Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Pytanie dotyczy automatycznej skrzyni biegów w e60 530d 07'

Przy jeździe( zazwyczaj porannej )przy nie rozgrzanym silniku(spokojnej jeździe) na odcinku do około 4 kilometrów lub kilku minut jazdy wyraźnie czuć ślizganie biegów 3 i 4. Obroty wzrastają, a samochód nie przyspiesza. Jak już wcześniej wspomniałem po kilku minutach lub kilometrach wszystko działa ok.

Większe odczucie ślizgania jest bardziej odczuwalne przy niskich temperaturach zewnętrznych

Co może być przyczyną takich objawów?

Czy ktoś spotkał się z podobnym problem?

Dzięki za pomoc

Opublikowano

jaki przebieg auta?(nie mylić ze stanem licznika) :D

normalne jest to ze automat pracuje inaczej za zimnym oleju ale u ciebie wygląda że jest coś nie tak ja bym zaczął od sprawdzenia ewentualnych wycieków i sprawdzenia stanu oleju...

robiłeś test(konwertera) stałych (lub płynnych) obrotów przy stałej prędkości (80-90km/h)?

Opublikowano
Jeżeli Twoje auto jest LCI (po lifcie) to jest to objaw normalny. Mam to samo, auto posiadam od przebiegu 75 tys. teraz 109 tys. i jest tak od początku. Czym zimniej to trwa to dłużej. Powyżej 10C prawie od razu skrzynia przechodzi w lockup.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie jest to samo i czytałem że inni też tak mają w LCI.
Opublikowano

Hej. Co do faktycznego stanu licznika nie jestem pewien w 100%. Szczerze mówiąc sceptycznie do tego podchodziłem podczas zakupu. No ale miłość jest ślepa ;-)

Ściągnąłem osłonę skrzyni. Jest sucha, wycieków żadnych nie widać. Spinacz2100 jeśli możesz napisać lub wskazać gdzie mogę znaleźć coś więcej na temat testu konvertera to będę wdzięczny.

Auto jest po lifcie i to co pisze Bogdan201 i guzior2 dokładnie odzwierciedla pracę skrzyni w moim samochodzie. Im zimniej tym dłużej trwa przejście w stan lockup. Zastanawia mnie tylko dlaczego tak się dzieje i czy wszystkie e60 530d mają taki objaw? Czytałem też na różnych forach że może to być spowodowane niskim poziomem oleju. Że nawet 200-300ml poniżej poziomu może mieć na to wpływ.

Opublikowano

Pamiętaj o tym że olej trzeba sprawdzać w jakiś określonych warunkach...nie pamiętam dokładnie ale chyba na prawie ciepłym oleju...

 

Co do testu konwertera to stała prędkość możesz zrobić test przy 70, 80 i 90 km/h.

 

Powiedzmy jedziesz 70 dajesz tempomat i patrzysz co się dzieje z obrotami- powinny stać w miejscu, jak się wahają to znaczy że konwerter zaczyna powoli padać...

Opublikowano

Witam. Konwerter przetestowany. Obroty stoją w miejscu. Odkręcałem korek od wlewu oleju. I teraz pytanie. Czy po odkreceniu korka olej powinien się sączyć czy nie? U mnie się nie sączył dopiero po włożeniu palca był wyczuwalny. Tak jakby delikatnie poniżej otworu wlewowego. Trudno powiedzieć o ile niżej... Samochód był na podnośniku w warsztacie więc nie ma mowy o tym żeby nie był w poziomie. W instrukcji jest napisane że np po wymianie oleju trzeba nalać tyle żeby kilka kropel wypłynęło i dopiero wtedy zakręcić. Tylko czy np przy przebiegu 200k mogło trochę oleju ubyć. Skrzynia jest sucha.

P.S. dzięki za instrukcje.

Opublikowano
Kolega Zafi przesłał link do bardzo precyzyjnej intrukcji w j. polskim. Jest tam napisane ile dokładnie powinno być oleju oraz W JAKICH DOKŁADNIE WARUNKACH powinien być sprawdzany jego poziom.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Tylko czy np przy przebiegu 200k mogło trochę oleju ubyć

 

@zindjan : na twoim miejscu wymienilbym olej w skrzyni biegow i przeprowadzil adaptacje .....

 

=> " Zaleznie od stylu jazdy Firma ZF zaleca wymiane oleju co 80.00 do 120.000 km lub najpozniej po uplywie 8 lat "

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

No i właśnie. Komu wierzyć? Rozmawiałem z mechanikiem. Mówi że przy takim przebiegu jeśli olej nigdy nie był wymieniany ( bo nie wiem czy był wymieniany) nie powinno się go wymieniać bo można uszkodzić skrzynię. Nie wiem, nie znam się dlaczego tak może się stać. Również na forach są zwolennicy i przeciwnicy wymiany oleju.

Czy ktoś wie co można uszkodzić przy wymianie oleju na nowy, jeśli ten nogdy nigdy nie był wymieniany a przebieg auta ma około 200k?

Poziom oleju był sprawdzany na włączonym silniku

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i właśnie. Komu wierzyć? Rozmawiałem z mechanikiem

 

.... jezeli mechanik ma lepsza wiedze na ten temat niz producent ....

 

nie komentuje juz tego wiecej :D

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

Każdy mówi co innego ale na zdrowy rozum co moze uszkodzić nowy olej?!

Dużo ludzi wymienia olej jak już coś ze skrzynia się dzieje i pozniej mówią ze im skrzynia po wymianie padła.

U mnie olej wyciekal(przez otwór) jak sprawdzałem w poprzedniej e60.

Może poprostu na początek spróbuj dolać do stanu a później będziesz myślał czy wymieniać...

Jak będziesz miał odkrecony korek to weź strzykawkę i kawałek gumowego przewodu i odessij troche oleju zeby chociaz wzrokowo i zapachowo sprawdzić jego stan...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dużo ludzi wymienia olej jak już coś ze skrzynia się dzieje i pozniej mówią ze im skrzynia po wymianie padła.
:cool2:
Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
Również na forach są zwolennicy i przeciwnicy wymiany oleju...

Zafi. Nie kierowalem sie tylko opinia jednego mechanika.

Spinacz2100 dziéki za podpowiedz co do stanu oleju z Twojej poprzedniej Bety.

sprawdzé I ewentualnie sprobuje troche dolac.

Dzieki wszystkim za dotychczasowa pomoc. Zycze Wesoych Swiat, smacznego jaja oraz mokrego Dyngusa

Pozdrawiam

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam po długiej nieobecności.

W grudniu postanowiłem wymienić olej. Zrobiłem to tzw. metodą dynamiczną. Wyraźna poprawa pracy skrzyni biegów była odczuwalna przy pierwszej jeździe. Lżej pracuje lewarek, biegi przełączają się płynniej, lecz efekt "poślizgu" o którym jest temat pozostał. Pan w serwisie jeszcze przed wymianą pytał dlaczego chcę to zrobić i kiedy powiedziałem, głównie dlatego że "skrzynia ślizga " On od razu zaznaczył że wymiana oleju może pomóc ale raczej ten "efekt" pozostanie. No i pozostał.

Nie chciał nic więcej mówić. Nie bardzo to rozumiem. Czy ten typ tak poprostu ma? Dziwne...

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.