Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

 

 

Mojej Betty stuknelo juz 7 lat. Powoli zaczynam sie rozgladac za czyms nowym bo pomimo cudwonie spedzonych, bezawaryjnych 67000 mil nadchodzi czas aby ktos inny mogl cieszyc sie Betty.

Moj pierwszy wybor padl oczywiscie na nowe BMW F30. Moja obecna E90 to juz 3-cie (a jesli liczyc BMW E36 ojca) to nawet 4ta Bawara w rodzinie.

 

Przejdzmy zatem do rzeczy.

 

Najpierw przetestowalem 320i i przyznam szczerze ze to auto zaskoczylo mnie bardzo pozytywnie. Silnik pracowal bardzo cicho a i sam samochod zbieral sie do jazdy calkiem zwawo. Niestety nie mozna do tego modelu (przynajmniej w USAch) zamowic M-pakietu. Dlatego wypadl z mojej listy.

 

 

Opcja nr 1

328i - 2.0T 245KM

 

Lighting Package

(Xenon, adaptive light control)

 

M-sport package

(18" x 8.0" front and 18" x 8.5" rear Star-Spoke (style 400M) alloy wheels with 225/45R18 front and 255/40R18 performance tires; 10-way power adjustable front sport seats, including power adjustable side bolsters and manually adjustable thigh support; Estoril Blue matte highlight trim finishers; Aluminum Hexagon interior trim; M Sport suspension (deleted when M Sport Line is ordered in combination with Dynamic Handling Package); M steering wheel; Aerodynamic kit; Shadowline exterior window trim; Anthracite headliner; Chrome interior elements surrounding the climate and audio controls; M footrest (not included with Beige upholsteries); Sport instrument cluster; Increased top speed limiter; Black SensaTec (leatherette) upholstery)

 

Premium Package

(Comfort Access allows the user to unlock/lock and enter the car and start/stop the engine without using the key or key fob, as long as the user is near the car and is in possession of the key fob; Power glass moonroof with one-touch and tilt/slide functions; 4-way power adjustable front seat lumbar support; SiriusXM satellite radio with 1-year subscription; Dakota leather upholstery)

 

Dodatkowo:

Podgrzewane fotele, nawigacja, M-sport Brakes + ferric gray alloy wheels.

 

 

Opcja nr 2

 

 

BMW M3

Bralbym wersje podstawowa w manualu i bez skory, a i tak auto bedzie calkiem dobrze wyposazone. Cenowo niewiele wiecej niz wypasiona 328i. ale za to napewno wiekszy fun z jazdy.

 

 

 

Alternatywa:

 

Z roznych powodow jestem zdecydowany odpuscic sobie BMW. dlatego rozwazam rowniez:

 

Cadillac ATS 2.0T lub 3.6 - V6. Gabarytowo auto mniej-wiecej tego samego rozmiaru co F30, calkiem dobrze wyposazone (tansze) jezdzi nieco wolniej ale chyba nieco lepiej. Na pewno jest bardziej komfortowe, a tryb "sport" przyjemnie usztywnia zawieszenie i uklad kierowniczy. No i najwazniejsze; rozklad masy idealne 50/50.

 

 

Chevrolet SS 6.2 - V8. Brzmi zabojczo, ach to gulgotanie poczciwego, wolnossacego V8. Mozna zamowic w manualu. Wyposazeniem i cena miazdzy BMW. Niestety, jest to model niszowy i GM zapowiedzialo model 2015 ostatnim rokiem produkcji. Auto raczej dla konesera.

 

 

Dodge Charger 3.6 - V6 lub 5.7 - V8. Ogromny sedan z ogromnym wnetrzem. Zarowno V6 jak i V8 sa wolnossace. Oba silniki brzmia zajebiscie. BMW moze tylko pomazyc o takim dzwieku. Duzy woz za calkiem rozsadne pieniadze.

 

 

Podsumowujac, Serce podpowiada BMW ale rozum mowi nie bierz BMW.

 

 

Co byscie doradzili?

Opublikowano

nie uważasz, że zestawienie potężnych muscle carów typu SS, Charger z F30 z 2l pierdziawką pod maską jest dość zabawne?

