Skocz do zawartości

BMW E46 320I z LPG - gaśnie przy dojeżdżaniu i parkowaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Posiadam BMW E46 cabrio, 2,0 benzyna z LPG (sekwencja), automat, 170 km. Rok produkcji 2002. Proszę o pomoc, może ktoś z Was miał podobne objawy lub domyśla się co może być przyczyną:

O co chodzi? W sumie to nie wiem od czego zacząć. Najistotniejsze jest to, że auto potrafi zgasnąć. Najczęściej dzieje się tak w momencie kiedy:

- kończę już jazdę i chcę zaparkować, a że parkuję zawsze tyłem, to dzieje się tak gdy wrzucam wsteczny. Wzmożone objawy gaśnięcia - wtedy kiedy w tym samym czasie wrzucam wsteczny i od razu zaczynam kręcić kierownicą, co dodatkowo obciąża silnik. Dodam, że po zgaśnięciu uruchamia się od razu bez żadnego problemu.

- potrafi zgasnąć podczas jazdy w momencie dojeżdżania do skrzyżowania - świateł przy hamowaniu do zera, (dlatego piszę potrafi ponieważ, nie gaśnie za każdym razem, wręcz przeciwnie, bardzo rzadko, ale gaśnie co doprowadza mnie do zdenerwowania, potrafię przejechać przez całe miasto i nic, ale potrafię też przejechać 3 km i zgaśnie przy np., skręcaniu w prawo lub lewo w momencie kiedy puszczam gaz i zaczynam manewr skrętu, bez wciśniętego gazu),

- gdy już zdarza się, że nie zgaśnie to w momencie ruszania ze świateł potrafi się delikatnie przydławić, tak jakby odcinało mu na moment dopływ gazu, natomiast nigdy przy ruszaniu nie zgasł, z nawiewów odczuwalny jest wówczas zapach LPG,

- kiedy nie gaśnie przy dojeżdżaniu, wskazówka obrotomierza podczas kiedy skrzynia zrzuca biegi spada na ułamek sekundy poniżej poziomu obrotów. W momencie zatrzymania się pojazdu potrafi znowu spaść poniżej po czym wraca na odpowiednie obroty. Tak się dzieje i na benzynie i na gazie przy czym na gazie potrafi już się nie podnieść i zgasnąć a na benzynie pracuje dalej.

- w trasie gaśnie kiedy jadę dłużej ze stałą prędkością ok powiedzmy 20 km z prędkością ok 100 km/h i widzę, że zmienia się światło z zielonego na czerwone, więc puszczam gaz, po jakiś 5 sekundach dojazdu gaśnie.

- odpala się zawsze za drugim razem, jak zimny czy przy postoju dłuższym niż 5 min,

- zamontowany jest filtr stożkowy, czy to może mieć znaczenie ?

- te wszystkie objawy uwidaczniają się podczas jazdy na gazie, na benzynie ja nie zaobserwowałem gaśnięcia, ale gazownik u którego zostawiłem auto do wymiany reduktora ( taka była wstępna diagnoza – zwiększało się ciśnienie gazu na wolnych obrotach – wymiana nic nie pomogła, został zamontowany z powrotem stary reduktor) jeżdżąc na benzynie przy manewrowaniu autem przy prędkościach bliskich zeru doprowadził do zgaśnięcia pojazdu.

- na początku zapalała się kontrolka silnika, przy jeździe po mieście, w jakiś tam korkach. Po czym jadąc w trasie po ok 20 minutach błąd się sam kasował, teraz od dłuższego czasu jeżdżę tylko po mieście i kontrolka silnika cały czas się pali, nie chce zgasnąć,

- auto na wolnych obrotach pracuje równo, co jakiś czas – może co 2 min, potrafi delikatnie zaciągnąć obroty na ułamek sekundy.

- mam wrażenie, że auto straciło na dynamice, szczególnie odczuwalne jest to na 5 biegu, kiedy chcę przyśpieszyć bez zrzucania biegu, a słychać tylko głośniejszą pracę silnika, co nie przekłada się na dynamiczniejsze przyśpieszenie, auto przyśpiesza ale bardzo powoli, tak jakby jakaś turbo dziura czy coś w tym stylu, natomiast kiedy wcisnę pedał gazu do końca jest całkiem nieźle, ale wydaje mi się, że powinno być dużo lepiej. Prywatnie mam jeszcze lagunę 3 2,0 turbo benzynę. Laguna o niebo dynamiczniejsza, nawet kiedy turbo się nie załącza. Waga obu pojazdów ta sama.

- czytałem forum, ale widzę, że powody są różne. Dlatego tak dużo informacji, może ktoś coś skojarzy i pomorze. Słabo znam się na mechanice, ale czy może mieć na to wpływ przepływomierz? Ten gazownik sugeruje, że BMW dostaje jakieś lewe powietrze…. i podobno wzrasta ciśnienie w systemie dolotowym do ok 0,6 bara….

- wyczyszczona przepustnica, wymieniona kompletna odma z przewodami – oryginał

Proszę o pomoc, ewentualnie polecenie kogoś dobrego kto by mógł się tym zająć. Mieszkam w Warszawie.

Paweł.

Opublikowano

Podczas jazdy piszesz ze gaśnie ale jest auto na biegu? Masz wciśnięte sprzęgło? Pisz szczegółowo.

Może masz problem z jakimś podciśnieniem. Wypięte, nieszczelne,

 

Do spr szczelność dolotu

 

I podłącz auto pod inpę.

 

po co ci stożek?

Opublikowano
To jest automatyczna skrzynia biegów. W drugim zdaniu napisałem taką informację, więc jest na biegu. Z takim stożkiem już kupiłem ten samochód, a ciężko coś z tym zrobić bo w miejscu gdzie powinien być oryginał filtr jest reduktor gazu. Nad nim właśnie ktoś sobie zamontował wcześniej taki filtr.
Opublikowano

W pierwszej kolejności sprawdz czy nie łapie lewego powietrza dobry sposób z samostartem stożek może w tym trochę wadzić ale da się to ogarnąć jeżeli robią ci regulację gazu to tylko i wyłącznie zrobić to podczas jazdy przy normalnym obciążeniu .przepływomierz jak najbardziej może być sprawcą

 

A jeszcze jedna rada pomimo braku miejsca ja bym dążył do wywalenia stożka :)

Opublikowano

Przecież w 320i normalnie bez stożka montują instalację.

Komp to podstawa+ wywalenie "tjuningu" wstawienie normalnej puszki.

No i szukać nieszczelność i jechać na kompa.

Najpierw to bym nie regulował gazu tylko zajął się benzyną a regulację gazu tylko podczas jazdy.

Opublikowano

Witaj normalnie powiedziałbym że pompa paliwa, ale ty na lpg śmigasz.

Poczytaj ten temat viewtopic.php?f=69&t=206010 tam jest sporo na ten temat.

U mnie wymiana pompy paliwa pomogła, obecnie bardzo sporadycznie się zdarza że sinik gaśnie i mi to w żadnym przypadku nie przeszkadza.

BUNIA :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.