Skocz do zawartości

Wymiana rozrządu w 520d


BLADE22

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do zrobienia na wczoraj, na bank wyciągnięty

dzięki za odpowiedz, a to że silnik ma oznaczenie na końcu "c" niema żadnego znaczenia?

Przy kupnie w serwisie mi powiedzieli że to niby po czwartej zmianie fabrycznej.

Ale z tego co mi wiadomo to i tak duży przebieg jak na ten motor.

Praca idealna, rura wydechowa błyszcząca tylko ten start .

Sam już nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, że szkoda pieniążków - tanie nie jest... ale nie zwlekaj!


objawem wyciągnięcia łańcucha jest słyszalne szuranie chwilę po odpaleniu na zimnym silniku, w tylnej części (najlepiej słychać pod autem, za przednią osią)


PS - oznaczenie silnika nie ma znaczenia, nawet w B47 łańcuch prędzej czy później będzie do wymiany, a przy kupnie nie takie rzeczy mówią (pewnie też mówili, że oleju w ASB czy dyfrze się nie wymienia :mad2: ), a rura wydechowa czy kultura pracy nie ma nic do znaczenia (jak jest łańcuch wyciągnięty to będzie normalnie pracował, aż do momentu jak przsekoszy ząbek, albo się zerwie - wtedy już kaplica)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, że szkoda pieniążków - tanie nie jest... ale nie zwlekaj!


objawem wyciągnięcia łańcucha jest słyszalne szuranie chwilę po odpaleniu na zimnym silniku, w tylnej części (najlepiej słychać pod autem, za przednią osią)


PS - oznaczenie silnika nie ma znaczenia, nawet w B47 łańcuch prędzej czy później będzie do wymiany, a przy kupnie nie takie rzeczy mówią (pewnie też mówili, że oleju w ASB czy dyfrze się nie wymienia :mad2: ), a rura wydechowa czy kultura pracy nie ma nic do znaczenia (jak jest łańcuch wyciągnięty to będzie normalnie pracował, aż do momentu jak przsekoszy ząbek, albo się zerwie - wtedy już kaplica)

 

Jutro dzwonię i się umawiam dziękuje uświadomiłeś mnie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem mechanika który wymienia rozrządy w tych silnikach, po rozmowie z nim okazało się że robi to od strony skrzyni bez wyciągania silnika.

Twierdzi że dla niego to lepsze i szybsze rozwiązanie. Mogę być przy wymianie jak chcę.

Koledzy i jeszcze jedno mówi mi że jak będzie zdejmował skrzynię coś oleju może zejść bo rozpina chłodzenie i czy od razy nie wymienić oleju w skrzyni?

Wiem temat rzeka. Co wy na to koledzy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Już po wymianie rozrządu.

https://naforum.zapodaj.net/288e82996ce4.jpg.html

https://naforum.zapodaj.net/9ff84cb1e921.jpg.html

https://naforum.zapodaj.net/aae607a4e34d.jpg.html


O dziwo przy przebiegu 250 tyś. mechanik zdziwiony że tak to wyglądało.

Śliski jak nowe pod światło dopiero widać delikatne ślady wytarcia, zębatki niczym się nie różniły od nowych.

Ale łańcuszki trochę wyciągnięte co było widać i słychać na napinaczu.

jutro poślę zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że nie i tak nikt nie uwierzy.

Było ich dwóch zaczęli 0 godzinie 16.15 a nowy rozrząd był założony o 19.15

Wszystko było już wymyte razem z obudowami i miską jak przyjechałem.

Pełna profeska. Śrubki poukładane jak pionki do szachów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego mamy nie wierzyć. Ciekawe jak z dostępem jak silnik zostaje? Wyjąć skrzynię trochę łatwiej niż wytargać cały motor. Widziałeś co było zdemontowane???

Jak rozrząd był jeszcze w dobrym stanie to może już był wymieniany??? Znasz historię auta?

 

Mechanik stwierdził że na 100% oryginał. Zdemontowana została skrzynia automatyczna oczywiście odpięty wał i tyle nie mówiąc o osłonach i pokrywie zaworów wraz ze wtryskiwaczami.

A historię znam bo był serwisowany w BMW, przed zakupem zweryfikowane w BMW Sikora Mikołów.

Nie był w idealnym stanie ale to co na youtube pokazują to przepaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też w końcu zmiękłem, mam już umówioną wymianę chociaż korciło mnie żeby potrzymać do równego pół miliona ale za bardzo lubię ten samochód i szkoda świetnego silnika. Przy tym przebiegu wszystkie parametry w normie i najmniejszego wycieku. Autko zostaje ze mną do śmierci technicznej :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też w końcu zmiękłem, mam już umówioną wymianę chociaż korciło mnie żeby potrzymać do równego pół miliona ale za bardzo lubię ten samochód i szkoda świetnego silnika. Przy tym przebiegu wszystkie parametry w normie i najmniejszego wycieku. Autko zostaje ze mną do śmierci technicznej :)

 

W moim drugiej buni e46 320d 430 tyś ale tam jest mocniejszy łańcuch ,po za tym oryginalne sprzęgło i dwumas. Miesiąc temu dopiero wymieniem koło pasowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się tutaj, bo to chyba najodpowiedniejszy temat.


Ostatnio mój samochód stał 3 dni.

Po odpaleniu przez 2-3 sekundy było słychać dziwny odgłos, który skojarzył mi się z tematami o rozrządzie.

Wewnątrz samochodu odgłos przypominał szuranie, ale nie kojarzył mi się z niczym metalicznym ani z grzechotaniem.

Pojawił się jeden jedyny raz - tak jak wspominałem po kilkudniowym postoju (zazwyczaj samochodu używam codziennie).

Nigdy wcześniej - nawet po tygodniowym postoju - taki odgłos się nie pojawił.


Może ktoś miał podobną przygodę i coś podpowie?

Co mi przychodzi do głowy:

1. pada napinacz łańcucha rozrządu

2. przy wymianie oleju źle wkręcono filtr oleju i po kilku dniach olej zdąża uciec do miski i zanim dotarł do napinacza rozrząd szurał

3. Początek problemów z pompą oleju - ze skutkiem takim jak w punkcie 2.

4. partacko wymieniono rozrząd (nie sądzę - robił to zakład o dobrej renomie specjalizujący się z BMW). Poza tym zrobiłem po wymianie już 30.000 km


Będę wdzięczny za ew. sugestie. Do serwisu oczywiście się wybieram, ale życie nauczyło mnie starać się być zapoznanym z problemem podczas wizyty u mechanika :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja też po wymianie:).


324tyś i jak się okazało rozrząd jeszcze fabryczny (już mocno naciągnięty).

Nie było w sumie słychać ale prewencyjnie chciałem zmienić.

Xdrive, czas operacyjny : start prac godz. 7:15 , koniec 12:40 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.