Charakter auta zupełnie inny, sposób połykania km czy mil też zupełnie różny, wielkość, dźwięk, spalanie ...

Ja tam bym chciał V8, którego jeszcze w życiu nie miałem a jest na mojej liście "must have" ... Przy ostatniej wizycie w UESie widziałem w "akcji"policyjnego Chargera z bumperami (na 100% V8 i z tego co mówią to nieźle podkręcone) to mi do dzisiaj dzwoni w uszach :) 328i w serii brzmi kiepsko, 335i z wydechem performance jest OK ale do ww V8 ... :lol:

 

Jak chcesz mieć autko zwinne z prowadzeniem nr1 to tylko M3. Jak inne preferencje, których tak na prawdę nie sprecyzowałeś to już musisz sam sobie odpowiedzieć ...

Opublikowano

@jceel

 

 

335i nie biore pod uwage z tego powodu ze cenowo wchodzimy na teren M3. Jesli mam brac 335i full wypas i placic wiecej niz za M3 to jednak wole dac mniej i wziac M3. Jestem wstanie przezyc bez comfort acces.

 

 

@macste

 

 

Masz racje z tym zestawieniem. V8 kontra 328i nie pozostawia zadnych szans BMW. A tak naprawde to boj toczy sie pomiedzy 328i a M3. Czy lepiej wybrac wyladowana extrasami pierdziawke czy slabiej wyposazona ale za to kultowa M3?

 

Powaznym konkurentem ktory zagraza stajni BMW jest Cadillac. 2.0T 272KM calkiem ladnie jedzie i jest przyjemnie wyposazony...

Opublikowano

jak możesz sobie pozwolić na M3 to je bierz. Ja mam jedno auto "do wszystkiego" więc M3 absolutnie jak dla mnie odpada - 328i jest dobrym kompromisem - auto na "co dzień" z żyłką sportowca.

 

Moim zdaniem Cadillac pomimo wyższej mocy nie da takiej radości jak BMW, przyspieszenia i prowadzenie też na pewno gorsze ... moc to nie wszystko ale chyba nie muszę Tobie tego tłumaczyć.

Prosta sprawa - przejedź się jednym i drugim i wybierz to co Ci się lepiej podoba. Ja pojeździłem wieloma autami przed zakupem i po teście 328i wiedziałem od razu co wybrać ... Każdy z nas ma inne preferencje, które trudno czasem ogarnąć drugiej osobie. Wielu ludzi pyta dlaczego 3 a nie 5, które jest wygodniejsze, większe, lepiej wykonane oraz wyciszone ... zgadza się ale istnieje taki parametr jak KM_Nm/kg, zestrojenie oraz wymiary auta które powodują, że inaczej jeździ i czasem to wystarczy do podjęcia decyzji.

Dlaczego nie Escalade, miałem okazję ostatnio jechać V8 coś ok. 300KM i bardzo mi się podobało w kwestii wygody na 20" kołach :)

Opublikowano (edytowane)
@jceel

 

 

335i nie biore pod uwage z tego powodu ze cenowo wchodzimy na teren M3. Jesli mam brac 335i full wypas i placic wiecej niz za M3 to jednak wole dac mniej i wziac M3. Jestem wstanie przezyc bez comfort acces.

 

a to ciekawe. 328i zaczyna się od $37500 MSRP, 335i od $43750 MSRP a M3 od $62000. Różnica w cenie między 328i a 335i jest o wiele mniejsza niż między 335i i M3. Twoja logika jest nieco pokrętna. Przy tak małej różnicy w cenie (z powodu braku złodziejskiej akcyzy jak w PL) 335i wydaje się idealnym wyborem.

Edytowane przez jceel
Opublikowano
Ja nie bardzo rozumiem, jak można mieć taki rozrzut z tymi autami. Ja bym wpierw się zastanowił do czego ma być. Generalnie jeśli M3 jest opcją, to oczywiście będzie najfajniejsze, ale jeśli i tak tej mocy nie wykorzystasz, a za to chciałbyś żeby mniej paliło, to lepiej 328i, jest bardzo oszczędne. Z tego co widzę 328i kosztuje 158tyś, to jest DWA razy mniej niż M3 :) Nawet po doposażeniu nie zbliży się do tego poziomu, chyba że jakiś mocny individual będzie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Samochody tanie jak w Stanach, racz nam dać, Panie....

