Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Czas stworzyć własną galerię. Samochód kupiłem po 2-3 miesiącach poszukiwań, startowałem oczywiście jak wszyscy z uczciwą kwotą 15 tysięcy, lecz po pierwszych 3 egzemplarzach powiedziałem pie*** i znalazłem 2 krotnie większą sumę, co jednak nie uchroniło mnie przed obejrzeniem ideałów "panie niemiec/szwajcar tylko do kościoła jeździł" Samochód kupiłem w grudniu od Zenka_pestki, który jest tutaj na forum czyli majstra od e46 z zachodnich krajów. Zadbany i nie bity, nadkola kiedyś robiona i uszczelka podstawy filtra do roboty. Samochód nie był bity przez miesiąc, potem trafiłem na barierki ale na szczęście skończyło się na wymianie poszycia zewnętrznego i wypłaceniu pieniędzy z AC.

 

Wyposażenie po vinie.

Daten für die Fahrgestellnummer: WBABN51020JT61288

Modellbezeichnung: 330CI

Ausführung: Europa

Typschlüssel: BN51

E-Code: E46 (2)

Karosserie: Coupé

Lenkung: links

Türen: 2

Motor: M54 - 3,00l (170kW)

Antrieb: Heckantrieb

Getriebe: manuell

Außenfarbe: Sonderlackierung (490)

Innenraum: Standardleder/schwarz (N6SW)

Produktionsdatum: 01.08.2000

Werk: Regensburg

 

 

Code Serienausstattung Standard Equipment

S226A Sportliche Fahrwerksabstimmung Sports suspension settings

S255A Sport-Lederlenkrad Airbag Sports leather steering wheel

S473A Armlehne vorne Armrest front

S520A Nebelscheinwerfer Fog lights

S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer

S550A Bordcomputer On-board computer

S832A Batterie im Kofferraum Battery in luggage compartment

S851A Sprachversion deutsch Language version German

 

 

Code Sonderausstattung Optional Equipment

S169A Abgasnorm EU3 EU3 exhaust emissions standard

S249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel

S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering

S358A Klimakomfort-Frontscheibe Climate comfort windscreen

S403A Glasdach elektrisch Glass roof, electrical

S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours

S439A Interieurleisten Interior trim finishers, matt chrome

S459A Sitzverstellung elektrisch mit Memory Seat adjuster, electric, with memory

S464A Skisack Ski bag

S481A Sportsitz Sports seat

S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger

S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system

S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)

S521A Regensensor Rain sensor

S522A Xenon-Licht Xenon Light

S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning

S606A Navigationssystem Business Navigation system Business

S672A CD-Wechsler 6-fach CD changer for 6 CDs

S674A HiFi System Harman Kardon Hi-Fi System Harman Kardon

S760A Hochglanz Shadow-Line High gloss shadow line

S775A Dachhimmel anthrazit Headlining anthracite

S785A Blinkleuchten weiss White direction indicator lights

S788A BMW LM Rad Individual BMW LA wheel, Individual

S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe

S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German

S915A Entfall Aussenhautkonservierung Delete clear coat

 

 

Individualausstattung

 

---- Steuerung Individual

Hinweisschild BMW Individual

 

0490 Lackierung

Sonderlackierung "carbonschwarz-metallic", wie Schl. Nr.: 416

 

 

 

== Decoded using http://www.decodervin.pl ==

 

Po zakupie wpadłem na głupi pomysł czyli gaz przez co cierpiałem z 2 miesiące. Ostatecznie Silesia Cars naprawiła zwaloną instalacje gazową przez AND-Dar w Dąbrowie Górniczej http://www.anddar.pl. Do poprawki było chyba wszystko oprócz mocowania reduktora i samego reduktora i butli. Z czym bardzo dobrze sobie poradzili.

Zakres prac to wymiana odmy, czyszczenie krokowca, przepustnicy, wymiana odmy (współczuję pracy przy tym), wymiana kolektora, wymiana uszczelek kolektora dolotowego, montaż wtrysków pojedynczo wystrojenie względem benzyny co okazało się błędem bo wyszło, że benzyna u mnie kuleje i jest pompa do wymiany, bo nie wyrabia przy bucie. Ponowne strojenie lpg i auto śmiga idealnie komputer nie wywala błędów, ale jazda na benzynie tylko do zagrzania silnika a potem tylko gaz, jak tylko zrobi się trochę cieplej wsadzam pompę od audi bo silnik szykuję powoli pod kompresor.

Silesia Cars Katowice tel. - 500 222 759.

