Skocz do zawartości

Wymiana rozrządu w 520d


BLADE22

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
byłem wczoraj. mam 400km w jedną stronę. Wspaniali ludzie, specjaliści od BMW najwyższej klasy. Pasjonaci.

 

Cześć,

Kolego daj namiar na chłopaków bo tez przymierzam sie do wymiany

Pozdro

Piotrek

 

https://dobrymechanik.pl/mechanicy/bukowie/fafara.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak się sprawa ma z rozrządem w silniku b47?

 

Nie słychać o jakiś problemach, maja ma już na liczniku 231 kkm i silnik pracuje bez zastrzeżeń, żadnego szurania nie słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Potwierdzam wszystkie pozytywy na temat braci Fąfara bardzo sympatyczni ludzie wszystko pokazują, można stać i oglądać jak robią, prawdziwi zapaleńcy bez nadęcia i bufonady. A teraz konkrety - 520 d r.prod. 2011 przebieg 150 tys zrobiłem profilaktycznie, nie znam się nie wiedziałem jak może brzmieć to słynne szuranie, po prostu chcę swoim autem jeszcze trochę pojeździć. Umówiłem się na 7 rano, miałem do nich 250 km - na miejscu od razu zdjęta maska silnika i zobaczyłem stan łańcucha, wtedy też uświadomiłem sobie, że faktycznie jest lekkie szuranie i łańcuch jest naprawdę rozciągnięty (mogło wszystko pier...nąć w każdej chwili). Silnik zrobiony, (3 osoby przy tym działały) wszystko łopatologicznie wytłumaczone, pokazane co było zrobione, jakie części, uszczelki wymienione etc. i wyjazd z warsztatu o 9:20. Kolega który czekał na wymianę rozrządu identycznej furki od tygodnia w Poznaniu u polecanego mechanika BMW był i jest w szoku :) z tego co się zorientowałem jeździ do tych chłopaków cała Polska, widziałem blachy Wawa, Rzeszów po mnie wjeżdżał Słupsk. Aha i gwarancje bez przebiegu kilometrów chyba rok nie pamiętam...zapłaciłem dokładnie 3050,00zł. Nie mam zwyczaju walić wazeliny ale tutaj naprawdę nie ma ściemy :cool2:

3000 zł to sama robota?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam. Przebieg 239 tys.(nic nie slychac ale po co ryzykowac...) w bukowie rwd automat z wymiana oleju 3250 zl. Czy znacie jakis dobrych mechanikow w okolicach Poznania zeby ta kwota byla podobna ?

Czy zostaje wycieczka 250km ..? Pzdr

 

Cześć, jechalem do nich z Poznania i na prawdę polecam. Warto wydać te dodatkowe 200zł na paliwo. U mnie też nic nie było słychać (przebieg 181 tys.) , a po rozkręceniu wszystkiego okazało się że części napinacza były już w misce olejowej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jak się sprawa ma z rozrządem w silniku b47?

Na YT jest ruski film, facet wymienia w B47 2016 r. rozrząd po 201 tys. km. Jest idealny, jeden łańcuch dłuższy o 1 mm, dwa pozostałe tej samej długości co nowe które idą na wymianę. Od chyba 2014 r. są azotowane i wg producenta tj. Iwis mają być znacznie trwalsze. W B58 to już w ogóle problemu nie powinno być.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak się sprawa ma z rozrządem w silniku b47?

Na YT jest ruski film, facet wymienia w B47 2016 r. rozrząd po 201 tys. km. Jest idealny, jeden łańcuch dłuższy o 1 mm, dwa pozostałe tej samej długości co nowe które idą na wymianę. Od chyba 2014 r. są azotowane i wg producenta tj. Iwis mają być znacznie trwalsze. W B58 to już w ogóle problemu nie powinno być.

Ale to chyba problem nie tylko łańcucha lecz i zębatek, które dalej zużywają łańcuch?

W 2013-2014 roku tej górnej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam właśnie kupiłem f10 520d 2015r 190km z przebiegiem 208k nie zmieniany jeszcze rozrząd

może ktoś polecić warsztat gdzie zmienić rozrząd lubelskie i okolice (lublin abramowicka 4800pln na orginalnych częściach) to normalna cena?


pozdrawiam dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

6 lat mnie nie było na forum ale chciałbym podzielić się  doświadczeniem po wizycie u braci Fąfara, u mnie wymiana trwała 2,5 h - RWD F11 2.0 przy przebiegu 320k - był sprawdzany w trakcie eksploatacji i Panowie potwierdzili że był w stanie jaki mają łańcuchy przy 200k - auto eksploatowane na długich trasach - olej Ravenol zmiana co 10k - bardzo miłe przyjecie - gwarancja i fachowa informacja - zrobiłem prawie 400 w jedna stronę i potwierdzam opinię o fachowości tych Panów

zapłaciłem 4100 - olej został ten sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Skąd ta informacja?   Może zadzwoń i się zorientuj? Moim zdaniem wymiana rozrządu w tak krótkim czasie mija się z jakością.  Sylikon potrzebuje czasu.

Każdy niech decyduje sam. Ja osobiście wybrał bym chłopaków z ACS....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

terminy mają nie do przyjęcia ostatni raz jak do nich dzwoniłem to 8 miesięcy na przód.z

Ja z racji przebiegu 260tyś za jednym razem planuję wymienić pompę oleju bo dość dużo ostatnio widuję aut w ogłoszeniach z przebiegiem w okolicach 300tyś z problem ciśnienia oleju. 

Wiadomo przy rozrządzie miskę trzeba zdjąć więc dostęp jak na talerzu tylko cena tej nieszczęsnej pompy (prawie 3k) sprawia że mam ochotę sprzedać auto. 

Swoją drogą co się dzieje z tymi pompami tak z ciekawości pytam

 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

O pompach nic nie wiem ale podobno piszą program aby ciśnienie oleju w silniku było nie co większe. 

Ja osobiście jeżdżę na trybie SPORT , do prędkości 90 km/h. Powyżej KOMFORT. 

 

Ps. 

Tak długie terminy do ACS o czymś świadczą ? 

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok to skontroluje ciśnienie oleju zegarem na świeżym oleju i jak wszystko będzie w normie to do wymiany pójdzie tylko rozrząd.

Prawidłowe ciśnienie oleju w N47TU na rozgrzanym silniku to 1.3bar na jałowych i 3.7bar pod obciążeniem?

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.01.2020 o 23:06, guzior2 napisał(a):

 

Nie słychać o jakiś problemach, maja ma już na liczniku 231 kkm i silnik pracuje bez zastrzeżeń, żadnego szurania nie słychać.

mój N47TU ma 260 i również nic nie słychać 😉 usłyszysz po fakcie.  N47TU z końca produkcji mają prawie identyczny rozrząd co B47z początku produkcji.

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

B47 zaczął być montowany ponad 9 lat temu i gdyby były podobne problemy jak w N47 to już dawno były by tematy o tym a jak na razie to w większości zachwalają wszystkie silniki B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.