Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jako, że to mój pierwszy post na forum to chciałbym się przywitać - Siema wszystkim :)

 

Ale teraz do problemu. Wczoraj w nocy po odpaleniu samochodu słychać było metaliczne stuki, które ustały po jakiejś minucie i wszystko wróciło do normy (chyba - wrzucę filmik poniżej to sami określicie prace silnika). Stuki były na tyle głośnie, że słychać je było w środku przy dość głośno włączonym radiu. Nie wiem co to było ale dzisiaj rano jak zapaliłem auto to już to się nie powtórzyło. Dodam, że śmigałem wczoraj po autostradzie (max 180 km/h bez jakiegoś większego butowania). Jakieś 3 tygodnie tu samochód stał u mechanika ze względu na falujące obroty. Wymieniono świece i przeczyszczono przepustnice. Sytuacja z falującymi obrotami w ciągu ostatnich tygodni powtórzyła się tylko raz, na początku po odbiorze samochodu. Teraz spokój. Mechanik stwierdził też coś z wytryskiem, ale powiedział, że wszystko w granicach normy i dodał do paliwa jakiś środek do czyszczenia wtrysków i miało być ok. No i teraz moje pytanie. Co to może być? To te wtryski by tak głośno się tukły czy coś innego? Poniżej filmik.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silniki z tego okresu miały problemy z napinaczem łańcucha, a w konsekwencji uszkodzeniami prowadnic łańcucha. Warto sprawdzić stan łańcucha i prowadnic. Niezależnie od tego spuść olej z silnika, ale koniecznie do czystego naczynia i sprawdź na obecność opiłków plastyku lub metali (przelej przez bardzo gęste sito).
Opublikowano

Witam ponownie. Oddałem samochód do serwisu. Zaczęliśmy od podłączenia pod kompa. Wyskoczył błąd "Regulacja ciśnienia oleju statyczna - nieciągły 30c1". Serwisanci szukają przyczyny. Jaki mógł być powód tego błędu?

 

Mechanik stwierdził, że z rozrządem jest wszystko ok i prawdopodobnie problemem jest pompa oleju a dokładnie jakiś zawrór. Wszystko okaże się w środę za tydzień.

Opublikowano
Czy w n43 to stukanie to normalny odgłos po otwarciu korka jeżeli przed otwarciem nic a nic nie słychać?
Opublikowano

Witam,

Oddałem samochód do mechanika wczoraj, tak jak pisałem wcześniej. No i jest koszmar. Silniczek (rozrządu?) urwał się i wpadł do miski olejowej. Prawdopodobnie przez to nie mogło być wytworzone ciśnienie i stąd te stuki. Z tego co się dowiedziałem to trzeba wyjąć silnik żeby wyjąć ten silniczek z miski i sprawdzić w jakim jest stanie - koszt min 1500 zł. Do tego dochodzi wymiana rozrządu - części min 800 zł + oleje, filtry, itd. Czy opłaca się to jeszcze robić? Przy dużym szczęściu cena naprawy może wynieść 2500 zł ale też może wyjść dużo więcej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trochę dziwna diagnoza Twojego mechanika. Poproś o bardziej konkretny opis, a najlepiej o podanie nr katalogowych części które uległy uszkodzeniu. Bo z opisu niewiele wynika. Używany "goły" silnik to koszt ok. 4000 zł + przekładka pewnie kolejny 1000 zł i dopiero wtedy okaże się co kupiłeś. Dla pewności w kupionym też warto by było wymienić rozrząd - czyli kolejne koszty. Zatem zanim podejmiesz decyzję przemyśl decyzję.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silniczek rozrzadu ? Zaciekawila mnie ta diagnoza, coz to takiego ? Chyba to bylo zamontowane tylko w twoim aucie bo standardowo nie ma tam nic takiego ... Jaki masz przebieg ? Pompe vacum sprawdzales, nie cieknie ? Silnik chodzi raczej normalnie nie liczac tego ealenie po odkreceniu korka, to nie jest normalne.
Krzysztof
Opublikowano

Koledzy maja racje.