Zdjęcia jak wyglądało to przed interwencją Silesii, kolektor oczywiście zdjęty i wymyty:

http://images66.fotosik.pl/781/8eef3fd8042b3111m.jpg

http://images68.fotosik.pl/782/5c0362ee2b3f09fdm.jpg

http://images69.fotosik.pl/782/0db5a1631922a82am.jpg

http://images69.fotosik.pl/782/9763d50fc349f260m.jpg

 

Oto co zrobiła Silesia, oprócz gazu wymienili odmę z przewodami plus czyszczenie krokowca i przepustnicy:

http://images67.fotosik.pl/783/0c00f94bffb33b44m.jpg

http://images69.fotosik.pl/782/dd5a5742dfed4020m.jpg

http://images66.fotosik.pl/781/f0be9dd93fea1b76m.jpg

http://images66.fotosik.pl/781/62e978709f0e2676m.jpg

http://images69.fotosik.pl/782/810f5dd066103b5fm.jpg

http://images66.fotosik.pl/781/584fca47b0105abdm.jpg

http://images67.fotosik.pl/783/970beb8355cd74fem.jpg

http://images67.fotosik.pl/783/7483a8103d8ef0eam.jpg

 

Nie byłbym sobą jak przy okazji wymiany oleju nie wypłukał silnika preparatem valvoline, wymienił uszczelki podstawy filtra oleju a na koniec wymieniłem olej na 5W50 Valvoline a płyn od wspomagania na tą samą firmę co olej, plus rozpórki od Staffa.pl i wymiana zmieniarki na emulator:

http://images68.fotosik.pl/782/2a381b2bf94ae17bm.jpg

http://images70.fotosik.pl/781/0c480716030dbfdcm.jpg

http://images66.fotosik.pl/782/ac97523cbb0f0064m.jpg

 

Dziś w końcu umyłem samochód, szału nie ma ale lepsze to niż nic.

http://images69.fotosik.pl/782/743f49f3e5ba35a1m.jpg

http://images66.fotosik.pl/782/a0bba9c4125d1f91m.jpg

http://images69.fotosik.pl/782/7f18d8e5ab9d5c3bm.jpg

 

Najbliższe plany zestaw B12 sportline od Eibacha, wymiana wszystkich tulei z tyłu na tworzywo, malowanie proszkowe zawieszenia oraz jarzm i innych elementów, montaż nowych stabilizatorów wraz z nowymi drążkami. Gdy się za to zabiorę to zdjęć będzie co nie miara. Dalsze plany to remont silnika + kompresor oraz skrzynia 6 biegowa z szperą helikalną lub też swap na coś mocniejszego ale to na nowy rok a w te wakacje ogarniam podstawy.

Przez ten samochód mam nieźle wyczyszczony budżet ale cóż klucze, chemia do dbania nie kosztuje 5zł, właściwie co się da robię sam.

Opublikowano

Ładne auto.

 

Fajnie ci gaz ogarnęli, podoba mi się montaż wtrysków.

 

Z tym silnikiem to warto sprawdzić kompresję bo szybko słabnie z przebiegiem, no i pobór oleju.

 

Kompresor według mnie to nie jest dobry pomysł w tym silniku - przede wszystkim ma kiepskie tłoki i pierścienie. Generalnie próbować można, ale trzeba przygotować się na możliwe problemy.

Opublikowano

Dzięki. Co do kompresora to plan na nowy rok ale jak na razie zastanawiam się czy nie pozostać na zrobieniu silnika z igły czyli regeneracja vanosów, sprawdzenie łańcuchów itp. Niezależnie od decyzji trochę zł na to pójdzie. Jeśli możesz napisz mi na pw z jakimi kosztami należy się liczyć jeśli bym zapragnął mieć taki silnik jak ty nawet jak by mi wystarczyło tylko 400 koni? Bo może lepiej będzie zregenerować podstawę czyli nie zdejmować głowicy a spokojnie polować na suprowski silnik.

 

Plan aktualny co bez większego kłopotu zrobię to regeneracja zawieszenie bo to trochę lat ma i trzeba zadbać, szpera wejdzie helikalna max 25%.

Opublikowano

Hmm a więc jestem już po rozmowach z Qwetem oraz z Leo z bmwsport. Kompresor jak i wymianę silnika sobie daruję bo to jednak wygodny wózek, wystarczą mi jego 230 konie, doprowadzę go do igły, wymienię tuleje na tworzywo zestaw, B12 i szpera.

Samą szperę chcę kupić helikalną bo przy płytkowej bym zwariował, do 25% bo nie mam dsc, a jedynie asc i jest on nieprzydatne w innej sytuacji niż ruszanie na mokrej nawierzchni.

Leo polecił mi skontaktować się z tą firmą FTWL motorsport w sprawie szper lecz nie wiem czy przez te wakacje wyrobię się z wszystkim bo plan jest ambitny zawieszenie i przegląd silnika więc zapewne szpery nie ogarnę przez okres letni.

