Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich proszę o pomoc w zdiagnozowaniu awarii bmw e46 330d xd automatyczna skrzynia 2003 rok. Wszystko było ok po przejechaniu 50 km autostradą zjechałem i zatrzymałem się na światłach, zielone i ruszam na D, dodam że była lekka górka, wcisnąłem gaz obroty poszły w górę ale auto ledwo co jedzie jakby bez mocy. Na wyświetlaczu przy literce D pokazała się kontrolka zębatka z wykrzyknikiem, i z nawiewów zaczęło dmuchać śmierdzącym dymem, zjechałem na bok wyłączyłem silnik (dodam, że nie było żadnych niepokojących odgłosów), nie było żadnych wycieków. Po chwili odpaliłem i kontrolka już się nie paliła i nie leciał dym, wbiłem D i auto pojechało ale za 200m znów pod górkę zaczęło brakować mocy aż stanęło, silnik pracował normalnie. Więc laweta i do mechanika. U mechanika na komputerze był błąd 5 biegu skasowali i już nie wrócił. Odpalili auto na D ruszył kawałek i znowu nie ciągnie. W tej chwili nie ma żadnych błędów nic się nie świeci i silnik ok auto nie jedzie. Co to może być. :(
Opublikowano

Można by się pokusić o stwierdzenie że miałeś niski poziom oleju i jak ruszałeś ze świateł pod górkę to brakło oleju w układzie itd , jak skrzynia pracowała na sucho to zacznij się rozglądać za anglikami .

Może ktoś się odezwie co naprawia skrzynie i znajdzie złoty środek.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Dolej oleju (Pewnie Texamatic 7045E). Poziom sprawdza się przy 40 stopniach w skrzyni, ma się z korka wlewowego przelewać. Najczęściej w pierwszej kolejności pada sprzęgło hydrokinetyczne (konwerter) - koszt regeneracji 650 zł. Wyjęcie skrzyni/zamontowanie min. 500 zł - ja robiłem sam +1 - 9-17 :) x 2 dni. Druga opcja dać do zakładu od skrzyni i wybulić z 5-7 tyś.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zastanawia mnie to ,czy nie miałes wcześniej żadnych objawów padającej skrzyni? Tylko od razu takie BUUM ,koniec jazdy i gruby wydatek. Co konkretnie zostało wymienione, zregenerowane?
Opublikowano (edytowane)
Ponoć te skrzynie GM tak mają po ponad 200tyś km pada jakaś pompa, która robi ciśnienie w skrzyni, mój ma 255tyś. Faktycznie nie było wcześniej żadnych objawów. Jak mi padło to później odpaliłem i jeszcze trochę przejechałem i to chyba był powód, że jak to stwierdzono wszystko było w środku rozjechane. wykonano pełną regenerację skrzyni plus wymiana oleju w skrzyni pośredniej. Ponoć ma teraz przeżyć to auto. Oby :cool2: Edytowane przez kolcz1975
Opublikowano
Łatwo idzie się przyzwyczaić do jazdy automatem. Full service dla GMa to okolice 5000-6000PLN i trzeba się mocno zastanowić czy gra warta świeczki. Na szczęście alternatywą jest swap na 6 biegowy manual ( co wychodzi na pewno taniej).

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
Ja nie wierzę w hasła że wszystko wymienili. Wymienili to co wymagało wymiany. Jak nie ma błędów i dziwnych dźwięków to przeważnie pomaga wymiana konwertera. Co do przekładki na manual, wg mnie głupota, można skrzynię naprawić taniej, lub kupić używkę z anglika z mniejszym przebiegiem. Przekładka na manuala to rzeźba - dużo więcej elementów się różni niż się wydaje i kupa roboty - gdzieś czytałem taki watek - suma/sumarum jakby zlecić to warsztatowi to z gratami wyjdzie >3 tysięcy. Jak ktoś się lubi bawić to skrzynię AT zrobi w tych pieniądzach wymieniając elektrozawory, tarczki, uszczelki, konwerter. Trochę czasu, cierpliwości no i internet :lol:
Opublikowano

Jak skrzynka dotrwa do przebiegu 300tys. to już najbardziej opłacalną rzeczą jest kompleksowa regeneracja. Tylko pytanie, czy można wierzyć w zapewnienia mechanika, że wymienił wszystko a nie część podzespołów. Co do kupna używki to prawdopodobieństwo dostanie skrzynki z przebiegiem max 150tys jest bliskie trafieniu 6 w totka. Kupno z przebiegiem bliskim 200tys mija się z celem, szkoda kasy.

 

Mój GM ma w tym momencie 291tys. Niestety pojawiają się już problemy z płynnym ruszaniem i podczas zmiany z 4 na 5 bieg. Biję się z myślami, bo sam do automatu nie przysiądę, a wydatek 6tys za remont w aucie wartym jakieś 2x tyle :twisted:

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
trzbea dobzre zgłebić temat - te skrzynie to 5l40 montowane w dziesiątkach modeli - różnią się, ale nie na tyle żeby nie pasowały - elementy "montazowe" typu "dzwon" przykręcany do silnika itp. można przekręcić ze swojej przecież - podstawa jest ta sama + inny konwerter.
Opublikowano
Z tego co się orientuje klamoty do tych skrzyń są drogie więc naprawa nawet po znajomości lub we własnym zakresie wychodzi drogo...

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.