne postrzeganie podstawowych 520stek jako "niepełnowartościowych" aut ze znaczkiem BMW. A moje doświadczenie temu postrzeganiu bardzo jednoznacznie zaprzeczyło. Miałem bardzo fajne auto zastępcze. I nie wycofuję się z tej opinii.

 

A to, że po odbiorze mojej 535 napisałem, że jest lepiej, jest raczej oczywiste - kupiłem swoje auto ze względu na silnik. I dlatego w moim jest mi lepiej niż w 520. W 550 byłoby mi pewnie jeszcze lepiej, nie mam złudzeń. Tylko to nie znaczy, że nagle patrzę na 520ki z góry i stwierdzam, że cokolwiek tym autom dolega.

 

Raz jeszcze podkreślę: ten wątek nie jest żadnym naigrywaniem się z wersji z mniejszymi silnikami. Wręcz przeciwnie.

 

A swoją drogą, fajnie, że powstała osobna dyskusja o wyposażeniu, etc. Interesujące jest poznanie waszych opinii w tym względzie :)

 

Pozdrawiam!

m.

 

 

 

sent from my iPhone (sorry for typos) via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maciek_w nie przejmuj się, 90% "speców" z tego forum powie Ci i tak że 520d "nie jedzie", nie ma prawa jechać i jeśli tak myślisz, to sobie w najlepszym przypadku żartujesz :mrgreen:

 

Generalnie nie należy sie tym w żadnym razie przejmować. Zadowolony masz być Ty, a nie klakierzy na forum :wink:

 

 

Ja jestem z 2.0d ogromnie zadowolony, pali mało, dowozi mnie tam gdzie trzeba, jeżdżę nim bardziej dynamicznie i szybciej na codzień niż V8 4.4 benzyną w serii 7. Jako auto "robocze" to idealny samochód, gdyby nie dźwięk silnika (jednak wolę benzynę) to dalbym 10/10 :cool2:

 

Do zabawy ciągle polecam M3/M4 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik w przypadku tego auta jest zalezny od potrzeb i tyle ... tylko dziwi mnie fakt ze najczesciej te 520d byly czasem lepiej wyposazone niz 530d ... co najbardziej mnie razilo to to ze masa 530d 535d nie miala podgrzewanych siedzen :/ przynajmniej na rynku UK

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

520d jest kompletnym samochodem. Jedyne czego brakowalo to naped na 4 kola. Reszta jest w 100% wystarczajaca. Smiesza mnie wypowiedzi ludzi ktorzy po zakupie pierwszego samochodu spod znaku niebieskiego smigla twierdza ze ten silnik jest za slaby. Pamietajmy, ze 184 konie w polaczeniu z automatem ZF odpycha sie znacznie sprawniej niz kilka lat wstecz 3 litrowy dieasel. Pomijam tutaj milosc Polakow do dieasli.

Posiadalem w swoim zyciu 14 roznych beemek. Od 316 po 4,8is. MIalem 740d, mialem tez 730i. %20 jest chyba najmniej meczacym mnie samochodem na dluzsza trase. Dostatecznie ciche i łagodne. Po prostu niemeczace. W dobie dzisiejszych warunkow jazdy, nie wnikajac w liczbe fotoradarow czy pomiarow odcinkowych - posiadanie mocnych wersji jest niestety coraz rzadziej wykorzystywane. Korki, korki, korki.

Bardziej oczywiscie od osiagow brakuje kultury pracy tego silnika, ale nie mozna miec wszystkiego. Ja swoja kupowalem w 100 % za pomoca glowy - chyba pierwszy raz w zyciu mnie nie ponioslo. I absolutnie nie zaluje.

