Skocz do zawartości

E34 520i M50B20 strzela w kolektor na benzynie, dusi się


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Kupiłem e34 i od początku są problemy. Moje BMW: e34 520i 1990 m50b20. Był założony gaz 2 generacji który wyrzuciłem. Od czasu do czasu strzela na benzynie pod maską, nie ma mocy i nie da się jechać, po naciśnięciu pedału gazu silnik się dławi i nie wkręca sie na obroty, gdy odepne przepływkę można jechac ale tez słabo jeździ. Obroty falują cały czas i śmierdzi wachą .Po resecie komputera poprawia się ale tylko na kilka minut i pozniej znow to samo musze odpiac przepływomierz. Przepływka daje dobre napiecie. Podłączałem pod komputer i wykryło tylko że nie ma sygnału z czujnika położenia wału. Wymienilem czujnik położenia wałka a także wału, jednak to nic nie zmieniło. Kombinowałem troche z tymi wtyczkami od czujników, ponieważ jedna taka sama jest luźna, a nie moge nigdzie znalezc która do czego, są na nich oznaczenia np. Ɔ9 , na innym Ɔ7 itd. :cry2: Proszę o pomoc, nie mam już sił do tego autka i pomysłu co to może być.... :mad2: :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest m50 bez vanosu?Czujniki założyłeś bosch?Nie bardzo wiem o co chodzi ,czy o ustalenie wtyczek która do czego?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Tak silnik jes m50b20 bez vanosa na osprzecie boscha. Czy podlaczenie wtyczek tych ktore ida pod kolektorem ma znaczenie czy nie ? Jesli ma prosilbym o jakis schemat jak one powinny byc polaczone tzn ktora wtyczka do ktorego czujnika , oraz jakies podpowiedzi co moze byc przyczyna. Mechanik u ktorego byłem podlaczyc pod kompa powiedzial ze komputer nie dostaje sygnalu o polozeniu walu wymienilem czujnik na uzywany oczywiscie boscha z tym samym numerem i jest on 100 procent sprawny bo podlaczalem go do innego autka i dzialal bez zarzutu. Mowil tez zeby sprawdzic wtyczke od komputera ktora powinna byc podlaczona do czyjnika walu miernikiem ale ja nie wiem jak to zrobic.Z drugiej strony mysle ze jakby czujnik walu nie dawal sygnalu to nie odpalilbym autka a ono pali zawsze bez zastrzezen.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słuchaj zamień wtyczki i sprawdz jaki będzie efekt.

Czujnik wału biegnie do sterownika silnika

pin 1 wtyczki do pinu 67 sterownika

pin 2 do pinu 68

Czujnik wałka

pin 1 wtyczki do pinu 44 sterownika

pin 2 do pinu 16

Ustaw multimetr na badanie ciągłości obwodu i posprawdzaj miedzy pinami które podałem.Opór ma wynosić wszędzie zero.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Jak przeloze czujnik walu w inna wtyczke to autko nie chce odburzyc wiec jest chyba dobrze podlaczony.Co do innych czujnikow to nie wiem jaki bylby efekt zlego podlaczenia. Jutro zbadam sprawe multimetrem i dam znac . Ten mechanik mowil jeszcze ze sonda lambda wlacza sie i wylacza co chwile ale to przez en czujnik walu podobno.
Opublikowano
Sprawdzilem te kable o ktorych pisales po kilka razy i na kazdym multimetr pokazuje 0 wiec wszystko jest ok,wnioskuje ze czujnik walu i walka sa dobrze podlaczone pytanie teraz skad te obajwy?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozumiem że podłączałeś w następujący sposób;

Jeden konektor multimetru do pinu nr 1 wtyczki drugi do pinu 67 i tak dalej.Ustawiałeś multimetr na ikone głosniczka tak by sprawdzić ciągłość przewodów.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Dokladnie tak jak napisales , jak podlaczylem w nie te kabelki co trzeba to pokazywalo 1 na multimetrze a jak tak jak napisales to 0.
Opublikowano
Dzisiaj podlaczylem przeplywke i odpialem czujnik temperatury wody ten 1 od chlodnicy pod kolektorem, i autkiem juz lepiej sie jezdzi nie szarpie, obraty faluja ale sa wyzsze niz wczesniej, czy to mozliwe ze popsuty czujnik temperatury wody dawal takie efekty utraty mocy i falujacych obrotow?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podepnij go pod kompa i niech ten twoj mechanior podejrzy temperaturę silnika i powietrza bo może tylko na błędy liczy.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.