Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. jestem od dluzszego czasu na forum jednak sie nie udzialalem.

wczoraj w aucie przy predkosci 130km/h nagle zaczelo cos stukac. nic szybciej takiego sie nie dzialo. musialem jakos wrocic do domu wiec to zingnorowalem to i jak sie pozniej okazalo wszystko wskazuje na panewke-osluchalo silnik kilku mechanikow. powiedziano mi ze koszta sa nie oplacalne aby szlifowac wal itp. a bylo by wsadzic nowe serducho.

mysle aby kupic calego kombiaka rowniez w automacie i przelozyc caly blok.

moje pytanie brzmi co zrobilibyscie na moim miejscu?(myslalem tez o zrobieniu swapa na 2.8 ale tylko z auta ktore uleglo kolizji-wiadomo ze wymianie nie podlega tylko blok itp.)

czy lepiej byloby mi kupic e39 w kombi tylko ze manualem(kolega ma i idzie lepiej niz moja) tylko z jakimi przerobkami by sie to wiazalo?

dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

jesli moc ktora masz Ci wystarcza i masz sprawdzone auto od kolegi to woalałbym pewniea, natomiast jesli mocy nigdy wiele to juz inwestujac tyle kasy wlozylbym pewnie m52b28

 

sam słupek silnika nie wystarczy ale tez duzo rzeczy nie powinno sie roznić. masz silnik na pojedynczym czy podwójnym vanosie?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

mam auto z pazdziernika 1997roku i nie orientuje sie za bardzo ale raczej pojedynczy vanos.

miski jeszcze nie rozberalem, szukam wlasnie jakiegos dawcy po wypadku z silnikiem 2.8

nastepna opcja to zakup jakiegos taniego kombi z zagranicy z moim silnikiem

 

czy slupek silnika wyjety ze skrzyni automatycznej rozni sie czyms od skrzynia manualenej?

jak sprawdzic mozna silnik przed zakupem

 

dzieki za odpowiedz

Opublikowano

silnik 2,8 mozesz wsadzić. Z dolotem, kompem,

 

różni się też wał i dyfer ale nie musisz tego wymieniać.

 

Po co szukać po wypadkach itd?

 

Silnik sam słupek z 2.0 kupisz za 800zł.

Silnik 2.8 już drożej bo mniej więcej słupek + potrzebne graty to ok 2tys

 

remont 2.0 nie opłacalny.

 

Jak sprawdzić? Kupować tylko z auta które można odpalić posłuchać, rozgrzać, zmierzyć kompresję. Bez tego bym nie kupował.

Opublikowano

mam mozliwosc kupienia wlasnie z anglika wszystkiego co trzeba poj. 2.8 automat jak u mnie. auto nie posiada juz zawieszenia wiec sie nie przejade ale silnik chodzi...podobno tylko uszczelka glowicy do remontu, troche mnie to dziwi bo silnik ma niby 80tys. mil tylko. cena za wszytsko do swapu 1000zl

 

co o tym sadzicie?

Opublikowano
To po co kupować drugi uszkodzony silnik jeszcze do tego inny? Na przebieg nie patrz bo każdy anglik który jest nasz części nie ma wiecej niz 120tysi najechane jakimś dziwnym trafem czyli typowo allegrowe przebiegi.
Opublikowano
Podstawa to rozgrzanie odsłuchanie sprawdzić czy nie dymi nie ma wycieków a potem kompresja.. Czyli to co przy kupnie auta można sprawdzić. Nic innego się nie zrobi. Wołal bym swój silnik który prawdopodobnie ma niecałe 300tys niż takie co mają niby po 100 parę nawet i prawdziwe... Tylko co z tego jak chodzą i kopca jak stary diesel. Często widać kopcace e39 benzyniaki. Najczęściej to pewnie uszczelniacze wykończone
Opublikowano

kurde dzieki chlopaki za inforamcje no wlasnie szukam jakiegos dawcy ze zdrowa jednostka, jestem z pomorskiego i jest tylko jeden ale za niebagatelna kwote 5000zl, tez niby glowica po remoncie.

cos z tymi 528, 728 jest nie tak, ze te uszczelki tak wywala??

 

tak nawiasem juz chyba zadecydowalem ze wole zrobic ten swap anizeli kupywac inne 2.0 lub goly slupek(ciezko dostac dobry ktory nie jest zamontowany w samochodzie) aniezeli duzo wolniej sie bujac a remont i tak trzeba zrobic i tak :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

cos z tymi 528, 728 jest nie tak, ze te uszczelki tak wywala??

