Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam kolegów jestem nowy na forum ..jak i nowym posiadaczem pięknej ,,6,, a dokładnie 645ci mam problem otóż na zimnym silniku mam wachania obrotów miedzy 400 a 1000 sa to nie regularne wachania.. i po paru sekundach wyświetla żółty symbol silnika i komunikat ,,,high engine loads may damage catalytic converter,,, autko było sprawdzane na kompie i wyszło ze cefki zapłonowe nr.1,3,7 ale są ok.. więc czy mozliwe jest to ze na świecach mam olej i musze wymienić uszczelki klawiatury?? mozliwe przebicie? jeśli ktoś spotkał sie z takim problemem prosze o rade... zgóry dziękuje i pozdrawiam fanów tej pięknej marki..
  • 2 miesiące temu...
  • 2 lata później...
Opublikowano
dany a jaki masz blad :?: bo bledy zwiazane z catalityc converter to nic innego jak blad katalizatora moze tez byc spowodowany przez nieszczesne uszczelniacze zaworowe :wink: ja wybebeszylem u siebie katy sprawa prosta dostep jest od spodu bez wykrecania auto ma lepszy klang do tego lepiej sie zbiera predzej czy pozniej to dopadnie kazdego :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano

Błąd w idrive jak w tytule - high engine loads may damage catalytic converter...

Uszczelniacze chyba nie bo nie dymi ani troszkę. Z doświadczenia innych forumowiczów często przy tym pomaga sama wymiana cewek i od tego bym zaczął zanim zacznę grzebać przy katalizatorze.

Komp pokazał tylko na których cylindrach wypadł zapłon bez błędów katalizatora.Nie wykluczam też katalizatora no ale cewki są stare więc wymiana i tak nie zaszkodzi a może zamknie temat.

Opublikowano
zeby wykluczyc cewki wystarczy zamienic je miejscami i zobaczysz jak wtedy wypada zaplon :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano

Za drugim razem wypadło na innych cylindrach gdzie był stare cewki no ale warto sprawdzić tak jak mówisz.

Jutro z rana atakuję warsztat i dowiem się więcej.

Ty coś rikooo grzebałeś w katach ?

Opublikowano
tak wybebeszylem katy :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano

Tym razem wywaliło zapłon na 5 cylindrach. 2 Cewki wymienione na nowe kolejne 3 będą po godz 11 i zobaczymy.

Wszystkie od nowości z 2003r. Mam nadzieje że nie padł katalizator bo demontaż jest podobno kłopotliwy...

Opublikowano

Cewki wymienione i tak dla świętego spokoju i dalej to samo....

Wtryski itd zalane były lipnym paliwem.

Komputer pokazywał że sondy itd są w ok wszystko w normie.

Nie wiem czy winny nie jest katalizator a w e63 są chyba dwa...

Dalej jutro będziemy z tym walczyć ale jestem załamany.

Bo wszystko na raz się źle złożyło i posypało.

Póki co nie przekraczam 2 tys obrotów...

Do paliwa dolano jakiegoś specyfiku który ma tam przeczyścić jeszcze i zobaczymy.

W najgorszym wypadku wymiana katów ale to będzie kosztowne...

Na jutro wymienimy jeszcze komplet świec...

W jednym z wątków wymiana kompletu świec i cewek pomogła zobaczymy.

Opublikowano

Ogólnie falowanie obrótów w tych autach to temat rzeka.

Najczęstszym powodem jest valvetronic. Kolega z brytyjskiego forum ma uszkodzone pierścienie na jednym tłoku i tragiczna kompresja.

Opublikowano

Poleciał komplet cewek i świec oraz wlano specyfik do paliwa..

Niestety niewłaściwe paliwo może narobić sporych problemów...

Czy problem jest rozwiązany dam znać bo po 1 dniu troszkę za wcześnie na to.

Mi obroty nie falują po prostu wypierdalalo błąd przy butowaniu

Opublikowano

No i finalnie komplet cewek i świec rozwiązały problem.Zaczęliśmy od wymian cewek pojedynczo a skończyło się na 8 szt i tak.

Ciężka sprawa z podmianami cewek bo wywalało błąd nawet na nowych i nie chciałem się bawić w już wymianę świeć po kolei i sprawdzaniu bo to się mija z celem i poszedł komplet.

A już się bałem że katalizator x2 do wymiany...

Opublikowano

jakie świece i cewki zakładałeś, podasz linki, ceny?

pozdr

PS. Przygoda z cieknącym paliwem podczas tankowania rzeczywiście nieciekawa, zwłaszcza ze blisko są gorące wydechy :(

Opublikowano

Cewki były Bosha..za pewne takie same jak na pierwszy montaż. 155 zał brutto za szt.

Świece już nie pamiętam nie przyglądałem się już dobrze na pudełko jak montowali ale wyszło 32 zł brutto za szt.

Nie wiem czy już wliczyli montaż w cenę czy nie bo auto dłużej stało w serwisie i było wiele innych rzeczy ogarniętych.

Robocizny już nie miałem za cewki i świece na fakturze.

No z paliwem to mega nieciekawie..bałem się że dziurawy zbiornik i zaraz będę miał pusty bak a akurat musiałem jechać w trasę 300 km ...

6er dało mi w czerwcu mocno w kość i nie chce liczyć ilość moich wizyt w serwisie na 7;30 :cry2:

Jakby tego było mało nie dogrzałem dobrze opon po myjni no i na ślimaku pod górę bym przytulił barierkę mimo że jechałem z prędkością dużo mniejszą niż zwykle.

Ale udało się wysterować więc przygód co nie miara

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.