 

Co do szpery od M3 z tego co pamiętam chyba nie tylko wózek idzie do wymiany ale jeszcze wał trzeba skrócić.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

no właśnie coś o wale i półosiach słyszałem, nie wiem czy to prawda, bo odpuściłem temat po takiej informacji.

 

Jakbym miał porównanie i się przejechał jakąś 330ci ze szperą nawet 15% i porównał z moją to może by mnie przekonało. A tak skoncentruję się raczej na zawieszeniu i lekkim odnowieniu skór w środku...

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

No i zapomniałem, że mam nie polecić jednej firmy blacharsko coś tam z powodu zimowego przywalenia w barierki.

Niepolecam DAM-CAR DAMIAN KOLCZOK Chorzów

Jak w temacie na zimę oddałem im samochód na wymianę poszycia tylne błotnika po przywaleniu w barierki.

Zakres prac wymiana poszycia, ustawienie zbieżności.

Kupiłem poszycie umówiłem się tydzień do przodu,robota miała być wykonana w ciągu tygodnia (po prawdzie temat do ogarnięcia w max 4 dni) i na tym skończyło się co miało być dobre.

 

Samochód trzymali ponad 3 tygodnie, byłem wielokrotnie zbywany i ciągle termin roboty był przesuwany ostatecznie po 3 tygodniach i 2-3 dniach odzyskałem samochód niby wygląda, że jest dobrze zrobiony lecz nie wystawię dobrej opinii za ściemnianie, termin realizacji oraz za słowa na koniec "dałbym Ci w gratisie samochód zastępczy jak byś chciał" to mnie krew zalała chciałem odpowiedzieć "jak byś nie leciał w męski narząd rozrodczy tylko do razu powiedział, że masz sporo roboty i zrobię to w 3 tygodnie a nie wymyślał, że lakiernik chory, blacharz chory itp to bym od razu brał samochód" ale się powstrzymałem bo już marnowanie swojego zdrowia nic by mi nie dało.

Opublikowano

I już jestem po naprawach pierdół które były popsute w momencie zakupu czyli padający palnik ksenona, niedziałająca roleta i odklejający się materiał na osłonie poduszki od strony kierowcy.

Przy okazji pozbyłem się pisków, których przyczyną były obie rolki głównego paska, napinacza i prowadzącej, poprzez ich wymianę na nowe.

Planowałem od razu wymienić oba ksenony na osrama nightbreakera. Na rynku jest sporo podróbek żarników i halogenów więc najpierw skontaktowałem się bezpośrednio z firmą Osram gdzie miły pracownika działu samochodowego pomógł mi znaleźć odpowiednią firmę, która nie ma podróbek. Po rozmowie z firmą skończyło jednak na osram xenar dla ksenonów a halogeny w wersji pogromcy ciemności i pięknie świecą, no i w końcu przestał mi się lewy ksenon sam wyłączać w czasie jazdy.

 

2 sprawa to szyberdach co się okazało, połamane prowadnice przykręcone do rolety z lewej strony a z prawej brak prowadnic z tworzywa, a dystans prowadzący roletę pogięty.

 

Naprawa polegała na przesunięciu rolety max do tyłu, wykręcenie po 3 śrub na torxach z każdej strony trzymających szyberdach i jego wyjęciu na zewnątrz. Następnie roletę przesuwamy do pozycji zamkniętej i od góry mamy dostęp do wszystkich potrzebnych śrub. Sama naprawa jest banalnie prosta demontujemy stare elementy i wkręcamy/nakładamy nowe. Jedynie z elementem odpowiedzialnym za prowadzenie rolety na otwórz/zamknij miałem kłopoty, ale ostatecznie odgiąłem go do odpowiedniego kształtu i wszystko działa.

 

Demontaż lewego słupka jest równie prosty, zdejmujemy zaślepkę airbag, pod nią mamy 3 śruby na torxa, a następnie całą osłonę ciągniemy do góry, okazało się też że mam poduszkę powietrzną.

Do klejenia użyłem kleju Bonaterm A-plus i polecam błyskawicznie schnie i jest mocny, ale trzeba stosować malutką dawkę bo zostawiłem ślady paluchami i musiałem prysnąć materiał sprayem aby jako tako wyglądał.

Ktoś po zdjęciach jest wstanie pomóc określić wiek poduszki?

