Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie czy zmiana Oleju z pełnego syntetykana pół syntetyk w aucie z 2002r 2200i 170KM bedzie błedem gdyż 5W40 castrola łykami 1litr na 7tys kilometrów?
Opublikowano

nie będzie błędem

te silniki biorą olej, nic z tym nie zrobisz

pomyśl o wymianie odmy wraz ze wszystkimi rurkami, może trochę pomóc

 

nie wiem jaki masz styl jazdy, ale do m54 polecę Ci raczej olej 5W50

Opublikowano
Wielkie dzieki w takim razie zmienie z powrotem na 5W moze zamiast CASTROL to Liqui moli ? Odma w porządku sprawdzana była kilka miesiecy temu.
Opublikowano

Będzie błędem - olej silnikowy to tylko pełen syntetyk, reszta to półśrodki. Takie jest moje zdanie - nawet jak poloneza miałem to na pełnym syntetyku (atu-plus) .

pzdr

Opublikowano
Mam pytanko zakupiłem nie dawno autko BMW e46 316i 116 KM Touring i wiem że poprzedni właściciel zalał półsyntetyk Castrola... wcześniej był syntetyk i przejechał tak już 6 tyś. km i chciałbym teraz przepłukać silnik (maź na bagnecie) - autko trochę stało i zalać syntetyk 5W40, czy to przejdzie... nie stanie się nic? W sumie i tak gdzieś chyba coś się dzieje bo silniczek widziałem trochę jakiś taki uciupany od oleju przy pokrywie zaworów i od spodu przy misce olejowej... bym wymienił rzecz jasna filtr oleju... dacie jakieś porady, bo nie chce zbankrutować przez te auto zaraz świeżo po zakupie i nie wymienić zaraz wszystkiego...
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Opublikowano

Jak mokry przy pokrywie i misce to wymien te dwie uszczelki, to nie jest bardzo duży koszt.

Spokojnie przejdzie na syntetyk. Do tego silnika polecam jednak 5W30. Masz silnik N42?

Plukanki nie trzeba robić. Przegon go trochę to maź powinna zniknąć.

Opublikowano

co do silnika to sam nie wiem bo jakoś nie mogę się połapać... bmw ma taką rozp... z tymi oznaczeniami że masakra... więc nie wiem czy mam n42 B18 czy n46 B18, autko jest z 2004 roczku po face liftingu...

Może spod obudowy filtra oleju tak daje bo czytałem że to częsta przypadłość tych aut... ale nie rozbierałem obudowy więc nie wiem dokładnie skąd to idzie... w środę odprowadzę do mechaniora i niech działa... Kumpel ma bmw i polecał ten 5W40 bo ma taki sam w swoim aucie...

"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Opublikowano

ok dzięki :) aha sprawdziłem silnik przez neta i mam N46B18 85 KW...

i jeszcze jedna prośba byś doradził jaki tam jest klucz od filtra oleju: viewtopic.php?f=69&t=121223 to jest mój post na ten temat, a jak na razie odzew zerowy tam jest.

"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Opublikowano
ok padło na olej Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 :cool2: , wiem wiem powinien być 5W30 ale jak się bawić to się bawić... specyfikacje spełnia BMW Longlife-04, ale wyczytałem że można go lać to aut gdzie rekomendowany jest olej Longlife-01 i 98, natomiast Longlife-01 można lać do aut przed 2002 rokiem gdzie obowiązywała specyfikacja Longlife-98 :)
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak masz n42 lub n46 to lepiej 5W30

:cool2:

 

W czym olej 5W30 jest lepszy od 5W40?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
niby 5W40 ma grubszy film olejowy i bardziej chroni silnik, nie wiem nie sprawdzałem zasięgnięte informacje z netu... poza tym rozeznałem się też w temacie i Ci co znam a mają BMW zalewali tym 5W40. Dzięki za rady i porady. Jest jaki jest... tylko jak złapie temperaturę to jakoś tak dziwnie jakby terkotał a'la diesel na biegu jałowym, dźwięk jakby szedł od spodu... ale tak chodził przy półsyntetyku i tak chodzi na syntetyku, nie wiem może ten typ tak ma... :|
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To w ramach wyjaśnienia, pierwsza cyfra/liczba z literą W od słowa winter(zima), odnosi się do jakości oleju w niskich temperaturach, czyli im niższa, tym lepiej w niższych temperaturach. Druga liczba odnowi się do wysokich temperatur letnich i tu im wyższa tym lepiej. Wyczynowe oleje mają oznaczenia 10W60, oczywiście jest to pełny syntetyk, silnik dostaje po tyłku i pracuje w wysokich temperaturach. Najlepszym olejem byłby 0W60, ale podobno jest to niewykonalne. Dla naszego klimatu najlepszym rozwiązaniem jest 5W40, najbardziej uniwersalny wybór.

Olej im rzadszy tym lepiej jest rozprowadzany po silniku przy starcie, ale szybciej ścieka i zostawia mniejszy film olejowy, przez co gorzej zabezpiecza ruchome elementy silnika gdy silnik długo stoi nieodpalany. Olej 5W30 czy 0W30 jest zalecany do aut, które robią często długie trasy, czyli gdy jest lepsze chłodzenie. Olej z końcówką "30" wolniej traci swoje wartości smarne i można robić na nim większe przebiegi, ale do jazdy w większości po mieście się nie nadaje, bo przy słabym chłodzeniu traci swoje wartości pod wpływem wysokiej temperatury.

 

Dziękuję, tyle z teorii :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
czyli można by rzec że dobrze wybrałem... autko będzie się poruszać po mieście no i w trasach ale z przewagą na miasto... a powiedzcie mi dobrzy ludzie czy ten terkot to normalna praca po rozgrzaniu? Tylko nie mówcie że to przez olej... jakoś na komputerze błędów brak, a mechanik nic się nie dopatrzył aby było coś nie tak...
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może to nie silnik, a sprzęgło. Wciśnij pedał i zobaczy czy przestanie, może to łożysko oporowe właśnie przy sprzęgle.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

kurcze dzisiaj wyleciało mi to z głowy ale jutro jak nie zapomnę to sprawdzę ten pomysł ze sprzęgłem...

 

acha założyłem nowy temat: "Dziwne dźwięki BMW e46 silnik N46B18" z filmikami... jakby ktoś mógł się wypowiedzieć i ewentualnie doradzić będę wdzięczny za pomoc :)

"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Opublikowano
Dobra to nie sprzęgło tak terkocze... nie wiem czy nie obstawić napinacza łańcucha...
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.