Skocz do zawartości

Popsuty silnik E61 520D ciekawostka/przestroga ?


hall_102

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Pomyślałem że może to być interesujące dla wszystkich.

Samochód E61 520D, z 2009 roku, serwisowany w ASO (w sumie nie wiem już po co).

Następnego dnia po przeglądzie standardowym (chociaż to nie ma związku z awarią), pojechałem w trasę w drodze powrotnej po zajechaniu na stację benzynową (nie było tankowania), włączam silnik a on jakoś dziwnie się zachowuje tak jakby jeden cylindrów nie pracował. No to ja szybko na stop, i po chwili znów włączam.przy starcie podobny objaw a po 2 sek już normalnie, tylko tak patrzę jak by dużo dymu z tyłu , ale ok jadę dalej.

 

Po przejechaniu ok 70 km , wyskakuje mi komunikat że jest za gorąco i żeby zwolnić.

W sumie to sam zwolnił, max to 70-80 km/h , no to człapie się do najbliższego zjazdu.

Po zjechaniu samochód gaśnie, z trudem zapala. Przejechałem jeszcze 500m na najbliższy parking i wyłączyłem silnik.

Przez około 2-3 z rury wydechowej leci naprawdę gesty dym. Oczywiście zostało mi tylko czekać na pomoc drogową.

Następnego dnia, diagnoza... kto zgadnie ?

 

Pęknięty blok silnika, w kolejnych dniach okazało się że padła też turbina która była wymieniona na nową 6 mc. wcześniej.

 

Szczerze to nie wiem jak to skomentować, jakieś pomysły?

 

https://drive.google.com/file/d/0B-k_E3ggFIyhOTdzaFBiczVKbXc/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B-k_E3ggFIyhWVViMGZiRG1Yd0E/view?usp=sharing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1.Lejący wtrysk stopił ściankę cylindra, kawałek tłoka.

2.Wada fabryczna materiału.

3.Błąd przy jakiejś wcześniejszej naprawie.

 

Turbo dostało kawałkami metalu i się spsuło.... ciekawe czy głowica też nie dostała..

 

Oczywiście to tylko takie lekkie przemyślenia z mojej strony..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że tak jak piszecie dla mnie to wada fabryczna.

 

Co do turbiny to się zatarła przez wodę z układu chłodniczego która dostała się do oleju, cylinder też się nie nadawał co widać na zdjęciu, rozwalona też pokrywa silnika :D

 

Co do dalszych losów to oczywiście "nowy" silnik, przy okazji regeneracja turbiny (bo po pół roku jakoś mi się nie uśmiechało kupić nowej)

Przy okazji wymiana łańcucha rozrządu, demontaż klapek w kolektorze dolotowym, + nowa pompa wtrysków, plus.... jakiś drobne rzeczy które jak się podliczy to składają się na sporą kwotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam wszystkich.

 

Pomyślałem że może to być interesujące dla wszystkich.

Samochód E61 520D, z 2009 roku, serwisowany w ASO (w sumie nie wiem już po co).

Następnego dnia po przeglądzie standardowym (chociaż to nie ma związku z awarią), pojechałem w trasę w drodze powrotnej po zajechaniu na stację benzynową (nie było tankowania), włączam silnik a on jakoś dziwnie się zachowuje tak jakby jeden cylindrów nie pracował. No to ja szybko na stop, i po chwili znów włączam.przy starcie podobny objaw a po 2 sek już normalnie, tylko tak patrzę jak by dużo dymu z tyłu , ale ok jadę dalej.

 

Po przejechaniu ok 70 km , wyskakuje mi komunikat że jest za gorąco i żeby zwolnić.

W sumie to sam zwolnił, max to 70-80 km/h , no to człapie się do najbliższego zjazdu.

Po zjechaniu samochód gaśnie, z trudem zapala. Przejechałem jeszcze 500m na najbliższy parking i wyłączyłem silnik.

Przez około 2-3 z rury wydechowej leci naprawdę gesty dym. Oczywiście zostało mi tylko czekać na pomoc drogową.

Następnego dnia, diagnoza... kto zgadnie ?

 

Pęknięty blok silnika, w kolejnych dniach okazało się że padła też turbina która była wymieniona na nową 6 mc. wcześniej.

 

Szczerze to nie wiem jak to skomentować, jakieś pomysły?

 

https://drive.google.com/file/d/0B-k_E3ggFIyhOTdzaFBiczVKbXc/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B-k_E3ggFIyhWVViMGZiRG1Yd0E/view?usp=sharing

Niestety w N47 rzadko ale zdarzają się pęknięcia bloków. Najczęściej jest to pęknięcie w najcieńszym miejscu tj.pomiędzy cylindrami które gołym okiem niekiedy ciężko dostrzec.

Masz go od nowości,jaki przebieg,często podróżowałeś z dużymi prędkościami (duże obciążenie termiczne)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie jest to rzadka awaria. Powyżej 200 tyś w wersjach A szczególnie, znacznie wzrasta ryzyko tej awarii. Widziałem już z 10 silników n47 z pękniętym blokiem tylko u 2 mechaników.

 

Aby wykluczyć w maksymalnym stopniu awarie w tym silniku kup wersje 'C' po 2010 - generalnie jak najświeższą i zadbaj:

 

- całkowicie nowy rozrząd - teraz już można kupić za ok 950 zł FEBI który w jakości jest tym samym co ori bmw

- wymień albo porządnie sprawdź pompę wtryskową. Lubi puszczać opiłki metalu niszcząc cały ukł wtryskowy.

 

Po tych zabiegach można jeździć spokojnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik po 2010 roku nie będzie raczej pasował w zastępstwie tego z 2007 do końca 2009. Tak jest na pewno w E9x.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki w niektórych modelach szły dłużej na montaż (np w serii 1 i chyba X3), i nie różnią się one od tych N47D20C z 2009.

W E9x (i nie tylko) w 2010 wprowadzili nowsze silniki (ale także o oznaczeniu N47D20C), i te nie bardzo pasują (na pewno inny EGR, inna głowica a w niej inne wloty z kolektora ssącego, inny kolektor ssący, w miejscu pod kolektorem ssącym dodatkowe wejścia na króćce wodne).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.