Skocz do zawartości

Zmiana lampki podsufitki, problem z podłączeniem - BMW E39


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z podłączeniem lampki.

 

Lampka która była fabrycznie w moim aucie, jest bez diody, chciałbym to podmienić na wersję z.

Kupiłem już nawet lampkę, ale po wpięciu diody wcale się nie świecą.

Kostki są takie same, jednak jak zauważyłem u mnie do kostki wychodzą 4 kable. A w wersji z diodami do kostki wychodzi 5 Kabli.

Jak dobrze rozumuję muszę pociągnąć zasilanie do diody, jednak skąd ? Nie mam szyberdachu.

Macie jakiś pomysł ? Dla uczytelnienia dodaje zdjęcię obu lampek.

 

http://images70.fotosik.pl/757/a56b6a40ffe38321.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Diody zapalają się razem ze światłami z tego co pamiętam.

 

Weź miernik i sprawdź, czy po zapaleniu świateł pojawia się napięcie na którymś z kabli. Jak tak to sprawa prosta, wystarczy zmostkować. Jak nie ma, a chcesz mieć jak w oryginale, to możesz ciągnąć od włącznika świateł kabelek.

Opublikowano

Kolego, wydaję mi się że na pewno w którymś jest napięcie, bo przecież po odpaleniu auta, naciskam sobie przycisk, i świeci mi się lampa, prawada ?

Sprawdzę zaraz w którym jest napięcie. Czy ktoś jeszcze przerabiał ten temat, czy kolega powyżej ma racje ?

 

 

ZNALAZŁEM SPOSÓB NA FORUM. Podłączenie do otwierania klapy. Jednakże ja nie mam takiego przycisku w mojej wersji.

Opublikowano
czy kolega powyżej ma racje ?

Ma rację, najprościej wziąć zasilanie z włącznika od świateł, kabel po słupku, najkrótsza droga

Opublikowano

Dobrze, rozumiem, Czy ma ktoś gotowy schemat ? Rozbiorę słupek, puszczę przewód, ale nie wiem w który kabel się podłączyć i jak to zrobić. Nie chce odstawiać chały, a chciałbym aby było to porządnie zrobione.

Pozdrawiam

Opublikowano

Dobrze, rozumiem, Czy ma ktoś gotowy schemat ? Rozbiorę słupek, puszczę przewód, ale nie wiem w który kabel się podłączyć i jak to zrobić. Nie chce odstawiać chały, a chciałbym aby było to porządnie zrobione.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panele drewniane/alumioniowe trzeba zdjąć, te koło kierownicy - poważyć czymś płaskim, najlepiej od góry, jak trochę wyjda wysuwasz w górę.

Pod nimi masz śruby na krzyżaka od osłony licznika. Nad licznikiem masz kolejne chyba 4 śruby do odkręcenia. Cała ramka od licznika w ten sposób schodzi, od tyłu masz wtyczki do świateł i przeciw-mgielnych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie lepiej odkręcić ten mały schowek pod kierownicą i od spodu rękę włożyć i wypchnąć?
Opublikowano

Witam, skończyłem przed chwilą. I podpowiem wam, jak to zrobiłem.

 

1. Po pierwsze musimy usunąć 2 plastiki, drewienka, zależy kto ma jaką wersje. Najlepiej zrobić to płaskim śrubokrętem. Po prostu musimy to podważyć.

2. Odkręcamy 3 Torksy u góry licznika.

 

 

http://images67.fotosik.pl/763/10777e27382eba9egen.jpg

 

Teraz już spokojnie możemy ściągnąć plastik, w którym są umocowane pokrętła.

3. Wymontuj starą lamkę. Rozbierz kostkę, i wsadź w miejsce brakującego kabelka, kabel ok 1,5m, przeciągnij go górą podsufitki, do narożnika ( Jeśli nie masz poduszki )

4. Przeciągnij go na dół aż do włącznika świateł. (Ja przy tym zdemontowałem cały licznik [3 śruby ] )

5. Sprawdź miernikiem, który kabel świeci się przy zapalonych światłach.

 

http://images67.fotosik.pl/763/40fb205a23ead2bcgen.jpg

 

6. Zlutuj go, i owiń izolacją.

 

7. KONIEC : )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.