Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Auto dosłownie "zaczarowane" , pierwszw BMW w moim życiu i same problemy.

Kupiona w komisie od Pakistańczyków w UK w listopadzie. Dojechała 3 godziny do domu po zakupie bez problemów.

Czuć było jak by jej brakowało trochę mocy.

Na drugi dzień został wymieniony olej na pełny syntetyk, filtr, świece NGK platynowe, i filtr na podszybiu. Mechanik zwrócił uwagę na cewki tzn niektóre pochodziły z różnych parafii.

Problem z "Beatą" zaczął się w dniu wymienienia świec i oleju, auto odzyskało moc ale zaczęło szarpać na wolnych obrotach - dosłownie jak by robiła kołysankę.

Szarpała np na dojechaniu do świateł, postoju - nagłym zahamowaniu, gdy obroty schodziły na ok 600 - 500 rpm  

... szarpała szarpała szarpała ... szarpała ;/ i zgasła i check engine.

Czasem szarpała bardziej czasem mniej, w grudniu dojechaliśmy nią do Polski. ( w Niemczech szarpała najbardziej, ale to pominę bo to nieistotne pod kątem mechanicznym ; ) ) W Polsce co garaż to inna diagnoza , od mechanizmu va-nosa który całkowicie nie żyje po inne najróżniejsze scenariusze.

Najlepszy był garaż który wymienił miejsca elektrozaworów (zamienili je po ich przeczyszczeniu) i skasował mnie 250 zł, stwierdzając że jego komputer skanował auto 3h i błędów nie ma.

Kupiłem Inpe, kabel , zdiagnozowałem sam, wyskoczył błąd położenia va-nosa na wlocie i wylocie i czujnik położenia wałka wylot.

Wymieniliśmy czujnik na nowy orginał z aso, przeczyściłem stary, elektrozawory, jeździła jak by dostała nowe życie - ale tylko przez dwa tygodnie.

Znowu szarpania znowu błąd położenie va-nosa, i cewki 4 i 6 gar. Czasem na chwile pomagało jej czyszczenie powietrzem sprężonym i benzyną do czyszczenia elektrozaworów ale tylko na chwile.

Tydzień temu umarła na dobre nie chce odpalić, wcześniej przez chwile nie chodziła na wszystkie gary. Na Inpie wypadanie zapłonu 6 i 4 cylinder i złe położenie va-nosa wlot wylot.

Kręci podpięta pod kable , ale nie chce zapalić.

Wysyłam kontrolki w filmie które zapalają się podczas kręcenia: https://www.youtube.com/watch?v=MBUvAegKtNM&feature=youtu.be

Z braku płynu i ciśnieniu w oponie zdaję sobie sprawę, ale te dwie pozostała mają jakiś związek z tym że nie chce odpalić ?

Od czasu kiedy nie chce odpalić nie mogę podłączyć Inpy żeby zobaczyć jakie mam błędy tak jak by auto nie wysyłało informacji z OBD.

Stawiam na cewki ? ? ? ... ale ręce mi już opadają do tego auta, diagnoza w UK w aso kolosalnie droga. Ma ktoś jakieś pomysły od czego zacząć diagnozę ?

Z góry dziękuje za pomoc

Opublikowano

Absy i cała reszta kontrolek to wina słabego akumulatora.

Zamień cewki z 4 na 1 a z 6 na 2 i odczytaj błedy po kręceniu.

Opublikowano
resetują jej się zegary (zegarek, przebieg dzienny) -tak jakby prądu nie miała. akumulator sprawny?


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano
Absy i cała reszta kontrolek to wina słabego akumulatora.

Zamień cewki z 4 na 1 a z 6 na 2 i odczytaj błedy po kręceniu.

 

cały problem jest właśnie w tym że od czasu kiedy nie chce zapalić definitywnie, OBD nie chce połączyć mnie z INPĄ

wyskakuje mi błąd na kompie jak by kabel nie był podpięty pod auto i INPA nie chce się połączyć, jak paliła jeszcze nie na wszystkie cylindry odczytywał właśnie wypadanie zapłonu na 4 i 6 i z połączaniem na laptopie nie było problemu

czytałem że takie szarpanie auta może też być spowodowane uszkodzoną odmą - ale żadnego z nią związanego błędu nie miałem

nowe cewki trochę kosztują, i boje się że pomimo wymiany nadal nie odpali ...

Opublikowano (edytowane)
resetują jej się zegary (zegarek, przebieg dzienny) -tak jakby prądu nie miała. akumulator sprawny?

dwa tygodnie stała - nie jeździła, dzisiaj odpaliłem ją z kabli, ale jak była na chodzie nie było z nim problemów.., jak wrzuciłem filmik odpaliła na kablach podpięta pod inne auto, była podpięta ok 20 min. po rozłączeniu padła po dwóch próbach kręcenia, ale jak jest podpięta rozrusznik kręci mocno.

Edytowane przez hummingbird
Opublikowano
Aku do wymiany sprawny w benzynie np. u mnie stał 3 tyg bez odpalania w mróz i odpalił od strzała, a cewki kosztuja po ok. 18 funt ow szt. to taki wielki koszt zapewne żartujesz. :cry2:
Opublikowano
...nowe cewki trochę kosztują, i boje się że pomimo wymiany nadal nie odpali ...

