Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
nie było żadnych niepokojących objawów , zmieniłem bo zbliżało się do 150 tys km , chciałem zrobić 5 tys przed czasem okazało się , że i tak za późno :shock: to tylko mój przypadek każdy inny może być inny , nie mniej bmw z tym rozrządem się nie popisało
Będziesz Miał Wszystko
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wczoraj odebrałem swoją F10 z wymiany rozrządu. Wymienili wszystko czyli łańcuchy, koła, ślizgi, napinacze, śruby, uszczelki, olej i filtr. Przy okazji poszło nowe kompletne sprzęgło i dwumas ( manual ). Wszystko na ori częściach BMW. Nowe ślizgi są z gumowanymi łożami, dużo ciszej pracuje silnik. Mają szary kolor zamiast tego bursztynowego. Jedno z kół miało zjechane zęby na wysokość, masakra. Jeszcze chwila i łańcuch by przeskoczył. Auto ma oryginalny przebieg 126 tyś km. Oprócz wymiany został przepłukany silnik ze syfu, który się zebrał z oleju. Żeby było śmieszniej rozrządu nie było słychać. Wymieniłem profilaktycznie. Cena części na rozrząd, bez oleju i filtra, dwumasu, kompletnego sprzęgła ( dopisałem bo chyba nie wszyscy czytający post zrozumieli ), wyszła niecałe 1400 zł po rabatach. Dumas, komplet sprzęgła to koszt 3200 zł.

Łączny koszt wszystkich części plus robocizna wyszło lekko ponad 6800 zł.

Edytowane przez kris1973
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bałbym się jeździć po takiej wymianie... chyba że cena w €

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tzn ?? Przecież napisałem, że części oryginalne BMW. Jak nie masz pojęcia ile to kosztuje to nie pisz bzdur. "Chińczyka" kupisz za 600 zł. Żyjemy w Polsce więc ceny w złotówkach a nie w euro, jak byś nie wiedział.

Koło dwumasowe i komplet sprzęgła to cena 3200 zł.

Co do ceny to sama robocizna 2000 zł. Robiłem w Toruniu.

Krzysztof
Opublikowano
Ja jestem tego zdania że rozrząd firmowy jest do dupy jeśli po tak malym przebiegu jest do wymiany należy szukać rozrzadu dobrej firmy ale unikać ori wymiana tylko w warsztacie który daje gwarancję na piśmie
Opublikowano
Trafiają się prawdziwki których dymaja na kasę bo niby wymiana w serwisie części ori cena x 10 a naprawia uczeń który nie ma o niczym pojęcia i szef mu tłumaczy on płaci 10kola zamiast 2 i jest szczęśliwy jak dobrze ma auto naprawione nie sztuka jest zapłacić kupę kasy za naprawę która można zrobić dużo taniej i lepiej niż w serwisie.OSTATNI chit serwisu guma przegubu 1200zl z wymianą serwis .W warsztacie pod moją kontrola 80zl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja jestem tego zdania że rozrząd firmowy jest do dupy jeśli po tak malym przebiegu jest do wymiany należy szukać rozrzadu dobrej firmy ale unikać ori wymiana tylko w warsztacie który daje gwarancję na piśmie

Chyba nie jesteś w temacie kolego. Nowe rozrządy są poprawione, inne łańcuchy, koła mają utwardzone zęby, nie wycierają się, są inne ślizgi. Co to wg Ciebie jest dobra firma ?? Napisz konkretnie a nie powtarzasz zasłyszane bzdury. Co do wymiany to robili to ludzie, którzy wymieniają to na co dzień, specjalizują się w BMW. Może w Twoim warsztacie robi to uczniak.

Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik N47 powstał w 2007 r. problem z rozrządem był od początku, gdyby BMW chciało poprawić słabe materiały to by to zrobiło już dawno ale bardziej opłaca się im utrzymywać obecną jakość bo mają większy zysk z tego, to samo się dzieje u innych producentów samochodów, niestety takie czasy.
Opublikowano
Ja jestem tego zdania że rozrząd firmowy jest do dupy jeśli po tak malym przebiegu jest do wymiany należy szukać rozrzadu dobrej firmy ale unikać ori wymiana tylko w warsztacie który daje gwarancję na piśmie

Chyba nie jesteś w temacie kolego. Nowe rozrządy są poprawione, inne łańcuchy, koła mają utwardzone zęby, nie wycierają się, są inne ślizgi. Co to wg Ciebie jest dobra firma ?? Napisz konkretnie a nie powtarzasz zasłyszane bzdury. Co do wymiany to robili to ludzie, którzy wymieniają to na co dzień, specjalizują się w BMW. Może w Twoim warsztacie robi to uczniak.