Wracajac do watku glownego - po 100 tys nie mam ZADNYCH oznak zuzycia samochodu. No opony nowe kupilem i tyle. I mam nadzieje ze do 150 dojdzie w miare gladko, potem wymienie na nastepna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moje 520d 2014 vs X3 2.0d x-drive 2014

 

Nie chcę zakładać nowego tematu, bo nie wiedzę takiej potrzeby (z resztą model F25 to nie ten dział) ale wczoraj miałem auto zastępcze (wreszcie mi naprawili klimatyzację - wymiana chłodnicy :) - a dali mi X3 z tym samym silnikiem i skrzynią, x-drive - no i kilka wniosków, choć wiem, że to zupełnie inne samochody i nie chodzi mi o to co jest lepsze, ale krótko:

1.Głośność silnika jak i klank na niekorzyść X3 - jest dużo głośniej w X3, no i teraz rozumiem niektórych narzekających na 4 cylindry w BMW, bo dźwięk faktycznie nie rozpieszcza

2. Dynamika - odczuwalnie gorsza na niekorzyść X3 - ale to głównie chyba problem x-drive

3. Ekonomika - oczywiście na niekorzyść X3 - zrobiłem niecałe 200km i wyszło mi spalanie 9,6l/100km, ale fakt, na miejscu i specjalnie bez oszczędzania samochodu (ale bez jakichś głupawek). Podobnie jeżdżąc swoim nigdy nie zobaczyłem liczby z cyfrą 9 na początku.

4. Środek - pomijam ocenę - ja mam Luxury Line z drewnem słojowanym, więc te plastikowe wnętrze X3 (pomimo jasnej skóry na siedzeniach) ma się nijak do czegokolwiek.

 

Ale powiem, że i tak X3 zaskoczyło mnie pozytywnie - to prawdziwe BMW dające radość z jazdy, dobrze czuje się w nim drogę pomimo, że to SUV, a na trasie prędkości około 160km/h są bezproblemowe i naprawdę komfortowe. Dodatkowo żona jak się kilka razy przejechała, stwierdziła, że to świetne auto, pierwszy raz wsiadła do nieznanego auta i od razu super się w nim czuła (ergonomia).

 

Nie zamieniłbym się na pewno, ale jako drugie auto w rodzinie np. dla żony - fajna sprawa :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W F10 z tyłu mniej miejsca jest na pewno, ale bagażnik to wydaje mi się większy w f10 i to sporo, oczywiście nie biorę pod uwagę miejsca nad roletą, powyżej szyb. Tak na co dzień to faktycznie chyba jest X3 wygodniejsze - lepiej się wsiada, jest krótsze no i wyższe, praktyczniejsze w mieście, no i te krawężniki fajnie się pokonuje :) Po prostu inne auto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W F10 z tyłu mniej miejsca jest na pewno, ale bagażnik to wydaje mi się większy w f10 i to sporo, oczywiście nie biorę pod uwagę miejsca nad roletą, powyżej szyb. Tak na co dzień to faktycznie chyba jest X3 wygodniejsze - lepiej się wsiada, jest krótsze no i wyższe, praktyczniejsze w mieście, no i te krawężniki fajnie się pokonuje :) Po prostu inne auto.

 

Fajne są opinie kolegów na temat x3 vs 520d. Z ciekawością się to czyta. A jak porównacie trakcję, prowadzenie, takze przy wyzszych prędkosciach? Komfort zawieszenia? Czy na trase 520d zdecydowanie wygrywa? Bo jestem w stanie wierzyc ze na miasto krótsze i wyzsze x3 wygrywa... ale jak z dalszymi wyjazdami? I jaka róznica w radosci z jazdy?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę z innej beczki. Moim dzisiejszym autem zastępczym jest...

 

http://images.tapatalk-cdn.com/15/05/29/4ee12c1d4419155ec45d5d44c3568ee7.jpg

 

Nie da się nie kochać tego auta :)

 

Cudowne. V8 hemi, kompresor, Ręczna skrzynia, zawieszenie KW v2... Mocno i ładnie zrobione. A jak gada.... Nic tylko postawić w salonie i słuchać zamiast muzyki ;)

 

(oddałem auto na zrobienie zbieżności i dostałem to cudo od właściciela na wymianę. To nazywam dbaniem o biznes. Czapki z głów!)

 

 

sent from my iPhone via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W post scriptum dodam, że ta niebieska Vette'a w tle też daje radę. Należy do mojego szefa :)

 

 

sent from my iPhone via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.