Trzeba było kupić starego poloneza a nie BMW ...

 

Tak jak koledzy piszą, zacznij od wymiany akumulatora.

Opublikowano
Aku do wymiany sprawny w benzynie np. u mnie stał 3 tyg bez odpalania w mróz i odpalił od strzała, a cewki kosztuja po ok. 18 funt ow szt. to taki wielki koszt zapewne żartujesz. :cry2:

 

18 funtów x 6 masz ponad stówkę - dla jednych kosz duży dla innych nie, czasem 100 zł to majątek kiedy wszystko się sypie na łeb, a głupio wymieniać cewki na nowe jeśli to nie w nich leży problem... ale cieszę się że za to Tobie się kolego powodzi : )

Nie chodzi o cenę cewek chodzi o to czy rzeczywiście to cewki ? , i dlaczego razem z wypadaniem cewek mam błąd złego położenie vanosa jest to jakoś ze sobą powiązane ?

Opublikowano

"Trzeba było kupić starego poloneza a nie BMW ..."

 

Napisz mi lepiej czy jak ma wypadanie zapłonów na dwóch cylindrach to czy silnik może nie odpalić całkowicie czy odpali tylko na czterech ? ? ... okażesz się postem bardziej pomocny w temacie ; ) polonez też fajny w końcu ma napęd na tył nie ; )

Opublikowano
wie ktoś ile powinna wynosić rezystancja takiej cewki w tym modelu żeby ją sprawdzić miernikiem ?

 

Mam namiary na dobrego magika w UK - elektryka - moze bedzie w stanie cos Ci doradzic bo watpie ze pojedzie w Londynu do Walli - napisz na pw jak jestes zainteresowany.

Opublikowano
wie ktoś ile powinna wynosić rezystancja takiej cewki w tym modelu żeby ją sprawdzić miernikiem ?

 

Mam namiary na dobrego magika w UK - elektryka - moze bedzie w stanie cos Ci doradzic bo watpie ze pojedzie w Londynu do Walli - napisz na pw jak jestes zainteresowany.

 

Tomek ? :cool2:

Opublikowano
Mam namiary na dobrego magika w UK - elektryka - moze bedzie w stanie cos Ci doradzic bo watpie ze pojedzie w Londynu do Walli - napisz na pw jak jestes zainteresowany.

 

A masz moze namiary na dobry garaz nie tylko od elektryki ? Zrobili mi serwis ostatnio tam gdzie mialem gwarancje (Ford :oops:) i za prawie £500 zrobili MOT, zmiane oleju i wymienili szczeki z tylu bo pdobno 95% zuzyte, zmienili tylko z jednej strony :duh: Komputer jak pokazywal 11000 mil na tyl i przod tak dalej pokazuje. Anulowalem gwarancj, w dupie mam taki serwis, wiec szukam kogos godnego zaufania, ktory zna sie na BMW.

 

Co do tematu to tez sie kiedys przejechalem na kupnie i teraz nie kupil bym samochodu prywatnie, a z tego co wiem to jak kupujesz nie od prywatnego wlasciela to masz prawo zwrocic jezeli nie jest on zgodny z zadeklarowanym stanem. Ogolne zasady praw konsumenta obowiazuje w przyladku jakiegokolwiek produktu.

Opublikowano
Aku do wymiany sprawny w benzynie np. u mnie stał 3 tyg bez odpalania w mróz i odpalił od strzała, a cewki kosztuja po ok. 18 funt ow szt. to taki wielki koszt zapewne żartujesz. :cry2:

 

18 funtów x 6 masz ponad stówkę - dla jednych kosz duży dla innych nie, czasem 100 zł to majątek kiedy wszystko się sypie na łeb, a głupio wymieniać cewki na nowe jeśli to nie w nich leży problem... ale cieszę się że za to Tobie się kolego powodzi : )

Nie chodzi o cenę cewek chodzi o to czy rzeczywiście to cewki ? , i dlaczego razem z wypadaniem cewek mam błąd złego położenie vanosa jest to jakoś ze sobą powiązane ?

 

Kolego, a tak z ciekawości to ile dałeś za nią w tym komisie od pakistańców? :) bo jak dla Ciebie 18 funtów za akumulator to dużo to podejrzewam , że nie była zbyt droga :)

Opublikowano
Kolego, sprawdź układ paliwowy czy nie jest przypadkiem zapowietrzony.. Mialem tak tylko ze w 320d tzn. zaczęło sie od gorszego odpalania (silnik dłużej kręcił), pózniej praca jakby nie na wszystkie cylindry, aż w końcu auta nie dało sie odpalić. Po odpowietrzeniu i wymianie filtra paliwa wszystko wróciło do normy :)
Opublikowano
wie ktoś ile powinna wynosić rezystancja takiej cewki w tym modelu żeby ją sprawdzić miernikiem ?

 

Mam namiary na dobrego magika w UK - elektryka - moze bedzie w stanie cos Ci doradzic bo watpie ze pojedzie w Londynu do Walli - napisz na pw jak jestes zainteresowany.

 

Tomek ? :cool2:

 

 

 

Tomek...;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.