Skocz do zawartości

Zerwany przewód, odma - BMW E39 2.5 Benzyna 1996


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem posiadaczem BMW, 2.5 - 172 KM.

Auto ponoć ma uszkodzoną odmę, przy włączeniu silnika przez chwile jest takie jakby buczenie. Zauważyłem też uszkodzony przewód, na zdjęciu ponownie go wsadziłem, jednak za każdym razem on wyskakuje.

Odma jak widziałem na allegro koszt ok. 120 zł, ten Kabel jest w zestawie ?

 

http://images68.fotosik.pl/755/867f65591e21a9b4.jpg

Opublikowano
No dobrze, to teraz jak nazywa się ten przewód,i w ogóle gdzie go dostanę ?

Przewód odpowietrzający. Nr oryginału 11151703775

Dostaniesz go u Maćka http://czescidobmw.pl/

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

Super, mam jeszcze jedno pytanie, czy objawem zepsutej odmy jest takie wycie po odpaleniu ? Czy może coś jeszcze ?

Drugie moje pytanie, czy jestem w stanie sam to zdemontować i wsadzić, oglądałem kilka poradników. NIe chce nic zepsuć, jednak też nie chce zapłacić 100 w warsztacie za rzecz z którą dam radę pomęczyć się sam ?

Opublikowano

Możesz robić samemu.

Buczenie, gwizdanie, wypadanie zapłonów, szarpanie autem, gaśnięcie. W zależności od zużycia odmy i samych przewodów. Jak przewody są zniszczone to łapie lewusa i drga silnik, telepie a nawet gaśnie.

Opublikowano
To rozumiem że oprócz tego jednego Kabla, który mi wyspaliście dochodzi do tej odmy jeszcze jakiś który może być rąbnięty ? :C
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lepiej sprawdzić wszystko jak już się za to zabierasz. Trzeba mieć sprawne ręce, żeby bez zwalania dolotu to zrobić.

 

1. Wywalasz wsyztsko od filtra powietrza do przepustnicy - łącznie z nią.

2. Odkręcasz DISA. rozgałęźnik wiązki elektrycznej - przy okazji odpinasz większość wtyczek.

3. Sięgasz głęboko pod dolot i na czuja szukasz i odkręcasz 2 śrubki od odmy, odłączasz 3 węże które do niej wchodzą (Górny, boczny - ten co Ci nie łączy i dolny - ten co idzie do podstawy bagnetu - trzeba szczególnie ten przeczyścić i udrożnić odpływ). Wyciągasz, a to co połamałeś (zazwyczaj większość) zamawiasz i montujesz, to czego nie kupujesz nowego czyścisz.

4. Jak złożysz wszystko do kupy i odpalisz to po odkręzeniu korka od oleju powinna być zmiana w pracy silnika (oznacza to szczelność dolotu)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak 2 śrubki? Odma siedzi na 3 śrubkach 6(klucz 10)

No popatrz nie wiedziałem, że do odmy dochodzą 3 węże? :think: Żadnych wiązek rozpinać nie trzeba. Nie wiem jak jest w innych ale kolega ma silnik M52B25 na pojedynczym vanosie.

To może ja podpowiem bardziej dokładnie.O odmie będzie gdzieś w połowie filmu.

W E39 dodatkowo dobrze jest odkręcić zbiorniczek wspomy i odsunąć żeby nie przeszkadzał.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Lepiej sprawdzić wszystko jak już się za to zabierasz. Trzeba mieć sprawne ręce, żeby bez zwalania dolotu to zrobić.

 

1. Wywalasz wsyztsko od filtra powietrza do przepustnicy - łącznie z nią.

2. Odkręcasz DISA. rozgałęźnik wiązki elektrycznej - przy okazji odpinasz większość wtyczek.

Kolega niema M54, niema nawet M52TU. Ma zwykły M52, więc tu wymiana przebiega nieco inaczej.

 

4. Jak złożysz wszystko do kupy i odpalisz to po odkręzeniu korka od oleju powinna być zmiana w pracy silnika (oznacza to szczelność dolotu)

Chwilowa, czyli ostre bujnięcie silnika podczas odkręcenia korka. Później praca silnika wraca w miarę do normy.

Ale dobrze piszesz :cool2:

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

PANOWIE ! Po 1. To chwała za takie strony, bo można się wiele dowiedzieć.

Na 100% mam walnięty ten wąż który pokazałem, i już go zamówiłem. Ale ! Skąd mam wiedzieć czy walnięta jest odma ?

Auto nie pali mi więcej, zbiera się super. Odma swoje kosztuję, a co jeśli mam uszkodzony tylko jeden wąż, i po jego wymianie będzie ok !?

Opublikowano

Dodam jeszcze ze po odkręceniu korka oleju, przy włączonym silniku, spadają mi obroty.

 

Nie wiem czy mam kupować tę odme czy nie

  • Moderatorzy
Opublikowano

Powiem Ci tak.

Dla własnego spokoju wymień, bo po tylu latach nie wiadomo co tam jest.

Mam 2 odmy w domu http://allegro.pl/odma-separator-zawor-odpowietrzenia-bmw-m52-i5164098222.html?source=mlt , ich źródło mówi że są ok, ale ja gwarancji nie dam ile posłużą.

U siebie założyłem nową (jak widać na filmie), a starą przerżnąłem :norty: brzeszczotem z ciekawości co tam w środku jest i...normalnie była technologia z kosmosu i mnóstwo nagaru :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Dodam jeszcze ze po odkręceniu korka oleju, przy włączonym silniku, spadają mi obroty.

 

Nie wiem czy mam kupować tę odme czy nie

Ja na twoim miejscu nie wymieniałbym kompletu, ewentualnie przewód odpowietrzający, przewód odpowietrzający od odmy do rurki bagnetu oleju 11151740393, oraz mufę 13411733217. Dodatkowo zdemontowałbym rurkę bagnetu i udrożnił odpływ oleju do silnika.

 

Ja kilka lat temu wymieniłem bezsensownie pełen komplet ( odma + przewody + mufę ) tylko przez to że stara odma zamarzła mi w zimę podczas nieregularnej jazdy na krótkich odcinkach ( po kilku tygodniach jeżdżenia po mieście, auto stało na parkingu kilka dni przy -17 stopniach po czym pojechałem nią na kilkudziesięciu kilometrową przejażdżkę ).

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

Dziękuje Panowie, bardzo mi pomogliście. Zamówiłem cały zestaw. Odma 150zł a chociaż będę miał spokój, auto kupiłem od handlarza, a On na 100% nic tam nie dotykał.

DZIĘKUJE !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.