 

Foto story:

http://images68.fotosik.pl/887/6d13cea7448aaec4m.jpg

http://images66.fotosik.pl/887/a819f4593ec3560cm.jpg

http://images68.fotosik.pl/887/d67d61c8f7ca694bm.jpg

http://images66.fotosik.pl/887/88f2d860d6ece1a3m.jpg

http://images66.fotosik.pl/887/ade2b71d850ecedbm.jpg

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d4acf3dd24119179.html

http://images70.fotosik.pl/886/227e1fdf5aefd7cfm.jpg

http://images69.fotosik.pl/887/fe6a01eb4ed7d91am.jpg

http://images69.fotosik.pl/887/73e2a7b2c8465fb2m.jpg

http://images67.fotosik.pl/888/342bd3273ba1f7c5m.jpg

http://images68.fotosik.pl/887/d6285ba58880310em.jpg

http://images67.fotosik.pl/888/5bd63f19ec99b17dm.jpg

Opublikowano

No i obiecane zdjęcia z regeneracji vanosa. Brak typowych objawów konieczności wymiany, ale po teście komputerowym wyszła konieczność bo dolotowy minimalnie po za zakresem w wartościach do 3tysięcy obrotów.

 

Naprawa oraz diagnoza została wykonana w firmie w Katowicach https://www.facebook.com/kodowaniebmw. Umówiłem się na konkretny termin, przyjechałem zregenerowany vanos był już gotów tak samo jak uszczelki pokryw, więc przy mnie rozebrano pokrywę, podmieniono vanosa, poskładano do kupy silnik, sprawdzono czy wszystko działa i w drogę. Różnica jest odczuwalna ale nie ma aż takiego szału jak ludzie opisują ale pewnie dlatego, że mój vanos był delikatnie zużyty a nie w stanie klekotania.

Zdjęcia silnika są moje, zdjęcia uszczelek i vanosa pochodzą od kodowaniebmw.

 

Coś można powiedzieć na temat czystości silnika po zdjęciach?

 

http://images67.fotosik.pl/921/1e2d71ef451c26abm.jpg

http://images67.fotosik.pl/921/1d49004aec23be93m.jpg

http://images69.fotosik.pl/919/24f9c5c2d839b46bm.jpg

http://images66.fotosik.pl/921/7ed17d78e1c58204m.jpg

http://images69.fotosik.pl/919/a626e2d43e59b215m.jpg

http://images67.fotosik.pl/921/5656eac80455e8cfm.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Kolega chcial przekazac informacje o samochodzie:

Postanowiłem w końcu wyczyścić samochód bo okazała się, że jak zawsze Szwajcar nie palił.

Rozebrałem środkowy panel z schowkami wraz z tunelem ogólnie chwila zabawy ale poszło to sprawnie. Ilość popiołu pod popielniczką mnie przeraziła ale cóż odkurzacz wodny i jakoś to poszło dla dobrego samopoczucia nie robiłem zdjęć tego syfu. Plastyki przy okazji wymyłem klasyczną metodą delikatna szczoteczka plus APC Meguiars. Niestety ale to gumo podobne pokrycie plastiku jest o kant tyłka rozbić i wygląda kiepsko, docelowo będę raz jeszcze to rozbierał i usnę je związku z tym mam takie pytanie idzie gdzieś w Dąbrowie Górniczej i okolicy kupić http://www.boll.pl/lakiery-akrylowe-i-o ... ikowych-49 bo z tego co wiem jest chyba najlepszą opcją jeśli chodzi o regenerację tworzywa w bmw.

 

Drugą przyczyną rozbierania tego wszystkiego była chęć ogarnięcia w końcu przewodów od cb-radia, nawigacji, kamery, zasilania komórki itp.

Cb radio podpiąłem na stałe pod gniazdko zapalniczki, reszta jest zasilana z rozdzielacza schowanego pod fotelem sterowanego przyciskiem obok radia bo seryjnie gniazdo zapalniczki jest przecież ciągle pod napięciem więc diody z zasilaczy by mogły po jakimś czasie rozładować akumulator. Wyszło to całkiem sprawnie tylko raz spaliłem bezpiecznik.

Sam przełącznik to całkowita partyzantka, przełącznik ma z 15 lat, a od 10 lat leżał i się kurzył wiec czyszczenie i działa, obudowa przełącznika to pomalowane opakowanie po tictacach.

Jedyne co się jeszcze rzuca to wtyczka radia ale to też jakoś ogarnę aby nie świeciła się na biało.

 

Na sam koniec jeszcze zakonserwowałem skórę ale tym razem nie żałowałem mleczka co widać na zdjęciach, wiec jeśli ktoś będzie używał Gliptona to dać dużo i czekać aż się wchłonie.

 

Kolejne mody w planach:

Wymiana wszystkich tulei w tylnym zawieszeniu na tworzywo, wymiana oleju w mechanizmie różnicowym, amorów na zestaw B12 sportline dolnych wahaczy na regulowane, mcpersona na cambera 3D nowe większe stabilizatory.

 

Dodanie przycisku otwierania bagażnika z środka samochodu.

 

Bezpośredni link do galerii i zdjęcia o pełnej rozdzielczości:

http://www.fotosik.pl/u/samael16/album/1783571

 

Same foty:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.