Popieram twoja decyzję o robieniu poza aso jak najbardziej a nie płacenie po 8000zl za sam rozrząd

Nie wiem czemu się obrażasz a co do ori rozrządu dalej potrafią się wyciągać po krótkim czasie wystarczy poczytać forum.

Opublikowano
Panowie ponawiam pytanie potrzebny mi dobry namiar na warsztat gdzie wymienie rozrzad w f10 525 218 jestem z dolnosląskiego ale moge i w polske wyruszyc
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie ponawiam pytanie potrzebny mi dobry namiar na warsztat gdzie wymienie rozrzad w f10 525 218 jestem z dolnosląskiego ale moge i w polske wyruszyc

 

Tu mają doświadczenie:

lub zobacz w dziale polecane warsztaty.

Opublikowano

Wymieniałem w zeszłym tygodniu rozrząd u kolegi gorik79 z forum. Górny łańcuch był bardzo mocno rozciągnięty, było go też słychać, przebieg auta 150 tys km. Wymieniane były też poduszki silnika.

W Święta zrobiłem w trasie ponad 500 km, silnik chodzi dużo lepiej, ciszej i brak wibracji :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Co to były za wibracje? Na jałowym, w czasie jazdy, na zimnym, na ciepłym silniku? Odczuwalne na całej karoserii, czy tylko na kierownicy i pedałach?

 

Proszę też o radę.

Przymierzam się powoli do wymiany rozrządu. Zastanawiam się, komu to powierzyć. Mam 3 możliwości:

1. Mechanik, który robi głównie japońce, a u którego naprawiam auto prawie 8 lat i nigdy mnie nie zawiódł. Wymianę rozrządu w n47 robił raz.

Gość jest staranny, myślący i na pewno nie zrobi tego na odwal się.

2. Mechanik, który robi głównie bmw - mały zakład, gdzie byłem kilka razy. Kiedyś miał niezłą renomę. Teraz nie wiem. Wydaje mi się, że gość jest w porządku, ale gościowi z pkt. 1 ufam bardziej bez dwóch zdań.

3. Serwis, który ogłasza się jako specjalizujący się w bmw, nieautoryzowany, najdroższy z tej trójki, gdzie jest "poważna masówka". Twierdzą, że robią to z zamkniętymi oczami. Cena jest drugorzędna. Najbardziej boję się w tym przypadku rutyny.

 

Co sądzicie?

Opublikowano
Dziubek widzialem na forum, ze pol Polski zjezdza sie do jakies goscia spod Wroclawia na rozrzad. Robi w jeden dzien. Ponoc jest wyspecjalizowany w tym. Moze warto sie zorientowac. Twoj mechanik moze pominac pare tzw. kruczkow.
Opublikowano

Jak moja żona, "wielka orędowniczka" zakupu bmw ;-), dowie się, że jadę pod Wrocław zmienić rozrząd, mając swojego mechanika 3 przystanki komunikacją miejską od domu, to szyderstwom z jej strony nie będzie końca :-D :-D :-D.

W związku z powyższym rozważam tylko te 3 opcje ;-).

Ostatnią z nich jest krakowski PIM.

 

 

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wybierz lepiej opcje nr.1, doświadczenie z tym silnikiem już ma tak że przy drugim razie pójdzie z górki.
Opublikowano

Witam,

 

Rano przy rozruchu na zimnym silniku, przez jakies 5 sekund slychac lanuch - jakby szural po obudowie. Zaczynam zastanawiac sie czy to objaw konczacego sie lancucha czy kwestia tego, ze po tych paru sekundach lancuch dostaje smarowanie, napinacz napina lanuch i jest wszystko ok. Dodam ze przy kazdym kolejnym rozruchu jest spokoj. Przebieg 150K. Czy ktorys z szanowych uzytkownikow ma/mial podobne objawy ?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Gorik - Artur 300 pisał powyżej, że robił u Ciebie rozrząd i po wymianie brak wibracji. Pytałem go, co to były za wibracje, ale chyba rzadko tu zagląda. Jesteś w stanie przybliżyć nieco temat? Bezskutecznie walczę z wibracjami jak robi się zimno na zewnątrz :-(.
  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.