 

 

[bierz ///M3, skoro masz w zasięgu. Szczerze mówiąc, nie bardzo widzę powód, dla którego rozum i serce podpowiadają Ci różne wybory ;) ]

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

@macste

 

Ta roznica w prowadzeniu na korzysc BMW wcale taka oczywista nie jest. Skrzynia w E90 jak i w F30 napewno pracuje szybciej i lepiej niz w ATS. Ale samo prowadzenie ATS'a jest lepsze niz BMW. Caddy zdecydowanie lepiej zachowywal sie w zakretach, byl bardziej stabilny. Jest tez bardziej komfortowy. Stad moje watpliwosci.

 

Nie Escalade dlatego, ze nie lubie SUV'ow. Nie potrzebuje takiej lochy, a nawet jesli to zdecydowanie bralbym X5

 

@jceel

 

Ceny ktore podales dotycza golasow. Jak dolozysz wyposazenia to 328i jest bardzo blisko M3 a 335i moze byc nawet drozsze.

poza tym M3 kosztuje 57000$. Patrz na Invoice, a nie na MSRP. Za dobrze wyposazone 335i To znaczy; wyposazone jak dla mnie bo mozna jeszcze drozej) trzeba zaplacic 50K w tym sama nawigacja kosztuje 2000$, za M3 wykladam 57500$ i mam nawigacje w standardzie.

 

Zreszta bede bral samochod w leasing. M3 ma lepszy residual, cos okolo 35% (328i ma 38%). Czyli w ciagu trzech lat auto bedzie mnie kosztowalo cos okolo 20 tys U$D + ubezpieczenie + paliwo.

 

 

@habzimierz

 

Ano zaczalem od 320. Ale jak dolozylem wyposazenie to zobaczylem ze moge za to kupic 328i. Jak znowu dolozylem wyposazenia to zobaczylem ze przeciez moge miec 335i. Jak do 335i dolozylem wyposazenia to zorientowalem sie ze przeciez moge miec M3. Jak tak dalej pojdzie to dojde do Bugatti... :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

poza tym M3 kosztuje 57000$. (...) sama nawigacja kosztuje 2000$

 

W PL: dwa razy więcej. Jedno i drugie... :duh:

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano (edytowane)

dołóż jeszcze trochę i kup F12 Berlinetta (nawet golasa i tak będzie dobrze), na pewno nie będziesz chciał wysiadać, no chyba ze policeman poprosi za speeding :) Ewentualnie poprawne politycznie w US ze względu na baterie LaFerrari ...

A tak poważnie skoro ma być fun to może Cayman S, na pewno prowadzenie najwyższa półka - tylko trochę trzeba będzie dołożyć do wypasionego 335i ale jak widzę temat rozwojowy ... Residual index pewnie jeszcze wyższy od innych ...

Edytowane przez macste
Opublikowano

A może Maserati Ghibli SQ4? Ma przepięknie brzmiące V6, 410 KM, napęd 4x4. Miejsca pewnie też ma sporo:

 

Length 4971 mm

Width (with side mirrors) 2100 mm

Width (without side mirrors) 1945 mm

Height 1461 mm

Wheelbase 2998 mm

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A może Maserati Ghibli SQ4? Ma przepięknie brzmiące V6, 410 KM, napęd 4x4. Miejsca pewnie też ma sporo:

 

 

o taaaaak. jest przepiękne!

 

(można darować sobie pierwsze 6 min)

 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
dołóż jeszcze trochę i kup F12 Berlinetta (nawet golasa i tak będzie dobrze), na pewno nie będziesz chciał wysiadać, no chyba ze policeman poprosi za speeding :) Ewentualnie poprawne politycznie w US ze względu na baterie LaFerrari ...

A tak poważnie skoro ma być fun to może Cayman S, na pewno prowadzenie najwyższa półka - tylko trochę trzeba będzie dołożyć do wypasionego 335i ale jak widzę temat rozwojowy ... Residual index pewnie jeszcze wyższy od innych ...

