Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem w BMW E39, który polega na tym ze jak chce załączyć podgrzewanie foteli po ok 5 sekundach przycisk sam się wyłącza. Dzieje się to z fotelem kierowcy i pasażera. Jaka może być przyczyna ?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może inaczej, kostki podłączone będą, bo po lifcie elektrycznym jest jedna duża kostka.

Także podpięta być musi, ale, pytanie czy w fotelach w ogóle są maty grzewcze?

Znajdź sobie które 3 przewody idą do maty w fotelu, o zobacz czy w kostce po stronie fotela te przewody są.

Jak są, to trzeba sprawdzić miernikiem przejścia, czy jest mata i czujnik.

Jak tutaj będzie okej, to mógł być uwalony panel, lub problem z podłączeniem samego panela.

Kostki czasem nie odpinaj pod fotelem, bez uprzedniego odpięcia akumulatora.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam,

Chciałbym reaktywować temat bo od kilku dni mam podobny problem w mojej 540 z 2002 r, tzn po włączeniu podgrzewania fotela, czy kierowcy czy pasażera, po około 1 sekundzie diody gasną. Dodatkowo zauważyłem, że przestało też działać podnoszenie rolety tylnej szyby, nie wiem dokładnie od kiedy bo nie używałem od kilku miesięcy, ale wydaje mi się, że źródło problemu może być to samo i raczej nie jest to przepalona mata bo czy wtedy przestałoby działać podgrzewanie w obydwu fotelach jednocześnie?

Dodam też przy okazji, że od jakiegoś czasu mam problem z rozładowującym się akumulatorem, tzn zdarzyło się to pierwszy raz jakieś 2 miesiące temu. Odpaliłem na kablach i przez ponad miesiąc było ok, ale ostatnio, w odstępie kilku dni, sytuacja powtórzyła się dwukrotnie, z tym, że wcześniej kontrolki zapaliły się w miarę normalnie tylko nie zakręcił, a teraz nie mogłem nawet otworzyć auta z pilota. Jedyne co zauważyłem od czasu pierwszego rozładowania, to że czasami po zamknięciu auta po chwili albo po jakimś czasie włączają się światła awaryjne / alarm, ale bez syreny. Test na kompie nic nie wykazał. Poczytałem, pogadałem ze znajomymi mechanikami i doradzono mi na początek wymienić moduł komfortu. Oczywiście kupiłem używany o tym samym numerze fabrycznym, który przyszedł dzisiaj. Od razu go wymieniłem (póki co bez żadnej adaptacji na kompie) i na niedziałające podgrzewanie foteli i podnoszenie rolety to nie pomogło. Dodatkowo teraz nie działa otwieranie z pilota i nie załącza się alarm po zamknięciu z kluczyka, a po krótkiej przejażdżce (kilka metrów w garażu) po pierwszym odpaleniu nie działało wspomaganie, nie kompletnie jak na wyłączonym silniku, ale kręciło się kierownicą zdecydowanie ciężej i komp pokazuje, że jest otwarty bagażnik mimo, że jest zamknięty. Po drugim odpaleniu wspomaganie działało normalnie, ale bagażnik dalej otwarty ;) Mimo to zostawiłem "nowy" moduł w aucie na noc, żeby sprawdzić czy akumulator się rozładuje czy nie. Po ostatnim rozładowaniu do zera zacząłem na noc i pod robotą odłączać akumulator.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Edytowane przez Barcelonista
Opublikowano

Przede wystkim sprawdz kondycje akumulatora i jego ladowanie (napiecie).

 

Zamierzam podjechać do elektryka, żeby to sprawdzić, ale nie wydaje mi się żeby tu był problem. Nie wiem na ile dokładne są dane z kompa, ale po włączeniu opcji nr 9 ładowanie mam przeważnie na poziomie 13,7 V, chwilami spada do 13,2 V. Napięcie zaraz po wyłączeniu silnika spada z około 12,5 do 12-11,8 V. Dzisiaj sprawdziłem napięcie przed odpalaniem po nocy i po pracy (w obu przypadkach po około 9 godzinach postoju bez odłączania akumulatora) było 11,5 V i auto normalnie odpaliło. Przypomnę, że na "nowym" module komfortu z wyłączonym alarmem. Dlatego podejrzewam, że problem jest z alarmem i włączającymi się światłami awaryjnymi. Nie wiem tylko czy to mogło spowodować rozładownie akumulatora 2 razy do zera.

Opublikowano
Błahahaha.... Koledzy, trzeba sprawdzić od początku !!! BeZpIeCzNiK !!! nie pamiętam już który ale u mnie przeszło jak ręką odjął... :D
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Błahahaha.... Koledzy, trzeba sprawdzić od początku !!! BeZpIeCzNiK !!! nie pamiętam już który ale u mnie przeszło jak ręką odjął... :D

 

Faktycznie, po wymianie bezpiecznika nr 32 w schowku, podgrzewanie foteli i podnoszenie tylnej rolety zaczęło działać. Dzięki.

Co do rozładowywania akumulatora, to od wymiany modułu komfortu (z wyłączonym alarmem) na razie nie było problemu.

Opublikowano

Faktycznie, po wymianie bezpiecznika nr 32 w schowku, podgrzewanie foteli i podnoszenie tylnej rolety zaczęło działać. Dzięki.

:lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.