Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam kolegów. Mam takie pytanie czy zawsze jak uszczelka szczeli pod głowicą to płyn chłodzący idzie do silnika i odwrotnie olej do zbiorniczka wyrównawczego? Może ktoś z kolegów podpowie co może się dziać z moim silnikiem (m47n 163KM) a mianowicie przy odpalaniu rano auto kopci na niebiesko przez ok 3s i nierówno pracuje .Ubywa oleju ok 1l na ok 10000 km, odma była wymieniona turbina jest sprawna i wydaje mi się że stracił trochę na mocy. Przy wymianie oleju zauważyłem że w przepływomierzu pokazuje się olej i przy obudowie odmy tak jakby z pod uszczelki .Po wnikliwym obejrzeniu silnika zauważyłem też że z pod uszczelki głowica od strony skrzyni biegów poci się trochę olej.Podłączając auto do kompa pokazało że korekcja 4 cylindra odstaje od reszty poza tym żadnych innych błędów nie było.Wtryskiwacze są sprawne były sprawdzane w profesjonalnej firmie . Proszę o jakieś porady
Opublikowano

Kopcenie rano to zwykle uszczelka, albo gumki na zaworach mogą być w kiepskim stanie. Stawiam na to pierwsze

 

co do awari uszczlki to wariantów jest tyle ile mozna sobie wyobrazic:

-olej idzie do wody

-woda idzie do oleju

-spaliny ida do wody

-woda idzie do spalin i tak dalej...

Opublikowano
Kolego a powiedz mi czy można sprawdzić ciśnienie na cylindrach przy pękniętej uszczelce tak żeby było w miarę wiarygodny pomiar?? a ten ubytek oleju może być przez to ze ta uszczelka pękła gdzieś do komory spalania czy bardziej przez te uszczelniacze idzie olej bo chyba raczej pierścienie nie szczeliły (auto ma 250tyś przebiegu)
Opublikowano

Nie wiem tego , nikt ci na oko przez internet nie stwierdzi co sie akurat w twoim aucie zepsuło

trzeba rozebrac motor... Pierscienie mało prawdopodobne, ale jka np jezdziłeś bez oleju , albo na bardzo starym to wszystko jest mozliwe.

 

jak kopci na biało tylko rano??? I wody nie ubywa tylko oleju? to by wskazywało na gumki na zaworach choc i uszczelka pod głowica jest bardzo mozliwa. pierscienie odpadaja bo by ci cały czas kopcil.

 

jak kopci rano i nie rowno pracuje przez chwile a potem jest ok to masz tylko dwa wyjascia- uszczelka głowicy lub gumki na zaworach

 

Ja na twoim miejscu bym narazie nic nie robił , az awaria sie bardziej ukatywni. Będzie łatwiej jednoznacznie ustalic co sie zepsuło- tak czy siak pewnie czeka cie zdejmowanie głowicy. To i tak nie jest droga awaria-bywaja gorsze :)

 

bardzo dokładnie kazdego dnia (jak najcześciej) sprawdzaj poziom wody i oleju. Nagminnie kontroluj temperature wody i uwazaj aby go nie zagrzać. I tyle... mozesz jezdzic, przynajmnjiej narazie.

 

W kazdym razie moze sie okazac ze jeszcze z poł roku pojezdzisz , a moze sie okazac że 3 dni...

 

nie mam informacji do co sprawdzania cisnienia- moze kto inny sie wypowie, ale wnioskuje ze na 90% mozna sprawdzac

Opublikowano
ja olej wymieniam co 10tyś bądz raz w roku i raczej nie przegrzałem bo miałem termostaty walnięte i dopiero niedawno je wymieniłem chyba że poprzedni właściciel :) dzięki za informacje na pewno się przydadzą. Jak dojdę co mu jest to napisze
Opublikowano
Nie masz dwóch wyjść jak pisał kolega. Jak kopci przy odpalaniu i nierówno pracuje to może być równie dobrze problem ze świecami/sterownikiem świec i w tym jest najczęściej problem a nie w katastroficznych wizjach... Sprawdziłbym porządniej turbo, bo w tych silnikach dym na niebiesko przy odpalaniu świadczy również o jej problemie.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dobrze że napisałeś co było z silnikiem - bo większość którzy szukają pomocy szybko zapomina aby poinformować po naprawie innych forumowiczów.

 

Najważniejsze że auto już śmiga :cool2:

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Autko śmiga korekcje na cylindrach teraz sa rowne a wczesniej 4 cylinder kulal. Okazalo sie ze uszczelka glowicy puszczala na 4 cylindrze a w glowicy byly wyrobione prowadnice zaworowe .wymieniona uszczelka, zrobiona glowica i teraz jest ok. Jeszcze tylko musze umyc przeplywomierz bo jest w oleju i moze przeklamywac
Opublikowano
jest mnóstwo tematów odnośnie rannego przykopcenia na niebiesko (2-5s) więc może jest to jakiś trop?? ludzie wtryski świece, sterowniki i cudawianki wymieniają a efekt pozostaje więc wychodzi na to ze faktycznie odpowiadają za to uszczelniacze na zaworach :roll:
Opublikowano
Na chlopski rozum jeśli będą wyrobione prowadnice zaworowe i zawor sie zle ulozy a uszczelniacze beda przypuszczać to normalne ze olej bedzie splywal po trzonku zaworowym do cylindra i nie ma opcji zeby auto nie zakopcilo rano. Przed takim zabiegiem warto sie upewnic czy wtryski sa sprawne wyslac do porządnej firmy do sprawdzenia sam osobiscie tak zrobilem i sprawdzic swiece i sterownik (a sterownik jak sie uszkodzi to raczejpokazuje ze wszystkie swiece sa uszkodzone) bo taki remont nie jest tani :)
Opublikowano
no tak ale inaczej "śmierdzi" niebieski dym olejowy a inaczej dym od niespalonej ropy podczas porannego odpalania... z reguły niebieski poranny dymek śmierdzi niespaloną ropą :cool2:
  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.