 

 

Bez przesady. Potrzebuje sedana bo jestesmy 2+1+pies (jamnik). Szukam czegos "normalnego" ale z powerem pod maska. BMW to jakby naturalny wybor. Caddy troche namieszal, szczegolnie ze za dwa miesiace wchodzi ATS-V 3.6T V6 450KM.

Fanboye GM juz odtrabili sukces, ze niby ATS-V zje M3 zywcem. Nie bylbym tego taki pewny, jakkolwiek Bawara bedzie czula goracy oddech amerykanow na plecach.

 

Jesli chodzi o fun to moja zona upala lancera evo. W manualu.

 

Od 3 miesiecy jezdze po dealerach i testowalem juz chyba wszystko co wyprodukowano. I powiem wam tak. E90 w srodku zaczyna wygladac juz archaicznie. Nowe auta, Mazda 6, Honda Accord, Ford Fusion, Kia Optima itp, itd. sa calkiem przyjemnie zrobione. Maja ladnie wykonczone obszerne wnetrze. Tylko ze nie jada. Nawet z mocnymi silnikami :cry2:

W calym tym towarzystwie ewenementem jest toyota camry. Wyobrazcie sobie, ze poznaliscie fajna laske. Long story short; dziewczyna wyskakuje ze stringow. I co widzicie? No wlasnie. NIC. Ten samochod jest tak kompletnie bezplciowy.

 

Zawsze po tescie jak wsiadalem do betty to morda mi sie cieszyla od ucha do ucha. Chyba nawet F30 nie sprawia takiej frajdy jak E90. Generalnie F30 mi sie nie podoba. Trzeba dokladac M-pakiet zeby ten samochod wygladal jako tako. Dopiero F80 wyglada tak jak BMW powinno wygladac. Nawet gdyby mial silnik 1.6 90KM to wlasnie w nadwoziu F80 BMW 3 wyglada najlepiej.

 

 

A może Maserati Ghibli SQ4?

 

Heh, myslalem o widelcu. Ale to juz chyba poza moim zasiegiem...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w Polsce Ghibli V6 410KM już od EUR 100k ;). Niewiele więcej niż dopakowana extrasami M3-ka

 

To może za wielkim stawem trochę taniej?

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
@macste

 

Ta roznica w prowadzeniu na korzysc BMW wcale taka oczywista nie jest. Skrzynia w E90 jak i w F30 napewno pracuje szybciej i lepiej niz w ATS. Ale samo prowadzenie ATS'a jest lepsze niz BMW. Caddy zdecydowanie lepiej zachowywal sie w zakretach, byl bardziej stabilny. Jest tez bardziej komfortowy. Stad moje watpliwosci.

 

Nie Escalade dlatego, ze nie lubie SUV'ow. Nie potrzebuje takiej lochy, a nawet jesli to zdecydowanie bralbym X5

 

@jceel

 

Ceny ktore podales dotycza golasow. Jak dolozysz wyposazenia to 328i jest bardzo blisko M3 a 335i moze byc nawet drozsze.

poza tym M3 kosztuje 57000$. Patrz na Invoice, a nie na MSRP. Za dobrze wyposazone 335i To znaczy; wyposazone jak dla mnie bo mozna jeszcze drozej) trzeba zaplacic 50K w tym sama nawigacja kosztuje 2000$, za M3 wykladam 57500$ i mam nawigacje w standardzie.

 

Zreszta bede bral samochod w leasing. M3 ma lepszy residual, cos okolo 35% (328i ma 38%). Czyli w ciagu trzech lat auto bedzie mnie kosztowalo cos okolo 20 tys U$D + ubezpieczenie + paliwo.

 

 

@habzimierz

 

Ano zaczalem od 320. Ale jak dolozylem wyposazenie to zobaczylem ze moge za to kupic 328i. Jak znowu dolozylem wyposazenia to zobaczylem ze przeciez moge miec 335i. Jak do 335i dolozylem wyposazenia to zorientowalem sie ze przeciez moge miec M3. Jak tak dalej pojdzie to dojde do Bugatti... :lol:

Bierz bugatti a tak serio m3 będziesz zachwycony 328i niejest zły ale m to m

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.