To raczej nie to, że z silnikami coś nie tak, bardziej z użytkownikami. Palenie gum co sobotę pod remizą ma swoje konsekwencje ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Silnik 2,0 z racji zastosowanych przełożeń zazwyczaj jest kręcony wyżej o jakieś 1000obr niż 2,8.

Musi to mieć wpływ na jego żywotność.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Tak z ciekawości dyzio. Co Ty osobiście zmieniałeś przy swapie z 2.0 na 2,8??

Ja się zdecyduje na takim motor przy jakieś usterce mojego silnika. Niektórzy widzę że dyfer i wał zostawiali a niektórzy dla obniżenia obrotów przy jeździe na 5 biegu jednak zmianiali całość.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Silnik wraz z dolotem i wtryskami.

Skrzynię biegów wraz ze sprzęgłem i dwumasą.

Wał, dyfer , wydech.

Musiałem jeszcze przerobić lewarek od biegów.

I zmieniłem sterownik silnika na właściwy.

No i zamienic miskę olejową bo silnik pochodził z e36.

 

CZyli w zasadzie wszystko co trzeba w kombiaku bo półosie w kombiaku są grube nawet w 2,0.

W sedanie jeszcze półosie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Czyli ty masz prawdziwe 528i. Co z lewarkiem było nie tak?

Czyli jeszcze prócz tego co myślałem to wydech. Mój silnik jest dobry, ale na przyszłość myślę albo jak mi się coś odwidzi i zrobię swap dla siebie bez awarii. Czyli bez 6k lepiej nie podchodzić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie kosztowało mnie to więcej jak 4,5k.

Po silnik pojechałem sam i wyciagałem go z e36 < oczywiście po przetestowaniu :wink: >

Silnik przekładałem z kumplem więc koszt tylko flaszki.

Skrzynia biegów od 2,8 jest dłuższa < chyba z centymetr> i jak zostawisz lewarek to nie masz biegów.

Trzeba przedłużyć wodzik.

 

zmiana warta tych pieniędzy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Teoretycznie można skrzynie zostawić. Sprzęgła używanego bym nie dał. Silnik kosztuje 3tys dolot i komp. Skrzynia dyfer wal ok niecały tysiąc. 600zl sprzęgło, dwumas mozna ryzykować dać stary.

Powiem Ci ze udało Ci się to zrobić w bardzo fajne kasie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skrzynia może by i została ale miałem słabą już skrzynię < spore luzy> dlatego nawet nie brałem tego pod uwagę.

Ten silnik i skrzynia jak je brałem miały 106 000 przebiegu. Wszystko było idealne. Miał jedynie uwaloną jedną sondę lambda.

 

CZasem warto poszukać dłużej < ja szukałem ponad pół roku> I po silnik musiałem jechać kawał drogi.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Silnik 2,0 z racji zastosowanych przełożeń zazwyczaj jest kręcony wyżej o jakieś 1000obr niż 2,8.

Musi to mieć wpływ na jego żywotność.

czyli silnik 2.0 jest bardziej podatny na uszkodzenie w wyniku jego "wyzylowania" ?

Opublikowano

ile waszym zdaniem kosztuje kompletny silnik 2.8 wraz z osprzetem(bez walu i dyfra)? :D

jeszcze takie pytanie w razie gdybym chcial robic ten 2.0 co mam to lepiej kupic slupek 2.0(ile moze kosztowac) ??

czy orginalny wal wraz z panewkami (jak go sprawdzic) ?:)

dziekuje ze tak sie udzielacie :)

Opublikowano

Nie wyżyłowany. I nie jest bardziej podatny. Tylko żeby żwawo się poruszać powinno się kręcić go wyżej, ale to zależy wszysko od tego jak oba silniki były użytkowane, a tego się nigdy nie dowiesz.

 

Jakie ceny? Allegro. Nikt Ci nie powie. jeden sprzeda silnik za 1,5-2-3-4 tys... Tak więc o ceny sam musisz się zatroszczyć.

 

I nie baw się w remont 2.0. Jak dla mnie bez sensu. Jak już to słupek kupić za małą kase. Ile masz do wydania pieniędzy? Może tak będzie łatwiej.

Opublikowano
Raczej źle mówisz. Teoretycznie 2.0 będzie kręcone wyżej. Ale nie można tak wszystkiego brać do jednego worka. Ja mam zwykłe 2.0 a jeżdżę normalnie bez kręcenia. Rzadko powyzejx4-5tys wchodzę. wiec wszystko zależy od kierowcy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.