Proponuje najpierw ustalic cene naprawy na jakies 1100-1300zl i czesci kupic samemu.

Jesli nie masz pojecia o silnikach nie kupuj drugiego silnika! (a z tekstu widze ze nie masz…)

Najpierw rozbiera sie uszkodzony silnik sprawdzajac organoleptycznie uszkodzone elementy a potem podejmuje sie decyzje.

Silnik pracowal jako tako przed planowanym demontazem wiec koszty nie powinny byc kosmiczne a rokowania sa pozytywne…

 

PS.Pozostaje mi miec nadzieje ze twoj mechanik to nie typoszereg klockowo-olejowy i w przeszlosci juz naprawial ten typ silnika choc mam pewne watpliwosci...

MADE IN PRL
Opublikowano

Tęż mam obawy co do wiedzy mechanika bo silniczek rozrządu to ja w swoim aucie nie mam choć mam ten sam silnik.

Co do błędu 30C1 też miałem i pojawiał się sporadycznie przy butowaniu winny temu całego zamieszania buł zawór sterujący ciśnieniem.

Dla przykładu takie jak w aukcji bo nie chce mi się szukać na stronie bmw:

http://allegro.pl/e87-e90-e92-e60-2-0-i-n43-czujnik-zawor-7584990-i5247676468.html

Ale jego numer to 11367584115 przy okazji wymieniłem też czujnik ciśnienia oleju bo to groszowa sprawa jakieś 37zł.

Jedź szybko tam gdzie wolno :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tęż mam obawy co do wiedzy mechanika bo silniczek rozrządu to ja w swoim aucie nie mam choć mam ten sam silnik.

Co do błędu 30C1 też miałem i pojawiał się sporadycznie przy butowaniu winny temu całego zamieszania buł zawór sterujący ciśnieniem.

Dla przykładu takie jak w aukcji bo nie chce mi się szukać na stronie bmw:

http://allegro.pl/e87-e90-e92-e60-2-0-i-n43-czujnik-zawor-7584990-i5247676468.html

Ale jego numer to 11367584115 przy okazji wymieniłem też czujnik ciśnienia oleju bo to groszowa sprawa jakieś 37zł.

Ten elektrozawor steruje cisnieniem oleju na walkach rozrzadu ( vanosach )? Wymieniales olej przy wymianie elektrozaworu ?

Krzysztof
Opublikowano
Nie nie zmieniałem oleju sam zawór i czujnik i tyle. Jak ręką odjął śmiga jakby nigdy nic. Olej wymieniałem teraz niedawno jakieś 3tys. km temu. Olej zawsze sprawdzam na dziwne elementy ale odpukać nic poza olejem z silnika nie wylatuje.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano

Jak odkreciles korek to wali na gorze z przodu, tak jakby dzwiek wydobywal sie od vanosa dolotowego, auto normalnie Ci przyspiesza i ma pelen zakres mocy ?

 

Poza tym silnik przy zamknietym korku pracuje calkiem normalnie.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam chciałem odświeżyć temat co do pukania. Ogarnąłeś temat kolego i co to było ?

W mojej e90 318i 2005 rok ostatnio też zaczęło pukać ale dziś już przestało. Mechanik od razu powiedział że VANOS koło. Wcześniej silnik jakby się dusił przy wciśnięciu gazu, po odpuszczeniu i wciśnięciu ponownie moc wracała. Dzieje się tak nie zawsze ale jednak. Zauważyłem że faluje na wolnych obrotach w zakresie 500 - 700 skacze wskazówka ale też nie zawsze. Czy to możliwe że VANOS czy coś innego. Pytam bo to droga impreza 1600 za sztukę w serwisie a nie ma zamienników i czy trzeba koniecznie obydwa koła wymieniać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.